נאנט והסביבה עם ילדים – כל מה שחשוב לדעת לפני שאתם טסים

סיכום הטיול נאנט והסביבה עם ילדים בחוה"מ פסח – *Nantes, France*

טיסה ישירה לנאנט עם איזיג'ט

יום שבת בשעה 17:15 עם איזיג'ט לנאנט צרפת מטרמינל 1. חזרה – יום רביעי בשעה 12:10 עם איזיג'ט לטרמינל 3. הטיסות היו בסדר, בחזור היה עיכוב בשעת ההמראה אבל פיצו על זה ע"י קיצור הטיסה ונחתנו בזמן. באיזיג'ט למי שטס עם ילדים עד גיל 5 נותנים להביא 2 חפצים בחינם (עגלה, טיולון, כסא בטיחות וכו'). הבאנו טיולון והסתובבנו איתו בשדה, בעליה למטוס משאירים אותו לצוות שלוקח אותו לבטן המטוס. בנאנט היה צריך לאסוף את זה באיסוף כבודה חריגה, בארץ זה חיכה לנו ממש ביציאה מהמטוס. מומלץ ביותר להביא טיולון בגיל הזה, הסתובבנו הרבה ברגל וגם נמנום צהריים היה עליו. לא עטפנו אותו בשום צורה והוא לא נפגם בטיסה.

מלון מומלץ עם ילדים בנאנט

נחתנו בנאנט ביום שבת בעשר בלילה, לקחנו מונית מהטור המסודר שמופיע מיד ביציאה מהשער, 37 יורו למלון Oceania l'Hôtel de France Nantes שממוקם במרכז העיר העתיקה, מרחק של עד 20 דק' הליכה מכל האטרקציות בעיר. זה המלון היחיד שסגרתי מראש, היינו שם 2 לילות, 500 ש"ח ללילה כולל ארוחת בוקר מצוינת (על הילדה לא שילמנו תוספת). אפשר לבקש מראש שישימו מיטת תינוק, ביקשנו שיביאו רק את המזרון והיא ישנה על המזרון על הרצפה לידינו. מלון מעולה, הצוות מאוד נחמד, דאגו לנו לחדר בקומה הראשונה (יש מעלית) שמותאם לנכים ככה שהוא היה קצת יותר גדול מהסטדרט. בצ'ק אאוט הביאו לקטנטונת ביצת הפתעה של קינדר.

למידע נוסף ובדיקת זמינות במלון בעיר העתיקה לחצו כאן

הטיול שעשינו בנאנט עם ילדים (אטרקציות המרכזיות)

יום ראשון הוקדש לאטרקציות בנאנט – התחלנו בטירת הדוכסים, כניסה חינם, מרשים ביותר (למי שלא עושה טיול טירות, מניחה שיש יותר מרשימות). יש קצת מדרגות אבל לא נורא להרים בהם את הטיולון. הטירה מוקפת במים ודשא עם ברווזים, ציפורים, צבים. הילדה נהנתה לרדוף אחריהם. יש מגלשה גדולה שנראית מגניבה אבל היא הייתה סגורה (לפי התחזית היה אמור לרדת גשם לפרקים, למזלנו לא היה גשם באותו יום). 3 דק' הליכה מהטירה יש סופרמרקט Carrefour שבו הצטיידנו במים ופירות ונשנושים.

אח"כ לקחנו את הטראם לשוק Talensac, חשבתי שנאכל שם צהריים אבל אין בו אוכל מוכן. אפשר לקנות בו לחמים, גבינות, נקניקים, דגים ובשרים לא מבושלים. בדיעבד הגעה מיותרת (הילדה נהנתה מהנסיעה בטראם). אולי היה שווה ללכת במקום זה ל- Tour De BRETAGNE (ראיתי המלצה על הבר בקומה העליונה עם נוף שמשקיף לכל העיר) או לגן הבוטני.
חשוב לקחת בחשבון שרוב המסעדות באזור פתוחות בשעות מאוד ספציפיות- 12:00-14:30 ו- 19:00-21:00. גם התפלאתי לראות שהרבה (מאוד!) מסעדות ובתי עסק היו סגורים ביום ראשון. כדאי להתעדכן בגוגל על שעות הפתיחה לפני שמתחילים ללכת למקום מסויים.

אחרי ארוחת הצהריים הלכנו לפארק המכונות. בדיעבד לנו זה לא התאים. 17 יורו לשני מבוגרים, הילדה ללא תשלום. איזה מזל שבגלל שאני בהריון האיש מהעמדת מידע הכניס אותנו לראש התור. היה תור של למעלה משעה, ואם היינו צריכים לחכות בו היינו ממש מתבאסים. המכונות נחמדות אבל היינו צריכים ללכת ביחד עם הקבוצה שנכנסה באותה שעה, ובכל מכונה עצרו לזמן לא מבוטל לשמוע הסברים בצרפתית של העובדים במקום – היה חם ומייגע. לדעתי מספיק להגיע למתחם של הפיל, לראות אותו מלמטה (ללא תשלום) ואפשר להיות קרובים אליו- הוא משפיץ על הילדים מים מהחדק.

משם הלכנו ל- Gare Maritime ולקחנו מעבורת ל- Trentemoult. זה כפר קטן וצבעוני שנחמד סתם להסתובב בו. החוויה הייתה בעיקר בשביל השיט במעבורת עם הקטנה ואכילת קרפ טעים בכל אחד מהמקומות על גדות הנהר. את הכרטיסים למעבורת ולטראם צריך לקנות מראש במכונות שנמצאות בכל תחנה, ומתקפים את הכרטיס ברגע שעולים. הכרטיס תקף לשעה בעלות 1.70 יורו לאדם (על הילדה לא משלמים). אם אתם מתכננים לעשות יותר משלוש נסיעות ביום בתחבורה ציבורית (אוטובוס+מעבורת+טראם) שווה לקנות כרטיס יומי. עד שלוש נסיעות זה לא משתלם. המעבורת יוצאת כל עשרים דקות והשיט עצמו לוקח כמה דקות.
חזרנו למלון עייפים אך מרוצים, הבאנו איתנו פיצה מפיצריה קרובה, אכלנו בחדר, מקלחת ולישון!

נקודות ציון עם רכב שכור באזור נאנט לטיול

השכרת רכב מאוויס

יום למחרת (שני) בבוקר השכרנו רכב מאוויס, אספנו אותו מהמשרד שלהם שנמצא בעיר ליד תחנת הרכבת המרכזית (כל חברות השכרת הרכב הגדולות נמצאות שם באותו מיקום). השכרנו מראש בארץ בעלות של 129 יורו ל- 48 שעות (כולל כל ההרחבות הביטוחיות) + 12 יורו ליום לכסא בטיחות לילדה. בגלל חג הפסחא לא היה מלאי מטורף של כסאות. הכסא היה סביר. הרכב מקטגוריה של פג'ו 3008, בחרנו בסיטרואן C3 חדשה (1800 ק"מ), גיר ידני, מנוע דיזל. חיברנו את הטלפון דרך הבלוטות' למערכת הסאונד של האוטו ונסענו עם וייז + מוזיקה דרך אפליקציה בטלפון (שירים בעברית לילדים כשצריך ושירים לנו כשהילדה ישנה או רגועה).

מון סאן מישל

נסענו שעתיים צפונה (עם וייז) למון סאן מישל. מקום יפייפה. חניה מסודרת בתשלום (14 יורו ליום), ומשם שאטלים חינם לכניסה. הכניסה חינם, רק אם רוצים ממש להכנס עד למעלה למנזר עצמו צריך לשלם. ויתרנו ולא הרגשנו שהחמצנו משהו. בעמדת האינפורמציה יש חוברת מידע חינם גם בעברית. ברחוב המרכזי יש הרבה מסעדות תיירים. יש שם המון מדרגות, אנחנו השארנו את הטיולון באוטו והבאנו מנשא לקטנה, ובסוף לא השתמשנו בו- היא הלכה לבד או על הכתפיים שלנו. ראינו שהרבה אנשים כן הביאו עגלות והשאירו אותם בכניסה ליד עמדת האינפורמציה. אם אתם מצליחים לתאם הגעה לפי שעת הגאות (משתנה כל יום – לבדוק בגוגל) תרוויחו גם את המראה של המקום נהפך לאי. ביום שלנו זה היה בעשר בבוקר אז לא הספקנו. עדיין שווה להגיע.

משם היו לנו שתי אפשרויות- לנסוע ל- Alligator Bay, כ- 5 דק' נסיעה, או לאקווריום הגדול ב- Saint malo, כ- 35 דק' נסיעה. בחרנו באקווריום גם בגלל שזה מקום מקורה וגם רצינו קצת מנוחה עד האטרקציה הבאה. 16.5 יורו למבוגר, הילדה ללא תשלום. היה פשוט מדהים! האווירה בכניסה עם המוזיקה והתאורה ממש מזכירה את הסרטים של הארי פוטר, יש מגוון מטורף של בע"ח ימיים, כולל כרישים וצבים גדולים. בנוסף סימולטור מגניב של תא צלילה ומעין אוטובוס ימי (כלול במחיר הכרטיס). הגענו בסביבות חמש אחה"צ וכמעט ולא היו אנשים. ארוחת ערב אפשר לאכול במסעדה שליד, שנפתחת כמובן רק בשבע בערב. אנחנו אכלנו בדומינוס שגם כן צמוד למקום והיה פתוח.

עכשיו התחלנו לחשוב על יום למחרת. וראיתי שהרבה אטרקציות שרשמתי לעצמי כאופציות (למשל Cobac Parc או יער האדרנלין ברן) סגורות באמצע שבוע! אז הבנו שהאטרקציה הקרובה היא במרחק נסיעה של כשעתיים דרומה, לכן החלטנו לחפש מקום לישון שיהיה באמצע הדרך כדי לפצל את הנסיעה. דרך בוקינג מעכשיו לעכשיו מצאתי לנו B&B מקסים שנקרא Ianrhu, שנמצא בעיירה בשם Gaël (שעה נסיעה דרומה מהאקווריום). 270 ש"ח ללילה כולל א. בוקר לחדר משפחתי גדול עם מיטה זוגית ושתי מיטות יחיד (הורדנו מזרן של אחת המיטות לרצפה ושם הקטנה ישנה). רצפת עץ, מכונת קפה ותה. א. בוקר קונטיננטלית מקסימה- לחם תוצרת בית, ריבה תוצרת בית, טוסטים, מכונת קפה, קורנפלקס, גרנולה, יוגורטים. התנצלו בפנינו שנגמרו להם הביצים (כל יום אוספים ביצים טריות מהלול תרנגולות שלהם). בסלון המשותף יש כדורגל שולחן, משחקים לילדים, וחצר ענקית עם טרמפולינה גדולה, נדנדה, בריכה בקיץ.

למידע נוסף על מלון מומלץ מאוד לחצו כאן (מתאים מאוד למשפחות עם ילדים)

בבוקר של יום שלישי לקחנו קצת את הזמן והתפנקנו על כוס תה וקפיצה בטרמפולינה בחצר. משם נסענו כשעה לגן החיות המהמם Zoo and Botanical Garden of Branféré. זה פארק ענק, לא מקורה, עם המון בעלי חיים. אפשר בקלות להעביר שם יום שלם. 21.5 יורו למבוגר, הילדה בחינם. הוספנו 2.5 יורו לשקית פופקורן גדולה ללא שמן ותבלינים שניתן איתה להאכיל את חיות המשק, הברווזים והקנגורו! יש שם גם מתחם חבלים מטורף (אבל מתאים לילדים בכל גיל) שמגיע לגובה 13 מטרים עם טרמפולינות ומגלשות מחבלים. אנחנו נהנינו אפילו יותר מהילדה. חובה לקטנים ולגדולים. בחוברת המידע מוצגים שעות ההאכלה של החיות וגם שעות של תערוכות- התערוכת ציפורים שהיינו בה הייתה מעולה. בפארק יש כמה מקומות שאפשר לאכול בהם צהריים, אנחנו אכלנו בקפיטריה המקורה בזמן שירד גשם (למזלנו זו הייתה הפעם היחידה שירד גשם בטיול).

ואן

אחה"צ עשינו טעות ונסענו לגן הפרפרים בואן (בכיוון בדיוק הפוך משדה התעופה), בלי לבדוק שעות פעילות. הגענו בחמש והגן נסגר בחמש וחצי. המדריכה במקום אמרה שלא כדאי כבר להכנס כי בשעות האלו הפרפרים כבר נחים מתחת לפרחים והסיכוי שנראה אותם נמוך. הכי טוב להגיע איך שנפתח המקום. זה כבר היה הלילה האחרון שלנו אז ויתרנו לצערנו הרב. שוב חיפשתי מקום לישון שקצת יקרב אותנו לשדה ומצאתי את ה- B&B שנקרא La Chaumine. עלה 380 ש"ח ללילה כולל א. בוקר למתחם משפחתי הכולל חדר הורים עם מיטה זוגית, חדר ילדים עם שתי מיטות יחיד (העברנו מזרון אחד לרצפה לידינו לילדה לישון), חדר שירותים עם אמבטיה ומקלחת, וחדר משותף עם טלוויזיה קטנה, משחקים לילדים, שולחן עם דפים וטושים, פופים.. בקיצור מקסים. אם רוצים ב- 100 ש"ח פחות אפשר לקחת שם רק חדר זוגי והבעלים ללא עלות יביא לכם מיטת תינוק (או רק מזרון). היינו האורחים היחידים ולארוחת בוקר הבעלים ערך לנו את השולחן צמוד לאח עצים מקסימה בוערת וחמימה. ממש חווית אירוח מהממת. גם שם יש חצר גדולה ואפשר ללכת לראות חמורים ועוד בעלי חיים.

למידע נוסף על מלון מומלץ מאוד למשפחות לחצו כאן

בבוקר של יום רביעי יצאנו בסביבות רבע לשמונה לשדה התעופה (לקחנו מקדם בגלל פקקים של בוקר). כיוון שקראנו הרבה חוות דעת רעות על תחנת הדלק שנמצאת בשדה עצמו, עצרנו לתדלק בתחנה של Total access כרבע שעה לפני שדה התעופה (סטייה של שלוש דקות מהדרך). היה לנו קצת יותר מרבע טנק דלק, התדלוק עלה 40 יורו וזו הפעם היחידה שהיינו צריכים לתדלק בטיול. החזרנו את הרכב לחניון של אוויס בשדה התעופה (וייז מכוון בדיוק לנק' ההחזרה) בסביבות תשע בבוקר. החניון שבו מחזירים את הרכבים (של כל החברות השכרה) נמצא מעבר לכביש מהכניסה לטרמינל. השדה של נאנט לא גדול בלשון המעטה, יש בו חנות דיוטי-פרי קטנה, מעין בית קפה וקיוסק בהם אפשר לאכול בגדול כריכים ודברים מתוקים. בקיצור אל תבנו על השדה לארוחת צהריים מפנקת לפני הטיסה.

סיכום:

• נהנינו מאוד, שמחים שהתאמנו את הטיול גם לדברים שאנחנו רצינו לראות וגם לאטרקציות לקטנה.
  • בהחלט טיול שווה בזכות הטיסות הזולות של חברות הלואו-קוסט.
  • סה"כ הספקנו הרבה בשלושה ימים נטו, יש באזור הזה עוד דברים שאפשר להוסיף אם עושים טיול ארוך יותר. לנו התאימה מאוד החלוקה הזו של יום אחד בנאנט ועוד יומיים לצאת עם רכב ולטייל בנופי ברטאן.
  • להביא טיולון לגיל הזה – חובה בעינינו.
  • וייז מעולה בניווט, כולל למקומות הנידחים שישנו בהם שהרגישו שהם באמצע שום מקום.
  • ממש חשוב לבדוק מראש שעות פתיחה גם של מסעדות וגם של אטרקציות – אמצ"ש מול סופ"ש וכו'..
  • נאנט עם ילדים זהו טיול מצויין לחופשה בפסח!