טיול באריזונה ארה״ב – חופשה משפחתית של 10 ימים בחג ההודיה בקורונה

החלטנו לנסוע לאריזונה לחופשת Thanksgiving (סוף נובמבר) ויצאה לנו חופשה נהדרת של 10 ימים , 9 לילות. היעדים הם:

• סדונה Sedona
  • פניקס Phoenix
  • בדרך הלוך עשינו עצירה ללילה ב-Lake Havasu כדי להימנע מנסיעה ארוכה מדי (יצאנו מלוס אנג'לס). משפחה עם 3 בנות (גילאי אוטוטו 13,10,6).

אני אשתף את המסלול המובנה שעשינו עם המלצות לינה ואוכל, כמעט כל מה שניסינו היה מאוד מומלץ.

מהלך הטיול באריזונה:

יציאה בשישי אחה״צ, הגעה לקראת ערב למלון ב- Lake Havasu.

שם המלון –  Holiday inn Express&suites Lake HavasuLondon Bridge

מיקום מעולה במרחק הליכה מגשר לונדון וטיילת החוף. המלון כלל ארוחת בוקר ממש עשירה יחסית לקורונה טיים, יש חנייה בשפע והיה נקי ונעים.

שבת בוקר – בילוי באזור גשר לונדון ובטיילת החוף של המקום, היה פשוט מקסים ללכת וליהנות מהנוף, ניתן לשכור שם סירות מסוגים שונים או אופניים ובמזג אויר מתאים ניתן להיכנס למים. הטיילת נקייה מאוד ויש בה כשלושה גני שעשועים שלא היו עמוסים מדי והבנות שלי נהנו בהם מאוד.

לייק האווסו

עצרנו לגלידה מאוד מאוד טעימה Scoops homemade ice cream משקה-גלידה בשם Malt היה טעים במיוחד. לא מומלץ למי שחושש מהקורונה כי אין שם ממש הקפדה והמוכרת עם מסיכה מתחת לאף רוב הזמן. הגלידה מעולה ומבחינתנו הייתה שווה את הסיכון. בעיר יש גם פארק – חוף גדול ונראה לי שניתן לבלות שם יומיים-שלושה בקיץ בכיף. אחה״צ יצאנו לדרך לסדונה.

סדונה – המלצות לינה, אטרקציות ואוכל

לינה – במלון Arroyo Pinion Hotel שמבחינתנו היה ממוקם טוב והיה מאוד נעים להיות בו. יש ארוחת בוקר בסיסית ביותר בשיטת Grab&Go ואנחנו קנינו בסופר קורנפלקס וחלב להשלים אותה (הם נותנים מעדנים, פירות ומן כריכונים כאלו ובוריטוס שהבנות שלי לא ממש אהבו).

המלצות למסעדות בסודונה:

• Hideaway House – מסעדה איטלקית פשוט מצוינת עם שירות קצת איטי אבל אדיב מאוד, יש להזמין מקום מראש און-ליין.
  • The Hudson Sedona – מסעדה מצוינת, סגנון יותר אמריקאי, אבל הופתענו מאוד לטובה. כל המנות היו טעימות מאוד, מגוון סלטים נהדר ועשיר. ניתן להזמין מקום און-ליין או להגיע למקום ולהירשם, זמן המתנה כ-45 דקות, ניתן לעיין בתפריט בזמן ההמתנה והזמן עובר מהר..
  • התפנקנו בפאדג׳ שוקולד ועוד דברי שוקולד בחנות המקומית The Sedona Fudge company.

סדונה – המלצות לינה ואוכל:

יום ראשון:

עשינו מסלול הליכה, עצירה לאכול ואח״כ תצפית שקיעה. מרכז המבקרים סגור, אבל בהתאם להמלצה של מקומיים שנותנים מידע לתייר באחת החנויות נבחרו 2 מסלולים שנחשבים הכי ידידותיים למשפחה עם ילדים ואכן לא היו קשים ומאוד מאוד יפים.

Bell Rock Canyon – מסלול הליכה קליל ונוח שבחלקו יש אפשרויות לטפס מעלה מעלה על הסלעים או להמשיך ללכת ואצלנו כולן טיפסו, גם הקטנה שבד״כ לא הרפתקנית במיוחד, אבל הנופים מאוד יפים והטיפוס לא קשה עם עזרת מבוגר. צריך לשים היטב לרוכבי אופניים שחולקים את השביל עם ההולכים וחלקם , איך לומר – קצת דוהרים.

Cathedral Rock – הוא עוד מסלול ידידותי למשפחות ויפה. כל מסלול לוקח בין שעתיים לשלוש , תלוי כמה מתעכבים על הסלעים. אין איפה למלא מים והשירותים בכניסה כימיים מזעזעים – אז לקחת בחשבון.
נסענו לתצפית שקיעה במקום המוכר והידוע Airport Scenic view, יש חנייה במקום ב-3 דולרים.

יום שני:

נסענו ל- Devil’s bridge trail, אחת מנקודות התצפית המפורסמות על ״גשר אבן״ שנוצר באופן טבעי. מסלול טיפוס שהוא לא קשה במיוחד, אבל מאתגר. צריך נעלי הליכה טובות ו- 2 ידיים פנויות ופחות מתאים לילדים לא עצמאיים ולדעתי לא מתאים עם מנשא לתינוק.

ישנן 2 אפשרויות להגיע לתחילת המסלול, אם יש רכב 4 על 4 ניתן לנסוע על דרך עפר עד הכניסה למסלול הטיפוס ולחנות שם בחנייה המסודרת (והמאוד מוגבלת במקום) או בצידי הדרך – בדרך הזאת יש לכם רק את הטיפוס למעלה. אם אין רכב שטח, יש להחנות בחנייה מרוחקת וללכת ברגל הלוך ושוב דרך עפר ואבנים ארוכה ולאכול אבק של רכבי השטח.

החלק המאתגר שהוא הטיפוס זהה לכולם, איך מגיעים לנקודת ההתחלה תלוי רכב. אנחנו שכרנו ג׳יפ לכל היום בסוכנות Enterprise שנמצאת 5 דקות מהמלון כדי לא להתעייף מההליכה עד לנקודת תחילת המסלול. צריך לקחת בחשבון שעם הגיעכם לנקודת התצפית יש תור ארוך מאוד ( עד שעה המתנה) כדי להצטלם.

נצלו זמן זה לאכול, לשתות, ליהנות מהנוף הנדיר וגם ליהנות מההצגה של כל האנשים שמצטלמים בפוזות מצחיקות ואולי יהיה לכם מזל גם לצפות בהצעת נישואים.

הודות לג׳יפ, לאחר שסיימנו את המסלול המשכנו פשוט ברכיבת שטח Free style בלי מקום מוגדר להגיע אליו. צריך להיות נהג.ת רציני.ת בשביל החוויה הזו ומומלץ להשכיר מסוכנות הרכב ולא מחברות טיולים כי הפער במחירים גדול וחברות הטיולים משכירות לפי שעה בעוד שאנחנו השכרנו ליום שלם בעלות נמוכה מאוד יחסית.

לסיום היום נסענו לפארק בשם Slide rock state park, חנייה עולה 10 דולרים והפארק רחב ידיים ויפהפה, בתקופות חמות ניתן להשתכשך שם במים וזו נראית חוויה מופלאה.יש הרבה מקום לפיקניק, לרבוץ ולשחק.

יום שלישי מונטזונה

הוקדש ל-3 האתרים של Montezuma, משלמים 20 דולר באחד מהם וניתן להיכנס לשלושתם. הם קצת מרוחקים זה מזה, אבל להיות בשלושתם נותן מן חוויה ארכיאולוגית שלמה.
Montezuma Castle – נותן מושג על חיים כפריים קדומים, כפר עתיק חצוב בהר.
Montezuma well – היפה משלושתן לטעמנו וכולל הייק קליל קליל של מייל, הכניסה אליו חינם.
Tuzigoot – משלים את הביקור ב-Castle והיה ממש מיוחד, בונוס – נוף מהמם.

יום רביעי:

חוויה מהממת של ספארי וגן חיות שיקומי בשם Bearizona, אין מילים כמה הביקור הזה היה כיפי. יש אזור של נסיעה באוטו בדומה לספארי (עשינו כמה סיבובים מרוב שנהננו) ואזור של הליכה ברגל בדומה לגן חיות. ההייט-לייט בגן חיות הוא 3 גורים מתוקים של דוב-גריזלי עם סיפור עצוב של אמא שהומתה והם נאספו לגן החיות והם חמודים ומשחקים, אין אווירה של גן חיות אלא יותר כמקום מפלט ושיקום ואפשר להעביר פה לחלוטין יום שלם.

משם המשכנו לפניקס. (הערה – ייתכן וכדאי להחליף בין יום שלישי לרביעי בגלל שBearizona הוא נגד הכוון לפניקס והאתרים של Montezuma קצת יותר בכוון).

פניקס – המלצות לינה ואוכל:

לינה במלון Hyatt Place Phoenix מיקום טוב, נעים להיות בו – אין שירות חדרים, כל מה שצריכים צריך לרדת ללובי לקחת והם לא מנקים חדרים אם אין בקשה מפורשת. יש ארוחת בוקר בסיסית בשיטת Grab&Go, יש בריכה מחוממת וחדר כושר בהזמנה מראש.

המלצות למסעדות בפיניקס:

• מסעדה יפנית – סושי וראמן טעימים Yukata Japanese Restaurant Phoenix, מגיעים למקום ונרשמים, זמן המתנה עד חצי שעה. המסעדה באזור קניות, אז לא בעיה להעביר את הזמן.
  • מסעדה יפנית – פחות מוצלחת מהקודמת אבל שיקית כזאת, Obon sushi bar at the Groscottsdale, אין צורך להזמין מקום מראש, המסעדה מאוד גדולה.
  • The Thennesse gril and bar – מסעדה אמריקאית בסגנון דיינר, מפתיעה בטירוף לטובה, צמודה למתחם האאוטלט של פניקס – אין צורך להזמין מקום מראש. מנות גדולות וטעימות. ממליצה על הדיפ-דיש שיקגו סטייל פיצה.

סלייד רוק סטייט פארק

מסלולי טיולים ואטרקציות בפניקס:

יום חמישי:

נסענו ל-Papago park שזה אזור המשותף לפארק עם אגם דייג, אזור פיקניק, מסלול הייק קצר כדי להגיע לתצורת חור בסלע המפורסמת, שלל שבילי הליכה ורכיבה על אופניים וגן – חיות.

יום שישי:

Desert Botanical Gardens, גנים בוטניים המוקדשים למדבר, הבנות איבדו סבלנות מכל הקקטוסים בשלב מסוים, אבל היה פשוט מקסים ויפהפה שם, בילינו שם כמה שעות טובות, ממש עד הסגירה. טיפ לעתיד – בחודשים נובמבר/ דצמבר יש שם תערוכת אורות לילית שהכרטיסים אליה Sold out ממש מהר.

שווה מאוד לבדוק ולרכוש כרטיסים מראש. לאחר מכן נסענו ל-5th av. חנינו את הרכב וטיילנו לאורך גדות נהר קטן שחוצה את הטיילת שלהם. שוקק חיים, מלא מסעדות, ברים ובגלל כריסמס מלא אורות ומיצגי-חג מושקעים.

גנים בוטניים

יום שבת:

בילינו ב- MIM שזה מוזיאון למוסיקה אינסטרומנטלית. מקום מרהיב!!! היינו שם 5 שעות וזה פשוט לא הספיק. יש שם שני חדרים של התנסות בכלי מוזיקה שהבנות שלי יכלו לעבור לגור לשם, תערוכות של כלי מוסיקה ובגדים מסורתיים מהעולם המחולקות לפי יבשות, מדינות, סגנונות. המון המון כלי נגינה מעניינים ומיוחדים, מיצגי וידאו מעניינים, כלי נגינה מקוריים ותלבושות של אמנים שונים. מקבלים בכניסה אוזניות שמופעלות אוטומטית ובמשך שעות נעים בין עולמות צלילים מופלאים. הכי מומלץ שיש!!

יום ראשון:

התחלנו את המסע הביתה, לאחר ביקור קצר ויעיל באאוטלט של פניקס… המיסים בפניקס מאוד נמוכים ולכן ממש כדאי.

דגשים קטנים:

אנחנו ״נפלנו״ על מזג אויר מדהים, צריך לשים לב שעם שקיעת השמש מתחיל קור רציני ולכן להצטייד במים, כובע ומסנן קרינה לשעות הבוקר ובמעיל וכובע צמר לשעות הערב.
בהרבה פארקים בגלל הקורונה אין מים זמינים ויש רק שירותים כימיים, אז להצטייד במספיק מים, נייר טואלט ונוזל חיטוי ידיים. בכל 3 המלונות היה ווי-פיי חינם, אך יחסית איטי.