11 ימים בנאפולי ורומא עם עם הילדים ואינספור חוויות [עם רכב שכור מרומא]

חזרנו מאחד-עשר ימים בנאפולי ורומא, בהרכב של שני מבוגרים, שני ילדים בני 7-10 ותינוק בן 7 חודשים. אכתוב כאן כמה עצות משלי וגם חוויות מהטיול. טסנו עם ויזאייר והטיסה הלוך אחרה בכמעט 4 שעות, למי שעושה ביטוח נסיעה לחו״ל עם פספורט קבלו טיפ' – נרשמים מראש (לפחות 24 שעות לפני) ובמידה והטיסה תאחר תקבלו ואוצ'ר לטרקלין חינם, לנו זה היה מאוד נח ועזר מאוד בטיסה הלוך.

לינה בנאפולי

לקחנו דירה גדולה עם מקלחת ספא מפנקת בעיקר כי היה ברור שכשהילדים ישנים לא נצא מהחדר אז לפחות שנתפנק בסאונה וג'קוזי. הדירה מקסימה וממוקמת טוב.

סיורים בנאפולי

אנחנו הגענו עם ילדים והיה חשוב לנו להיות בקצב שלהם ולא לעייף אותם, לא לקחנו נסיעה לחוף אמלפי כי לילדים זה פחות מעניין ולא רצינו יום של נסיעות ברכב. לקחנו מדריך דובר עברית מקסים שהעביר לנו שני סיורים מופלאים אחד בנאפולי ואחד בהרקולונאום. בחרנו לבקר בהרקולונאום ולא בפומפיי בגלל הילדים והתינוק. זה שבחרנו לקחת מדריך עזר לנו להתמקד, להינות מסיורים מעניינים וגם לילדים היה מאוד כיף לשמוע וללמוד מאיש מקומי חביב שדיבר בשפתם.

נאפולי עם תינוקות

עגלת תינוק – טיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת למי שנוסע עם תינוק, קחו את העגלה הטובה והנוחה שלכם ולא טיולון קטן. התינוק נהנה מאוד בטיול, הרבה מזה בזכות זה שהיה לו נח ומוכר בעגלה הרגילה שלו, מנוסף לזה המדרכות הרומיות והעליות לא ממש קלות עם טיולון קטן. גם בטיסה לא היו בעיות עם העגלה בכלל. אנחנו הגענו אחרי גל החום הכבד שהיה ומזג האויר היה יותר נעים מבישראל.

מהלך הטיול

ביום הראשון

הגענו מאוחר מאוד בגלל איחור בטיסה התמקמנו והלכנו לישון.

ביום השני – טיול מודרך

אחרי ארוחת בוקר פגשנו את רוברטו – מדריך מקומי מקסים שיודע עברית מצויין, הוא לקח אותנו לסיור סביב העיר ברכבו, עצרנו לקפה וספולייטלה מעולה בבית קפה מקומי באחת השכונות. הוא סיפר לנו על ההיסטוריה המרתקת של נאפולי עוד מימי הרומאים, הראה לנו נופים מהשכונות היותר מרוחקות, הסביר לנו על הפעילות הגעשית באזור (הנושא מאוד עניין את בני) ולקח אותנו לסיור בעיר העתיקה שכלל ביקור בכנסיות ובעיר התת קרקעית, נשנשו מוצרלה בשוק ואכלנו פיצה מעולה.

ביום השלישי – הפלגה לקאפרי

הפלגנו לאי קאפרי היפיפה במעבורת, בבוקר קנינו כרטיסים בקופה (לא רואה סיבה לקנות מראש – לא היה תור והיו כרטיסים). בהלוך הפלגנו עם Snav ובחזור עם החברה השניה. ההפלגה בsnav, עדיפה בהרבה, המעבורת חדשה יותר וממזוגת טוב יותר, נקיה יותר וגיעה בזמן. בקאפרי יצאנו להפלגה מסביב לאי בסירה, סיור של כשעה בלי המערה הכחולה, רוברטו סגר עבורינו את ההפלגה מראש וטוב שכך, במקום עולה יותר. היה מאוד יפה והיתה רוח נעימה. אחריה ההפלגה נשנשנו גלידה ועלינו באוטובוס הקטן לאנה קאפרי. שם הילדים ובעלי עלו לפסגת ההר ברכבל כיסאות (אני והתינוק המתנו בסבלנות בבית קפה) אחרי זה סיירנו באנה קאפרי וחזרנו למעבורת, הרציף בקאפרי קטן ועמוס, קחו בחשבון ותגיעו לפני הזמן, המעבורת איחרה קצת ואנשים המתינו על המזח הקטן.

ביום הרביעי – סיור מודרך להרקולנאום

יצאנו לסיור נוסף עם רוברטו, הפעם בהרקולונאום – עיר שנחרבה כמו פומפיי בהתפרצות הווזוב. סיירנו בין הרחובות של העיר שהארכיאולוגים חשפו ושמענו הסברים מרוברטו המקסים שמכיר כל פינה ואבן, מסתבר שהוא לקח חלק חשוב בחשיפת העיר. אחרי הסיור לקח אותנו רוברטו למה שהוא מכנה "הפיצה הטובה בנאפולי" באחד מפרברי העיר, אכן פיצה מעולה, מקום שרק המקומיים אוכלים בו.

ביום החמישי – טירת סנט אלמו

עלינו ברכבל (ממש כמו הכרמלית בחיפה) לשוק מקומי מקסים ולטירת סנט אלמו וטיילנו בטירה המפוארת ממנה רואים פנורמה מופלאה של כל נאפולי והסביבה. אחרי הצהריים הלכנו לגלריה לאומנות לראות עבודות של קרוואג'יו. (יש רק 2 וסביבן תערוכה של אומנים מקומיים מהתקופה – אם יש שעה פנויה וחיבה לאומנות שווה להכנס)

ביום השישי – רומא:

עלינו על רכבת מהירה של איטלו ונסענו לרומא. את כרטיסי הרכבת רכשנו מראש עם קופון שפורסם בקבוצות בפייסבוק, היה מאוד נח והנסיעה עברה מעולה. הגענו לרומא לתחנת טרימיני ולקחנו מונית לדירה שלקחנו, דירה פשוטה ונוחה, במיקום ממש טוב. אחרי מנוחה טיילנו לכיוון הקולוסאום, בערב יש דם קצת אמני רחוב ובכלל הקולוסאום מרשים מאוד בשקיעה, משם המשכנו ברגל לדירה.
ברומא מוניות לא עוצרות ברחוב וצריך לקחת מונית אומתחנת מוניות או להזמין באפליקציה, מאוד נח להזמין עובד כמו אובר.

ביום השביעי – סיור מודרך ברומא

פגשנו את עירית המדריכה שלנו ברומא בפיאצה וינציה המפוארת, עשינו סיור מעניין בין כל המזרקות והפיאצות, שמענו הסברים וביקרנו בשוק איכרים קטן ומצויין, קנינו המון תבלינים ועוד שלל הפתעות. אחרי הסיור עשינו סיבוב קטן בשכונת ה"גטו" היהודית, אלינו פחות דיבר אבל לשומרי הכשרות יש שם המון מסעדות. אחר הצהריים טיילנו לאורך הטיבר, הסתובבנו באזור הותיקן ובעיקר נהננו מהנוף.

ביום השמיני – טיול רגלי ברומא

טיילנו הרבה מאוד ברגל, ביקרנו בגני בורגזה המופלאים, האכלנו ברווזים באגם (כדאי להביא לחם או קרקרים – הילדים מאוד נהנו מהאכלת הברווזים). באגם בגן ניתן להשכיר סירת משוטים קטנה ובפארק עצמו יש מכוניות פדאלים משפחתיות להשכרה גם כן. באזור הגן אין מסעדות יוצאות דופן, רק כמה קיוסקים אז אל תתכננו שם צהריים. משם המשכנו לגן החיות המקסים של רומא, גן מאוד מורשים וניכר שבעלי החיים בו מטופלים היטב, מזכיר את גן החיות התנכי. בגן החיות עוברת רכבת קטנה למי שלא רוצה ללכת ברגל.

ביום התשיעי – מוזיאון הטבע

ביקרנו במוזיאון הטבע של רומא, מוזיאון חביב עם אוסף פוחלצים גדול, הילדים נהנו מאוד. אכלנו צהריים בשוק תוצרת מקומי שפתוח רק ביום ראשון, שם טעמנו תוצרת מקומית נהדרת. משם הלכנו ברגל ל"פה האמת" שנמצא ממש מעבר לסיבוב. בערב סיירנו בין המזרקות המוארות.

ביום העשירי – טיול עם רכב לכפר נופש ושופינג

נסענו שוב לתחנת הרכבת, שם לקנו רכב ויצאנו לכפר נופש קטן וחמוד מחוץ לרומא כדי לנוח ולהתרענן קצת מהחום בבריכה. בדרך עצרנו לעצירת השופינג היחידה שלנו לטיול בקניון גדול ובו פריימרק גדול. בערב אכלנו במסעדת בשרים מיוחדת מאוד שמגישה מנות מטורפות של בשר, אכלנו את הביסטקה פיורנטינה המפורסמת במשקל כמעט קילו וחצי.

ביום האחד עשר – לונה פארק

נסענו מוקדם בבוקר ללונה פארק סרטים מטורף בשם סינסיטה, עם רכבות הרים ומגלשות מפחידות במיוחד, מזל שהתינוק לא עולה על מתקנים אז יכולתי לשבת איתו בצל. לא יכלנו שלא לחזור למסעדת הבשרים מיום קודם הפעם להמבורגרים מוגזמים במיוחד. חזרנו לכפר הנופש, ובלילה כבר נסענו לשדה התעופה.

סיכום הטיול בנאפולי ורומא

איטליה נהדרת ומזמינה, האנשים חמים ומסבירי פנים. האוכל בה מושלם והנופים גם כן, אנחנו בטוח נחזור. מצרפת פרטים של המדריכים למי שמעוניין.

• רוברטו +39337971717 – Naples Jewish Tours
  • עירית +393757063370

נדב גלאון 23 דצמבר 2022 19:29 at

היי

קראתי את הפוסט ומאוד הייתי שמח אם אוכל להבין אייך אני יכול לימור קשר עם רוברטו?