טיול משפחתי באיסטנבול – 6 ימים של חוויות בלתי נשכחות

טוב אז חזרנו אתמול מאיסטנבול אחרי שישה ימים מלאים. והיה לנו פשוט מושלם! טסנו אמא ובת מה-6-11.11.

טסנו עם טורקיש איירליינס – ממש מעולים! יוצאים בזמן, צוות נחמד, אין תלונות.

עכשיו מבחינת מלון לא שמעתי בכלל המלצות על המלון שהיינו ואני חייבת להמליץ עליו כי הוא פשוט מושלם!!!! קוראים לו Room Mate Emir הוא ממוקם ממש 2 דקות משדרת איסתקלל, מלון בוטיק מהמם ביופיו, חדרים ענקיים (פי 2 מחדר סטנדרטי במלון רגיל) ומעוצבים ברמה מאוד גבוהה.

למידע מפורט על המלון ובדיקת זמינות לחצו כאן

סים באיסטנבול – קנינו סים בחברת Turk Telekom שעבד מצוין ועלה 140 לירות ל-25 גיגה.

טיול באיסטנבול 6 ימים:

היום הראשון

הגענו למלון בשעה 10:30 וישר הכניסו אותנו לחדר. התכנון ליום הראשון היה לטייל באיזור שלנו- כיכר טקסים,שדרות איסתקלל וכו..
אבל בגלל שהמזג אוויר לא היה משהו וירד גשם החלטנו לסוע לקניון גבהיר-קניון ממש נחמד עם מחירים טובים!
שסיימנו עם הקניון חזרנו למלון שלנו והפסיק הגשם אז טיילנו באזור שלנו ואכלנו כנאפה עם גלידה בחפיז מוסטפה- תקשיבו מי שלא אוכל שם מפסיד! היה פשוט טעים ברמות.
לאחר מכן היינו מותשות מהטיסה ומכל היום אז החלטנו לחזור למלון לנוח.

היום השני

קמנו עם כוחות מחודשים והתחלנו את היום שלנו עם ארוחת בוקר במסעדת Mado שנמצאת על שדרת איסתקלל, ארוחת בוקר ממש מעולה ומפנקת! היה לנו ממש טעים ממליצה ללכת לשם (זאת רשת יש להם הרבה מסעדות באיזור).

• לאחר מכן הלכנו לגלאטה, איזור ממש נחמד הומה אנשים. משם המשכנו לשוק המצרי-שוק התבלינים, שוק ממש יפה אבל האמת שלנו לא היה מה לקנות שם.
  • משם המשכנו לשוק מחמוד פאשה– שוק ענקקקק! עם מלא בגדים, תכשיטים, נעליים ובאמת הכל.
  • לאחר מכן הלכנו למסגד סולימניה- ממש יפה.
  • משם נסענו לפארק ילדיז- פארק יפה אבל בדיעבד לא היה לנו כולכך מה לעשות שם אז יכולנו לוותר.
  • צמוד לשם נמצא מסגד אורטקוי- מסגד יפה מאוד ובכללי האיזור שם אזור ממש יפה ונחמד להסתובב שם.
  • אכלנו שם במסעדת Hobo- מסעדה ממש נחמדה עם אוכל טעים(רצינו לאכול ברובי שממש צמוד לשם אבל היה סגור) לאחר מכן חזרנו למלון לנוח.

היום השלישי

ליום השלישי קבעתי מראש עם Yael Oren נהג שיקח אותנו לספאנגה שנמצאת כשעה וחצי מאיסטנבול.
לכל מי שרוצה לנסוע לספאנגה חייב לקחת את הנהג שלנו!!! קוראים לו- Hakan Kılıç והוא פשוט בן אדם מקסים!! הוא לקח אותנו לכל המקומות השווים, צילם אותנו ברמה הכי מקצועית שיש ופשוט נהננו ברמות. אני באמת ממליצה עליו והוא ממש אוהב ישראלים וגם יודע קצת עברית.
בערב הוא החזיר אותנו למלון והלכנו לטייל בכיכר טקסים ואכלנו דונר על הכיכר, היה טעים.
לאחר מכן הלכנו לסטארבקס (כי איך אפשר בלי?) על איסתקלל, וחזרנו למלון לנוח.

היום הרביעי

התחלנו את היום עם ארוחת בוקר במסעדת Seven hills – ארוחת בוקר פשוט מעולה! ממש טעימה ומפנקת והבונוס במסעדה שיש לה נוף מטורף! אפשר לראות מהמסעדה את המסגד הכחול ואיה סופיה, בקיצור ממש ממליצה.
משם הלכנו לבזאר הגדול, שזה די קרוב ברגל. שוק ממש עצום בגודלו! יש בו מלא בגדים, נעליים, תכשיטים, כלים ופשוט הכל.
משם הלכנו לחמאם שסגרנו דרך יעל (שסגרנו דרכה גם את הטיול לספאנגה) שנמצא במלון ממש נחמד בשם Beyaz saray- שם עשינו סאונה, מסאג', חמאם והיינו בבריכה.
היה ממש כיף ועולה ממש זול לתמורה שמקבלים.
משם חזרנו כדי לראות את המסגד הכחול ואת איה סופיה ורצינו גם ללכת למגדל טופקאפי אבל היה סגור.
לאחר מכן חזרנו למלון (לשים את כל השקיות חחח) והלכנו למסעדת בוראק שנמצאת על שדרת איסתקלל.
על מסעדת בוראק שמעתי הרבה המלצות אבל אני חייבת לומר שממש לא התלהבנו.. הבשרים היו טעימים אבל ממש לא משהו מיוחד והמחירים יקרים יחסית למסעדות אחרות. בקיצור פחות ממליצה.
ואז חזרנו למלון לנוח.

היום החמישי

התחלנו עם פייר לוטי בכדי להגיע לשם צריך לעלות על רכבל שמגיע עד לשם.
התצפית שם מאוד נחמדה אבל קצת אוברייטד לדעתי. בכל מקרה אין הרבה מה לעשות שם אבל עדיין נחמד.
משם נסענו לשכונת בלאט שדי קרובה לשם. האמת שקצת הסתבכנו שם ולא הכי מצאנו את עצמנו (ניסיתי לחפש את כל המקומות הצבעוניים שכולם צילמו אבל לא מצאנו הכל).
הייתי ממליצה אולי לקחת מדריך או סיור לשם.
משם נסענו לקניון ונציה– קניון מהמם ממש! ויש בו הרבה חנויות שוות וזולות.
לאחר מכן אכלנו kfc בשדרת איסתקלל וחזרנו למלון לנוח.

היום השישי והאחרון

ביום האחרון שלנו הלכנו לאכול ארוחת בוקר במסעדה שנקראת Van Kahvaltı Mutfağı שממש קרובה לשדרת איסתקלל- ארוחת בוקר ממש טעימה וזולה!
משם הלכנו לעשות שייט בבוספורוס דרך חברת Turyol, השייט אורך שעה וחצי והוא עולה רק 25 לירות לאדם! (10 שקלים).
השייט ממש נחמד ורואים דברים ממש יפים.
רק שתדעו שבכניסה הם דוחפים לכולם מיץ וסנדוויץ ולא מודיעים לאף אחד שזה עולה כסף ואז בסוף אומרים שלקחתם ככה וככה אז יאלה תשלמו. אז שתדעו שכל מה שאתם מקבלים זה בכסף.
לאחר מכן חזרנו לשדרת איסתקלל והלכנו למוזיאון השעווה – ממש נחמד וכיף! אהבנו ממש.
אחר כך אכלנו עוד פעם דונר כי זה פשוט טעים? וחזרנו לחפיז מוסטפה ואכלנו בקלוואה ממולאת בגלידה והיה מושלםםם!
בהמשך היינו צריכים לנסוע לשדה תעופה, סגרנו הסעה דרך יעל- הכל היה בזמן והלך חלק.

לסיכום:

היה לנו טיול מושלם ואיסטנבול ממש מדהימה!