חופשה בבורגס בולגריה – עם דגשים על נסיעה עם ילדים קטנים

טסנו לבורגס בולגריה לחמישה ימים.
הרכב הנופשים: אני (הריונית) בעלי ושלושה ילדים קטנים: בן 8 , בן 7 ובת שנה.
מראש חיפשתי חופשה עבור ילדים קטנים שתהיה נוחה לכל המשפחה.
דיל החופשה: הזמנו דרך ״גוליבר״, בפועל ההזמנה היא של חברת ״קווי חופשה״.
טסנו בטיסת בוקר (9 בבוקר המראה) כדי שהילדים לא יהיו עייפים לקראת יום ארוך.
חנינו את הרכב בנתב״ג, בחניון מספר 26 – שהוא חינם בחודשי הקיץ.
התורים בנתב״ג מאוד ארוכים. בגלל שאני בהריון מתקדם יחסית, קידמו אותנו בתורים, ועדיין לילדים קטנים העמידה קשה.

טיסה עם ילדים לבורגס:

מראש הכנתי לטיסה:

• כריכים
  • חטיפים
  • פירות
  • בקבוקי מים קטנים
  • פעילות למטוס

עד שהגענו לבורגס לא נשאר פירור אוכל. הטיסה אורכת כשעתיים, מגישים בה רק מים וחטיף קטן.

ממליצה לכל מי שטס עם ילדים לקנות סוכריות על מקל או מסטיקים לקראת הנחיתה – כי הילדים ממש סבלו מלחץ באוזניים והסוכריות מאוד עזרו. לתינוקת הבאתי מוצצים ובקבוק שהכנתי לקראת הנחיתה.

מלון בבורגס:

אנחנו התארחנו במלון ״קוטבה״. בנסיעה מהשדה, זה המלון הראשון שעוצר בו האוטובוס. ובאיסוף הביתה זה המלון האחרון. כי הוא הכי קרוב לשדה תעופה.
בשעה שתיים – כבר היינו בחדר במלון.

קצת על המלון קוטבה KOTVA:

המלון קוטבה ממוקם בקצה סאני ביץ'. הוא רחוק מהטיילת המרכזית וכל הבלאגן.
בחרתי להתאכסן בו דווקא מסיבה אחת – יש במלון פארק מים מיוחד לילדים קטנים!
בסאני ביץ׳ יש שני פארקי מים ענקיים, עם מגלשות מטורפות (בגובה) אבל לילדים בגילאים שלנו זה היה גבוה מידי ומפחיד מידי.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

במלון אשר התארחנו בו יש מספר בריכות:

• בריכה אחת ״ רגילה״ לילדים ומבוגרים.
  • בריכה רדודה לתינוקות וילדים קטנים אשר המים בה מעט מחוממים. (בשאר הבריכות המים מאוד קרים) .
  • בנוסף, במלון שתי בריכות אשר יש בהם מגלשות, מזרקות, מפלים – והכל עבור קטנים וקטנטנים.

הילדים שלי בילו שעות במים. עלו וירדו והתגלשו בלי סוף. זו הייתה ה-אטרקציה של הטיול. מבחינה הזו – המלון הייתה הצלחה.
המלון עצמו הוא ישן. לא מפואר. אל תצפו למשהו חדיש. אבל עם זאת הוא נקי . החדרים היו נקיים. החליפו לנו מגבות כל יום. החליפו מצעים כאשר היה צריך. הבריכה הייתה נקיה וכל השטח שסביבה – נקי ומתוחזק כראוי .
המלון לא מספק מגבות לבריכה. האיש בקבלה שלח אותי לקנות מגבות בדוכנים שמחוץ למלון עבור הבריכה. כל מגבת עולה כ- 20 שח. קנינו מגבות של מותגי ילדים: הלו קיטי, סופר מן ומיינקרפט.

חדר במלון:

לקחנו חדר כפול לנו וילדים. בחדר שינה המיטה הייתה מיטה זוגית נוחה, נעימה גדולה ונקיה.
בחדר השני היו שתי מיטות לילדים ומיטת תינוק אשר עבורה שילמנו אקסטרא (לא אמרו לנו מראש) של 20 לבה (כ- 40 ש״ח לכל חמשת הימים).
יש בחדר מקרר קטן, קומקום, שתי טלוויזיות קטנות – אשר כל התחנות בהן הן בגרמנית – אבל הילדים שלי צפו בהנאה בתוכניות מצוירות גם בגרמנית…
במקלחת היו מים חמים כל הזמן. מקלחת ממש טובה.
היו לנו שני מזגנים מעולים – שקיררו ממש טוב ומרפסת.
בגדול – החדר סביר. לא מחודש, לא מפואר אבל הוא סביר בהחלט. ענה על הדרישות – ובמחיר הזול ששילמנו למלון, החדר היה בהחלט תמורה למחיר.

אינטרנט במלון:

אין ווי פיי! המדריך מקווי חופשה אמר לנו באוטובוס בדרך למלון, שאומנם כתוב בכל מקום שיש ווי פיי – אבל בפועל לא יהיה בשום מקום.
ואכן, במלון שלנו אמרו לנו ״זמנית אין בגלל הסופה״. ולא היה ווי פיי, גם לא בתשלום.
אם המדריך צודק – אז לא יהיה גם לכם …
לנו לא היה ווי פיי לאורך כל חמשת הימים.

פעילות ואוכל במלון:

במשך כל היום יש פעילויות לילדים: ניתן לקנות מעין בובות מחרסינה ולצבוע אותם בגועש בפינת צביעה. כל בובה כזו עולה כ- 20 ש"ח. אנחנו בילינו שם זמן רב והילדים שלי מאוד נהנו מזה. יש צוות בידור שמרקיד את הילדים, המוסיקה פעילה מהבוקר עד עשר בלילה – הילדים שלי לא התחברו לזה. יש פעילויות יצירה ברחבת הבריכה שעולות כסף – כמו לדוגמא יצירת חולצות.
הבריכה פתוחה עד עשר בלילה ומלא אנשים (בעיקר פולנים) יושבים למרגלות הבריכה, שותים, מעשנים ורוקדים. שמח בקיצור.

אוכל במלון: זו נקודה כואבת. אתחיל מהדברים הטובים: חדר האוכל נקי, ויש מבחר רב.
שילמנו מראש על ״ הכל כלול״ וקיבלנו צמיד על היד אשר סימן זאת.
חדר האוכל פתוח שעות רבות ביממה. ובשעות שהוא לא פתוח מוגשים ברחבת הבריכה כריכים באופן חופשי (עם גבינה צהובה ונקניק), בורקסים, גלידות ועוגיות פשוטות. בירה, מיצים ושתיה מוגזת חופשי.
ועכשיו לחלק הלא טוב: האוכל לא טעים.
אנחנו לא משפחה בררנית מידי – אבל היה קשה למצוא משהו טעים.
בארוחת בוקר מגישים נקניקיות, חביתות, בייקון, ירקות סלטים צ'יפס בשרים, פירות חתוכים, לחמים לחמניות ועוד – אבל ממש כלום לא היה טעים. כלום. אפילו הלחם לא היה טעים.
בדיעבד – מוטב היה לנו אם היינו אוכלים מחוץ למלון ולא משלמים על הכול כלול. האוכל בחוץ הינו זול (פיצות, שווארמה מקדונלדס). אחרי יומיים פשוט אכלנו בחוץ וקנינו לנו יוגורטים וחטיפים שיהיו בחדר ושמרנו במקרר בחדר. לא שהאוכל במסעדות בסאני ביץ' היה כזה מוצלח – אבל בהחלט עדיף מהאוכל במלון.

קצת על סאני ביץ':

• דוכני מזון
  • פיצה
  • פופקורן
  • סופרמרקט קטן (למשקאות, מוצרי חלב, שוקולדים, לחמים וכו).

מעבר לכביש:

קיים אזור מיני גולף קטן (משחק עולה 10 לבה לאיש – שיחקנו בו והיה ממש כיף) מתנפחים לילדים, השכרה של אופניים, לונה פארק לקטנטנים ואטרקציות חביבות ממש בקטנה. הילדים מאוד נהנו בהם.
ממול המלון נוסעת רכבת פתוחה כזו (כמו הרכבת של הלונה פארק בארץ) אשר עוברת כל עשר דקות ומגיעה עד הטיילת המרכזית של סאני ביץ'.
הרכבת עולה 3 לבה למבוגר וחצי מחיר לילדים. תינוקות בחינם.
תוך עשר דקות של נסיעה חביבה – מגיעים למרכז סאני ביץ'.
הרכבת פעילה כל היום עד חצות. איתה נסענו לטיילת סאני ביץ' ואיתה חזרנו למלון.

הטיילת בסאני ביץ:

הטיילת הומה אדם. מבחינת הילדים – צריך ממש לטייל שם בזהירות כדי שהילדים לא ילכו לאיבוד.
בטיילת יש מלא!!!!!!! מסעדות, חנויות, דוכני גלידה, ברד, תירס דוכני לונה פארק, לונה פארק לילדים אשר משלמים על כל מתקן בנפרד (גלגל ענק, מכוניות מתנגשות ועוד מלא מתקנים).
המוני אנשים מטיילים, במסעדות, בפאבים. מעבר לכך כל בתי הקזינו ממוקמים שם וכך גם המועדונים למבוגרים. רב בתי המלון קרובים מרחק הליכה לטיילת הזו או ממוקמים על הטיילת ממש.

חוף הים בסאני ביץ':

והגישה לחוף של הים השחור: חוף הים המרכזי ממוקם בטיילת סאני ביץ'. אנחנו לא ביקרנו בו. אנחנו הלכנו לשחות בחוף שליד המלון.
קיימת גישה במרחק של 200 מטר (חמש דקות הליכה) מהמלון קוטבה לחוף ים. יש שביל גישה כמעט עד החוף לעגלת תינוק.
החוף ליד המלון נקי , מסודר, ניתן להשכיר כיסאות ושמשיות ויש מסעדה על החוף.
החסרונות: בחוף שליד המלון אין מקלחות מים מתוקים . עדיף לבוא רק עם בגד ים וכפכפים – בלי ציוד מיותר..
החיסרון הכי רציני שיש בים – הוא … הים! אומנם החול נעים ורך, והתינוקת שלי אהבה לשחק על החול , אבל המים בים השחור מלאים (!!!!) באצות ירוקות והאמת שישראלים שרגילים לים התיכון – זה ממש דוחה… !!!
הילדים שלי נכנסו למים ודי מהר יצאו – והם יצאו מכוסים באצות.
האצות קיימות גם בחוף של סאני ביץ' – אין מהן מנוס. ביקרנו בים פעם אחת ולא חזרנו.

אטרקציות מחוץ למלון:

יום אחד בילינו מחוץ למלון. במחיר 140 לבה שכרנו את רפי נהג המונית, אשר דובר עברית הוא מאוד נחמד. הנייד שלו: 359893514182+
רפי עונה להודעות קוליות בווטס אפ. אם אתם רוצים להזמין אותו – תקבעו איתו מראש – אחרת הוא יהיה תפוס.

ראשית, הוא לקח אותנו לחנות ג׳מבו. בחנות קנינו המון צעצועים:

• לגו מיינקרפט
  • שופקינס
  • כדורים
  • בובות
  • עגלה לבובה
  • אוזניות
  • ועוד מלא דברים.

הרבה אנשים השוו את החנות למקס סטוק. בעיני – זה לא כמו מקס סטוק – זה מעט יותר איכותי מהמקס. חוויה נעימה לילדים. קנינו מלא דברים ושילמנו סה״כ 200 ש״ח. הילדים היו בעננים. הנסיעה ממלון קוטבה לגמבו כחצי שעה .
רפי חיכה לנו מחוץ לחנות, משם נסענו כעשר דקות לקניון ״גאלרי״. הקניון לא זול בהרבה מהארץ – אבל היו מבצעים ממש טובים שהפכו את החווויה למשתלמת.

בזארה בעלי קנה 2 גינסים ו 6-7 חולצות וסריגים ושילם כ- 500 ש"ח. מחיר זול עבור זארה. ואני קניתי לילדים סנדלים ונעליים סגורות איכותיות בחצי מחיר מאשר יש בארץ.
סה״כ – קניון … מה שכן יש בו סטארבקס והיה כיף לשתות בו קפה ולאכול מאפינס טעימים. הילדים בעיקר אהבו את הדונטאס ושוקו עם קצפת.
משם היינו אמורים לנסוע לכפר הדייגים (זה היה כלול במחיר של הנהג) אבל הילדים היו מותשים – והתינוקת נירדמה , אז בחרנו לחזור למלון לנוח.
סה״כ היו בקניות כ- 7 שעות כולל עצירה בקפה וארוחת צהריים בקניון. וזה יום ארוך לילדים שבסופו כבר היו חסרי סבלנות.
אין במונית של רפי כיסאות בטיחות – והתינוקת שלי ישבה עליי לצערי.

מזג אוויר בבורגס:

חם ונעים . בערב נהיה קריר. אני הבאתי בגדים ארוכים כי כולם המליצו ולא השתמשנו באף בגד ארוך. לא היה לאף אחד מהילדים קר.
רב הזמן היינו עם ביגוד קצר וכפכפים. פעם ביום יורד גשם אבל הוא לא מפריע לכלום. גם כשהיינו בבריכה – זה גשם בקטנה… והוא מפסיק והשמיים מתבהרים.

סיכום:

סה״כ היתה זו חופשה מושלמת לילדים.
הילדים נהנו מהפארק מים הכי הרבה ומהאטרקציות הקטנות אשר מחוץ למלון שלנו.
אני חושבת שמי שנוסע עם ילדים גדולים יותר (או בלי ילדים) ייהנה יותר במלון אחר, אשר ממוקם לטיילת המרכזית של סאני ביץ'.
לעומת זאת מי שנוסע עם קטנטנים ייהנה מיתרונות המלון הזה ומהריחוק מההמוניות של בורגס.