ניו זילנד עם ילדים – זוג הורים ושני ילדים 4000 ק״מ ו-51 שעות טיסה ביעד חלומי

איך מסכמים מסע שכזה? אולי לא צריך לסכם… כי זה קשה למצוא את המילים. מילים עוצמתיות ככל שיהיו ותמונות ככל שצולמו, לא יוכלו לספר ולתאר את המכלול.

לא יוכלו לתאר את מכלול התחושות ואת מנעד הרגשות. את היופי, את העוצמות, את הגוונים ואת המראות. את הביחד, את הלבד, את החיבור, את הניתוק…. את הציפייה, את המפגשים, את האנשים ואת האתגרים.

את הטבע, את הדרך, את הזרימה ואת התקיעות. את הסיפוק, את האושר, את ההתנסויות. את ההיכרויות, את הלב המתרחב ואת כל החוויות ואם אנסה בכל זאת אז הנה זה על קצה קצהו של המזלג. אומרים שטיימינג זה הכל בחיים… ואללה… צודקים!!!

החלטנו לצאת למסע הזה בעונת מעבר, באביב (ספטמבר – אוקטובר) הניו זילנדי (Off season). יש שיגידו טעות, יש שיגידו פחות אידיאלי, בשבילנו זה היה הטיימינג המושלם. פחות תיירים, הטבע מחייך, אפשר לראות הרבה יותר נופים מושלגים, ואצלנו בבית חופש וחגים. יתרה מזאת, ניו זילנד מאופיינת במזג אוויר לא צפוי וביום אחד אתה יכול לחוות ארבע עונות, לכן מזל הוא שם המשחק כאן.

אתנחתא קטנה ומתבקשת לבדיעבד. תודה ענקית לאלוהי הטיימינג! תודה קורונה שחיכית רגע ואיפשרת לסיים את המסע (או שלא, כי מה אכפת לי להיתקע בניו זילנד. טוב, בטח לבוס של החיוני זה היה מפריע), תודה למזג האוויר שהיה מושלם (כי בשיא העונה אחרי שעזבנו היו לא מעט הצפות), ותודה ליקום על המתנה הנפלאה הזו שעברה עלינו בטוב ובשלום. כי זה ממש לא מובן מאליו.

מידע כללי:

כסף: לקחנו קצת מזומנים והשאר בכרטיס אשראי (לא דיינרס או אמריקן אקספרס) .
השכרת רכב: חברת Apex היינו מאוד מרוצים. מומלץ להזמין כמה שיותר מוקדם, הזמנו כבר מהארץ.
טלפון: לקנות בשדה התעופה לפני שיוצאים כרטיס סים – זול יותר. אנחנו קנינו חבילה לחודשיים של רשת Spark, היה מצוין.
לינה: ישנו הרבה בפארקים המעולים של רשת Top 10 מאוד מומלץ לעשות כרטיס חבר בתחילת הטיול, מקנה 10% הנחה ומעלה בלינה ברשת וגם בהרבה אטרקציות אחרות. תמיד לשאול לפני רכישה.

• תמיד מומלץ לבדוק מול בית העסק ולברר לגבי הנחה ברשת Top 10 ולהחליט מה כדאי.
  • הרבה פעמים מצאנו דברים שלא שמענו עליהם דרך האתרים הנ"ל, שווה הצצה בכל אזור חדש אליו אתם מגיעים.

טיסות פנים: מהאי הצפוני לדרומי וחזרה: מאוקלנד לכרייסצ'רץ' וחזרה מנלסון לאוקלנד. שוב נמליץ להזמין כמה שיותר מוקדם. הזמנו כבר מהארץ.
בגלל שהזמן הוא הדבר כמעט הכי יקר בטיול הזה, וזמננו היה מוגבל (חודש), החלטנו לטוס בין האיים ולא במעבורת ונסיעות, מה שבדיעבד לא רק חסך זמן, אלא גם יצא יותר זול.

אפליקציות ואתרים בניו זילנד:

https://www.doc.govt.nz/ מסלולים, המלצות, מזג אויר והתראות.
https://www.metservice.com/ מזג אויר, גאות ושפל.
https://new.grabone.co.nz/auckland?utm_source=web_app_manifest הנחות לאטרקציות.
https://www.bookme.co.nz/ הנחות לאטרקציות.

לאפליקציות מומלצות נוספות לחצו כאן

ועכשיו קצת על המסע בניו זילנד במספרים:

זוג הורים ושני ילדים דקה אחת להחליט על הרצון לטוס בחגים, שני רגעים ושתי זוגות עיניים מחייכות שמחליטות ללא מילים לאן טסים.
ניו זילנד אחת ו- 39,800 ק"מ טיסות שהם 51 שעות באוויר (כולל טיסות פנים) שני איים מהממים בהם גמענו כ- 4000 ק"מ בדרכים שק אחד מלא בהתרגשות וחיוכים שיספיקו לחודש ימים שני תיקי גב וארבע מזוודות בגדלים שונים ובאשר לשאר, אותם כמעט ובלתי אפשרי לכמת ואת מה שאפשר (כסף) זה מאוד אינדיבידואלי ותלוי בסוג הטיול אותו בוחרים, כי אין דרך נכונה אחת.

סיכום המסלול בניו זילנד בקצרה:

חלק 1 – האי הצפוני בניו זילנד

24.9 – 26.9:  טיסה ת"א – סיאול – אוקלנד.

26.9: נחיתה רכה באוקלנד: נחתנו ביום גשום וקר מאוד

• ביקור ב- "Sea Life Kelly Tarlton's Aquarium" לא היה בתכנון, אבל זה מקום סגור אז זרמנו.
  • ביקור וארוחת ערב ב- Murrays bay.
  • לינה ב- Devenport.

27.9: קורומנדל

• ביקור בחופים היפים באזור וב- Cathedral Cove.
  • נסיעה ללינה ב- Pauanui beach.

28.9: מבקרים חברים ב- Pauanui beach

• טיול בחוף הים, שמיים, צדפות, צייד סרטנים, מערה, סלעים ולקינוח דרינקים וארוחת צהריים במסעדה עם חברים.
  • מנוחה ויציאה לטיול אופניים.
  • ארוחת ערב ישראלית לחברים המקומיים.

29.9: רוטרואה- Here we come

• ביקור בכפר מאורי פקהרואהרואה.
  • טיול בעיר ופיקניק באגם רוטרואה.
  • סיור וארוחת ערב בכפר מאורי מיטאי (הילדים התעקשו לפגוש שוב מאורים) – ממוסחר מידיי לטעמנו, אהבנו יותר את הפקהרואהרואה.
  • לינה ב- Rotorua International Motor Inn – יחסית לניו זילנד יקר, אבל משתלם. הילדים נהנו מהג'קוזי בשעת לילה מאוחרת.

30.9 רוטרואה – וואיטומו

• סיור בוקר ב- Redwoods Treewalk, יש גם סיורים בערב וזה נראה מעולה.
  • נסיעה וטיול ב- Waimangu volcanic valley הגענו עד לנקודה השנייה וחזרנו.
  • ממשיכים ל- Huka falls משלבים שייט של כשעה וחצי – היה מושלם.
  • ארוחת צהריים מאוחרת מעל אגם טאופו במסעדה שהומלצה ע"י הקפטן מהשייט.
  • נסיעה ללינה ביעד הבא Waitomo ברשת טופ 10.
  • *** יום מעולה, ממליצים לבקר במקומות הנ"ל.

1.10 – תולעים זוהרות ומערות ב- Waitomo

• ביקור ב- The glow worm caves, מערות נטיפים, תולעים זוהרות. לדעתנו האישית בלבד, ממוסחר ויקר (אהבנו יותר את מערת הנטיפים בארץ ולגבי התולעים הזוהרות, פרופורציות! יש מקומות שאפשר לראות אותם בחינם, אבל היינו צריכים לבדוק בעצמנו).
  • נסיעה חזרה לאוקלנד.
  • פריקה, כביסות, אריזה וטיול ערב בחוף ב- Davenport.
  • מחר טסים לאי הדרומי – המשך יבוא…

חלק 2 – האי הדרומי בניו זילנד

2.10 – טסים לגלות את האי הדרומי

• אוקלנד – כרייסצ'רץ'.
  • אוספים את הרכב (טויוטה ראב 4) מחברת Apax – היינו מאוד מרוצים.
  • ביקור ב- International Antarctic Center .
  • הצטיידות בסופר ובהחלטה של רגע מחליטים להמשיך לכיוון אגם טקאפו.
  • עצירה בחנות של Cookie time.
  • הגעה לאגם Tekapu – וואוווו.
  • ממשיכים בנסיעה לעיירה Twizel- מצאנו בר מסעדה מגניבים עם גן שעשועים בחוץ Ministry of works Bar & Eatery.
  • לינה ב – MacKenzie Country Hotel.

3.10 – הוקר ואלי Hooker valley track

• הטרק הראשון והמושלם עם הילדים – לא לוותר!
  • ארוחת ערב ב- Ministry of works Bar & Eatery.
  • לינה ב- MacKenzie Country Hotel.

4.10 – עוברים ב- Wanaka עוד נחזור אליה.

• נסיעה ל Wanaka – Puzzling World.
  • עצירה לפיקניק באגם וואנאקה האגדי בתוספת שיחזור רגעים ותמונות מהטיול הקודם שלנו ב- 2009.
  • נסיעה לעיר המלכות הכובשת והאתגרית Queenstown.
  • לינה במלון Heritage Queenstown שווה ומפנק.

5.10 – Historic Arrowtown Chinese Settlement

קמנו לבוקר אפור וגשום שמשבש את התוכנית, אבל שום דבר לא יעצור אותנו אז נסענו לטיול בעיירה ההיסטורית Historic Arrowtown Chinese Settlement.
היום התבהר וחזרנו לתוכנית המקורית- לא לוותר ולעשות גם את ה- Luge.
נסיעה ל- Te-Anau לינה ברשת טופ 10 (מומלץ).

6.10 – מילפורד סאונד Milford Sound

• נסיעה השכם בבוקר לשייט המפורסם והאגדי, הוזמן בדרך דרך אתר בוק מי לשעה 9:00
  • בדרך חזרה עצרנו ב- Mirror Lakes קצר ונחמד וב- Key Summit – שניהם מומלצים.
  • טיול שקיעה באגם Te-Anau, הילדים באומגות במגרש המשחקים ממול ולקינוח טרמפולינה בטופ 10.
  • לינה ברשת טופ 10 Te-Anau.

7.10 – בדרך חזרה ל- Wanaka נהנים גם מ- Queenstown

• נסיעה ל- Queenstown רכישת נעליים לילדה שגדלה במספר וגבהה כאילו האויר מדולל בגז מצמיח.
  • צהריים פיצה אחת הטובות שאכלנו Sal’s Authentic NY Pizza.
  • חיפוש אחר גשר היסטורי שביקרנו בטיול הקודם.
  • גשר Kawarau הלוא הוא אתר הבנג'י הראשון בעולם… עשינו Zipride הדבר היחיד שיכולנו לעשות עם הילדים.
  • נסיעה ל- Wanaka ללינה בזולה, גסטהאוס שנותן לינה של 3 לילות חינם לישראלים בהזמנה מראש – מומלץ.

8-9.10 – מסלול בוקר ל- Mount Iron

• חוות דגי סלומון – ארוחת צהריים מעולה
  • סינמה פרדיסו – מושלם, לא לפספס צפייה בסרט ועוגיות בהפסקה (אם לא תמהר לא יישאר).
  • טיול ערב לאגם, אנחנו מהלכים להנאתנו ומיליון סינים מצלמים את העץ המפורסם.
  • יום כיפור – טיול רגלי לצד הנהר הנשפך לאגם וואנאקה – כייפי.
  • זולה, משחקים כיאה ליום כיפור והיכרות עם אנשים מקסימים ישראלים, תיירים ודיירי קבע.
  • לינה ב- Zula.

מחר אמורים להמשיך לחוף המערבי,  תחזית מזג האויר לא לטובתנו, נישן על זה…

10.10 To The West

מחליטים לצאת למרות מזג האויר הגשום נסיעה מוואנקה צפונה על כביש 6 בדרך עוצרים ב:

• Blue pools walk – קסום, לא לוותר, מסלול של כ-30 דקות.
  • עצירה שנייה ב- Fantali Falls קצר (מאוד) וקולע.

המשך הנסיעה על כביש חוף הים המערבי קסומה, ואז בלי הודעה מוקדמת הוא נגלה לעינינו במלוא הדרו ועוצמתו – הים. אחרי כל כך הרבה אגמים, היה מרגש במיוחד לפגוש בו. אז עצרנו לנשום אויר ים. תחנה הרביעית להיום, אגם מתיסון המפורסם, אגם מראה (מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות).

עצירה לקפה בעיירה FOX והמשך נסיעה קצרה לעיירה הצפונית לה Franz Josef הידועות בשל הקרחונים. לינה בעיירה Franz Josef ברשת TOP10 . הולכים לישון עם תפילה למזג אויר טוב שיאפשר לנו טיסה במסוק לקרחון מחר בבוקר. יום גדוש וקסום.

11.10- הבהלה לזהב

הבוקר נפתח באכזבה, היה ערפילי וגשום ולכן אין טיסה לקרחונים. סיבה טובה לחזור לבקר בסוף העולם שוב. ממשיכים. עצירה ראשונה לארוחת בוקר בעיירה הוקטיקה בדרך רואים שלט ימינה ל"מערב הפרוע" ומחליטים לסטות – Shanty Town זהו פארק מורשת המשחזר עיירה מימי הבהלה לזהב. הירידה לפרטים מדהימה, הדיוק, אוסף החפצים האותנטיים מרשים ביותר… שווה ומומלץ בחום.

משם לסלעי הפנקייק Punakaiki- תיירותי ויפה, מומלץ להגיע בשעות הגאות לחווייה עוצמתית יותר. נסיעה אחרונה ליום זה למקום בו נלון הערב Westport Carters Beach שוב ברשת TOP10.

מומלץ לעשות חבר מועדון אשר מקנה הנחה בכל הרשת ובאתרי תיירות נוספים. את היום סגרנו במסעדה על רצועת החוף עם Fish & Chips ובירה טובה.

12.10 – יום של הפתעות

פתחנו את היום הנפלא הזה בנסיעה קצרה לטיול הבוקר שלנו, הולכים לבקר מגדלור, שתמיד נראה לי טוב בסרטים, ומושבה של כלבי ים – Seal Colony Tauranga-Bay. עכשיו עולים לרכב לנסיעה ארוכה לכיוון אבל טסמן. בדרך הפתלתלה הבחנו בשלט Buller Gorge Swing Bridge מחליטים לעצור. במקום אומגה ארוכה ומכובדת, גשר הסווינג הארוך ביותר בניו זילנד מעל נהר שוצף ומסלול שטובל בירוק.

בדרך מחליטים לסטות בקטנה מהתוכנית ולעצור ב- Nelson Lakes המשך נסיעה ל- Golden Bay טיול ערב, זוכים לצפות בשקיעה קסומה את היום מסיימים בפאב שווה עם פיצה חלומית ובירה מדבש מנוקה. לינה ב- Pohara Beach TOP10.

13.10 – רואים רחוק רואים שקוף

יעד ראשון, האגם השני בשקיפותו בניו זילנד והשלישי בעולם Te-Waikoropupu Springs. מסלול מעגלי קצר ונעים, טיול קצר בעיירת החוף Collingwood. התחנה הבאה Wainui Falls Track. הכל כאן ירוק ורענן – מסלול כייפי ויפה. לקינוח טיול רגלי לאורך החופים המוזהבים. לילה טוב.

14.10 – Golden Bay

כל כך אהבנו את חופי הזהב ב- Golden Bay שהוספנו לנו עוד לילה. נוסעים ל- Split Apple Rock, מקסים יעד האחרון ברשימה Kaiteriteri Beach החוף שהוכתר לחוף השמיני היפה בעולם. חוף מוזהב עם לגונות וצבעים משגעים. זהו, תם וכמעט נשלם. נוסעים ל- Nelson היעד האחרון בהחלט בו נלון הלילה ומשם נטוס מחר חזרה לאי הצפוני.

לינה ברשת TOP 10 ב- Nelson City.

15.10 חוזרים לאי הצפוני.

פותחים בבית קפה שכונתי ומשם ממשיכים למסלול קרטינג. זהו. זה הרגע להחזיר את הרכב שליווה אותנו כאן באי הדרומי, בסך הכל עברנו יחד 2,856 ק"מ, WOW! טסים חזרה לאוקלנד לינה: אוקלנד אצל חברים שמזמן היו לנו למשפחה.

16.10 – 21.10 מגלים את אוקלנד.

קמים לבוקר מעונן, אבל זה יעבור. בתכנון היינו אמורים לצאת היום לעוד יומיים עד שלושה לכיוון החלק הצפוני ביותר של האי הצפוני, לראות את מפגש הימים (הים הטסמני והאוקיינוס השקט). אך הילדים הבהירו לנו שהם ממש, אבל ממש לא מעוניינים. הספיק להם. אפשר להבין וגם להודות להם על הנסיעות המרובות שעברו בהנאה בלי לקטר.

אז עד הטיסה נשארנו לגלות את אוקלנד היפה וליהנות מזמן איכות עם החברים היקרים שלנו. המלצות מהשבוע באוקלנד על קצה המזלג:

• קונדיטוריה מעולה לארוחת בוקר Little Friday
  • מוזיאון חיל הים North Head Historic Reserve Maungakiekie/One Tree Hill Mount Eden
  • מעבורת לעיר התחתית
  • יום שייט ודייג
  • Sky Tower
  • Waiheke Island
  • Sea Life Kelly Tarlton's Aquarium

סיכום ניו זילנד עם ילדים:

ניו זילנד מדהימה ועוצרת נשימה, נופים מגוונים מאוד, אנשים נעימים ומסבירי פנים, היא נגישה, קלה לטיול, מלאת הפתעות ומאפשרת לטייל בה בכל גיל ובכל הרכב. באמת שיש בה קסם מיוחד.
ועוד דבר, אין נכון ולא נכון, העיקר לצאת, עם השאר מתמודדים וזה מה שיוצר את החוויות הכי מדהימות שיש.