טיול משפחתי בבולגריה בחגי תשרי בעלות של 2700 ש״ח

סיכום ומסלול טיול משפחתי בבולגריה בחגי תשרי (ספטמבר). כן ארוך, אבל מושקע ומפורט לכל מי שמתכנן להגיע לבולגריה.

ההרכב: זוג הורים וילדה בת 4.5.

טיסה לבולגריה:

דרך וויזאייר לסופיה. מאוד קצרה של שעתיים עשרים, הוזמנה דיי ברגע האחרון ולכן בעלויות יחסית גבוהות של 2700 ש"ח לשלושה כרטיסים כולל מזוודה אחת של 30 קילו והושבה.

רכב בבולגריה:

הזמנו רכב דרך אתר להשכרת רכב וקיבלנו רכב של אלמו, שזו לא פעם ראשונה דרך החברה הזו, אבל השירות שלהם היה מזעזע ולכן לא יכולה להמליץ עליהם. קיבלנו רכב עם בעייה בבלמים (שממש נשחקו) ויומיים רדפנו אחריהם כדי לקבל פתרון כלשהו.
חשוב להסביר שטיסות של וויז מגיעות לטרמינל 1 וחברות ההשכרה נמצאות בטרמינל 2, במהלך היום יש שאטלים כל חצי שעה מטרמינל לטרמינל, אבל בטיסות מאוחרות חייבים לקחת מונית. כששאלנו על עלויות, אמרו לנו שזה עולה 10 יורו (לשתי דקות נסיעה), לכן ממליצה לצאת לכניסת המגיעים לשדה התעופה (למוניות שמורידות נוסעים) שם המונית תעלה 10 ש"ח.

טיול משפחתי בבולגריה – המסלול:

ניסיון ראשון בטיול כוכב, או יותר נכון 4-5 מקומות לינה ויציאה לטיולים קצרים מסביב. אנחנו פחות אוהבים את האופציה הזו וגם בדיעבד הייתי מחשבת אולי קצת שונה את מקומות הלינה, כי הכבישים לא משהו בכלל וכל נסיעה של 50 ק"מ יכולה לקחת יותר משעה. לא ממש קריטי, אבל נושא למחשבה.

אוכל בבולגריה:

זמין בכל מקום אפשרי, המגוון לא כזה גדול, הכל טרי וטעים (אוכל ביתי כזה). היו לנו מקומות לינה עם מטבחון ומנגלים ולכן כמה פעמים הכנו אוכל בבית, אבל באמת שהכל ממש זול ולא שווה התעסקות בחופשה.
בכל המקומות שישנו הייתה אופציה של א.בוקר (במחיר של כ-10-15 ש"ח) ואפילו א.ערב (לנו היה יוצא כ-40-80 ש"ח לשלושתנו כולל בירות/יין וכו')
על קינוחים אפשר לוותר בקלות, אין משהו מיוחד (רק בלינצ'ס עם נוטלה לילדים).

לינה בבולגריה:

העלויות שלנו ללינה היו בין 20 ל-70 דולר ללילה (שה-70 זה מלון מפואר שלקחנו ליומיים, כי הוא בנוי בצורת ארמון והבת שלנו ממש התלהבה מהרעיון הזה, עבור כולנו). לרוב מקומות לינה מאוד נחמדים עם שטח גדול, שברובם הייתה טרמפולינה, בעלי חיים שונים וזה היה בדיוק מה שחיפשנו לחופשה הזו. את המסלול חילקו ל-4 פארקים ולפי זה כבר חילקנו את הלינות, אמליץ על כמה מקומות שממש אהבנו ואציין איפה ישנו, באמת שיש מבחר טוב של מקומות לינה וכל אחד יכול למצוא משהו שמתאים לו.

הרי רילה (Rila mountains)

יומיים-שלושה לאור הזה. אזור יפיפה, עם המון אפשרויות טיול. הבת שלנו רגילה ללכת הרבה ולכן לא הייתה לנו בעיה לעשות טיולים ארוכים, אך כמובן ניתן לחפש ולמצוא אופציות שיתאימו לכל גיל.

יומיים הראשונים ישנו לובנה האט (Lovna Hut).
חשוב להסביר שזה מקום באמצע היער, אליו ניתן להגיע רק עם ג'יפ (בתוספת תשלום של 15 יורו לג'יפ), בעצם מי שמגיע נשאר שם ומטייל באזור, בלי לצאת ולחזור כל הזמן לעיר. שירותים ומקלחת בחוץ, הביקתות פשוטות מאוד, אבל כל הטבע והקונספט מחפים על הכל (כמובן לא מקום לכולם, אבל אנחנו ממש ממש התלהבנו ומומלץ בחום!!), במקום יש מסעדה, אכלנו שם וסתם לסדר הגודל שם עלויות עבור שתי א.בוקר ושתי א.ערב שילמנו 110 ש"ח לכולנו.
משם יצאלו לטיול של שבעת האגמים. ארוך ולפעמים מאתגר, אבל ניתן לעשות אותו בעזרת הרכבל (למי שישן בעיר) וזה כחצי שעה הליכה ממנו עד האגם הראשון. בהאט הראשון יש אפשרות לאוכל. לצערי הגענו רק לשלושה אגמים, כי זה באמת יחסית הרבה הליכה (סיכמנו את היום הזה ב-12-13 ק"מ הללוך ושוב), אבל מרשים ביותר.

למידע נוסף והזמנת חדר במלון לובנה האט לחצו כאן

בורובץ:

אחרי זה עברנו לאזור בורובץ, כדי לנסות להגיע לפסגה הכי גבוהה באזור הבלקנים. לצערי יצאנו יחסית מאוחר מהבית והיינו תלויים ברכבל (חשוב לבדוק ימי עבודה שלהם, כי הם לא עובדים בשני-שלישי) שאחרון יוצא ב-18:00 ולכן הספקנו רק לאגמים הקפויים (שזה כחצי שעה הליכה עד הפסגה).
יום למחורת יצאנו לטיול של בלאק רוק, ארוך, אבל קליל ביותר, נוף מרשים ושווה נשנושים לפיקניק קטן. בגלל נושא הכוכב ויתרנו על מנזר רילה (לפי תמונות מקום יפה, רק שהיינו חייבים ממש סיבוב בשביל להגיע אליו).
אחרי זה החלטנו לעשות הפסקה של יומים מהטבע ועברנו למקום מקסים.

ארמון ולנטינה (Valentina Castle) – מלון בנוי כארמון, מכיל 4 בריכות (פנימיות וחיצוניות), ג'קוזי, סאונה ואופציות להזמין מסאג'.
ביומיים האלה רק יצנו לטיול קטן סביב המלון, אל שפת הנחל וזהו.
את האזור הזה סגרנו עם נסיעה ל-Melnik, עיירה יפיפיה עם הרבה יקבים, שם עשינו טיול קצר אל פירמידות מלניק ועברנו לפירין (חייבת לציין שזו דיי נסיעה הלוך ושוב ושווה לשקול אולי לינה באזור ואולי עוד יום באזור, את זה לצערי הבנו כבר בדיעבד).

למידע נוסף והזמנת חדר בארמון לחצו כאן

הרי פרין (Prin mountains)

האזור שפחות התלהבו ממנו, היה לנו יומיים שם ולא הרגשנו שחסר משהו. המרחקים אל תחילת המסלולים די ארוכים ולכן לא יצאנו יותר מדיי לטייל חוץ מליד בנסקו. את הלילה ראשון ישנו בכפר יפיפה Kovachevitsa, מקום יחסית תיירותי ויש שם הרבה אופציות לינה.
ליד הכפר הזה ישנו עוד אחד עם סגנון בניה דומה Leshten, אם יש מספיק זמן אפשר לבקר בשניהם, אבל בעקרון אפשר להסתפק גם באחד.
ישנו יומיים בעיירה ליד בנסקו, יצאנו לשם לטייל באגמים. קיימות הרבה אופציות לטיולים מסביב, כמו כן שמתי לב שבבנסקו יש גם כל מיני אטרקציות לילדים ואפשרות רכיבה על סוסים, אנחנו לא ניסינו,אז אין לי המלצות בנושא.
טיילנו בעיקר בהרים הגענו ל-Vihren hut ברכב ומשם עשינו את האגמים (Banderishki lake, Okoto lake). בחזור ירדנו אל העץ ההכי גדול בבולגריה (Baykusheva mura) שזה כ-5 דקות הליכה מהרכב.
יום למחרת יצאנו לכיוון הרי רודופי, עם כמה עצירות קטנות בדרך.

הרי רודופ (Rhodope mountains)

נסענו לארבע ימים לאזור ולפי התחושה, היה חסר. המיקום הגאוגרפי של מקום הלינה (Villa Diva) היה פחות מוצלח ודרש כל יום נסיעות של כשעה וחצי לכיוון.
מקום יפיפה ומיוחד. הבחור הפסיק לעבוד עם בוקינג ואת ההזמנות ניתן לבצע דרך הפניות במייל (כי האתר בבולגרית).
בדרך לשם עברנו דרך Trigrad Gorge אל מערת ה- Devils throat, איחרנו לכניסה עם מדריך ופספסנו את כל ההסברים, אבל עדיין התרשמנו והיה ממש יפה (חוץ מעניין המדרגות בסוף המערה).

משם יצאנו אל Yagodina כדי לעלות לתצפית Eagle eye, המקומיים המליצו לנו לחנות ליד מלון Mursal ומשם להמשיך ברגל. מהמערה אפשר גם לקחת ג'יפ ולהגיע איתו למלון (סתם בשביל החוויה כי בשני המקרים מגיעים לאותו מקום) ,הגענו יחסית מאוחר ולכן ויתרנו על העליה לתצפית, אבל כן ישבנו בבית קפה של המלון ונהנינו מהנוף.
את היום הבא בילינו במלון, לקחנו סירות, עשינו טיול ביער, שחינו קצת. באזור נמצא גם יקב נחמד ששווה ביקור Villa Yustina. חילקנו את המסלולים לפי ימים וזה מה שעשינו בפועל (נאלצנו לוותר על כמה בגלל בעיות ברכב שהיו לנו.
קניון המפלים עם עצירה לארוחת צהריים ב-Shiroka laka, מסלול יפה שגילינו במקרה Devils path, נמצא בדרך ל-Yagodina.
מקום נחמד, אבל לא בטוחה ששווה נסיעה במיוחד – Assens fortress.

הרי הבלקן (Balkan mountains)

יחסית הרבה נסיעה מהאזור הקודם, אבל בהחלט שווה את הנסיעה.
בילינו שם יומיים, כי לא מצאתי יותר מדיי מידע על האזור ומה אפשר לעשות שם, בפעול במקום שישנו היו מלא חוברות על הטיולים באזור והצטערו שלא היה לנו מספיק זמן כדי לטייל יותר.
ישנו ב-Apriltsi, שהוא כפר יפיפה, אבל גם כאן פישלנו עם המיקום לכוכב ונאלצנו לנסוע הרבה הלוך ושוב.
אז באזור הזה יצנו אל המפלים Krushuna , Kaya bunar, ומערה Devetashka
באחת החוברות מצאנו המלצה על עיירה Lovech, טיילנו בה בעיר העתיקה Varosha, אילה מגיעים דרך גשר יפיפה.
בדרך לסופיה עצרנו בProhodna cave, בילינו שם כשעה ונסענו.

סופיה:

על סופיה אין לי ותר מדיי המלצות, זו לא פעם ראשונה שלי בעיר הזו ואני ממש לא מתלהב תממנה.
כן אכלנו ארוחת צהריים ממש טעימה ושונה מכל האוכל שאכלנו במהלך כל הטיול, אז מי שרוצה המסעדה נקראת Made in home. עשינו שופינג זריז ב- Ring mall ומשם חזרה לארץ.