טיול בהונג קונג – סיכום טיול משפחתי של 3 ימים עם תינוק כולל אזהרה על מלון

טסנו לטיול בהונג קונג עם אל על בקונקשן ליפן ועצרנו בהלוך לשלושה ימים ובחזור ללילה אחד.
טיילנו זוג עם תינוק בן שנה וארבעה חודשים. כל הזמן התניידנו עם עגלה ומנשא. היה קל להתנייד. נגיש לנכים ולעגלות בכל מקום.

הטיול בהונג קונג:

נחתנו אחה"צ ובערב הלכנו לשדרת הכוכבים (היה סגור בגלל שיפוצים) וטיילנו באזור שם.

בבוקר הלכנו לפסגת ויקטוריה עם הטראם (קנינו במקום) שימו לב שניתן לשלם עם הערך הצבור של האוקטופס ולא להמתין גם לתור של רכישת כרטיסים אלא רק לתור לטראם. ככה גם המחיר יותר זול. לא עלינו לתצפית בתשלום כי יש מקום חינם עם תצפית.

ירדנו והמשכנו לאושן פארק לחצי יום. אחלה פארק. המון דברים לעשות והכל כלול בכרטיס הבסיסי. הספקנו כל מה שרצינו וידענו מראש שלא נרצה להיות יותר מחצי יום. התינוק שלנו ממש נהנה מכל החיות והמתקנים. יש מספר הופעות של דולפינים וכלבי ים במהלך היום. שווה לברר מראש.

בדרך חזור למלון לקחנו את האוניה פרי לקאולון במחיר בדיחה. נורא נחמד ויפה בערב. היינו גם בשווקים המוכרים ובסה"כ כולם מוכרים פחות או יותר אותו דבר.

ביום למחרת עלינו לבודהה הגדולה ושוב התניידנו עם עגלה ומנשא וגם שם הכל נגיש. קנינו הלוך חזור ברכבל רגיל (די יקר) ויש אופציה לקחת כיוון אחד ולחזור באוטובוס מהכפר דייגים לתחנת מטרו. יש נוף מדהים לאורך כל הרכבל ויש גם מסלול רגלי מלמטה עד לבודהה הגדולה. לאורך כל הנסיעה ראינו אנשים שעולים או יורדים את זה. למעלה יש רחוב עתיק יפה ולא חובה לעלות לבודהה אלא ניתן לחכות למטה ולהמשיך לטייל מי שזה פחות מעניין אותו או שקשה לו לעלות עם עגלה (כמונו).

משם לקחנו אוטובוס מספר 21 אם אני זוכר נכון והגענו לעיירת דגים יפה TAI O. נסיעה של 20 דקות בערך. אין הרבה מאוד מה לעשות שם אבל נורא נחמד להסתובב ברחובות ולקחת אוטובוס חזרה לבודהה או לתחנת הרכבל חזרה.

תחבורה בהונג קונג:

קנינו אוקטופס ונסענו לעיר ברכבת אקספרס שהיא מאוד נוחה וירדנו בתחנת קאולון ומשם לקחנו שאטל חינם למלון שלנו. ניתן גם לקחת למלון שקרוב למלון שלכם ומשם ללכת ברגל. יש פירוט מלא גם בשדה וגם באתר של שדה התעופה.
האוקטופס מאוד נוח וכל פעם מטעינים כמה שרוצים (יש סכום מינימום להטענה אבל ניתן לקבל את הערך הצבור פחות 9 דולר עמלה בחזרה בשדה).

פוסט אזהרה על מקום אירוח

ברחוב הראשי של הונג קונג, צים שה צוי, יש מתחם ענק של מלא גסט האוסים קטנים שבבעלות זרים ולא הונג קונגים.
הזמנו דרך בוקינג ולא היו תמונות של המתחם בקומות למטה אלא רק של הגסט האוס "Las Vegas Guest House". על פניו נראה נחמד יחסית למחיר אבל המתחם עצמו נוראי. מתחם של מהגרים ומפוצץ באוכל רחוב עם ריח נוראי. מעליות קטנות ואיטיות רצח ויכול לקחת כחצי שעה לעלות או לרדת לגסט האוס הרלוונטי.

כאשר הגענו לגסט האוס אחרי טיסה של 10 שעות חיכינו כחצי שעה לבחורה שאחראית שפשוט נעלמה בלי להשאיר שום מידע ליצור איתה קשר. כאשר הגענו גילינו שהם פשוט ביטלו לנו את החדר כי לא שילמנו מראש למרות שבוקינג רשמו בפירוש שניתן לשלם במקום האירוח.

הם לא יצרו קשר לפני הביטול ולא הגדילו ראש. פשוט ככה. בוקינג עזרו לנו שהם לא יחייבו אותנו על הטעות שלהם וכנראה הורידו אותם מהאתר שלהם. (הם עוד רצו לחייב אותנו החוצפנים). היינו עם תינוק בן שנה וארבע ועגמת הנפש וחוסר האונים היו נוראיים!!
ממליץ לכולם להתרחק מהאזור הזה גם אם צריך לשלם יותר ולהתרחק מהמרכז.

בקונקשן השני לנו במלון חמישה כוכבים שנקרא Harbour Grand Kowloon, נמצא ליד תחנת מטרו ויש אליו וממנו שאטלים חינם מתחנת קאולון. בנוסף, המלון מציע שאטלים חינם לאורך כל היום לרחוב צים שה צוי. לא זול אבל מומלץ.

לסיכום:

לא חושב שיש מה לעשות בהונג קונג יותר משלושה – ארבעה ימים. וממליץ לכולם אם זה מתאפשר לנסוע למקומות אחרים בסין כמו שאנגחאי או בייג'ינג שלדעתנו יותר יפות מהונג קונג ויש הרבה יותר מה לעשות שם.