סרביה עם ילדים – טיול ספונטני עם רכב שכור (הכרטיסים נקנו 8 שעות לפני הטיסה)

הכרטיסים לסרביה נקנו 8 שעות לפני הטיסה ואת הטיול kסרביה עם ילדים בנינו תוך כדי תנועה.

את הרכב שכרתי דרך Economy rent a car ואספתי בשדה. הדלפק פתוח 24 שעות. יחס אדיב קיבלנו את הרכב מיידית. התשלום התבצע בחזור בהלוך לקחו רק בלוק מה אשראי.

דירה בבלגרד שכרתי דרך Booking במיקום מרכזי מדרחוב שכולו מסעדות וברים, כל ערב היו הופעות בלייב והרחוב היה פעיל לאורך כל היום, אווירה משגעת. הדירה נמצאת ברחוב Obilicev venac בוקינג הדירה נקראת Top Belgrad Apartments ממליצה בחום, קומה 6 עם מעלית, אנחנו משפחה של 2 הורים ו- 3 ילדים בדירה 2 חדרי שינה וסלון עם מטבחון וטלוויזיה עם ערוצים במלא שפות. בעל הבית מקסים, זמין כל הזמן בוואטסאפ.
חניה מתחת לבניין יש חניה של 7 קומות. קנינו כרטיס לשבוע לכל החניות של אותה החברה בעלות 200 ש"ח.

מהלך הטיול:

התחלנו את הטיול בבלגרד, את מירב הטיול עשינו ברגל.

בבלגרד טיילנו ברגל לכיוון בניין הפרלמנט שלצידו מזרקה יפה. הכנסייה של סנט סאבה (Temple of saint sava) בשיפוצים והייתה סגורה. טיילנו לשוק האיכרים Farmers market שם אפשר למצוא אוכמניות ופטל, פירות, ירקות, דוכני ביגוד ויד שניה.

בנוסף היינו ב:

• כיכר הרפובליקה.
  • מבצר בלגרד 25 דקות הליכה ברגל מסביבו פארק מהמם שבו אפשר לבלות חצי יום עם ילדים, מתחם של טנקים ישנים וכלי מלחמה, פארק דינוזאורים פתוח לילדים, מוזיאון.
  • לא לשכוח לבקר את Terazije fountain. נהננו גם מדוכני הפופקורן הפזורים בפארק ומסביבם המוני יונים.

מסעדה מומלצת בבלגרד שיש להם תפריט אפילו בעברית היא Casa nova המלצרים היו מצחיקים וסופר נחמדים. המחירים מעט יותר גבוהים משאר המסעדות אבל המנות שוות את המחיר. בסגנון איטלקי, צרפתי. ארוחה למשפחה של 5 כולל שתיה חריפה וקינוחים בערך 300 ש"ח.

בבלגרד כדאי גם לבקר בנהר הסבה החוצה אותה ולהנות מה מסעדות וההוסטלים הצפים על הנהר. יש פארק יפייפה לטיול רגלי.
במרחק של 30 דקות נסיעה יש את Avala tower תצפית מעל בלגרד. ניתן לראות את הרי הקרפטים (רומניה). תצפית יפייפיה, השומר במגדל סופר חברותי אינו דובר אנגלית ובכל זאת הצלחנו לתקשר סיפר לנו את כל מה שראינו מסביב ועל עצמו בכמה מילים. מומלץ ממש!!!!
מתחת למגדל מסעדה נחמדה. שימו לב המנות שם ענקיות ומגיעה קדרה לכל סועד. ההמלצה לקחת מנה אחת כי אנחנו לקחנו עימנו את כל מה שלא הצלחנו לסיים באריזה לדירה (הזמנו 4 מנות והגיע כמות לגדוד).

נובי סאד:

למחרת נסענו לכיוון Novi Sad (נובי סאד) –  עיירה נחמדה עם מדרחוב. לפני הגעתנו לעיירה נסענו לצד השני מעבר לנהר ל- Petrovaradin fortress מבצר יפייפה שיושב על הדנובה וצופה על נובי סאד. הסיור במבצר מעגלי, יש שם שעון ומלא מקומות לצילום. מסעדה לשבת ולנשנש.

בנובי סאד באזור העתיק יש כמו בכל עיר אירופאית מרכז של פיאצה כיכר ובה הסבר לגבי כל הבניינים מסביב. טיילנו בה ברגל (אגב בגלל הקורונה הכנסיות כולן סגורות לקהל) . יש פארק נחמד, מדרחוב מלא מסעדות, ומבנים יפייפים.הנסיעה אורכת כשעה וחצי ברכב.

הרי טרה Tara mountain:

מרחק של שלוש וחצי שעות נסיעה. באזור Tara park יש את ה"בית על הנהר" שלידו מסעדה מעולה עם תצפית על הנהר. בפארק טרה אפשר לטייל לפחות 3 ימים יש המון מה לראות בין הכפרים הציוריים:

•  יש אזורים של רפטינג.
  • טיפוס בחבלים ואומגה.
  • מפלים ומלא מסלולי טיול.

אנחנו סיירנו באזור ברכב כי מזג האויר היה הפכפך. משם נסענו לכיוון Zaovine lake. לתצפית זהו אגם מלאכותי. לידו יש סכר גדול ומרשים. ישנו לילה בביקתה מעץ באזור זלטיבור. הביקתה הוזמנה בבוקינג Villa mali raj אזור שקט מחוץ לכפר מסביב מספר מסעדות. ביקתת עץ חמודה בת 2 קומות עם מטבחון. בעלת בית מקסימה שכיבדה את הילדים בעוגיות.

בבוקר נסענו ל- Zlatibor market שם רכשנו מזכרות נחמדות מעץ. באזור זה יש כפרים שלמים שמתעסקים בקדרות ניתן לרכוש שם דברים מהממים בזול. העיירה הזו בעצם מרכז הסקי של סרביה ונקראת שוויץ של סרביה. מרחק כ- 20 דקות משם מערת גיר יפייפיה הנקראת Stopic cave סיור של כשעה עם ירידה תלולה במדרגות. ומשם עוד כ- 20 דקות פארק טבע עם מלא מקומות ישיבה ואפילו גן שעשועים לילדים ומפל מים שמתחתיו המון גשרי עץ ובריכות שכשוך.

משם המשכנו לכפר משוחזר (Etno village sirogojno) עם בתים שנאספו בכל סרביה ומראים את דרך חייהם במאה ה- 19. סיור בתוך יער בין הבתים של שעה עד שעתיים. בדרך חזרה מהאזור לבלגרד עצרנו לאחר שעתיים נסיעה בצד הנהר לקינוח במסעדה על המים.

לסיכום:

סרביה מהממת ממליצה לטייל בטבע המטורף ובכפרים הציוריים. היא זולה מאוד מבחינת אוכל ומחייה. מי שרוצה שופינג יש מספר קניונים וחנויות. המחירים חצי מהמחירים בארץ (למעט רשתות גדולות) . מאוד נוחה לנסיעה ברכב בתחב״צ לא נסענו אבל הבנו שמרושתת בתחבצ. מוניות סביב ה- 10-20 ש״ח לנסיעה.
אנחנו בהחלט נחזור לסרביה לביקור נוסף. תהנו.