סלובניה עם ילדים – עשרה ימים של חוויות בלתי נשכחות ביעד מפתיע ביותר

סיכום טיול שלנו בסלובניה עם ילדים (2 ילדים 6 ו- 8) – 20.9-30.9.

טיסה לזאגרב:

צ'רטר לזאגרב של קרואטיה איירלנס 377 דולר. כרטיסים קנינו בתחילת אוגוסט.
קודם רכשנו כרטיסים ולאחר מכן התחלנו לתכנן לכן בסופו של דבר בקוראטיה רק שדה תעופה ואאוטלט בזאגרב.

השכרת רכב בסלובניה:

דרך הרץ יוון 282 יורו. רכב אוטומט סיאט ארונה. בפועל היה רק גולף אוטומט לכן קיבלנו מעבר גבול ונהג נוסף חינם. רכב דיזל. עשינו 1700 ק״מ סה״כ.

מהלך הטיול בסלובניה עם ילדים:

20.9 חיפוש דירה

נחתנו ב- 7:30 שעה עמדנו במעבר גבול. שעה נוספת בדלפק של הרץ, קיבלנו קפה מתנה.
יצאנו בסביבות 10:00 לסלובניה לחפש מקום לישון. אחרי נסיעה של 3 שעות עם המתנה בגבול של 45 דקות בסופו של דבר הגענו לכפר Davca. זהו כפר של 200 תושבים וכל בית במרחק של ק״מ מהשכן ולכל אחד יש דירה להשכרה.

עצרנו אצל Apartment peternelj – דירה עם חדר 3 מיטות ומיטה זוגית, מטבח מאובזר, שתי מרפסות ומבואה. הדירה נמצאת בקומה 2 ויש מדרגות. העלות 50 יורו לילה ומס שצריך להוסיף. סה"כ 530 יורו ל-10 לילות. בהתחלה תכננו להישאר שם 5 ימים ואז לעבור אבל בסופו של דבר החלטנו להישאר כל התקופה.
מה שהכריע בהחלטה זה היחס של בעלת המקום והנסיעה לשם. כבישים מפוטלים עם נופים יפים.

בדירה יש מערכת הסקה על מים בכל מקום. חמים ונעים וכל מה שרטוב מתייבש עד הבוקר.
ביצים טריות, אורגניות, חופש ומה שלא תוסיפו.. כל בוקר ישר מהתרנגולות. שם הבנתי איך אמורה להיראות ביצה טריה ואורגנית והיא בערך 2/3 מהגודל שנמכר בחנויות. הבדלים בטעם לא הרגשתי.
ליד הבית יש שלושה מסלולי הליכה מסומנים בתוך היער, להר Porezen, ולמפל מקומי.
החלטנו בטיול לא להיכנס למסעדות ולא לבזבז על זה זמן אלא הלכנו לסופר בעיר הקרובה Zelezniki. בסופר Merkator יש מבחר, לרוב המחירים הם כמו בארץ. הבשר זול בחצי לפחות (כל הסוגים). היינו גם ב- Lidl, מבחר דל בהרבה.

21.9 קרנסקה גורה

נסענו ל- Kranska gora בתכנון היה אגם Jasna ומעבר Vrsic, בסוף נשארנו באגם. הלכנו ברגל מהעיר בערך 20 דקות. אגם נחמד לא משהו מיוחד לדעתי ומה שמעניין זה הנהר שזורם צמוד אליו בשם Pisnica אם אני לא טועה. הילדים הרטיבו את הרגליים ועד שחזרנו לרכב היה כבר 17:30 אז ויתרנו על הנסיעה למעבר ונסענו לראות את האגם Bled.
בשתי מילים – אגם רגיל. מקום שיש המון כמוהו בסלובניה ובכל אירופה שעשו לו שיווק יוצא דופן, אגם Bohinj מרשים הרבה יותר. ב- 18:30 בערב מלא בתיירים, המון תנועה. בקיצור עצרנו בפארק על שפת האגם עשינו קפה שחור ותה והמשכנו לדירה. (נסיעה של שעה ורבע). בדרך לכפר פגשנו אייל שחצה את הכביש.

22.9 Pustolovski Park Bled

היה מתוכנן אגם Bled ומיצינו אותו ביום קודם. אז נסענו לפארק חבלים Pustolovski park Bled. פתוח רק בשבת וראשון, מחיר כניסה למשפחה 69 יורו. אפשר להגיע אליו ברגל או ברכבל במחיר 3 או 4 יורו הלוך חזור.
הגענו ב- 11:30 (נפתח ב- 11:00). נשארנו שם עד הסגירה ב- 17:00. אם מישהו היה בפארק חבלים באילת, אז זה כמו גינה במרפסת שמש לעומת פארק הירקון. גם מבחינת איכות וגם מבחינת הבטיחות. מקום מיוחד מאוד. אגב משם יש שלוש נקודות תצפית על Bled והסביבה. בחזרה בן ואישתי ירדו במגלשות (Straza Bled). טוענים שזה כיף לא נורמלי, ממש ליד החניה יש מחנה אשר נראה כמו מחנה אוהלים שלא בשימוש. שם אכלנו ונסענו לאגם Bled להשכיר סירת משוטים כי ילדים התלהבו מהרעיון. (20 יורו). 20 דקות עד האי לטפס על המדרגות ו- 20 דקות חזרה.

23.9 Postojna cave ו- Predjama castle

יום גשום לפי תחזית אז החלטנו לנסוע למקומות סגורים Postojna cave ו- Predjama castle.
המנהרה מרשימה ביופיה, מדהים איך הדברים קורים בטבע.
קיבלנו שובר הנחה של 10 אחוז מבעלת הבית. אז שתי האטרציות יחד עם מדריך קולי בעברית עלו לנו 116 יורו.
הטירה הרשימה את הילדים הרבה יותר, הם חקרו אותה לעומק עד סגירת המקום. במיוחד אהבו את המתקן שהורס מטבעות של 2 סנט. בזבזנו שם 10 יורו. נכנסו לסופר וקנינו בשרים – סטייקים של בקר, חזיר וקבבונים מבשר מעורבב. יש תוכנית מחר לעשות על האש כי צפוי גשם.

24.9 דייג

אכן גשם אז נשארנו בדירה, אני והבן שלי הלכנו לדוג דגים. כ- 1.5 ק״מ מהדירה באותו כפר יש אגם קטן שאפשר לדוג בו. האגם שייך לאחד התושבים וכאשר הגענו אליו קיבלנו חכות ופתיון והלכנו לדוג. אחרי שעתיים כבר לא היה סבלנות יותר והצלחנו לתפוס 4 דגים לא יודע מה הסוג שלהם. בעל המקום קרא להם דג אמריקאי. שילמנו 8 יורו לקילו 4 דגים בדיוק 1.1 ק״ג.
החלק הנשי הלכו לטייל ביער ולצוד פטריות, יש המון המון סוגים אנחנו לא מביני עניין אז הן רק צילמו. אחר כך מצאנו ספר על פטריות שבו על כל פטריה יש סיפור וסימון אם רעיל או לא אבל ספר היה בסלובנית בלבד.
בערב עשינו על האש את הדגים ואת הבשר.

25.9 וינטגר

יום בהיר ויפה. נסענו לוינטגר (שעה ועשרים דקות). מקום מיוחד ונראה לי באביב הרבה יותר מרשים כי הנחל מלא. אבל עדיין שווה ביקור. הלכנו עד המפל וחזרנו באותו המסלול, לא עשינו סיבוב. לאחר מכן נסענו למפלי Savica.
דרך יפה בתוך היער, שם המשכנו לחפש פטריות. זה גם עזר לילדים להישאר בקצב. מפל יפה ושווה ביקור. מה שכן הייתי מפריד את שתי האטרקציות האלה לימים נפרדים.
יותר מדי מים ליום אחד. הילדים נרדמו בנסיעה הביתה. שוב ראינו איילים הפעם אפילו אחד עם קרניים מרשימות.

26.9 Velika Planina

היום נסענו ל- Velika Planina. זה פשוט "כמו בסרטים" מקום מיוחד מאוד עם נופים מדהימים, יש גם כפר שמוסיף אבל גם בלי הכפר שווה לבקר שם. יש מסלול מעגלי מאוד נוח של 6 ק״מ. קודם עולים ברכבל סגור ולאחר מכן ברכבל סקי. סה״כ 1,666 מטר. נשארנו שם עד הרכבל הלפני אחרון. ירדנו ב- 17:00 מהכפר ובערך ב- 17:30 למטה לחניה.
מקום חובה, אך עדיף לנסוע ביום בהיר כמו שהיה לנו. יש תחושה שרואים את כל המדינה משם.
לשם נסענו כמעט שעתיים.

27.9 אגם בוהיני

היום נסענו לאגם Bohinj, הילדים התלהבו מהחתירה ומהשייט באגם Bled אז החלטנו לפנק אותם בעוד אחד.
הגענו לשם הילדים נכנסו למים היה יום שמשי חמים והמים היו די קרים. לא ברור לי ממה הם נהנו, אבל שחקו כך איזה שעתיים. אנחנו קיבלנו שעתיים מנוחה. יש שם איזה בעיה עם קפה טייק אווי, היה רק במקום אחד כוס חד פעמית אחת אז שתינו הפוך אחד לשנינו.
באגם רוב נקודות השכרה של הסירות היו סגורות. רק במקום אחד ניתן היה לשכור (אלפין ספורט או משהו כזה) וגם שם חיכינו. לקחנו שתי סירות קאנו כי יש מקום לשלושה אנשים בכל סירה אז התפצלנו. היה כייפי. (10 יורו לסירה לשעה, אבל אף אחד לא מדד זמנים שם). בדיעבד היה צריך לקחת קיאק לשני אנשים יותר מגניב.

אחר הצהריים החלטנו לנסוע ללובליאנה להסתובב בקניון Btc. הגענו לשם בסביבות 17:30. היה חניה בשפע. מקום קצת לא ברור. הסתובבנו בקניון ואחרי זה עוד קצת בחנויות מסביב. בקיצור לדעתי גם בלי הנחות שווה לעשות קניות של נעליים ובגדי טיולים כי המחירים זולים ביחס לישראל. לצורך הדוגמא לאישתי יש נעלי סולומון גבוהות שעלו בלמטייל 800 ש״ח בערך, מחיר שם לפני הנחה 99 יורו באינטספורט.

28.9 הר פורזן

היום גם צפוי גשם לכן החלטנו לעשות יום קרוב לבית. עשינו מסלול הליכה למפל מקומי (לא הבנתי איך קוראים לו בדיוק) בדרך טעינו בפנייה והלכנו לכיוון הר Porezen. עליה די תלולה, מאוד כייף לטייל בתוך יער, לא הגענו לסוף מסלול וחזרנו בחזרה. נסענו למסעדה מקומית באזור ברחוב Drazgose 75 בעיר Zelezniki נראה כמו פאב מקומי. אכלנו גולש, שניצל וינאי וצלעות. אוכל טעים וביתי. 39 יורו כולל קפה. יש נוף וארגז חול לילדים. אחרי זה שוב ערב קניות.
בערב עשינו אסיפה כללית להחליט מה עושים ביום האחרון. רוב החליט לחזור שוב לפארק החבלים.

29.9 פארק חבלים בסלובניה

הפעם הלכנו לפארק ברגל כי היה גשם ובגשם הבלמים של הרכבל מזייפים לכן לא מפעילים אותו.
בפארק נשארנו עד סוף היום. ירדנו למחנה הנטוש ליד החניה והכנו מרק לארוחת ערב.
חזרנו הביתה בסביבות 19:00 בערב.

30.9 זאגרב

חזרה לזאגרב על הבוקר. טיסה שלנו הייתה ב- 23.50 בלילה אז נסענו בנחת עם הרבה עצירות וקפה.
אחרי הצהריים הגענו לכאן (אווטלט) קטן יותר ממה שראינו בברלין אבל אפשר לשרוף שעתיים שלוש.
ממליץ להיכנס לחנות Maya Maya. יקר מאוד אבל בגדים בצבעים מיוחדים.
יש מגרש משחקים חמוד עם שערים ננעלים כך שילדים לא יכולים לפתוח.
לא בדקתי את תחילת הצ'ק אין אז הגענו שלוש וחצי שעות לפני הטיסה. ההמראה שלנו נדחתה ב- 20 דקות וצ'ק אין מתחיל שעתיים קודם.
אבל לא בזבזנו את הזמן, אלא עמדנו בתור כמו שצריך עם כל הישראלים (מטיול מאורגן שהגיעו גם כן שלוש שעות לפני הטיסה כי חברת הטיולים כנראה רצתה כבר להתפטר מהם) על מנת להבטיח שנישב יחד. היה לנו נסיון רע עם זה בטיסה של סאנדור לסיציליה אז לא לקחנו סיכון.

לסיכום:

מדינה כיפית לטייל, אנשים רגועים גם בחיים וגם על הכביש.
הגענו בתקופה עם מעט מאוד תיירים אבל גם מזג אויר היה לטובתנו. רוב האתרים עדיין פעלו במתכונת מלאה.