טיול משפחתי בבלגיה עם ילדים ורכב שכור כולל בריסל עיר הבירה

סיכום טיול משפחתי בבלגיה בפסח. ההרכב- שתי משפחות, ארבעה מבוגרים וארבעה ילדים. בגילאים 7,5,4,2.

בלגיה – טיסה:

טיסה לבריסל עם חברת בריסל איירליינס. רכשנו כרטיס שכולל תיק עליה למטוס (עד 12 ק״ג) ומזוודה (עד 23 ק״ג) לכל נוסע. הכרטיס לא כלל ארוחות במטוס, ויש תפריט די מגוון במחירים סבירים. חסרון-ישנה כמות מוגבל של ארוחות חמות, ועד שהגיעו לשורה שלנו (19) חלק מהמנות כבר אזלו.
הילדים קיבלו בטיסה (גם בחזור) חוברת צביעה של הדרדסים.
נחתנו בערב, וישנו בקראון פלאזה בשדה התעופה.

מהלך הטיול בבלגיה:

שבת 31.3 – השכרת רכב, התארגנות ונסיעה לכפר נופש

יום שעיקרו התארגנות – אחרי ארוחת בוקר במלון, הגברים נסעו לשדה התעופה לקחת את הרכב השכור. הנשים נשארו עם הילדים במלון, והעבירו את הזמן בטיול קצר-סמוך למלון היה אגם קטן עם ברווזים, ולילדים היה איפה להתרוצץ.
לאחר מכן נסענו למקום בו לנו עד הלילה לפני האחרון – כפר נופש Landal Les Etoiles בארדנים.
פרקנו את הציוד בבקתה ואכלנו צהריים במסעדה שבכפר הנופש. משם נסענו לסופרמרקט בעיר דינאן הסמוכה לקניות.

מידע מפורט על כפר הנופש תוכלו למצוא כאן

ראשון 1.4 – טיול בדינאן

בעיר זו חי ממציא הסקסופון, וזה Theme מרכזי בעיר. ברחבי העיר פזורים סקסופונים בגדלים ובצבעים שונים,והבית שלו הוא מוזיאון קטן.
עלינו ברכבל למצודת דינאן. המצודה משקיפה על נוף מרהיב, ערכנו בה פיקניק בסמוך לגן משחקים אשר העסיק את הילדים. לאחר סיור במצודה, ירדנו בחזרה ברכבל, ועשינו שיט על הנהר. לאחר מכן עשינו טיול רגלי במרכז העיר, אכלנו ופל בלגי (ראשון מבין רבים…), וסיימנו בארוחת ערב במסעדה משפחתית קטנה ונחמדה.

שני 2.4 – בריסל

בריסל. היום הזה הוקדש בעיקר ל- Sight seeing. חנינו בחניון במרכז העיר, והחלנו בטיול רגלי. אכלנו צ’יפס בלגי, הסתובבנו בכיכר של בניין העיריה, הגענו למזרקת הילד המשתין ,ראינו את הארמון ועשינו פיקניק בפארק בריסל.
שלישי ,3.4 פארק שעשועים ווליבי.בילינו יום שלם מהפתיחה עד הסגירה .יש מתקנים שמתאימים לכל הגילאים ,כך שכולם נהנו.

רביעי 4.4 – גני Jardins d'annevoie ומצודת נאמור

התחלנו היום את היום בגנים מקסימים בשם Jardins d'annevoie בסמוך לנאמור. במקום יש שביל שעובר בסמוך לאגמים קטנים,פרחים יפים, ובסיום יש גן משחקים קטן לילדים.

משם נסענו למצודת נאמור, המשקיפה על העיר. נסענו ברכבת קטנה שעוברת בין נקודות מרכזיות במצודה עם הסברים באנגלית. לאחר מכן טיילנו רגלית והגענו לגן משחקים גדול (בתשלום סמלי) שנמצא בגבעה מעל המצודה, שם סיימנו את היום.

חמישי 5.4 – בריסל

התחלנו את היום באטומיום. בתחילה עלינו רגלית לאיזורים שניתן להגיע אליהם ברגל, ולאחר מכן עלינו במעלית לקומה העליונה משם ניתן להשקיף על העיר.
המשכנו לפארק מיני אירופה הסמוך – פארק של דגמים מוקטנים של אתרים מרכזיים באירופה.

שישי 6.4 האן סור לס – ספארי ומערת נטיפים

התחלנו בסיור של כשעה וחצי ברכב שלוקח לכל הנקודות בספארי. פארק גדול ומרשים מאוד.
לאחר מכן נסענו ברכבת שלקחה אותנו למערת הנטיפים. הצטרפנו לסיור בצרפתית (אין באנגלית). המדריך זיהה שאנו מדברים בשפה אחרת, אז הוסיף בשבילנו הסברים באנגלית. מערה גדולה ומדהימה.
ביציאה מהמערה יש גן משחקים נחמד מאוד.

שבת 7.4 – טירת Château Veves והעיר Durbuy

התחלנו את היום בטירה שנקראת Château veves, טירה קטנה ונחמדה,כאשר הגימיק שלה הוא שהילדים מקבלים תחפושות של אבירים ונסיכות (בסיום מחזירים את התחפושות).
משם נסענו לעיר Durbuy. ביקרנו בפארק של שיחים מפוסלים בצורות שונות.
לאחר מכן טיילנו במרכז העיר בו יש מדרחוב עם הרבה חנויות ומסעדות. ביום בו היינו היה בכיכר הראשית שוק קטן עם אוכל ושתייה מכל מיני סוגים.

ראשון 8.4 – כפר נופש Landal Les Etoiles בארדנים

בילינו את היום בכפר הנופש, בעיקר כדי להתארגן לקראת עזיבה ביום למחרת. הלכנו לבריכה, טיילנו בכפר הנופש והילדים שיחקו בגני המשחקים הפזורים ברחבי הכפר.
המשפחה השניה החליטה לצאת לכמה שעות, ונסעה לעיירה קטנה בצרפת בשם Givet שם מצאו יריד עם קרוסלה ועוד כל מיני מתקנים לילדים.

שני 9.4 טיול לברוז׳

עזבנו את כפר הנופש, ונסענו לברוז׳. נסיעה די ארוכה, לכן החלטנו לעשות עצירה יזומה בתחנת דלק (בין בריסל לגנט) בה יש מסעדה ושולחנות פיקניק.
חנינו בחניון קרוב מאוד למרכז ברוז׳ והתחלנו את הטיול במוזיאון שוקולד שנקרא Choco story. מוזיאון קטן ונחמד שמסביר על תהליך הכנת השוקולד ועל סוגי שוקולד שונים. בכניסה כל מבקר מקבל חפיסת שוקולד קטנה.

הילדים מקבלים דף ומדבקות, ועליהם להדביק את המדבקות לפי סדר הופעתן במקומות שונים במוזיאון, ומקבלים פרס קטן ביציאה. יש גם הדגמה של הכנת פרלינים, וברחבי המוזיאון מפוזרים סוגים שונים של שוקולד לטעימה. ביציאה יש גם חנות שוקולד.

לאחר מכן טיילנו בעיר, השלמנו קניות של מזכרות, אכלנו ארוחת ערב (כולל ופל בלגי אחד אחרון…) ונסענו למלון נובוטל בשרה התעופה של בריסל.

למידע על המלון נובוטל לחצו כאן

שלישי 10.4 – טיסה הביתה

סיכום:

בלגיה היא יעד מצויין לטיול משפחתי עם רכב שכור! אם יש לכם שאלות או תגובות תוכלו לכתוב למטה.