טיול משפחתי של 14 וחצי ימים עם ילדים ורכב שכור בוינה וחבל זלצבורג [כולל מסלול ומחירים]

חזרנו מטיול מושלם באוסטריה [זלצבורג ווינה] המדהימה – זוג הורים עם מתבגרת בת 14 ותינוק בן שנה וחצי.

טיסות לוינה

אוסטריאן איירליינס. חברה מצוינת. עומדת בזמנים. יעילות שיא בחזור (מדברות למזוודות ושילוח מזוודות – עושים לבד!!). שמנו Air tag במזוודות – עבד מעולה! בגלל ריבוי ציוד (תינוק) העדפנו לתאם הסעה משדה התעופה. נסענו עם אנדראה המקסימה (40 יורו, הסעה בוואן). רכב- סוזוקי ויטרה דרך U-save. יש הרבה המלצות שלילות עליהם, איתנו היו בסדר גמור.

דלק בוינה

הפרשים גדולים מאוד (עד חצי סנט לליטר) בין תחנות דלק שקרובות לכבישים המהירים (2.559) לבין תחנות מרוחקות (2.014 ותדלקנו גם ב-1.998).

3.5 ימים בווינה

ישנו במלון Das capri – לא ראיתי עליו הרבה המלצות בקבוצות אבל בגוגל ובטריפ אדווייזר כן. בחו״ל אנחנו מחפשים מלון נקי, נוח, מיקום טוב ועלות נמוכה כי לא נמצאים כמעט במלון. קיבלנו מלון מצוין במיקום מעולה (עשינו הכווווול ברגל!! ובכל מקרה יש תחנת u במרחק 100 מ׳), ארוחת בוקר טובה מאוד ומחיר… בקיצור – מומלץ בחום! רוב הזמן היינו בטיולים מחוץ לווינה. ההמלצה הכי טובה שלנו – פארק לקסנבורג המדהים!! חצי שעה באוטובוס והגענו לפארק יפיפיה עם טירה ואגם עצום ששימש אזור הנופש הקבוע של משפחת הקיסרות.

למידע מפורט על המלון לחצו כאן

11 ימים בחבל זלצבורג

נסענו בהלוך דרך עמק הווכאו – מקום יפיפיה!! מומלץ לעצור לפחות בשתי נקודות – דורנשטיין ומנזר מלק. אם יש יותר זמן וכוח אז יש עוד הרבב מה לראות. כל הלילות ישנו בפלאכאו במקום מדהים בשם Wawies (בגלל התינוק העדפנו לא לפצל. בלי תינוק היינו מפצלים עם אזור קפרון). כמו בווינה גם עליו לא שמעתי בקבוצות אבל יש לו המון המלצות בגוגל ובטריפ אדווייזר. המקום מושלם למשפחות! דירות מאובזרות בכל טוב, נקיות, מרווחות. ג׳ימבורי לילדים, חדר פינג פונג, סאונה, חדר כביסה (כולל מייבש), בחוץ – סוסים, ארנבות, תרנגולות, טרמפולינה, נדנדות, בימבות ועוד.

והכי חשוב – הזוג שמנהל (ברברה ומריו)! אנשים לבביים, עוזרים מכל הלב, עם המון טיפים והמלצות. מומלץ בחום!!! דרכם הגענו לשתי המסעדות שהכי נהנינו בהן בפלאכאו (היינו גם בכל המומלצות בקבוצות): מסעדת Dorflam – טעימה מאוד, אוכל מסורתי, מחירים סבירים פלוס. קינוחים מעולים! לא לשבת בחוץ (נכון לרוב המסעדות בפלאכאו – מכת זבובים!!!). המסעדה הכי טובה בה״א הידיעה – מסעדת Winterbauer – נמצאת על הר קילומטר מפלאכאו. המקום הוא גם מלון ספא. נוף מושלם! אוכל מסורתי מעולה! מחירים ממש טובים! אחרי שגילינו אותה פשוט חזרנו בכל ערב….
ברוב המסעדות המטבחים נסגרים בשעה 21:00, גם אם המסעדה ממשיכה לפעול (בלי הזמנות).

• תכנון מסלול – מחשיך מאוחר! אנחנו תכננו 3 אטרקציות ליום (2 חובה ואחת רזרבה) והספקנו את כולן בכל יום! ממליצה לתכנן רזרבה לכל יום שאפשר להיכנס אליה גם אחר הצוהריים.
  • לבוש – רוב הטיול היינו עם מכנס ארוך דק וחולצה קצרה. בבוקר מוקדם ובערב עם ג׳קטים דקים. פעם אחת שמנו מעיל (באגם גוסאו, היה קר לקראת גשם), ירד מהר ככל שהלכנו והתחממנו. דווקא בהרים היה חם…

פארק לוקסנבורג

המלצה חמה לכל מי שנמצא באזור וינה – תעשו לעצמכם טובה וסעו לפארק לקסנבורג (Laxenburg castle park) במרחק של חצי שעה נסיעה באוטובוס ואתם מגיעים לפארק עצום בגודלו ויפה במיוחד!!! בלב הפארק יש טירה מוקפת באגם ענקי. המקום שימש בעבר כאתר הנופש של משפחת הקיסרות. ניתן לטייל בנינוחות בשבילים הרבים, לעשות פיקניק בהמון נקודות קסומות שפזורות במקומות אטרקטיביים בפארק וכמובן לשוט בסירה שכורה באגם (יש סירות פדלים / משוטים / חשמליות). המקום שקט ובאופן מפתיע לא מוצף בתיירים!

• כניסה לפארק – עלתה לנו 7.70 יורו (2 מבוגרים, נערה בת 14, תינוק בן שנה וחצי בחינם).
  • סירה שכורה חשמלית – 17 יורו לשעה.
  • אוטובוס – 3.80 יורו (הנחה למי שמגיע עם כרטיס וינה. מחיר מלא – 5 יורו).

היום הראשון שלנו בזלצבורגלנד, ממליצה בחום על שני מקומות מקסימים:

1. המוזיאון הפתוח – פנינת חמד לאוהבי היסטוריה ואתרים שאפשר לעשות בהם תמונות מושלמות (במיוחד לילדים).
  2. הגנים של ארמון הלברון – יפיפיים בעיצוב שלהם ומלאים בהומור!!! תתכוננו להירטב היטב (חלק מהכיף ). יש גם דובדבן לאוהבי סרטי קאלט כדוגמת צלילי המוזיקה – בקצה הגן בסמוך לחניה ניצב הביתן שבו צולם השיר המפורסם ״בת 16 עוד מעט בת 17״.
  • נ״ב – הדרך מהמוזיאון הפתוח לארמון הלברון מ ו ש ל מ ת דרך צרה שמתפתלת בהרים ומוקפת ביער.
  • נ״ב 2 – כמובן המשכנו גם לזלצבורג היפה אבל עליה כבר קיבלתם טיפים רבים.