דובאי עם ילדים בחופשת הקיץ – סיכום מפורט של 2 חופשות [סה״כ 18 ימים]

סיכום 2 חופשות בדובאי (אני והבן שלי בן ה-13 וחצי):

• חופשה מספר 1 – 9 ימים בתאריכים: 24/5/22-2/6/2022
  • חופשה מספר 2 – שוב 9 ימים בתאריכים: 31/7/22-8/8/22

דובאי הייתה חלום שלי וגם שלו עוד לפני שנפתחה לטיסות ותיירות מישראל. תמיד קיווינו שמתישהו נוכל לטוס לשם וידעתי שפעם אחת לא תספיק.
אז הטיול ראשון הייה לכבוד הבר מצווה והטיול השני כי אנחנו פשוט מאוהבים בדובאי.

מזג אויר בדובאי בקיץ

פעמיים יצא לנו להיות דווקא בעונת הקיץ והיה פשוט מושלם. חם ולח אבל לא חם כמו שמתארים. (היו ימים של 36 מעלות ביום והיו ימים של 40 מעלות ביום. בכללי המקומיים אמרו שהקיץ הייה טיפה יותר עדין מהשנים הקודמות). תכנסו למים הקרירים של הבריכה ותרגישו מושלם אחרי זה. דובאי לא ריקה כמו שמתארים פה בקבוצות ונכון שיש מבצעים על המלונות (זה כי הם רגילים שדובאי סופר מפוצצת ואין מקום להכניס גפרור ולא בגלל שעכשיו היא ריקה). אבל היא הרבה יותר מלאה ממה שדמיינתי לעצמי. אם עכשיו היו הרבה תיירים, לא רוצה לדמיין את התורים והעומס (והמחירים המטורפים) שיהיו בשיא העונה. בשורה תחתונה, שמחה שטסנו בקיץ.

טיסות לדובאי

בשתי החופשות טסנו עם Fly dubai. חברה מעולה. בחזור נחתנו לפני הזמן.

קורונה וניירת בדובאי

אנחנו מחוסנים לכן היינו צריכים רק תעודת מתחסן (בפועל באף אחת מהפעמים לא ביקשו מאיתנו להציג. אבל אל תתחכמו ותביאו לכל מקרה כי לכו תדעו…). בחזור צריך למלא הצהרת נוסע נכנס לארץ. (את זה כן בדקו בדלפק של הצ'ק אין). במטוסים של פלאיי דובאי מבקשים לשים מסכה בכניסה למטוס אבל לא באמת בודקים במהלך הטיסה. במקומות סגורים בדובאי גם מביאים מסכה אם אין לכם, אבל לא מקפידים כמו פעם.

אטרקציות שעשינו ב-2 חופשות בדובאי

בחופשה ראשונה:

• תצפית של בורג' חליפה בצהריים (הזמנתי דרך Clook) – אולי יש תצפיות יותר יפות אבל מבחינתנו הייה חובה לעלות לבניין הכי גבוה בעולם. המעלית סופרת שניות עד שמגיעים לקומה 124 (72 שניות עד שמגיעים).
  • מוזיאון העתיד – (הזמנו דרך Clook) – מי שמתעניין בחלל, בפיתוחים נגד התחממות גלובלית, טכנולוגיה עתידית ומבין אנגלית יהנה שם. אנחנו מאוד נהננו. המבנה יפה גם מבחוץ וגם מבפנים אבל כל הסיור שם לקח לנו משהו כמו שעה וחצי.
  • שייט בערב עם ארוחה (הזמנתי דרך Clook) – השייט נחמד אבל הארוחה הייתה זוועתית למרות שהוגדרה כארוחת יוקרה של 5 כוכבים.
  • מזרקות ליד בורג' חליפה – מופע של 5 דקות כל חצי שעה מ-18 בערב, חינם.
  • מופע מזרקות בדה פווינט בפאלם – מופע של 3 דקות כל חצי שעה. לטעמנו יותר יפה מהמזרקות של בורג'. (המזרקה הזאת הכי גדולה בעולם וזאת שבבורג' מקום שני בגודל).
  • פארק מים אטלנטיס – הלכנו יומיים רצוף. ישנו במלון אטלנטיס אז הכניסה היית כבר בפנים. בכל יום שהגענו לפארק שילמתי על הפסט פאס (מעבר מהיר) כדי שלא יצטרך לעמוד בתורים ארוכים וזה אכן הייה שווה.למגלשות המבוקשות היו תורים בין 40 ל-60 דקות והוא עמד במקסימום 10 דקות ולפעמים עלה ישר). 195 דירהאם עלה הפסט פאס.

• האקווריום שבמלון אטלנטיס – כניסה חינם כי היינו אורחים של המלון.
  • סיור של שעתיים בלימוזינה – בחופשה הראשונה לכבוד הבר מצווה לקחתי סיור של שעתיים עם עצירות לתמונות. (במלון פראמונט מידטאון יש קיר הוליוודי עם שטיח אדום וזה התאים ללימוזינה, ערב חוייתי). הזמנתי את הסיור דרך ראיינה טורס (סגרתי איתם בוואטספ באנגלית).
  • גשר מיידן – מואר יפה בלילה ומגיעים לשם להצטלם עם רכבי ספורט, אנחנו הגענו לשם עם לימוזינה, אחלה לוקיישן.
  • בריכת Aura skypool – בריכת אינפנטי של 360 מעלות. כניסה מעל גיל 12 (מקפידים ובודקים את הדרכונים). כרטיסים רצוי להזמין חודשיים מראש. אני הזמנתי דרך האתר שלהם.
  • קניון דובאי (זה שליד הבורג' חליפה) – עשינו סיבוב קטן אחרי מופע המזרקות (כי לא הגענו בשביל קניונים.) הקניון ענק ואפשר להסתובב בו שעות.
  • קניון איבן בטוטה – הגענו רק בגלל שהוא מהמם ביופיו. האגפים מעוצבים לפי מדינות. יש אגף פרס, אגף מצרים, אגף סין ועוד.
  • צילומים לבוק בר מצווה – תיאמתי עם צלמת דוברת רוסית שמתגוררת בדובאי צילומים של 3 שעות בכמה לוקיישנים + לצורך צילומים שכרנו פורש לשעה. נהג הביא את הרכב ולקח אחרי שסיימנו. חוויה בשביל הבן שלי ותמונות מושלמות למזכרת.
  • גן הפרחים – חביב.לא תכנננו בכלל ללכת אבל האריכו את הפתיחה שלו עד סוף מאי והספקנו. כרטיסים הזמנתי דרך Clook.
  • הפריים – מסגרת דובאי מזהב – ראינו רק מבחוץ, לא רצינו עוד תצפית.

אטרקציות שעשינו בחופשה השנייה:

• שוב יומיים בפארק מים אקוונטור של אטלנטיס.
  • משחק ב- Topgolf – אחת האטרקציות הכיפיות. הזמנתי מקום מראש בתשלום באתר שלהם וכשהגענו סגרנו משחק לשעתיים (תשלום בנפרד על המשחק) ואז הארכנו לעוד חצי שעה ולעוד חצי שעה מרוב שהייה מצחיק וכיף. הדרינקים מעולים והאוכל טעים, מוזיקה ואווירה כיפית. הגענו בערב והיו מלא קבוצות של צעירים. סך הכל יצא ממש ממש יקר לא סתם גולף זה ספורט לעשירים. הצוות הייה מקסים הראו לבן שלי איך לשחק נכון וממש עודדו.
  • ביקור במזרקות של הבורג' חליפה.
  • עוד צילומים עם הצלמת המדהימה – שעתיים של צילומים במלון אנאנטארה שהתארחנו בו. לוקיישנים מהממים בשטח המלון.
  • מסיבת בריכה באזורה ביץ' במלון ריקסוס jbr – התארחתי במלון הזה לכן הכניסה למסיבה הייתה בחינם. הכניסה לגיל 21 פלוס. ירדתי למסיבה (הבן נשאר בחדר לקשקש עם חברים) והאווירה הייתה מעולה.מסיבות מתקיימות במוצ"ש.

מסעדות ובתי קפה בדובאי

• פורבר רוז – מקום יפה ופוטוגני עם קינוחים טעימים.
  • מסעדת זו זו – בקניון ליד הבורג' חליפה.אוכל טעים מאוד, אחלה שירות .ישבנו בשולחן בחוץ וראינו את מופע המזרקות.
  • מסעדת סטריט פוד של רמזי גורדון – נמצאת במלון אטלנטיס ויצא לנו לאכול בה פעמיים. שירות ברמה אחרת.
  • בית קפה שוקולד גודייבה – במלון ריקסוס jbr בלובי. ניתן להזמין אוכל אבל הכי כדאי להזמין פרילינים ותותים מצופים שוקולד.

*שאר הזמן נהננו בבריכות (בעיקר בחופשה השניה כמו שניתן לראות). התאמתי את החופשה לרצונות שלי ושל הבן שלי ופחות לטו דו ליסט של כל עם ישראל.

מלונות בדובאי

1. 4 לילות במלון אטלנטיס בפאלם על בסיס ארוחת בוקר (כולל כניסות לפארק מים ואקווריום). הזמנתי ישירות דרך האתר של המלון, באותן זמן זה יצא לי הכי משתלם.
  2. מלון פארמונט מידטאון 2 לילות על בסיס ארוחת בוקר (דרך בוקינג).
  3. 2 לילות בסי סנטרל הוטל בפאלם עם חדר משודרג ללא עלות וארוחת בוקר. מלון מקסים. הזמנתי דרך בוקינג.
  4. 3 לילות במלון אנאנטארה בפאלם – לקחתי את החדר כמעט הכי משודרג (רמה אחת לפני הוילה על המים). החדר שבחרתי הייה על הלגונה וניתן היה להיכנס לבריכה ישירות מהחדר 24/7. מרגע שהגענו ועד שעזבנו לא יצאנו מהמים אפילו את הארוחות ערב הזמנו לחדר. הבן שלי היה בעננים מהחדר והבריכה. הפעם היחידה שיצאנו זה לצילומים של שעתיים עם הצלמת ברחבי המלון. את החדר הזמנתי ישירות מהאתר של המלון.
  5. 3 לילות במלון אטלנטיס – חזרנו כי אנחנו מאוהבים במלון הזה. הפעם לקחתי חצי פנסיון. הזמנתי דרך האתר של המלון היה להם סאמר סייל.
  6. 2 לילות אחרונים במלון rixos jbr – לקחתי חדר משודרג שצופה לעין דובאי, הנוף לא מהעולם הזה. הזמנתי דרך אתר של המלון.

*דובאי בשבילנו זה פינוק ויוקרה ולכן אני בוחרת את המלונות שבטופ (כמובן שיש עוד מלונות יוקרתיים). בחופשה השניה שלנו המלונות שבחרתי היו במחירים יחסית זולים. אם אבחר את אותם המלונות בדצמבר אגיע ל-30 אלף ש"ח לזוג (תאמינו לי, בדקתי). פי שלוש ממש ששילמתי עכשיו. בדובאי יש המון מלונות וכמובן שתוכלו למצוא מלונות 5 כוכבים יותר זולים ממה שאני בחרתי.

*למידע נוסף על המלונות לחצו על השם שלהם.

סיכום על דובאי

טיפ לגבי מטען לפלאפון – יש מלונות שהמטען שלי לא התאים. תביאו איתכם מתאם לכל מקרה למרות שניתן לרכוש בכל מקום. אני קניתי במלון אטלנטיס.

דובאי לא זולה אבל גם ישראל לא זולה. ניתן למצוא מסעדות זולות והג'אנק פוד יותר זול מישראל וכמובן שיש מסעדות יוקרה יקרות מאוד. יש כמה קניונים ויש סופר שמקומיים קונים שם וכמובן שבסופר הזה יותר זול. בחודשי הקיץ יש להם סיילים בקניונים, אנחנו לא הגענו בשביל קניות. יש אטרקציות מאוד יקרות ויש אטרקציות במחירים סבירים. אפשר להתאים לכל כיס. מוניות – רק עם הכובע הצהוב. אל תקחו את המוניות השחורות זה לפעמים פי 5 במחיר.

יש אפליקציית Careem שניתן להזמין דרכה ואם אתם מבקשים מהמלון להזמין מונית תדגישו שאתם רוצים את המונית הצהובה. כסף – הזמנתי קצת דירהאם מפלאיי מאני. מקבלים אותו בעמדה של בנק הפועלים ליד הדיוטי. ניתן להשתמש באשראי בכל מקום. וגם יש כספומטים במלונות (על משיכה יש עמלה של 26 ש"ח בערך). אז אם מושכים פעם אחת לא נורא אבל אם מושכים כמה פעמים לא משתלם.

תודה לכל מי שקרא את הפוסט הסופר ארוך שלי. מקווה שהוא יעזור למי שצריך. דובאי מושלמת תמיד… מחכים לפעם הבאה.