טיול לקרואטיה וסלובניה (7 ימים) – סיפור דרך משפחתי ביעדים קסומים עם רכב שכור

טוב אז נסענו משפחתי וההורים של אישתי (2 מבוגרים גילאי 60 ואנחנו הורים 35 ו-ילד בן 3.5 ותינוקת בת 3 חודשים) סה״כ 7 לילות לטיול של נגיעה בקרואטיה לילה אחד (פלטביציה) ועוד 6 לילות בסלובניה, ידענו כמה מהממת סלובניה מהטיפים והתמונות!

אבל אין ספק שמה שהעין רואה לא תמיד אפשר להעביר בתמונות. לכל מי שמתבלט סלובניה מהממת ומדהימה.

אנחנו תכננו יחסית מאוחר את הטיול ככה שהאופציה של חבילה שכוללת את טרמה סנוביק + רכב שכור + טיסות, קסמה לנו מאד!

מלון בסלובניה:

טרמה סנוביק (המלון בקיץ מכיל גם מגלשות מים לילדים ובריכה חיצונית מלבד הפנימית ככה שבכלל שווה) ונמצא בערך 50 דקות מכל האטרקציות של בלד והסביבה ככה שממש לא נורא לכל מי שאוהב לנסוע בדרכים יפות מה גם שהוא קרוב מאד לאזור פלנינה ולוגרסקה דולינה.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

מסלול טיול משפחתי 7 לסלובניה וקרואטיה

יום 1: 16/10 נחיתה בזאגרב, קרואטיה.

הגעה טיסת אחה"צ לזאגרב, לקיחת רכב בשדה – קיבלנו מרצדס עם 8 מקומות אחד ההחלטות הכי חשובות שעשינו ויתרנו על הלילה הראשון בטרמה סנוביק (לא כיף לנסוע בלילה בנסיעה סיוט של שעתיים בחושך המוחלט של סלובניה, פשוט לא מדליקים שם אורות) לקחנו לילה קרוב לשדה ולמחרת החלטנו לשלב את אגמי פליטביצה ( מקום מושלם).

אגמי פליטביצה קרואטיה

יום 2: 17/10 ארוחת בוקר בחדר – שעה וחצי למפלי פלטיבציה מזאגרב.

פארק לאומי בקרואטיה אגמי פליטביצה (Plitvice Lakes National Park) – עשינו את מסלול B היה לנו לא פשוט עם יחד בן 3.5 ותינוקת במנשא אבל היה שווה כל רגע המסלול מהמם נפלנו גם על יום בהיר במיוחד בקיצור מקום מהמם!

הנסיעה חזור לא פשוטה לכוון המלון 3.5 שעות עם טעות בדרך ואנחנו כבר על 4 שעות שימו לב למעברי גבול שפתוחים רק לאירופאים.

מעבר לזה לנוסעים לסנוביק שימו לב שהדרך הנכונה לשם היא רק בנסיעה דרך עיר קטנה בשם קמניק כל דרך אחרת בוויז היא לא ממש הגיונית (במיוחד לא בלילה).

טיפ כללי מאד חשוב רצוי לסיים את האטרקציות האחרונות באזור 17:00-18:00. הנסיעה בחושך פחות נעימה בשל היעדר תאורה בכבישים!

צפון מערב סלובניה

יום 3: 18/10 בבוקר עשינו את מסלול אגם בלד בקניון וינטגר (Vintgar Gorge), מצודה ,קניות לדירה.

העיירה בלד (Bled) מומלצת לטיולי כוכב בסלובניה בשל האיחור שלנו במציאת הדיל לקחנו את האזור של מלון סנוביק – כפי שציינתי למעלה.

רכבת התיירים לילדים שלנו היה בול. בהמלצת החברים פה בקבוצה לקחנו אותה בתחנת Camping bled מקום גם מושלם לתמונות של האי במרכז האגם.
הרכבת מקיפה את האגם עם עצירות לתמונות וירידה לדעתי ממש נחמד לעצלנים – סיבוב של 40 דק ברכבת ועלות 3 יורו לבנאדם.

מגלשה אלפינית STARZA BLED – אטרקציה מעולה שימו לב לתאריכים באוקטובר פתוחה רק בשבת ראשון עד ה-20/10 אנחנו הגענו ליומה האחרון.

עלייה מהחנייה ברכבל, וכשמגיעים למעלה נשקף נוף מרהיב של העיר בלד והאגם.

הירידה אל החנייה נעשית באמצעות מגלשות אלפיניות- 520 מטר של ירידה.

טירת בלד: הטירה ממוקמת על צוק המשקיף על אגם בלד. מדובר בטירה העתיקה בסלובניה. בטירה יש גם מוזיאון וחנויות אנחנו הסתפקנו בנוף.

ויתרנו גם על השייט פשוט היה נראה לנו מיותר ומתויר מדיי עם הילדים לא ממש מפתה.

ערוץ וינטגר הגענו סביב 15:30 המקום היה ריק בחודש אוקטובר הצטלמנו ממש לבד!

קניון וינטגאר הלוך וחזור באותו מסלול (כ-30-40 דקות לכל כיוון) מקום פשוט מושלם עם צבעי טורקיז וזרימת מים מהממת… Waterfall Sum.

סיימנו את היום במסעדת Bolero בהמלצת הקבוצה פה אחלה מסעדה גם בדרך חזרה למלון שלנו בסנוביק.

דרום-מזרח סלובניה

יום 3: 19/10 – מערת פוסטוינה (Pustolovski Park Postojna).

מזג האוויר ביום זה נראה אפור וגדול ולכן היום החלטנו לבחון את סף היכולת ודחסנו 2 אטרקציות דיי כבדות ולא הכי קרובות אחת לשניה.

מערת פוסטוינה (Pustolovski Park Postojna) – שעה נסיעה בערך מהמלון במזג אוויר חורפי – אבל כל הנסיעה ברכבת אליה שאורכת כ-10 דקות (חוויה מדהימה בפני עצמה) והמערה מאד מרשימה בגודלה ומלאת נטיפים בשלל צבעים, שוב הליכה לא פשוטה של שעה וחצי לילד בן 3 כבר אבדה הסבלנות אחרי שעה אבל למזלנו הרוב הוא זרם איתנו.

לסיכום אתר חובה במיוחד עם יש גשם. החלטנו לוותר על המצודה (העדפנו לשלב את פיראן).

פיראן (Piran) עיירה שוכנת לחוף הים האדריאטי – מזג האוויר בעיר המצת העיר לנו פנים. מהממת עיר נמל יפהפיה רק לעשות שם שעתיים טיול ולעלות לתצפית בחומה שווה ביותר מצרף פה תמונות.

צפון-מזרח סלובניה

יום 4: 20/10 עמק בוחין אשר באלפים היוליאניים

היום השני היחידי שידענו לפי מזג האוויר שבבוקר אפרורי ניצלנו זאת לפארק מים חביב, מתאים בעיקר לקטנים לגדולים קצת ישעמם שם סה״כ 2 מגלשות (אגב לא רעות בכלל).

אחלה אטרקציה ל-3 שעות של בוקר. ביום של ראות טובה כדאי לעלות ברכבל להר ווגל לתצפית יפה על ההרים והאגם – כאמור ויתרנו על זה המשכנו למפל סביצה.

מפל סביצ'ה (Velika Savica) באגם בוהיני – מקום מרהיב ביופיו אבל מתאים לדעתי רק לבוגרים ומבוגרים (עשינו אותו רק אני וחמי) מעל 500 מדרגות של טיפוס לא פשוט ומגיעים למפל אחד היפים לטעמי בטיול.
סיימנו שוב בבלד בגבעת סטראצה לניצול היום האחרון שלה באוקטובר וסיימנו במסעדת אוטמזגין על אגם בלד שוב המלצה מצוינת של החברים בקבוצה.

אזור אגם בוחין

יום 5: 21/10 תצפית בלד + רכבת הרכבים בבוהיני + מפל קוזאק הכי יפה לטעמי + מעבר ורשיץ + יאסנה ללא ספק היום הכי עמוס בטיול יסנה, מעבר ורשיץ, מפל קוזיאק.

משם המשכנו לרכבת הרכבים בתחנה שקרובה לבוהיני – אחלה חוויה בעיקר לילדים לנסוע ברכבת בתוך הרכב.

משם נסענו למפל קוזיאק (Slap Kozjak) המהמם. ההליכה עליו שוב לא קלה לילדים קטנים עד גיל 4 משהו כמו 20 דקות לכל צד של קצת עלויות וירידות לאורך נהר הסוצה המהמם מקום מושלם המפלה והדרך אליו ללא ספק המפל הכי יפה בסלובניה (לפחות ממה שראינו).

מעבר ההרים ורשיץ' (Vrsic pass) – שיא הגובה במעבר ההרים 1611 מטר חנייה בצד הדרך בתחנות מומלצות לטעמי בעיקר בשיא הגבוה – יש תחנה שתראו עם מגדלי אבנים אחלה מקום לתמונות – יכול להיות קר מאוד ויש להצטייד בבגדים חמים, נוף יפה הנסיעה לא פשוטה אבל גם לא כלכך רעה כמו שחלק מתארים מעבר דרך המכיל כ-60 פיתולים בכביש צר, לא מומלץ לאכול לפני ? ולא מומלץ לנסוע שם בלילה. הדעות חלוקות על המעבר בגלל הפיתולים, פשוט סעו לאט ביום בהיר ולא גשום!

אנחנו פספסנו את מגלשות ההרים בקרנסקה גורה אז לא עצרנו שם אבל יש המלצות של החברים פה שווה לבדוק אם הלו״ז מאפשר לעצור שם.

צפון מערב סלובניה

יום 6: 22/10 בוחינסקה ביסטריצה (Bohinjska Bistrica) כ-30 ק"מ מלובליאנה בלב ההרים.

חצי יום חופש בבריכה של סנוביק + דרך פנורמה + שמורת לוגרסקה דולינה.

התחלנו את הבוקר שלנו בכפר הנופש טרמה סנוביק (TERME SNOVIK)  שכולל בריכה מקורה 32 מעלות לילד זה היה ממש כיף מים חמים בריכה שמתאימה גם לקטנים (אנחנו עשינו גם טיפולי מסאז שהיו אגב מעולים).

בסביבות 12 יצאנו לכוון דרך פנורמה ולוגרסקה דולינה (Logarska Dolina), נסיעה לא פשוטה של שעה וחצי במלא פיתולים אבל הנוף. ואוו אין מילים לתאר את היופי של הדרך מציע לא לדלג עליהם המקומות והדרך פשוט מושלמים בשמורת לוגרסקה דולינה עשינו את המפל שנחשב לארוך בסלובניה אבל זרימת המים שלו באוקטובר דיי חלשה כך שאותי פחות הרשים.

יצאנו בסיבות 15:30 לכוון קניון BTC (לובליאנה), מקום ממש נחמד ויחסית לא יקר.

לחובבי Primark לקחת בחשבון שאין בקרואטיה אז זה המקום. חזרה באזור 21:00 למלון.

קרואטיה

יום 7: נסיעה לזאגרב בירת קרואטיה לקניון ארנה וטיסה חזרה.

‏נסיעה חזרה לכוון זאגרב ליום קניות באזור קניון ארנה (Arena Center), קניון נחמד מחירים סבירים (בעיקר בזארה יותר זול משמעותית מהארץ). בחנויות ההבדלים לא כאלה משמעותיים ממה שיש בארץ (אגב אני לא בטוח אבל אולי סלובניה זולה יותר) בכל מקרה נחמד להסתובב משם המשכנו לשדה ולטיסה הביתה.