צפון איטליה עם ילדים – 8 ימים מרתקים לאגמים – טיול משפחתי עם רכב שכור

פוסט למכורים לאגמים בלבד, טסנו לצפון איטליה (ורונה) לגלות מיהו האגם היפה ביותר מבחינתנו…תנחשו מי זכה?

בתחרות התמודדו על התואר:

• אגם גארדה
  • אגם טנו
  • אגם טובל
  • אגם בראייס

אגם ברייס צפון איטליה

באלפא רומיאו מאגם לאגם…דרך כרמי ענבים, זיתים ופרדסי הדרים הפרוסים כמרבדי טבע קסומים. אי אפשר להתעלם מהרי הדולמיטים המושלגים והמסעירים אשר מתהדרים בווילות מרשימות ובצמחייה טרופית אקזוטית. עוד רגע חוזרים הביתה…המצות נגמרו? תהנו!

אז ככה זה התרחש חברים, ההחלטה לטוס לצפון איטליה נולדה חודשיים לפני חג הפסח, התלבטתי בין צפון איטליה לדרום ועקב ריבוי אגמים החלטתי שהצפון מתאים לנו יותר (מבטיח להגיע בהזדמנות הקרובה לנאפולי, חבל אמפלי ועוד). התקשרתי לחברת איסתא והזמנתי חבילה ל-8 ימים.

החבילה כללה: בית מלון, רכב וטיסות לזוג.

מלון, טיסות והשכרת רכב:

טסנו אני והבת שלי (14.5) ביום שבת מיד לאחר ליל הסדר 20.4.19 בשעה 06:00 בבוקר עלינו לטיסת שכר בחברת Flaywings הצ'כית.

בשעה 09:00 נחתנו בשדה תעופה קטן של ורונה (Valerio Catullo).

בשדה התעופה מצד שמאל יש מבנה של כל חברות השכרת רכבים. ניגשנו ולקחנו רכב חדש מסוג אלפא רומיאו מנוע דיזל 2.0 ליטר. במקור הזמנתי מהארץ פיאט 500 אך הסוכנות הציעה לי שדרוג לאלפא בתוספת 15€ ליום.

קיבלנו רכב חדש עם 1,000 ק"מ בלבד כחולה מהממת.

רכשתי כרטיס סים בשדה התעופה לטובת גלישה באינטרנט. כרטיס סים של 25 גיגה עולה 20€ מה שהספיק לי לשבוע בכייף. הבת שלי התחברה לנייד שלי וגלשה לה בכייף.

הכנסתי לווייז את שם המלון Bella Italia ותוך 25 דקות היינו במלון. מדובר במלון קמפינג אשר שוכן על אגם גארדה ונמצא במרכז העניינים מרחק של 1.5 ק"מ ממרכז פסקיירה דל גארדה (עיירה בדרום מזרח אגם גארדה).

המלון מכיל מתחמי לינה שונים (קרוואנים, בונגלו, דירות, אוהלים) יש בו אלפי נופשים בו זמנית. יש לי המון מה להגיד על המלון הזה כנראה פוסט נפרד יהיה רק על המלון.

מסלול טיול לצפון איטליה עם ילדים לאזור האגמים

היום הראשון: אקווריום (SeaLife)

לאחר התמקמות במלון, רכישה בסופרמקרט המקומי נסענו לראות את האקווריום SeaLife שנמצא סמוך לגארדלנד. חמוד עם אוסף מיוחד של יצורי מים.

אגם טנו (Lago di Tenno)

היום השני: נסיעה של שעה וחצי לערך מצידו המזרחי של האגם דרך אוטוסטרדה (כביש אגרה) A22 כאשר לאורך כל הדרך רואים את כרמי הגפנים, מטעי הזיתים, ופרי ההדר בתחילת פריחתם.
רגע לפני שאגם גארדה נעלם מהעין בקצהו הצפוני נמצאת העיירה ריבה דל גארדה ישנה נקודת תצפית ממש קטנה משמאל עם חניון ל 2-3 כלי רכב. חניתי בצד ימין וכמעט קיבלתי דוח משלושה שוטרים שהגיעו לבדוק מי חונה בשולי הדרך כאשר יש תמרור האוסר על כך (אני אדם שומר חוק פשוט לא הבנתי את השפה האיטלקית).

במחלף רוברטו יוצאים מהאוטוסטרדה ועוברים לכביש בינעירוני מפותל והררי כרבע שעה נסיעה מהעיירה ריבה דל גארדה לכיוון צפון עד האגם טנו.
אגם טנו שוכן לרגלי המונטה מיזונה בקומונה האיטלקית טנו בנפת טרנטינו. למרות הסביבה האלפינית ההררית האגם מאופיין באקלים ים תיכוני. האגם הוא השישי בגודלו בנפת טרנטינו ואורכו 750 מ' ורוחבו 400 מ'.
ממליץ להקיף אותו על מנת לראות את כולו מזויות שונות של השתקפות אור וצבעים (הפרעה של צלמים חחח).

מפל וארונה (Varone Wasserfall)

לאחר כ-3 שעות באגם הפתעתי את אביה הנסיכה שלי ונסענו למפלי וארונה שנמצאים במרחק דקות ספורות מאגם טנו. השם של המקום Parco Grotta Cascata Varone. מסתבר שנביעות תת קרקעיות בקרקעית האגם מזינות את נהר המאניונה המחלחל לתוך נקיק כל הדרך דרומה והופך בסופו של דבר למפל וארונה מרהיב שגובהו כ-100 מ'. תתכוננו להירטב מומלץ לשמור על הניידים והמצלמות מטיפות המים. חוץ מהמפל המקום מרשים בפריחה המגוונת שיש בו, צילמתי לא מעט פרחים מהממים.
בדרכנו חזרה למלון הפעם מצידו המערבי של אגם גארדה נתקענו בפקק תנועה של שעה וחצי!!! נושמים עמוק מקשיבים למוסיקה, אביה קראה ספר הארי פוטר והפקק הגיע לסיומו. הצד המערבי של האגם עטוף עיירות קסומות עצרנו באחת מיוחדת לימונה סול גארדה לצילומים שהזכירו לי את חבל אמפלי.
אוקיי תיכף אני ממשיך לכתוב לכם.

סירמיונה (Sirmione)

היום השלישי: נסיעה בת חצי שעה לעיירה סירמיונה הכי מבוקשת בקרב התיירים שמציפים אותה. נמצאת בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה. יש לה מבנה אגדי ומלא השראה – היא יושבת על חצי אי צר וארוך הבולט לתוך אגם גארדה. המרכז ההיסטורי של סירמיונה, העיר העתיקה, משומר ויפה ומוקף חומה עם צריחים ומצודה.

מצודת סקליג׳רו סירמיונה

נכנסנו לראות את מצודת סקליג'רו כרטיס לטיפוס לתצפית וכניסה לאזור החומות עולה 14€ ילדים חינם עד גיל 14.
לאחר ביקור במצודה הלכנו לאכול גלידה והופתענו מהגביעים הענקיים שמוגשים ללקוחות…מי יכול לסיים כמות כזו? גלידה בהחלט טעימה וצבעונית.

שרשרת הרי הברנטה

היום הרביעי: אזור מדהים. שפע פארקים ומסלולי טיול. אנחנו בחרנו לנסוע לאגם טובל שנמצא בשמורת הטבע Parco Naturale Adamello Brenta.

אגם טובל (Lago di Tovel)

מפסקיירה דל גארדה עלינו לאוטוסטרדה A22 כמובן כביש אגרה מהיר שהוביל אותנו בכיוון ברנרו. יצאנו מהכביש המהיר ביציאה מצוקורונה צפונית לטרנטו לקח לנו כשעתיים עד האגם. אגם מושלם טובל ביערות עצי מחט, להקיף אותו לוקח שעה וחצי לערך. בעבר מי האגם עטו צבע אדמדם אך התופעה חלפה. הגענו כאשר מזג האויר היה מעונן וגשם קל. דבר שגרם להשתקפויות במים ומראה דרמטי יותר לפחות בעינינו. לא סתם בחרנו בו לאגם הכי יפה מבחינתנו.