טיול בצפון פולין עם ילדים – סיכום מפורט של שבוע משפחתי בגדנסק והאזור

העיר העתיקה בגדנסק

טסנו לטיול משפחתי ל-צפון פולין עם ילדים (בן 5 וקטנה בת 2.3).

טיסה ישירה לגדנסק צפון פולין עם ילדים

טיסות עם ראיין אייר (Ryanair) – הטיסה בשישי בערב מטרמינל 1 ונחתנו בעיר גדנסק.

בית מלון ליד שדה תעופה גדנסק

לאחר איחור קל הגענו לבית מלון המפטון של הילטון שנמצא ממש 2 דקות הליכה מהשדה התעופה הבינלאומי של גדנסק (Gdansk).

מלון ברמה טובה מאוד עם ארוחת בוקר מצויינת, בשבילנו זה היה מעולה לא להסתבך באחת בלילה מחוץ לשדה.

בשבת בבוקר לאחר התארגנות לקחנו את הרכב מהשדה ויצאנו לדרך.

מסלול צפון פולין עם ילדים 7 יום

היעד הראשון היה חנות הספורט דקטלון (Decathlon Reduta) שנמצא במרכז קניות מקסים במרחק 10 דקות נסיעה מהשדה התעופה הבינלאומי של גדנסק (Gdansk).

משם המשכנו לדירה שהזמנו שנמצאת שעה דרום מערב מגדנסק בתוך שמורת הטבע של האגמים הקשובים. מבחינתי, זאת הייתה החלטה מעולה לוותר על הנסיעה לאגמים ולהישאר קרוב.

ישנו במקום שנראה כמו באגדות, לבד בשטח עצום עם עצי פרי, בריכה פרטית (היה קר אז לא נכנסו) ומקום למדורה. לאחר התמקמות, עשינו טיול רגלי בכפר הסמוך ובו האכלנו ברווזים ושטנו בסירת פדלים באגם.

מלונות מומלצים ב-צפון פולין עם ילדים בעיר גדנסק

יום 1: לבה (Leba)

יצאנו בבוקר לנסיעה של שעה וחצי לעיר לבה (Leba). הדרך מדהימה, הכל בתוך יער עם אגמים. התחלנו בלבה פארק (דינוזאורים) יש שם המון תחנות כמו ג'ימבורי, גלגל ענק, מגלשות עם אבובים, סרט תלת מימד ועוד.

אפשר להעביר שם בקלות יום שלם. אנחנו בשלוש יצאנו וכיוונו את הוויז לדיסקברי פארק שנמצא עשר דקות נסיעה בתוך העיר לבה.

יש שם טיילת מהממת עם מלא דוכנים, מתקני לונה פארק, מסעדות, תערוכת לגו מקסימה וחוף ים עם טרמפולינות. לקראת השעה שמונה ואחרי מקלחות שדה לילדים התחלנו בנסיעה חזור לדירה שלנו באגם.

יום 2: בית ההפוך

לאחר ארוחת בוקר וקטיף של תפוחים ושזיפים יצאנו מהדירה לכיוון הפארק של הבית ההפוך. כל הדרך עם נקודות עצירה של אגמים וברבורים. בבית ההפוך יש פארק חבלים שווה עם מסלולים לכל גיל, רכיבה על סוס פוני, טרמפולינות, מסעדות ועוד. מהבית ההפוך יצאנו לנסיעה של 45 דקות לדירה בגדנסק ל-4 הלילות הבאים.

הבית ההפוך פולין

*** במידה ומישהו מגיע מגדנסק לבית ההפוך ממליצה בחום ביציאה לפנות שמאלה (הכיוון ההפוך מגדנסק) ולנסוע עוד 20 – 30 דקות לראות נופים מדהימים של אגמים ולעצור לפיקניק באגם. ביום חם יש גם חוף רחצה.

הגענו לעיר ומצאנו את הדירה שהזמנו בתוך בניין דירות גדול. מבחינת מיקום הוא חמש דקות הליכה מהעיר העתיקה. מאוד מומלץ. Stay in aura.

לאחר התארגנות יצאנו לכיוון העיר העתיקה – מול הגלגל הענק נכנסים בשער הירוק (לא באמת ירוק) לרחוב Dluga שהוא הרחוב המרכזי.

טיילנו אותו ברגל עד לשער הזהב. יש את חנות הסוכריות לילדים שרואים איך מכינים סוכריות (ליד סטארבקס). אכלנו ארוחת ערב טובה במסעדה מקסיקנית (פואבלו) ואנחנו בהחלט מצטרפים להמלצה.

יום 3: טיול בעיר גדנסק

היום הזה הוקדש להכיר את העיר גדנסק. התחלנו את הבוקר שוב בעיר העתיקה, ארוחת בוקר נחמדה וכמובן שוב לראות את הסוכריות.

המשכנו לעגורן הגדול ונכנסו למוזיאון הימי. אנחנו הסתפקנו בתערוכה 1 המיועדת לילדים ונמצאת בקומה הראשונה. קונים כרטיסים ואפשר להכנס לשעה בכל שעה עגולה.

הילדים מאוד נהנו מהתחנות השונות. לאחר מכן הלכנו לגלגל ענק לראות את גדנסק מלמעלה ואכלנו ארוחת צהריים.

לאחר מנוחה קלה בדירה נסענו עם האוטו לקניון גלריה בלטיקה.

לא חושבת שהמחירים הרבה יותר זולים מהארץ אבל לא נכנסו לכל החנויות. יש משחקיה קטנה לילדים.

יום 4 Molo

לאחר ארוחת בוקר בדירה יצאנו לכיוון סופוט. כיוונו את הוויז ל- Molo (המזח הארוך) ומצאנו חניה בתשלום ליד מלון שרתון.

אגם בעיירה ליד הבית בקשובי

טיילנו ברגל בדוכנים ליד הים ואז קנינו כרטיס להכנס למזח.

היה מזג אוויר מעולה והיה אפשר לשחק בחול ולטבול רגליים במים. אם עומדים עם הגב למזח ופונים ימינה אחרי כמה דקות יש עמדה להשכרת אופניים מסוגים שונים.

עשינו טיול בפארק ויש גינת משחקים נחמדה לילדים.

לאחר מכן הלכנו כחמש דקות ברגל לרחוב המרכזי (הכיוון הנגדי מהאופניים) שם אכלנו צהריים וטיילנו לראות את הבית העקום.

סיימנו את הביקור בסופוט ונסענו לקניון ריביירה בגדיניה. קניון עצום!

אחרי סיבוב קצר והבנה שהילדים שלנו לא בנויים לקניונים המשכנו למרינה של גדיניה.

נחמד בלבד ולא מעבר. אחרי השעה שש ניתן להכנס לאקווריום במחיר מוזל ועשינו סיבוב קצר ונחמד.

אכלנו פיצה ברחוב וחזרנו לדירה בגדנסק (40 דקות נסיעה).

יום 5: פארק מים רדה

פארק מים רדה בצפון פולין עם הילדים

יום אחרון לטיול. הזמנו באינטרנט כרטיסים לפארק המים רדה ליום שלם.

יצאנו סביב 10 לאחר ארוחת בוקר. פארק מקסים!!

היו די הרבה אנשים אבל לא המתנו יותר מכמה דקות בכל מגלשה. יכול להיות שאם באים אחר הצהריים עם ילדים גדולים מספיק 3 שעות אבל לנו לא הספיק.

מקבלים לוקר וצמיד וניתן לשלם במזנון עם הצמיד.

אין בעיה להכניס אוכל, כדאי להביא מגבות.

יצאנו מהפארק מים ונסענו לגדנסק (50 דקות) לקניון הפורום. קניון מקסים!

בקומה העליונה יש את הג'ימבורי הכי יפה שראיתי. ממליצה בחום להכנס אליו לשעה.

גימבורי בקניון הפורום בגדנסק עם הילדים

יצאנו מהקניון מהקומה התחתונה וממול מגיעים לשער הזהב שהוא בעצם הסוף של הרחוב המרכזי של העיר העתיקה.

טיילנו אותו שוב עד לגלגל ענק, אכלנו במסעדה וחזרנו לדירה.

יום 6: קניות אחרונות ליד שדה תעופה

יצאנו מוקדם ונסענו למרכז הקניות שנמצא עשר דקות מהשדה לדקטלון וסופר ענק של אושן שיש בו גם צעצועים במחירים טובים.

החזרת הרכב והטיסה עברו בצורה מצויינת.

סיכום הטיול צפון פולין עם ילדים

היה לנו טיול מעולה. פולין מדינה נוחה מאוד לטייל, האטרקציות והמחייה זולות מה שמאפשר לטייל בצורה כייפית ומפנקת. אנחנו נתקלנו באנשים נחמדים שכולם רצו לעזור.

ממליצה בחום לטייל עם רכב צמוד ולא לחשוש מהדרכים (וויז וגוגל מאפ עבדו מעולה).