סיפור דרך של 4 ימים ברומניה עם רכב שכור ותיק גב קטן [מסלול מעגלי – 3 חברים]

לפני חודש בערך חבר שלח לי הודעה שהוא רוצה לטוס לרומניה ל-4 ימים בערך לנהוג באיזה כביש בהרים, אז זרמתי איתו. בחיים לא הייתי ברומניה ורק שמעתי סיפורים על צוענים, טירות וכמובן דרקולה. טסנו ב-9 בבוקר מטרמינל 1 בלי כבודה, רק תיק גב. אחרי שעתיים וחצי נחתנו בקלוז' (Cluj napoca) וישר לקחנו את הרכב שהשכרנו ונסענו לקניון לקנות סים לאכול צהריים ולהתכונן לנסיעה של 4 שעות לבראשוב.

בראשוב / Brasov

עיר נחמדה. יש לה חלקים סובייטים עם בנייני בלוקים גבוהים בצבע אפור COPY PASTE לכל השדרה ויש לה את העיר העתיקה, מרכז העיר. עיר מרכזית עם הרבה היסטוריה וקהילה יהודית גדולה. אחלה מדרחוב מלא מסעדות והכנסיה השחורה בסופה. מעל בראסוב ממש צמוד יש רכס הרים ועל ההר הצמוד לעיר יש שלט ענק סטייל הוליווד רק עם השם בראשוב, אפשר לעלות לשם עם רכבל שעולה גרושים ואפשר לעשות הייק עד למעלה. למעלה יש קיוסק קטן כמה באבושקות שמוכרות מזכרות.

יום למחרת יצאנו מבראשוב לכיוון היעד הבא עיירה בשם קורטאה דה ארגס. בדרך עברנו בטירה של דרקולה – פחות קודר ממה שחשבתי, נמצא על הר בתוך עיירה קטנה שנראה שכל העיירה מתפרנסת מהמותג דרקולה. אחרי זה התחלנו לעלות את רכס הרי הקרפטים לכיוון העיירה הבאה. נסיעה של שעתיים וחצי 3 בערך בתוך הרים ויערות והרבה כפרים קטנים מלאים בכלבי רחוב וסוסים עם כרכרות. רוב הזמן מזג האוויר היה 30-35 ורק שהתחלנו להיכנס להרים זה ירד וירד ואפילו היה סופת גשמים וברקים. אחרי הלילה בעיירה יצאנו לכביש שמגיע לכביש ההררי המפורסם. בדרך עצרנו בסכר Vidraru והאגם עם אותו השם, הדרך מהעיירה פשוט מדהימה!

בתוך היער שנמצא בעמק הררי וכל שניה רואים דובים הולכים לצידי הדרך או פשוט יושבים ומתחרדנים. הסכר מרשים וגבוהה והאגם עוד יותר, מקום תיירותי מכוניות חונות בצידי הדרך ואפשר לצאת ללכת על הסכר ולקנות מזכרות נקניקים וגבינות. משם יצאנו והמשכנו לכיוון הכביש המפורסם ״Transfăgărășan״ הדרך הררית ומדהימה הנופים פשוט משוגעים ולפעמים רואים חלקי קרח ענקיים בקצוות של ההרים וכל מיני מפלים בצידי הדרך והרבה באבושקות שמוכרות גבינות ונקניקים (כרגיל) סוף סוף הגענו לכביש. למעלה יש חניות מסודרות הרבה עמדות אוכל ומזכרות המקום בין המתויירים במדינה.

טראנספאגרשן / Transfăgărășan

גובה – 2,042 מ׳. הכביש נבנה בהוראת הדיקטטור הקומוניסט נִיקוֹלַאֶה צַ'אוּשֶׁסְקוּ כדי להשיג עוד גישה צבאית מהירה במדינה שלו ופשוט FLEX רציני על שאר המדינות. השתמשו ביותר מ-60 אלף חומרים נפץ בהר כדי לבנות את הכביש ונהרגו יותר מ-40 עובדים בזמן הבניה שלו שנערכה מ-1970 עד 1974 והוא סגור בחודשי החורף לרכבים, יש רכבל. אז למעלה חוץ ממה שאמרתי יש גם מסעדות עמדת תצפית. ואגם מדהים שיוצאים ממנו נחלים קטנים שזורמים על הכביש. עשינו אותו הלוך חזור כמה פעמים ואז ירדנו לעיר סיביו שנמצאת שעה וחצי נסיעה מהפסגה.

סיביו / Sibiu

לדעתי העיר שהכי נהנתי בה בטיול. היא מודרנית ועתיקה והיא שונה מאוד מקלוז' באווירה ומבראשוב ביופי היינו שם 2 לילות ובמזל אלו היו הימים האחרונים של הפסטיבל המקומי שגילינו שמשרד החוץ או התיירות שלנו שותף שלו. שם טיילנו אכלנו נהנינו מהפסטיבל וביום האחרון יצאנו חזרה לקלוז' אבל הפעם זה נסיעה של שעה וחצי כי זה הסוף של המעגל שתיכננו. בדרך עצרנו בטירה רנדומלית לגמרי ואז המשכנו בנסיעה וממש צמוד לקלוז' יש מכרה מלח מפורסם "הסאלינה טורדה", אז עצרנו לראות.

סילנה טורדה / Salina Turda

בחוץ 33 מעלות בפנים 10 מעלות. המכרה נפתח בראשון למאי 1271 והוא בעומק 121-150 מטר מתחת לפני האדמה. הושקע בו מעל 5 מיליון יורו וזה פשוט מחזה מדהים. יש שם גלגל ענק, מיני גולף, סירות באגם למטה, אמפי קטן להופעות ועוד מלא דברים אחרים. האוויר כל כך נקי וקר והתאורה מדהימה.
לגמרי מקום שחייבים לראות. משם יצאנו לקלוז' 20 דקות נסיעה, בערב הלכנו לעיר העתיקה אכלנו ושתינו בפאב והחשבון יצא בסביבות 160 שקל כולל טיפ והיה המון אוכל ובירות, הייתי בשוק כמה שזה זול. עשינו לילה לבן והגענו ב-3 לשדה תעופה, המראנו ב-6 בערך והגענו לארץ בסביבות 8:40 בערך, אין לי מושג כי ישנתי כל הטיסה.

סיכום

זהו 4 וחצי ימים בערך ברומניה. 1200 ק"מ סה"כ. אחלה מדינה, אחלה נופים, טיול זול ממש. היינו 3 אנשים ויצא פחות מ-2000 ש"ח לכל אחד (כולל טיסה רכב ביטוח אוכל דלק שינה וכו).