מסלול טיול 14 יום עם הילדים בבולגריה הכולל טיולי טבע ואטרציות

סיכום טיול בבולגריה, 14 יום בהרכב של שני מבוגרים ושני ילדים בני 5 ו-7.

מלכתחילה כיוונו את המסלול לכמה שיותר זמן בטבע וכמה שפחות זמן בסופיה ומצד שני לקחת את הזמן באיזי ולא לרדוף אחרי אטרקציות יום וליל.

מסלול טיול 14 יום עם הילדים בבולגריה

טיסה לסופיה:

טסנו עם וויזאייר באמצע הלילה (גרים במלטה ואלה הטיסות הישירות היחידות) לקחנו איר בי אנ בי והבעלים היה מדהים ובא לאסוף אותנו מהשדה ב-01:30!!

למחרת היינו בקוקילנדיה (Kokolandia) סופיה, הילדים נהנו מאוד והמשכנו למוזיאון מיוזיקאו שהיה ממש מעולה ולא הספקנו את כולו.

כתובת קוקילנדיה: къщата на баба Яга, ul. "Nezabravka" 1, 1113 Борисова Градина, Sofia, Bulgaria
מספר טלפון: +359 89 996 6970

יום למחרת בעל הבית שוב יצא מלאך ובא לקחת אותנו חזרה לשדה כדי לאסוף את האוטו השכור- השכרנו ב- sixt וקיבלנו אחלה רכב.

התחנה הראשונה הרי רילה:

ישנו במלון Yasterbets ליד בורובץ, היה מעולה ומפנק מאוד!!

בגלל שלקחנו את הזמן בדרך ועצרנו כמה פעמים לארוחה וטיול קצר ליד האגם הגדול בדרך מסופיה התחלנו את המסלולים יום למחרת.

יום אחד עשינו את מוסאלה, הילדים מאוד נהנו, המסלול קליל והנוף מהמם, הרכבל הסגור הסתדר טוב בתור טרק ראשון ונהנינו מאוד.

יום למחרת עשינו את בלי איסקר והגשרים, היה מאוד כיף ומלא פירות יער לאורך המסלול.

ביום האחרון שלנו באיזור נסענו לעשות את האגמים, הגענו מאוחר יחסית והרכבל הפתוח עבר מעולה עם הילדים, הטרק מהמם אבל עשינו רק את החמישה כי לא רצינו להיות לחוצים לרכבל חזרה למטה.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

תחנה שנייה בנסקו:

ישנו ברזלוג בוילה דרך איר בי אנ בי Balakn jewel resort. קיבלנו וילה חדשה ומצויידת בהכל, היה מאוד מפנק.

יום למחרת בבנסקו עשינו סיור ג'יפים שהזמנו מראש, היה מעולה, המדריך היה אירי שהסתדר מדהים עם הילדים והבין את הראש שלנו דיי מהר. אחרי כל כך הרבה קבבצ'ים היינו חייבים לגוון ואכלנו במסעדה איטלקית שהייתה טובה במרכז העיירה (ויקטוריה).

יום אחרון בבנסקו עלינו עם הרכבל למעלה, הילדים נהנו מהמתנפחים אבל לא היה לנו כח למסלול וחיכתה לנו נסיעה ארוכה אז חתכנו מוקדם.

למידע נוסף על הדירה לחצו כאן

תחנה שלישית לפמפורובו ליד סמוליאן:

הטבע באיזור הזה מדהים, יערות מהאגדות ומלא שבילים כיפיים ביניהם. על הצד השלילי זה איזור מאוד סובייטי ופחות מפנק אבל למרות זאת יש הכל. בגלל אילוצי מזג אוויר נאלצנו לטייל קצת בסמוליאן שהתגלתה כסה״כ חביבה אבל אין בה מה לעשות יותר מידי חוץ מהמדרחוב ברחוב הראשי (גילינו בהמשך שהיה פארק חבלים).

ביום למחרת התבהר ועלינו ברכבל כפול מםמפורובו ממרכז המבקרים שהתגלה כמאוד יעיל וידידותי עד למגדל התקשורת שינזנקה, התור היה ארוך (40 דקות למעלית) אז החלטנו לוותר והתחלנו בטרק לאגם יזובירה לידו יש מסלול חבלים קטן ונחמד שהילדים נהנו ממנו מאוד ומשם המשכנו במסלול עד לתחנת הרכבל התחתונה שלקחה אותנו חזרה למרכז המבקרים, אחד הימים היותר כיפיים שהיו לנו.

יום למחרת עשינו את ה- Eco path ליד סמוליאן אגמי, מסלול מעגלי וקסום עמוק בתוך היער אך קצת קשה לנווט כי השילוט בקושי קיים אבל נהננו מאוד, מומלץ בחום.

נסיעה של 3 שעות הביאה אותנו לנקודה האחרונה בהרי רודופי בה ישנו ליד קרדחלי, זה איזור לא מתוייר עם השפעה טורקית ודיי שונה מהאיזורים האחרים שהיינו בהם בהרי רודופי, ישנו במלון חביב מאוד שנקרא Rocca resort שיושב ממש על האגם עם נוף מדהים.

זה לא ממש איזור של טרקים אבל עשינו סיור נחמד בפרפריקון שהוא אתר ארכיאולוגי מאוד מעניין שכנראה היה מקדש לדיוניסוס, ויום נוסף עשינו טיול למבצר מוניאק שהיה גם כיפי להליכה וגם סיפק תצפית מדהימה של 360 על כל האיזור. במחשבה לאחור היה עדיף להוסיף את הימים האלו בעצירות הקודמות למרות שהיה לנו כיף גם שם 🙂

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

תחנה אחרונה:

סיימנו ביום וחצי נוספים בסופיה באותה דירת איר בי אנ בי.

לסיכום

היה מושלם ומאוד התרשמנו מהטבע וההרים בבולגריה, לתחושתינו יש עוד הרבה מה לראות בכל אחד מהרכסים ובוודאות עוד נחזור. המטוס ממריא עוד דקה אבל מוזמנים לשאול שאלות בתגובות למטה.

שתפו את העמוד

אורית צברי 11 יוני 2022 16:09 at

היי
    הייתי שמחה להצלחה ל 12 איש
    אנחנו נוחתים בסופיה באמצע אוגוסט לשבועיים
    5 ימים בסופיה ( בסוף הטיול) ואנחנו לא יודעים לאן לנסוע בשבוע הראשון . אנחנו רוצים להיות באיזה כפר עם נופים מדהימים וטיולי שטח. נשמח מאוד לקבל כיוון

אריאל 07 מרץ 2024 15:18 at

היי
    אני עם ילדים גדולים אבל הם פחות בקטע של טיולים רגליים ארוכים
    האם הטרקים שמופיעים בתיאור זה טיולים נחמדים קצרים או ממש כמה שעות הליכה ?

אלכס לגקוב צבל 07 מרץ 2024 16:03 at

שלום אריאל,
      נחכה שגלוריה תענה לשאלה שלך, לפי מה שאנחנו יודעים הטיולים קלים.