שבועיים בחוף המזרחי של ארצות הברית עם הילדים מסלול ומחירים

טיול של לשבועיים בחוף המזרחי בחודש אוגוסט עם ילדים מתבגרים.

תאריך – 9 באוגוסט – 25 באוגוסט

משתתפים: הורים + 2 בנים: ר. (14), נ. (10.7)

טסנו לשבועיים וחצי כמעט. הטיול היה בחוף המזרחי. בתחילה ניו יורק, ממנה טיסת פנים לאורלנדו ולאחר מכן חזרה לארץ, כפי שיפורט בהמשך.

חשוב לציין, שזו פעם ראשונה של כולנו (ביחד ולחוד) בארה"ב, ולכן לא נמנענו ממקומות תיירותיים גרידא. (זאת, אחרי עשרות טיולים באירופה, ביחד ולחוד).

עלות טיול בארה״ב בחוף המזרחי של ארצות הברית עם הילדים

ובכן, זה טיול יקר. מאוד יקר.
זה מאוד אינדיבדואלי ותלוי בגורמים רבים (טיסה ישירה/קונקשן, מלון או דירה, ארוחות, קניות ועוד…).

מסלול טיול לארצות הברית לשבועיים עם ילדים מתבגרים:

9.8- יום שישי טיסה לארה״ב

טיסה בשעה 6:00 בבוקר של אל-על (במקור סוויס. בוצעה עם אל על). קונקשן בז'נבה ומשם טיסה עם סוויס ל-jfk.
הטיסות עברו בסדר גמור. היתה מערכת בידור נחמדה במטוסים, הקונקשן תקתק והגענו לניו יורק בשעה 14:30 (שעון מקומי). לקחנו מונית צהובה משדה התעופה למלון.

ניו יורק (שהינו 8 לילות בעיר)

שהינו 8 לילות במלון Residence Inn by Marriott New York. הגענו מאוד עייפים, כמובן. נחנו קצת במלון ולאחר מכן יצאנו להכיר קצת את העיר. פלסנו דרכנו והגענו לטיימס סקוור.
הסתובבנו, הצטלמנו ונהנינו מהאווירה, מהגודל ומכל מה שראינו.לאחר מכן חזרנו למלון והלכנו לישון.

על המלון ״רזדנס אין״ המיקום שלו ממש טוב. סמוך לבריאנט פארק. תחנת מטרו קרובה. מרחק הליכה של כמה דקות המטיימס סקוור.

המלון עצמו – היינו בחדר אחד ארבעתנו. חדר יחסית גדול ונוח עם מטבח ומקרר בגודל רגיל.
אין ספק, כי חדר אחד ל-4 אנשים (כולל ילדים גדולים) זה לא פשוט, אבל מבחינתנו זו היתה אופציה טובה ומתאימה בניו יורק.
המלון עצמו, ממש לא מפואר, מעט מיושן וסוג של 'תחנת רכבת'. בבוקר יש המתנה ארוכה למעליות כשיורדים לארוחת הבוקר וחוזרים ממנה. אנחנו היינו בקומה גבוהה (30) אז פחות סבלנו מכך. סה"כ, תמורה די טובה ביחס למחיר, מיקום מנצח ומתאים למשפחות. לטיול זוגי הייתי בוחרת מלון אחר.

למידע נוסף על המלון ובדיקת זמינות לחצו כאן

10.8- יום שבת – טיול בניו יורק

התעוררנו בשעה מוקדמת בשל הג'ט לג (חלק מאיתנו, לפחות), ולאחר ארוחת בוקר במלון, שמנו פעמנו לכיוון אזור פארק אווניו, שם רכבנו על אופניים כ-10 ק"מ (מהסנטרל פארק עד Union Square ובחזרה), במסגרת אירועי הקיץ בשבתות: ב-3 שבתות באוגוסט הציר נסגר לתנועה ומאות או אלפי רוכבים ורצים מדוושים ורצים לאורכו.

שכרנו אופניים בתשלום (מכיון שהאופניים ללא תשלום נגמרו כנראה יחסית מוקדם, ישר כשהחלה הפעילות).
לפני כן עברנו בבריאנט פארק, בגרנד סנטרל, בשד' מדיסון ובמגדלי טראמפ. היינו גם בקרבת הבניין הגבוה מאוד בו מתגוררת ג'ניפר לופז (432 Park Avenue – מבנה מיוחד, השני בגובהו בעיר).

לאחר הרכיבה המאומצת והנהדרת, אכלנו במסעדה טובה בשם Pazza Notte בשדרה ה-6 בין רחובות 55-56.
בשעות הצהריים המאוחרות חזרנו בסאבוויי למלון להתרענן קצת – נסיעתנו הראשונה בסאבוויי, בכניסה קנינו כרטיס Metrocard שבועי ב-$34 למבוגר. לאחר מכן הלכנו קצת ברח' העיר והתקרבנו לאמפייר סטייט בילדינג.
התחנה הבאה בתור, לשמה התכנסנו באותו ערב, היתה מרכז רוקפלר והתצפית על ניו יורק מ-Top of the rock.

המראה שנשקף מהתצפית היה מאוד יפה ומרשים. כיוונו לשעת השקיעה, אבל מכיון שהתעייפנו נשארנו סמוך לשקיעה, אך לא ממש בזמן השקיעה. גם היה טוב!
ממש לפני נכנסנו בקטנה לחנות נינטנדו וראינו מבחוץ את אולפני NBC.
לאחר מכן חזרנו עייפים (מאוד) ומרוצים (מאוד).

11.8- יום ראשון המשך טיול בעיר

ביום זה הגענו ל-Downtown.
התחלנו את היום בוולסטריט וראינו את הבורסה של ניו יורק.
מובן שלא ותרנו על תמונה עם השור המפורסם. ניסינו להגניב איזו אחת או שתיים בין עשרות או מאות תיירים יפנים שעמדו בתור מסודר (רוב הזמן) והשתלטו לנו על השור.

לאחר מכן המשכנו ל- Battery park שם לקחנו מעבורת הישר לסטייטן איילנד כדי לראות את פסל החירות, כמובן. מזג האוויר היה נפלא, השמיים היו בגוון כחול משגע והראות המצוינת אפשרה לנו לצלם עוד ועוד תמונות טובות (ממצלמות פשוטות בטלפונים).

חשוב לציין, שגם אם נדמה שהתור למעבורת מאוד ארוך ושלא בטוח שכולם יכנסו, זה לא כך – המעבורת גדולה מאוד, וכל מי שמחכה נכנס ללא בעיה.
בסטייטן איילנד הסתובבנו בקטנה באאוטלט שנמצא ממש בירידה מהמעבורת. חייבת לציין שלא הספקתי לבדוק אותו לעומק (בכל זאת, הייתי בהרכב משפחתי וגברי מלא. אבל הגודל, המרחבים, הסדר והנקיון בהחלט הרשימו אותי.

בהמשך, מעבורת חזרה ומשם לפרק ב', החשוב והמרגש באותו יום: One world trade center כולל בריכות ההנצחה למגדלי התאומים וביקור במוזיאון הגדול והמלמד לזכר אירועי 9/11.
היה מאוד עוצמתי ומעניין. גם לילדים.

בתום הסיור במוזיאון, הייתי חייבת לבחון את הסניף של Century21 (ממוקם 2 דקות מהמוזיאון). הבנים חיכו כשעה קלה, נחו/המתינו והשתעממו, ואני הצלחתי לערוך איזושהי קנייה נקודתית שווה.
אח"כ חזרנו למלון.
באותו יום צעדנו כ-14,000 צעדים.
בהמשך, גילינו, כי אנחנו יכולים הרבה יותר!

כתבה על מסעדות ואוכל בניו יורק תוכלו למצוא כאן

12.8- יום שני – סנטרל פארק

זה היה יום שהוקדש ברובו לסנטרל פארק.
יום יפה, בהיר וחם.
עשרות ספרים שקראתי בהם הוא הוזכר, עשרות סרטים – והנה, סוף סוף הדבר האמיתי.
כמיטב המסורת שלנו, שכרנו אופניים ורכבנו להנאתנו כ-12 ק"מ (כולל עליות לא קלות) תחת השמש הקופחת. היה חם וכיף מאוד.

מובן שעברנו בכמה נק' ציון מפורסמות: Imagine, Strawberry fields והמזרקה.
בתוך הפארק יש מספר עגלות שמוכרות שתיה קרה.
מובן שהבאנו שתיה איתנו, אבל לאט לאט המים נגמרו ו/או התחממו. קנינו בקבוק אחד במחיר של 3.5 דולר. אי אפשר להתעלם מכך, בתוך הפארק המחירים ממש מופקעים.
חזרנו אחה"צ למלון, ובהמשך התפצלנו. הבנים נסעו לכיכר וושינגטןן ול- Cage (משחקי כדורסל/אימונים של קבוצות צעירות), ואני הייתי בזמן תרבות עם עצמי.

היעד המרכזי היה רח' 34, שכולל חנויות כמו: גאפ, אולד נייבי וכמובן היכל התהילה Sephora. חייבת לומר, שהמחירים היו גבוהים מאוד. שונים לגמרי ממחירי האאוטלט (כפי שהתברר בהמשך).
יוצאת דופן (ולא בכדי) היתה החנות של Dsw – חנות של 4 קומות מהממות של נעליים, מגפיים, סנדלים ועוד.. נעלים…
הרבה נעלי נשים, אבל גם ילדים, גברים וספורט. מחירים טובים. מבחר עצום. שווה.
בערב, או יותר נכון בלילה, אכלנו במסעדה בווארית מצוינת באזורנו (Reichenbach).

13.8- יום שלישי – סיורים בניו יורק (ברוקלין, גרפיטי וכו..)

יום צבעוני למדי ברובו, כקונטרה למזג האוויר שהיה אפרפר ומעט גשום (בבוקר), אבל חם.
התחלנו את היום ב- Color factory. מקום מגניב שכולו סביב.. צבעים! (מפתיע, נכון?). האטרקציות בו כוללות טעימת מקרונים צבעוניים, גלידה תכלכלה ועוד. והכי חשוב – בריכת כדורים ענקית, בה אדם יכול לקבור את רעהו (או בן משפחתו, רק דוגמא) או לרגום אותו בכדורים עד כלות (כמעט).
היה נחמד, כיפי, משחרר, אבל לא מקום חובה בעיני. גם לא אטרקציה זולה במיוחד.
הזמנו כרטיסים באינטרנט יום לפני במחיר $38+מס לכרטיס.

לאחר מכן המשכנו לבושוויק, ברוקלין. שם עשינו סיור גרפיטי עצמאי. צבעוני, מיוחד ויפה. הולכים ברחובות המרכזיים, ורואים המון ציורי גרפיטי מעניינים ומיוחדים.
כאשר הרעב סמן לנו לעצור, נכנסו לפיצריה בשם Artichoke pizza ואכלנו פיצה ענקית ומצוינת. גם השירותים במסעדה עם גרפיטי.

התחנה הבאה שלנו היתה גשר ברוקלין. ראינו את גשר ברוקלין וגשר מנהטן וצעדנו לאורך גשר ברוקלין לכיוון מנהטן. לא היתה ראות מושלמת, אבל המראה היה מקסים בכל מקרה. ואפילו במזג אוויר אפרפר, פסל החירות התנוסס לו במלוא הדרו.
חזרנו למלון לעת ערב, עייפים ונטולי תחושה ברגליים.
תכננו שהיום הזה יהיה קצת יותר קליל. אז תכננו..

סיימנו את הערב ב-Refinery Rooftop (רק המבוגרים שבחבורה..) וראינו את האמפייר סטייט בילדינג מואר ויפה.
היה נחמד מאוד, אבל עמוס מאוד. התקשינו לצאת למרפסת ולהתבונן באמפייר סטייט בילדינג במלוא הדרו תוך כדי החזקת כוסית משקה ביד…

14.8- יום רביעי – צ'לסי מרקט ובניין ווסל

התחלנו את היום ב- Vessel מבנה מדהים של עשרות גרמי מדרגות, שהוא חלק מפרויקט ההאדסון יארדס.
לאחר מכן (ולאחר שוודאנו שצלמנו אותו מכל הזוויות האפשריות. המשכנו לאורך טיילת ההיי ליין, אשר נבנתה על שרידי מסילת הרכבת שהיתה שם. הליכה נחמדה לאורך הטיילת עד צ'לסי.
סיירנו קלות בצ'לסי מרקט העמוס, וחזרנו לאזורנו.

בצ'לסי מרקט יש את 'המזנון' המפורסם של איל שני. לא עצרנו לאכול שם וגם לא בדוכן/מקום אחר. מאוד עמוס וממוסחר, לטעמי.
בערב הלכנו להצגה – אלאדין.
הזמנו כרטיסים מראש. הצגה יפה, ססגונית, מאוד מושקעת.
יש לציין, שהג'יני מדבר מאוד מהר, וגם דוברי אנגלית מצוינת, התקשו לעיתים להבינו.
לאחר מכן סעדנו את לבנו בדיינר – Junior's.
מי שלא אכל בדיינר בניו יורק, כאילו לא היה בה.. נכון?
התפוצצנו ממנות עצומות וטובות, ובסוף קנחנו ב-Cheesecakes המפורסמות של המקום. זה היה טעים ומטורף לגמרי!

15.8- יום חמישי – המשך טיול בניו יורק

זה היה יום מגוון ומפוצל.
בבוקר הבנים ביקרו באינטרפיד (מוזיאון הים, האוויר והחלל), והתרשמו מאוד מהמטוסים (במיוחד מהקונקורד ומהכפיר שלנו) ומהאנטרפרייז.
באותו זמן בדיוק, אני ממשתי את זכותי (הטבעית) כבלונדינית (טבעית) (במקור, בוודאי), ויצאתי לכבוש את Century 21.
בדקתי אותו בקטנה לפני כמה ימים, והייתי צריכה לחזור כדי לראות האם יש צדק בביקורות שמשבחות.
היה בהחלט נחמד, פורה ודי נקודתי.

בניו יורק, לדעתי, כדאי להתמקד במקומות כמו Century 21 (ספציפית, הסניף שבקרתי בו מאוד מוצלח ומסודר) ובאאוטלטים. החנויות ברחובות המרכזיים יקרות למדי.
נפגשנו כולנו לארוחת צהריים מאוחרת באזור של המלון, ולאחר מכן לקראת השקיעה, שמנו פעמנו לעבר רוזוולט איילנד.
העלייה לרכבל מתבצעת באמצעות כרטיס הסאבוויי ולא מצריכה תשלום נוסף. נוח מאוד.
המראה של מגדלי מנהטן ורובע קווינס בשקיעה היה פשוט מרהיב: בהלוך, בזמן שהייתנו שם (כמה טוב שהיה לנו כדור – נצלנו מגרש כדורגל שראינו ברגע שירדנו מהרכבל ושחקנו קצת) ובחזור. כל האורות נדלקו ולא יכולנו להפסיק לצלם ולהתפעל.

16.8- יום שישי – טיול באיזור הטיימס סקוור

זה היה היום המלא האחרון שלנו בניו יורק.
במוזיאון הטבע, הסתובבנו קצת בעיר, היינו באזור הטיימס סקוור כמה פעמים וחזרנו לדיינר המצוין Junior's.
במוזיאון הטבע הכניסה היא חינם, אך אם מעוניינים להכנס לתערוכות, יש לשלם. שלמנו מראש לשלוש תערוכות (דינוזאורים, עולם הים ו- The black universe).
הסרט שראינו במסגרת The black universe היה מאוד מוצלח.
המוזיאון עצמו גדול, מרשים, אבל לא שונה בהרבה ממוזיאון הטבע בלונדון, למשל.
כך שמי שבקר בלונדון, לדעתי – לא מדובר באתר חובה בניו יורק.

17.8- יום שבת – טיסה לאורלנדו

יום של התארגנות בניו יורק, עזיבת המלון וטיסת פנים לאורלנדו. נסענו לשדה התעופה ניוארק (במונית), משם טסנו לאורלנדו.
בשדה התעופה אספנו רכב ששכרנו (דודג' 7 מושבים, מרווח מאוד).
הגענו לעת ערב לאורלנדו, שם שכרנו בית בריזורט בשם Regal Oaks.
הבית שלנו היה גדול ומרווח (בקומה הראשונה סלון ומטבח. בחצר ג'קוזי). בקומה השנייה חדר הורים גדול וחדר ילדים גדול). כמובן, שירותים ואמבטיה לכל חדר.
דבר אחד שהפריע – בקשנו לקבל חדר קרוב למבנה המרכזי, וקבלנו את החדר בשורה הכי מרוחקת שיש. כלומר – אי אפשר היה להגיע למבנה המרכזי (שכלל מינימרקט ובריכה – בה לא הספקנו להיות) ברגל, והיינו תלויים ברכב ששכרנו.

למידע נוסף על הרזורט לחצו כאן

18.8- יום ראשון שבוע פארקים

התחלנו את שבוע הפארקים והכיף באורלנדו.
זה היה יום חם, חם מאוד, ובכלל במשך רוב שהייתנו באורלנדו, נמסנו מחום.
התחלנו את שבוע הפארקים שלנו ב-Animal kingdom. פארק שבו ניתן לראות חיות אמיתיות (במסגרת סיבוב הספארי, אך לא רק) לצד חיות/דמויות דיסני/פרווה שמסתובבות ברחבי הפארק.

הבחירה להתחיל בפארק הזה ולא מהפארק הקלאסי נבעה משיקולים אסטרטגיים, והוכיחה את עצמה.
האטרקציה הגדולה ביותר בפארק הזה (ויש אומרים שבכל הפארקים של דיסני) היא מתקן האווטאר. סימולטור מיוחד שלא דומה לשום דבר אחר.

קמנו מוקדם (לא ברור איך עשינו את זה). והתייצבנו בפארק קצת אחרי 8:00 (לפני הפתיחה הרשמית ב- 9:00). התור לאווטאר היה כ-60 דקות, ועבר לנו ממש בסדר. כשהתור מתקדם, נכנסים כבר למסדרונות פנימיים ורואים כל מיני מיצגים שקשורים למתקן. כשיצאנו מהמתקן התור כבר עמד על שעה וחצי ובהמשך אף הרבה הרבה יותר.
מלבד האווטאר, אין עוד מתקנים רבים מעניינים בפארק. ידענו זאת מראש, ונהנינו משאר המתקנים.

ארוחת צהריים הזמנו מראש במסעדת Rainforest – היה טעים, נחמד מאוד. אווירה טובה וכיפית ובסוף הזמנו את קינוח הוולקנו המפורסם. היינו חייבים.
זה היה יום מוצלח, מהנה מאוד, חם מאוד ובסיומו חזרנו לבית ששכרנו, כשאנחנו נופלים מהרגליים (ליטרלי).

19.8- יום שני מג'יק קינגדום

Magic Kingdom המקום שבו קסם, חום מטורף וגשם נפגשים. זה היה יום מהנה מאוד ומתיש. 18,000 צעדים לא משקרים.
בבוקר ובצהריים היה חם מאוד – הליכה מתמדת מקצה אחד לשני של הפארק, ע"פ המתקנים והפאסט פאסים שהיו לנו, לא היתה פשוטה. אבל, אחה"צ החל לרדת גשם וקבלנו מרץ מחודש עד הערב.

כל נסיון שלי לגרור את הילדים למתקנים שאינם זועקים אקסטרים נתקל במבטי לעג ובוז, אבל – לא התייאשתי והצלחתי במשימתי! נהניתי מאוד במתקנים הרגועים נוסח: "זה עולם קטן מאוד..", והם קבלו אפשרות לנוח קצת, לנמנם ולהמלט לכמה דקות מהחום הכבד בחוץ. עסקה הוגנת למדי, לדעתי.

את מנת האקסטרים שלהם הם קבלו בכמה רכבות הרים טובות ובמתקן ה – Splash mountain המוצלח.
אציין, כי לא הצלחנו להשיג פאסט פס לשנים מהמתקנים המבוקשים ביותר בפארק – שלגיה ושבעת הגמדים ופיטר פן. לעמוד בתור של כשעתיים מבחינתנו לא היה בגדר אפשרות סבירה, כך שויתרנו.
בערב הגענו מפורקים, כבר אמרתי? לאזורנו, ואכלנו בדיינר מקומי.

20.8- יום שלישי – טיול בנאס״א

יום של הפוגה בין הפארקים. יום בו נסענו לנאס״א – מרכז החלל ע"ש קנדי.
היה מרשים מאוד, מעניין ומעשיר.
נסענו כשעה ברכב ששכרנו עד למרכז. המקום גדול מאוד. בכניסה יש את גן הטילים המרשים, ומשם עולים על אוטובוס, שלוקח לסיור במקום ועוצר לתצפית על עמדות השיגור השונות, מבנה הרכבת החלליות העצום, והוריד אותנו במבנה ה-Saturn V הענק.

לאחר מכן חזרנו באוטובוס לאתר הראשי, שם עיקר הפעילות התרכזה במבנה ה-Atlantis.
הבנים התנסו בסימולטור טיסה בהמשך.
וכמובן, לקראת הסוף נמצאת פינת הזיכרון המרגשת, שכוללת את גם את הנצחת אילן רמון ז"ל.

21.8- יום רביעי – אוניברסל סטודיוס

Universal studios! הפארק בו היינו.
יצאנו מביתנו באורלנדו אחרי 8:00 וחזרנו קצת אחרי 23:00. (עוד יום מהנה מאוד ומתיש מאוד).
נשארנו לראות את מופע הסיום – מופע מזרקות וזיקוקים מקסים.

לפני כן, הספקנו לעלות על כל המתקנים (הודות לאקספרס פס שהיה ברשותנו, כפי שיפורט בהמשך). רובם סימולטורים ממש מיוחדים ומגניבים – הכל בהשראת סרטים ותוכניות טלוויזיה, כדוגמת: Men in black, הסימפסונים, המיניונים, אי.טי ועוד.
אל דאגה, גם רכבות הרים היו שם.

בסביבות 16:00 נסענו לנוח כשעה במלון של יוניברסל – Royal pacific (עליו שלמנו ללילה אחד), וחזרנו בכוחות מחודשים לפארק.
את היום (או הלילה יותר נכון) סיימנו בדיינר האהוב עלינו כאן (דניז) – אם כבר אמריקה, אז עד הסוף.

22.8- יום חמישי – פארק אחרון באורלנדו

היינו ב- Theme Park האחרון שלנו כאן: Islands of adventure.
פארק מעולה, שיש בו הרבה מתקנים אקסטרימיים טובים ומיוחדים (אך לא רק).
הצלחנו לא לסיים את היום עם הלשון בחוץ (לא ברור איך זה קרה). ולבקשת הילדים, חזרנו בסוף היום ישירות הביתה ולג'קוזי.

23.8- יום שישי – קניות באורלנדו

זה היה יום שהוקדש ל- ‏‎Orlando Vineland Premium Outlets‎‏.
אאוטלט מצוין, שיש בו חנויות יקרות, אבל גם הרבה חנויות שמציעות סחורה מצוינת במחירים טובים (נייקי, אדידס, אנדר ארמור, מייקל קורס ועוד).

במהלך הבוקר התחיל לרדת גשם, שהתחזק והפך למבול אימתני, שחייב אותי להשאר 'כלואה' בחנות מסוימת (אם אתם ממש חייבים לדעת, מדובר ב- jcrew). לא מאוד סבלתי. מדדתי עוד ועוד בגדים.
הילדים לא כ"כ נהנו ללכת מחנות לחנות, אבל היינו חייבים לקנות להם כמה דברים בסיסיים, והמשימה הוכתרה בהצלחה.

24.8- יום שבת – מסיבת יום הולדת

יום ההולדת של ר.ו-וולקנו ביי. פארק מים לו הילדים חיכו עד מאוד.
את היום התחלנו בנסיונות להעיר את ר. עם עוגה, נרות ובלונים (ניסינו לאלתר עד כמה שאפשר).
העליה למתקנים מתבצעת באמצעות תור וירטואלי. בכניסה לפארק מקבלים צמיד בשם "טאפוטאפו". סורקים אותו בכניסה למתקן, ומקבלים התראה כאשר ניתן להגיע למתקן.

זה לא מיידי, ולוקח לרוב כרבע שעה-עשרים דקות, אבל עדיין, זה מאוד מסודר ונוח.
הפארק עצמו שווה ביותר. יש בו בריכת גלים גדולה, מסלולי אבובים והרבה מגלשות שוות. חלקן מפחידות יותר, חלקן פחות.
את היום סיימנו בדיינר Ihop ולרגל חגיגת יום ההולדת של ר., אכלנו פנקייק שחיתותי ביותר.

25.8- יום ראשון – עוד קצת קניות 🙂

בבוקר עשינו צ'ק אאוט, ולאחר מכן קצת השלמות – חנויות מזכרות, סופר.. בהמשך נסענו לקניון בשם: The Mall at Millenia, בעיקר כדי להיות במקום ממוזג ולאכול משהו. כל זה, לפני הטיסה.
בסביבות 16:00 חזרנו ל-Regal oaks כדי לקחת את המזוודות והמשכנו לשדה התעופה.
טסנו בטיסת קונקשן בפרנקפורט ומשם לארץ. הטיסות עברו בסדר גמור.

הערות כלליות:

1. כרטיס לסאבווי – עשינו כרטיס שבועי לשנינו. בעיקרון, ילדים לא משלמים בסאבווי, כל עוד הם עם הוריהם. נכנסו בכל פעם הורה וילד וזה עבד מצוין.
עלה לנו: $34 ליחיד.

2. אוכל – קשה מאוד לאכול בריא בניו יורק ובמיוחד באורלנדו. ההיצע נסוב בעיקר סביב המבורגרים (ועוד המבורגרים), נקניקיות וצ'יפס. אין כמעט במסעדות היצע של סלטים, ואם יש, הרי שמדובר בערימת חסה עם 4 פרוסות עגבניה (במקרה הטוב). למי שחשוב לו, ממליצה לקנות בסופרים ירקות ולהכין לבד. או לחילופין, מה שעשינו באורלנדו – קנינו סלטים מוכנים בסופרים ואכלנו (לפעמים) בערב בביתנו.

3. הפארקים באורלנדו, לינה והוזלת המחיר – כאמור, באורלנדו ישנו ברזורט מצוין. הוא היה ממוקם כ-15 דקות נסיעה מהפארקים של דיסני וכעשרים דקות נסיעה מהפארקים של יוניברסל.
לפני שנסענו, ידענו כי נהיה בחודש עמוס (אם כי יחסית לא מאוד, כי מאמצע אוגוסט, הילדים בארה"ב חוזרים ללימודים) וחשוב לנו לקנות אקספרס פאס כדי שלא נצטרך להמתין שעות במתקנים.
התברר, שזו היתה החלטה נבונה מאוד, שכן היו תורים עצומים, ואלמלא האקספרס פאס, לא היינו מספיקים את שהספקנו, והיינו עומדים זמן רב בתורים, מתעייפים, קורסים מחום ופחות נהנים.

הכרטיסים מאוד יקרים. 100$ לאקספרס פאס בנוסף למחיר הכרטיס הרגיל (100$). כדי להוזיל את המחיר, ניתן לנקוט מספר דרכים, הטובה שבהן, ובה בחרנו, כי התאימה לנו – הזמנו לילה באחד ממלונות יוניברסל, שמקנים אקספרס פאס בחינם ביום הצ'ק אין וביום הצ'ק אאוט. לילה אחד (חדר לארבעתנו) עלה לנו $340.
תעשו את החישוב ביחס לרכישת 8 כרטיסי אקספרס פאס בשני הפארקים של יוניברסל. (בוולקאנו ביי אין צורך בשל השיטה עם הצמיד, שפרטתי לעיל).
לא ישנו במלון, אבל אחר הצהריים נסענו למשך כשעה לנוח ולהתרענן. ההגעה חזרה לפארק היתה מאוד נוחה – באמצעות ה-Water taxi שעומד לרשות אורחי המלון.

4. שתיה בפארקים באורלנדו – קנינו 32 בקבוקי מים בסופר במחיר מגוחך שלכ-$4, אולם עדיין זה לא מספיק- במהלך היום חם, רוצים שתיה קרה, קרח וכו'.
רוב האנשים שמגיעים לפארקים של יוניברסל קונים כוס שנמכרת שם במחיר (מופקע) של $16 + מס (זה המחיר ליחיד, או $13+מס כשקונים 3 יחידות כפי שעשינו), ואז יש ריפיל חופשי מתוך מבחר גדול מאוד של אפשרויות: מים, קולה בטעמים, פאנטה בטעמים, ברד ועוד.
גם אנחנו נהגנו כך. קנינו 3 כוסות כאלו, ומלאנו בהן שתיה קרה כל הזמן.
חשוב לציין, שבכל פארק של יוניברסל צריך לאקטב את הכוסות מחדש. כלומר: יום אחרי שהיינו ביוניברסל סטודיוס, שלמנו עוד $11 + מס עבור כל כוס בפארק Islands of adventure. (וכך גם למחרת בוולקנו ביי).

סיכום:

סוף סוף טיול בארצות הברית! טיול מעולה, מגבש ובהחלט השאיר לנו טעם של עוד!