טיול משפחות לצפון איטליה [סיכום מפורט של 7 ימים בחודש יולי]

טיול משפחות לצפון איטליה 21-28 ליולי 2022.

מסלול בצפון איטליה

21.07 – טיסה לאיטליה מנתב״ג

נפגשנו לטיסת לילה לאיטליה, נחיתה בורונה. עצירת קפה קצרה והמשכנו למוזיאון ניקוליס שם ראינו דגמי מכוניות וחפצים אחרים מהמאות הקודמות סיפתח נחמד לטיול. בהמשך חנינו בחניית האוטובוסים בורונה, עלינו על אוטובוס שאטל ,עברנו את נהר אדיג'ה והגענו לארנה של ורונה. המשכנו דרך רחוב החנויות למרפסת של ג'ולייטה ונשארנו להפסקת צהריים וארוחת צהריים בעיר ורונה. השאטל אסף אותנו חזרה לחניית האוטובוסים ומשם הגענו למלון ובו ירדנו לבריכה הצמודה. בשעות הערב יצאנו למסעדה הקרובה לארוחת ערב.

22-07 – גארדלנד וסדנת אפיית פיצה

יצאנו בבוקר לפארק השעשועים גארדלנד על שלל הרכבות והמתקנים בו, שהינו עד אחר הצהריים הילדים וההורים פשוט נהנו מיום חוויתי במיוחד.
חזרנו למלון והתחלנו ב- 18:00 סדנת הכנת פיצה אותה אכלנו בסוף האפייה (כל אחד והפיצה שהוא הכין). לקראת הערב יצאנו לחפש גלידה טובה, הלכנו בנוף כפרי בין כרמים עד הגעתנו לכפר הסמוך Negrar. לאחר שמצאנו חנות גלידה טובה וטעמנו מהגלידה (כולל גלידה בלחמניה) יצאנו בלילה לדרך ארוכה חזרה למלון.

23-07 – ונציה

יצאנו מזרחה לכיוון ונציה, לאחר חניית האוטובוס יצאנו בשייט לאי תעשיית הזכוכית הוונציאנית מוראנו בו נכנסנו למפעל, קיבלנו הסבר על יצור הזכוכית ואף ראינו אומן זכוכית בעבודתו. בהמשך הפלגנו לאי בוראנו השקט הצבעוני מאוד והיפה "אי התחרה" בו הסתובבנו ברחוב הראשי לאורך התעלה.
מהאי בוראנו הפלגנו לכיכר סן מרקו אליה הגענו בהליכה ממעגן הסירה שהביאה אותנו מהאי, ראינו את המבנים בכיכר סן מרקו ויצאנו להפסקת צהריים. את הסיור המשכנו מגשר ריאלטו לכיוון הגטו היהודי העתיק בעיר, הצטרפנו לאירוע חב"ד שמח ובהמשך יצאנו לכיוון הסירה שלקחה אותנו חזרה לחניית האוטובוסים. ארוחת ערב במסעדה ליד המלון.

24-07 – סירמיונה ובורגטו

יצאנו בבוקר לכיוון סירמיונה וישר עלינו על סירת מירוץ שלקחה אותנו מסביב לעיר, לאחר מכן לקחנו פירות טריים מדוכן וסיירנו על שלל חנויות הגלידה שלה ושאומרים גלידה אומרים סמיריונה פשוט מדהים – מצורף סרטון ביוטיוב https://youtu.be/B3ihTNUXsjw. בהמשך נסענו לעיר בורגטו שם ראינו עיר קטנה לגדת נהר המינצ'ו. משם נסענו למרכז הקניות Adigeo כי אי אפשר בלי קניות ופאיימרק ולאחר המשכנו ישירות לאזור הארנה בוורונה להשלים עוד קצת מהיופי של העיר שם שהינו עד הלילה.

25-07 – פארק הסרטים ופארק המים

יצאנו בבוקר לכיוון הגדה המזרחית של אגם גארדה לפארק הסרטים ופארק המים. המגלשה האימתנית… אבובים מפחידים שהילדים לא נרתעו וגלשו וקמיקזה מיוחדת שאושיק ועוזי לא וויתרו. העברנו את כל היום עד השעה 19:00 ולאחר עברנו להופעה המדמה את חצר המל בימי הביניים במופע אבירים המתחרים על ידה של ביתו של המלך תוך ארוחת ערב. בסיום המופע חזרנו למלוננו.

26-07 – פארק החבלים ומפלי ורונה ואגם טנו

יצאנו בבוקר לפארק החבלים, פעילויות שונות בדרגות קושי שונות. המשכנו בנסיעה לעיירה ריבה דל גארדה אשר בקצה הצפוני של אגם גארדה תוך צפייה מהגובה על נוף אגם גארדה בין רכסי ההרים. לאחר הפסקת צהרים הפלגנו לעיירת החוף לימונה אשר בגדה המערבית של אגם גארדה. חזרה לריבה דל גארדה ומשם המשכנו למפלי Varona על שם העיירה Varona שליד המפל שם המים נופלים מגובה בתוך מערה. המשכנו לאגם טנו שם חלקנו טבלנו במי האגם בשעות אחר הצהריים המאוחרות. במעלה המדרגות חזרה לאוטובוס עם השרותים שם שעבדו שעות נוספות עם מטבע אחד…
המשך למלון בעיר טרנטו עם ארוחת ערב ופגישה לילית עם פיצוחים במרפסת המשותפת בקומה 4.

27-09 – אגם קארצה, מפלים ותצפיות

את יום הטיול האחרון התחלנו באגם קארצה בגובה 1600 מטרים לאחר נסיעה של כשעה וחצי בה התחלנו להיחשף לנופי הדולומיטים. אגם קרצה
לאחר הגענו לעיירת אתר הסקי הקרוב Canazei שם עשינו את הפסקת הצהריים לא לפני שעלינו ברכבל לאתר הסקי לראותו בקיץ במקום אנשים עם מגלשיים ראינו בעיקר רוכבי אופניים נוף הדולומיטים ממרומי ההר. המשכנו לנקודת תצפית יפה ב- Moena שם עשינו תצלום קבוצתי אחרון לבינתיים
המשכנו למפלי Cavalesi היפים בדולומיטים. לאחר נסיעה דרומה חזרנו לקניון Adigeo להשלמת קניות בוורונה שם נשארנו עד הנסיעה לשדה התעופה וטיסתנו יצאה מוקדם מהמתוכנן לישראל מוקדם בבוקר של ה- 28-07.

סיכום

חייבים לציין את הגלידות המדהימות באיטליה את הפיצות המיוחדות ובכלל אין על האוכל האיטלקי באמת אחלה טיול אחלה צוות ואחלה אנשים שזה מרכיב חשוב מאוד בטיולים מאורגנים. לעוד סרטונים reels מהטיול תוכלו למצוא באינסגרם –> oshik belo