בודפשט בכריסמס – סיכום טיול משפחתי באחת הערים המיוחדות באירופה

תצפית בבודפשט

בודפשט בכריסמס קסומה! אז הנה הסיכום שלי. טיול בן ואמא.

טיסות של חברת אל על, מטוס נקי ומרווח. הטיסה יצאה בזמן. רק שימו לב שהם שוקלים גם את הטרולי שעולה ככבודת יד, מותר עד 8 קילו. בשני כיווני הטיסה. המלון ששהינו בו הוא Barcelo Hotel, כמו שנאמר לפניי המלון מעולה, קרוב למרכז, לאתרי בילוי ולתחבורה ציבורית. צוות אדיב והמלון נקי.

איפה לאכול בבודפשט?

• Desszert Neked
  • Ruszwurm Confectionery

טיולים רגליים בבודפשט

בודה, הלכנו לבודה ברגל, טיול ב-Buda Castle, בסטיון הדייגים וכנסיית מתיאש המדהימה. יש הרבה רחובות קטנים וציוריים לטייל בהם. והנוף לכיוון פשט משגע. תשדלו לבחור ביום שמשי לטיול זה. כמובן שביקרנו גם בכל האתרים המפורסמים, בזיליקת אישטוון כולל עליה למגדל ותצפית מרהיבה של בודפשט, בית הכנסת הגדול – אתר חובה, השוק הגדול – היה סתמי לטעמי. בניין הפרלמנט (רק מבחוץ), אנדרטת הנעליים. כיכר הגיבורים והאי מרגיט. 3D Museum, חוויה כיפית ואחלה זיכרון.

עשינו סיור רגלי ״פפריקה של סיור״ עם בר בכבודו ובעצמו, הזמנו דרך העמוד שלהם בודפשט עם בר. היה סיור מעולה, מעניין ומעשיר. הסיור עובר בכמה נקודות עיקריות בפשט. בודפשט עם בר – Budapest with Bar.

סים בבודפשט

כרטיס סים, בגלל שנחתנו ביום ראשון וחנויות הסלולר סגורות בעיר הזמנתי כרטיס eSim באפליקציה Airalo, מאוד נוח ופשוט. מזמינים בארץ, מתקינים ומפעילים בנחיתה. מצרף קוד הנחה – https://ref.airalo.com/X4zB

החזר מע"מ בבודפשט

אטרקציות בבודפשט

בכניסה לטרמינל פונים ימינה, שם יש עמדה של החזר מע״מ. לנו אמרו ללכת לעשות צ׳ק אין קודם כי הוא היה צריך כרטיס עליה למטוס. אחר כך חזרנו אליו, הנציג שאל איפה הדברים שקנינו, אמרו לו שחלק בטרולי שאיתנו וחלק נשלח למטוס. הוא מחתים את הטפסים וממשיכים איתם הלאה, אחרי שעוברים בידוק בטחוני של השדה ועוברים את הדיוטי יש עמדה בצבע כתום – שם מקבלים את הכסף.

סיכום

בודפשט מהממת ומקושטת לכריסמס, תלכו הרבה ברגל.. תראו דברים מדהימים. בתקופה הזאת מאוד קר, כמו שאמרו לפניי ממליץ מאוד על טרמי גם מכנס וגם חולצה, כובע וכפפות. לקחנו את קו 100E מהשדה וחזרה, מאוד נוח ופשוט. ונסענו עוד פעמיים בתחבורה ציבורית. בודפשט יפה ולא תצטערו על זה. אשמח לעזור ככל שאוכל למי שיש שאלות בתגובות למטה.