טיול באריזונה ויוטה (מיקוד קניונים) – התחלה בפיניקס וסיום בלאס וגאס

חזרנו מטיול בקניונים באריזונה ויוטה ארה״ב, ואשמח לשתף אותכם בחוויות שלנו.

נחיתה בפיניקס והמראה מוגאס.. הטיול שלנו תוכנן עבור שני סבא וסבתא מבוגרים (65) אבל בכושר סביר פלוס ושני ילדים (7,10) נמרצים אך עצלנים למדי. התכנון הוא ל- 8 ימים למרות שלגמרי אפשר לעשות את המסלול הזה בפחות.

לנו זה עבד מצויין כי הסבא/סבתא היו צריכים לקחת את זה קצת באיזי כדי לא לשבור אותם באמצע. המסלולים יחסית מתונים ויש הרבה פעילויות מאורגנות שההורים אהבו.

מהלך הטיול באריזונה ויוטה

יום ראשון – נחיתה ב- PHX

השכרת רכב ונסיעה של שעתיים לסאדונה. בעקבות המלצה ישנו ב – Sedona real inn and suits – מלון מעולה!!
אחלה מיקום, אחלה חדרים גדולים (שתי מיטות וספה נפתחת- מעולה לילדים שבועטים אחד בשני בלילה) ובריכה נחמדה מאוד. מלון נקי ומסודר.

בערב אכלנו במקסיקנית נחמדה וטעימה- Tortas de fuego.

למידע מפורט יותר ובדיקת זמינות במלון סאדונה אין לחצו כאן

יום שני – סאדונה

Red rock state park-Eagles nest loop – מסלול ממש נחמד להתחיל את החוויה בסדונה. לא ארוך מדי ועם עליה מתונה יחסית, וירידה לאורך חצי מהמסלול. כולם נהנו והנופים היו מדהימים. אחרי המסלול עצרנו לאסוף סנדוויצ’ים בדרך.

Slide Rock State Park – אחד הייליטים של הביקור בסאדונה לילדים. מקום מקסים עם בריכות של מים ומגלשות סלעים טבעיות. בילינו שם קרוב לשעתיים, המים קרים ולא לשכוח מגבות! הליכה שטוחה וקצרה מהמגרש חניה..

בערב אכלנו ב- Hudson והיה *מעולה* כל כל מעולה שחזרנו לשם גם יום אחרי…

יום שלישי – סאדונה

Bell Rock Climb – התחלנו את היום בטיפוס מסלע לסלע. אופציה לטפס את הסלע עד איזה גובה שרוצים או לעשות מסלול היקפי שטוח מסביב. אנחנו החלטנו לטפס וזה נראה הרבה יותר מאיים מלמטה – כולם מאוד נהנו, במיוחד הילדים אבל גם המבוגרים, הנוף מלמעלה עוצר נשימה ועצרנו לפיקניק קצר.

Chapel of the holy cross – משם המשכנו לתצפית נחמדה, כנסיה מרשימה, אבל עצירה קצרה וזהו, יש בעיניי מקומות יותר יפים בסדוננה.

התכנון המקורי היה לחזור למלון לבריכה ואז לעשות את מסלול Cathedral Rock Trail לקראת השקיעה. לצערי המשפחה הטילה וטו וכולם מיצו טיפוסים. נראה מקום מהמם ופעם הבאה אני לא אוותר להם.

במקום זה עצרנו ברובע האומנים Tiaquepaque – שהיה מקסים, אכלנו צהריים ב- Javelina Cantina והמשכנו למלון לבריכה ומנוחה.

יום רביעי – גראנד קניון – פייג'

עזבנו את סאדונה בבוקר ונסענו לגראנד קניון. שעתיים נסיעה עשינו בגאנד את המסלול הקליל של הטיילת למשך חצי שעה בערך, הילדים קיבלו חוברות הפעלה של ריינג׳ר ונהנו מאוד.

Horseshoe bend outlook – המשכנו בנסיעה לפייג׳ עוד שעתיים בערך, עם עצירה לתצפית בדרך. לנו היה מזג אוויר ממש נוראי וסופת חול הכי גדולה ב- 5 שנים האחרונות אז לא ראינו יותר מדי (יש לי עדיין חול באוזניים..) אבל בגדול זו עצירת חובה (היינו שם בעבר).

לינה ב- Lake Powell Resort. מלון על האגם באמצע השמורה של Lake Powell המיקום של המלון מיוחד ממש. הנוף עוצר נשימה וגם השכרנו סירה ליום למחרת דרך המלון בדיל ממש משתלם.

אבל, פייג׳ היא לא מקום מפנק והמלון הזה לא שונה. החדרים בסיסיים בטירוף, לא הכי נקייים בעולם והשכנים שלנו לחדר היו ערים כל יום בצעקות עד 2 בלילה – המלון לא עזר בכלל, למרות תלונות חוזרות. בסוף יצא שב- 5:30 בבוקר דפקתי בעצבים על החלון החיצוני שלהם (בעלי פחד עלי ועמד מאחורה עם פיג'מה, מוכן לזינוק).

המסעדות במלון ממש טעימות. אכלנו שם בשני הימים.

למידע מפורט יותר ובדיקת זמינות במלון לייק פוואל רזורט אין לחצו כאן

יום חמישי – Lake Powell בסירה

חשוב להדגיש שוב *לא לפספס* סירה באגם פאוול. חוויה מטורפת. אני הייתי ספקנית שנוכל לבלות יום שלם על אגם בלי למות משעמום אבל טעיתי. לא לשכוח להביא יין, שתיה, פירות ודברים טעימים לאכול.

מומלץ מאוד להכנס לנקיקים במסלול על המפה. גם אם נראה לכם קטן מדי, אלו הכי טובים. Antelope canyon וגם Navaho canyon היו מדהימים ובילינו את רוב הזמן בהם.

המים קרים אבל באנטילופ כמעט ואין תנועה והמים סופר רגועים (בעיקר קיאקים) אז קפצנו שם למים. היה מהמם.

יום שישי – נסיעה לברייס עם עצירות מגניבות

Peekaboo Slot Point – הזמנו סיור פרטי עם Dreamland Safari Tours והיה מושלם. פיקאבו סלוט פחות ידוע מאנטילופ אבל קיבל תשומת לב כי אנטילופ סגור. אחרי שביקרתי בשניהם, יכולה להגיד שגם אם אנטילופ היה פתוח, פיקאבו מהמם בפני עצמו, וההיילייט האמיתי שלו שהוא כמעט ריק ובאמת אפשר להינות מהיופי לבד בלי המוני אנשים שדורכים לך על הרגליים כמו באנטילופ.

אנטילופ עדיין יותר מרשים בשעות הנכונות (אם אפשר למצוא מקום..) אבל פיקאבו מהמם והמדריך הסופר נחמד ומעניין שלנו עשה לנו את היום. להורים שלי זו הייתה החוויה הכי יפה בטיול וגם עם אנגלית בסיסית הם הבינו את כל ההסברים של המדריך.

Coral Pink Sand Dunes state park – עצירה לדיונות חול בדרך לברייס. (ושוב – יש לי חול במקומות שלא ראו חול מעולם..).

עצה – להשכיר את הבורדס של המקום ($25 לאחד). אנחנו הבאנו משלנו כמו בוגיס של ים מפלסטיק וזה לא עבד בכלל. פשוט להשכיר מהם בכניסה וזהו. הכניסה למקום $10 (אבל עם הבורדס זה יוצא יותר..). בערך שעה עצירה.

נסיעה לברייס.

יום שביעי – ברייס

שינה ב- Best Western Plus Ruby's Inn. המלון מאוד מאוד בסיסי. היה בסדר לשני לילות אבל ממליצה לנסות ל- Best western החדש יותר אם יש מקום. היתרון במלון הזה הוא שיש בריכה פנימית וביום הראשון היה ממש ממש קר אחהצ והיה נחמד לילדים להכנס לבריכה. בשני הימים ניצלנו את בבריכה וזה היה אחלה לילדים.

במלון יש ארוחת בוקר חמה יחסית עשירה. יש גם ארוחת ערב אבל *ממש לא ממליצה* לאכול במלון. בנוסף, אם אתם ישנים שם לנסות לבקש לישון בלודג׳ המרכזי. שאר הבניינים רחוקים יותר ודורשים נסיעה לכל דבר (אוכל, בריכה, קפה).

Queens garden trail – עשינו את המסלול הזה שהוא הכי ״קל״ במסגרת מסלולי הטיפוס של ברייס. להורים ולילדים זה היה בדיוק. יש ירידה די תלולה בהתחלה ועליה קצת קשה בסוף (זה הלוך חזור) אבל המסלול מאוד יפה ויחסית קצר (1.6 מייל כולל הכל). לנו זה הספיק. אם אין מבוגרים או אם הילדים יותר הרפתקנים, הייתי ממשיכה ועושה את המסלול הזה מעגלי כשהוא מצטרף ל- Najaho loop.

ברייס נקודות תצפית – (Bryce point, Inspiration point). אנחנו נסענו עם האוטו לכל נקודת תצפית. לא הייתה בעיה נוראית של חניה אם אתם מוכנים לחכות כמה דקות.

אוכל – IDK BBQ – המלצה חמה חמה חמה למקום ברביקיו מקומי. היה פשוט וואו. זה די חור בקיר אבל טעיייים. תצפו לתורים ארוכים. אנחנו הגענו ב- 18:15 ועמדנו 45 דקות בתור.

מי שהגיע אחרינו כבר חיכה מעל שעה. האוכל היה מצויין, אי אפשר להזמין מקום וזה להזמין ולקחת. יש שולחנות בפנים ובחוץ. אנחנו הבאנו משחקים ושיחקנו בזמן ההמתנה. היה שווה. יאמי!

למידע מפורט יותר ובדיקת זמינות במלון בסט וסטרנס לחצו כאן

יום שמיני – טיסה מווגאס חזרה לסיאטל

נסענו עם הרכב מברייס לווגאס בדרך הארוכה יותר כדי לעבור דרך ציון נשיונל פארק ודרך המנהרות החצובות בפארק. גוגל ניסה בכל הכוח להחזיר אותנו למסלול הקצר יותר אז לשים לב כי זה גרם לנו לכמה בלבולים בדרך. הדרך ארוכה בחצי שעה יותר אבל בעיניי שווה כי זו הייתה הזדמנות לראות את ציון ואת הדרך המיוחדת דרך ההרים.

הכניסה לציון עולה $35 אם אין לכם פאס של הפארקים (עם הפאס זה חינם).

עצרנו בוגאס לפני הטיסה ב- Hummus Vegas and Grill – להשלים לארוחת צהריים והיה ממש טעים. פלאפל ושווארמה כמו בארץ, חומוס מעולה ומנות *ענקיות*. זה כשר למי שזה אכפת לו, היה מאוד מאוד טעים.

התכנון המקורי היה להשאר לילה בוגאס להינות בבריכה, ולטוס יום למחרת אבל בסוף הוחלט לוותר. אם יש זמן לגמרי הייתי מתפנקת בווגאס לעוד יום.

לא לשכוח להוציא/לקנות פאס לפארקים הלאומיים!