טיול בדנמרק – חופשה משפחתית עם ילדים בלגולנד, קופנהגן ובילונד

חזרנו מחופשה משפחתית נפלאה בדנמרק, ומכיוון שזה יעד שאין לגביו פרטים, החלטתי לרכז מאמצים בשבוע לחוץ זה לאחר החזרה מהחופשה (יפה מצידי), ולהעלות תקציר של החופשה.
כמה מילים לפני התקציר: דנמרק יפהפיה – מדינה שיש בה הכל מהכל. עשינו טיול מגוון מאוד שכלל כמה פארקי שעשועים (כמיטב מסורת), עיר, טבע, רכיבה על אופניים ועוד- שלבנו, גיוונו ונהנינו מהכל.

דנמרק יקרה. שלא תהיה כאן טעות. ידענו זאת מראש, ובכל זאת כשמגיעים ומשלמים, הכיס קצת צועק 'אאוץ'. בנוסף, דנמרק גשומה מאוד. נאמר לנו שהקיץ השנה גשום מהרגיל. בדיוק כשהגענו.. חוסר התחשבות משווע.

דירה וטיסות לדנמרק

שהינו בדנמרק 12 ימים – 11 לילות, מתוכם 3 לילות בבילונד, בה נמצא לגולנד. הטיול היה לפני שלוש שנים.
שכרנו דירה בקופנהגן לכל אורך התקופה (כולל שהייתינו בבילונד), וטסנו עם אירופלוט, בטיסת קונקשן במוסקבה.
מי אנחנו? 4 אנשים. הורים ושני בנים בני 12 ו- 8 וחצי.

תקציר טיול בדנמרק:

1.8- טיסה עם אירופלוט. קונקשן במוסקבה. נתחנו בסביבות 22:00 בדנמרק. הטיסה היתה בסדר גמור. לקחנו מונית לדירה ששכרנו בקופנהגן דרך airbnb, והגענו בסביבות 23:00 לדירה. הדירה בקומה 3 עם מעלית ישנה וקטנה. דירה ענקית, מרווחת, יפהפיה ומאובזרת.

2.8- הלכנו לסופר Irma – שתי דקות מהדירה. קנייה לא גדולה עלתה כ-450 קרונות. בסביבות 11:00 התחלנו את היום. עברנו דרך אגם יפהפה, שהיה קרוב מאוד לדירתנו. אח"כ הגענו לבית העיריה. נכנסנו פנימה וראינו את השעון האסטרונומי. המשכנו למדרחוב Stroget. הרבה חנויות (יקרות..). עברנו דרך כיכר Carita המשכנו עוד והגענו לNyhaven – המרינה היפה. עד שלב זה מזג האוויר היה בהיר ונעים. קנינו כרטיסים לשיט תעלות, כולל פסל בת הים הקטנה. מס' דקות לאחר תחילת השיט, השמים התקדרו והחלר לרדת גשם חזק מאוד. חלקו לנו שכמיות… חזרנו דרך מדרחוב סטרוגט. בדרך עצרנו לאכול בפאב אירי. בין לבין גלידה, מיץ, בירה- המחירים יקרים למדי.

חזרנו לדירה בערך ב-18:30 עייפים למדי מההליכה. נחנו קצת וב- 20:00 בערך יצאנו לגני טיבולי (7 דקות הליכה מהדירה). שלמנו עבור כניסה (ללא מתקנים) וחיכינו למופע האורות/מזרקות שהיה בול ב- 22:00. כמובן שהחל לרדת גשם… היה מאוד יפה, אך קצר. 8 דקות. כל הגנים מוארים והמראה מקסים. ב:22:45 היה מופע זיקוקים (רק ברביעי ובמוצ"ש- ידענו מראש) – מרהיב.

3.8- יום גשום ביותר. הגשם לא פסק לרגע. נסענו באוטובוס (24 קרונות לאדם. ילדים לא משלמים) לטירת רוזנבורג – עברנו דרך הגנים היפים. המקום ממש מקסים, אבל היה קשה ליהנות מהם בגלל הגשם. נכנסנו לטירה – יש שם אוצרות של משפ' המלוכה הדנית. הילדים נהנו בעיקר מקומת המרתף- שם היו החרבות והכתרים. בצהריים הלכנו למזויאון השיאים של גינס (שנמצא במדרחוב Stroget).
אחה"צ – התפצלות לשופינג במדרחוב Stroget, והבנים למרכז המבקרים של קרלסברג. הגשם לא פסק לרגע, כבר אמרתי?

4.8 – בבוקר סופר (הפעם Lidl- מעט יותר רחוק, אבל מרחק סביר ברגל ויותר זול). לאחר מכן- גני טיבולי, הפעם במטרה לעלות על המתקנים. קנינו 3 כרטיסים שנותנים כניסה חופשית לכל המתקנים ועוד אחד רגיל בשבילי. (בכל מקרה, כניסה עולה כסף). כל עלייה למתקן בודד עולה בין 50 ל-100 קרונות. לא מעט, כך שמי שמתכנן לעלות על מספר מתקנים ויותר, משתלם הכרטיס הכולל, ללא ספק. מזג האוויר היה טוב, מעט קריר. בשני פרקי זמן, ירד גשם.

עבר עלינו יום נחמד ומהנה. בדרך חזרה עצרנו בבית קפה/קונדיטוריה ונחנו קצת. אח"כ עשינו סיבוב הליכה/ריצה מסביב לאגם שמול הדירה. מרענן ונעים.

5.8 – התחלנו את היום בנסיעה באוטובוס לארמון אמאיילנבורג במטרה לצפות בחילופי המשמר. לקראת 12:00 אנשים רבים התקסצו ברחבה. הטקס היה קצר ונחמד. בלונדון יותר 'מואר'. כאן פחות צפוף… לקראת סוף הטקס השמים התקדרו, תפס אותנו גשם וחפשנו מחסה. לאחר כמה דקות התיישבנו בבית קפה באזור Nyhaven – השוקו והקפה היו טובים. עוגת השוקולד- סתמית. יקר.

הילדים רצו לשחק כדורגל, אז המשנו ברגל לגנים ליד טירת רוזנבורג. השמש יצאה, והיה נעים וכיף.
לאחר כשעתיים התחלנו לחזור לאזורנו. אכלנו ב-Astor pizza אכול כפי יכולתך- פיצה וסלט. היה טעים מאוד ולא יקר. ב- 19:30 יצאנו כולנו להילכה/ריצה מסביב לאגם. ב- 21:30 יצאנו ל- Luna – בר מסעדה, ממש דקה מהדירה. קצת שתינו ונשנשנו.

6.8 – ב- 9:00 בבוקר לקחנו את הרכב ששכרנו מבאדג'ט. בערך ב-11:00 יצאנו לכיוון Mons klint – הצוקים הלבנים. בדרך ירד גשם, אבל כשהגענו השמש יצאה והיה יום ממש יפה. המקום יפהפה, הצוקים מקסימים, טיילנו ונהנינו מאוד. בחזרה צריך לטפס הרבה מדרגות (אותן ירדנו). קצת קשה, אבל התגברנו… מכיון שלא מצאנו בדרך חזרה מקום לאכול בו, חנינו מול הדירה, והלכנו ברגל לפיצה בה אכלנו יום קודם לכן.
חזרנו לדירה ונחנו קצת. ב- 21:40, ממש לפני הסגירה (לא ידענו..) הלגנו לאכול גלידה ב-Paradis – גלידריה ממש קרובה אלינו. היה מאוד טעים.

7.8 – פתחנו את הבוקר בנסיעה ל- Dyrhaven – פארק האיילים. רצינו לשכור אופניים, אך החנות להשכרת אופניים היתה סגורה. התאכזבנו מאוד. התחלנו ללכת, אך ההליכה היתה ארוכה מאוד מאוד. שלמנו 400 קרונות תמורת נסיעה של חצי שעה בכרכרה. היה נחמד, אבל ראינו בדרך במבי ואולי עוד צבי אחד וזהו. קצת מאכזב. מייד אח"כ הלכנו ל-Bakken – הלונה פארק העתיק בעולם. יה שם ממש כיף. הלונה פארק כולל כמה מתקנים מיוחדים (ומפחידים).

8.8 – ב- 11:00 עזבנו את הדירה בקופנהגן ל-3 ליליתו, ונסענו לכיוון בילונד, לכפר הנופש ללנדיה למשך 3 לילות.
עצרנו ברוסקילד – במוזיאון הספנות הויקינגי. היה נחמד אמוד ומזג האוויר היה ממש טוב. הילדים הכינו חרבות ונהנו.
ב – 18:30, לאחר יום מפרך, הגענו לכפר הנופש. התארגנו קצת, הילדים שחקו כדורגל בחוץ, והלכנו למרכז כדי לעשות קניות בסופר (נעזרנו ברכבת פנימית בפארק). כשחזרנו, ירד גשם…

9.8 – לגולנד! היום שלשמו התכנסנו באזור בילונד… קנינו את הכרטיסים מראש, עוד מהארץ, ליום ספציפי. מה שהקנה הנחה מסוימת. השתדלנו להגיע עם הפתיחה (10:00), ואכן הספקנו לעלות על מתקנים רבים (הבנים גם עלו על כמה רכבות הרים מפחידות) וגם לראות את המבנים המוקטנים היפים (ה'מינילד')). מזג האוויר היה משוגע לגמרי. בבוקר היה גשום למדי, לפרקים השמש הפציעה, ומאחה"צ היה קריר, אך לא ירד גשם. כמובן שיצאנו עם 2 ערכות לגו מהחנות.. בחזרהו עצרנו במרכז לצורך עליה על מתקן הטרמפולינות (הצעיר רצה).

10.8 – ביום זה שכרנו אופניים בבילונד. נסענו בסביבה, וגילינו שם את פארק הפסלים – ירוק, מיוחד ויפהפה. נהנינו מאוד לרכוב. בערך ב- 13:00 הלכנו לפארק המים בללנדיה. הילדים נהנו. אח"כ רכבנו עוד קצת, והחזרנו לחנות שנסגרה ב- 17:30. ב- 19:45 נסענו (ברכבת) לאזור המרכזי בללנדיה ואלכנו גלדיה/פופקורן ועוד.

11.8 – ביום זה עזבנו את ללנדיה. יש לפנות את החדרים ב- 10:00 ולהוריד את המצעים. נסענו חזרה ללילה אחרון בקופנהגן. עצרנו אחרי כשעה ורבע באודנזה וראינו את ביתו של הנס כריסטיאן אנדרסן.
הגענו לקופנהגן בסביבות 15:30. סיבוב אחרון של השלמת קניות/מתנות, החזרת האוטו ופרידה מקופנהגן ומהדירה הנהדרת..

12.8 – למחרת בבוקר יצאנו בטיסת אירופלוט בחזרה לישראל (שוב, קונקשן במוסקבה).
הכל הלך חלק, מלבד זה שמזוודה אחת לא הגיעה לבן גוריון. מלאתי טופס אבידות ומציאות, וכבר באותו לילה נאמר לי שלמחרת היא תגיע אלי הביתה, ואכן הגיעה.