טיול משפחתי עם שלושה ילדים בנורמנדי, בריטאני ופריז בחודש אוגוסט

משפחה +3 ילדים. (15, 13, ו-10). בחלק מהנקודות שאציין כאן לא היינו לבסוף הן מפאת קוצר בזמן או בשל מזג אוויר סוער…

לינה:

בשלושת הימים הראשונים ישנו בבית חווה מושלם בכפר מיניאטורי La Mesnil Durand שם החווה: Ferme Tuilerie. פסטורלי ונעים. החווה פעילה עם פרות, כבשים, חזירים, תרנגולות, טווסים ואפילו למה. בית החווה ששכרנו היה מצוייד לעילא ובעלת המקום אפילו ציידה אותנו בחלב הישר מהפרה ובמשקה קלבאדוס שהם מייצרים במקום. הנוף הנשקף מהחווה מרטיט לבבות. בקרבת הכפר הקטנטן ישנו כפר גדול יותר בו בולנז'רי וחנויות נוספות להצטיידות להמשך.

הצימרים הוזמנו דרך בוקינג – לקרוא היטב את סוגיית הביקורות ולחפש את הביקורות הלא טובות כדי לעמוד על טיבם.

להזמנת טיול מודרך בפרובנס בעברית לחצו —> כאן

חניה בצרפת:

יש לחנות לפי חוקי המקום. יש חניונים לרוב. מסתדרים.

מזג אוויר בצרפת:

שיטת הבצל. להצטייד במעילי גשם דקים. להביא מעט דברים. מומלץ לבחור צימרים עם מכונת כביסה. השתדלנו להימנע מכבישים ראשיים וכיוונו את נסיעותינו דרך הכפרים היפהפיים והטבע המושלם שהקיף אותנו מכל עבר.

גאות ושפל בצרפת:

מומלץ להצטייד בנתונים לגבי מועדי גאות ושפל במקומות השונים.

טיסה לצרפת:

הזמנו דרך Easyjet כשמונה חודשים מראש. 250 דולר לכרטיס. מזוודה אחת. טרולי לכל ילד, 2 תיקים מתקפלים להורים שבהם שמנו את הקניות. נחיתה בלילה בשדה"ת. לינה בשדה"ת במלון B&B – יש שאטל ישירות למלון. מלון בסיסי. מאוד נוח. כולל ארוחת בוקר.

להזמנת חדר ומידע נוסף על המלון לחצו כאן

השכרת רכב בצרפת:

שכרנו רכב רנו סניק אוטומטי מצויין – 7 מקומות. מאוד נוח. גם לכל הציוד וגם כשהילדים רבים ניתן להפריד ביניהם…

מידע נוסף:

קניות – כשקונים משהו אם משלמים בשטר עם סכום גבוה, תמיד כדאי לציין את המספר כדי שהעודף יהיה בהתאם (קרה לנו מספר פעמים שנתנו לנו עודף פחות ממה שהיה צריך – תיקנו אותם והכל הסתדר).

כרטיס אשראי – צריך לזכור את הקוד הסודי.

טיפים – לא נהוג להשאיר טיפים למלצרים.

הסעות עובדיה – הזמנו מונית גדולה להסעה לשדה"ת מפריז. שירות מעולה, הגיעו בזמן. מכונית מרווחת לחמש נפשות וכל הציוד. ממליצה בחום.

אוכל – עם ילדים קשה להתפרע וליהנות באופן מלא מהאוכל המקומי אבל מסתדרים. קונים בסופר, בבולנז'רי, במסעדות מבקשים מנות ילדים (לפעמים יש מנות "פשוטות" כמו שילדים אוהבים). כמות הקרפים, הקרואסונים והפיצות שהילדים האביסו את עצמם שם לא הותירה אותם רעבים בשום מצב. חזל"ש. לארצנו המופלאה.

המסלול בצרפת:

יום 1:

לאחר לינה במלון B&B בשדה"ת שארל דה גול עם שאטל ישירות למלון ובחזרה לסוכנות להשכרת רכב, נוח ומספק למי שנוחת בשעת לילה מאוחרת.

• ספארי וגן חיות Thoiry – בדרך לנורמנדי לא רחוק משדה התעופה שארל דה גול. חמוד ביותר. בגן החיות יש גם אומגה גדולה ומבוך מסובך שנהנינו ללכת בו לאיבוד. לאחר הסיור בספארי בדרכנו לנורמנדי עצרנו בכפר ג'יברני ע"מ לבקר בגנים של הצייר קלוד מונה. לא רצינו להתחייב מראש לשעת ההגעה ובשל התורים הארוכים שהשתרכו בקופות נאלצנו לוותר. ערכנו סיור קטן בכפר הציורי והמקסים ונסענו לצימר.

יום 2:

• שרשרת מצוקים על האוקיינוס האטלנטי עוצרי נשימה, ים טורקיזי. מסלולי הליכה, שחפים שלא מפחדים מכלום ואוויר מעולה. תפס אותנו גשם חזק במהלך השהייה שם.
  • נסיעה על הגשר המרשים בשם Pont De Normandie בין לה הבר ואונפלר.
  • הונפלר Honfleur – עיר נמל ציורית מקסימה. פשוט ללכת בסמטאות ולהיכנס לאווירה.
  • לה הבר Le havre – להרגעת מתבגרות בעיקר: קניון Docks Vauban (פריימרק, דקטלון, זארה ועוד).
  • אם יש זמן: לעבור ב- Deauville ו Trouville – עיירות נופש עם חופים זהובים.

יום 3:

• הוקדש בחלקו הראשון לחופי הפלישה.
  • ארומאנש Arromanche – נקודת החוף המעניינת ביותר בעינינו. מלבד הממצאים המפוזרים בחוף המרשים נכנסנו להיכל קולנוע 360 עגול ולא גדול במיוחד, שם מוקרן סרט תקופתי בתמונות במשך 20 דקות על תולדות המלחמה ומומחש באופן יוצא דופן. הילדים היו מהופנטים והתחברו לכך מאוד. (ג'ונו ביץ', למשל, מלבד עלייה לגלגל ענק בגשם לא חושבים ששווה לבוא במיוחד).
  • בית הקברות האמריקאי Colleville Sur Mer Cinetiere Americainch – בית הקברות המרשים ביותר. עוצמתי מאוד.
  • (אופציונאלי: חוף גולד, אומהה, יוטה וכנסיית Saint Mere Eglise עליה נתלה צנחן מבעלות הברית).

טיפ: לא ממליצה לאכול במסעדות באזור – מלכודות תיירים יקרות ולא טעימות*

• באיה Bayeux – חבל קלבדוס שוויץ הנורמנדית. עיר עתיקה יפהפיה. פשוט לסייר בסמטאות, להיכנס לקתדרלה המרשימה ולמי שמעוניין לראות את השטיח הענק של מתילדה.
  • אם נשאר זמן וחשק ומזג האוויר מאפשר – אפשר ללכת לפארק Festyland מיני לונה פארק (אנחנו ויתרנו).

יום 4:

• נסיעה ארוכה ומיותרת לחצי האי שרבורג שהוא יפה לכשעצמו – La Cite De La Mer מתחם ימי עם האקווריום הענקי באירופה, סיור בצוללת גרעינית ובדגם של הטיטאניק. אבל… המתנו בתור שעה וחצי. הכרטיסים יקרים מאוד וכניסה לאטרקציה העיקרית שלשמה הגענו (סיור מתחת לפני המים) התפנתה רק בשעות הערב (צריך לקבוע מראש בעת רכישת הכרטיסים) לא רצינו להמתין שעות ארוכות. מלבד זאת, היה עמוס לעייפה ובנוסף, גם תור ארוך לשירותים ולקפיטריה. צפוף ומיותר. חתכנו לאחר חצי שעה.
  • צוקי Granville – מצוקי ענק עם נקודת תצפית בשם Point Du Roc – עליה נאלצנו לוותר בשל גשם שוטף.
  • דוסיי Ducey – כפר יפה שנמצא בדרך לצימר החדש בסמוך ל- Mont St Michelle.

הגעה לצימר 20 דקות ממונט סן מישל בכפר Val Saint Pere – ושם חשכו עינינו… פספסנו בגדול בבחירת הצימר/מלון (דרך בוקינג לפי הציונים הגבוהים והתמונות הדי מחמיאות) – אבל במקרה הזה משהו התפספס והריג'קטים על הבית לא היו אמינים כלל וכלל והתמונות לא מעבירות את הגועל שהיה שם.

הגענו לבית בו הזמן עמד מלכת מתקופת השואה. הריח, ה"סטיילינג" וכל המעטפת לרבות אביזרים של קשישים סיעודיים, ניכר כי המארחים לא נקפו אצבע בלהשמיש את המבנה לפינוק אורחיו. פשוט כלום. הילדים פחדו משדים ורוחות וחששו לשהות לבד. חלקם אפילו לא התקלחו בלילה הראשון והכי חמור: לא היה WIFI. מכיוון שבעלי הבית לא דוברי אנגלית למרות שחשבנו לעזוב ולחפש מקום אחר – החלטנו להישאר בכל זאת ולעשות מהלימון לימונדה. היום הילדים זוכרים בעיקר את חווית בית הרפאים הסיעודי. הדבר היחיד הטוב שהיה שם הוא הקירבה למרכז קניות… דקטלון, קרפור ענקי וגם מסעדות חביבות.

מונט סן מישל Mont Saint Michel – מכיוון שמחשיך מאוחר לקראת השעה 22:00 ורצינו להירגע מחווית בית הרוחות, נסענו למונט סן מישל בשעת השקיעה. אין ספק שזהו אחד המקומות היפים ביותר שראיתי. כמו מלכה בשמלת כלולות. הגענו בשעות השפל. בחניון ישנו שאטל שיוצא כל כמה דקות אל עבר המנזר ועוצר במספר מוקדים בדרך. כאשר החשיך החלו להידלק האורות על ההר וזה היה מחזה מרהיב. לא זכינו לראות שם את הגאות אבל ראינו אותה בהמשך. חלק מאיתנו טיפס עד למעלה וחלק המתין למטה. השאטלים פעילים עד השעה 00:00.

טיפ: גם בחודש אוגוסט הרוחות חזקות מאוד וקר. רצוי להצטייד היטב בבגדים חמים.

יום 5:

• חצי האי Cancale – מעוז הצדפות. עיירה מקסימה וציורית. ירדנו אל חוף הים שהיה בשיא השפל צעדנו על חול הים בשפל וראינו תושבים שולים שבלולים (אסקרגו) לארוחת הצהריים, צדפות וסרטנים. המחזה של סירות נטועות בחול הרטוב שבקרוב יוצף במים פשוט מקסים. שם אכלנו את האוכל הצרפתי הטעים (והיקר) ביותר במהלך הטיול.
  • פוינט דו גרון Point Du Gruin – צוק עם תצפית יפהפייה על האוקיינוס. פשוט עוצר נשימה. לא לוותר על זה.
  • סן מלו Saint Malo – עיירה יפהפיה על שפת תעלת למאנש. גם שם הסתובבנו בסמטאות וספגנו את האווירה הנעימה. טעמנו את המאפה המקומי קווין אמאן. טבלנו רגליים במימי האוקיינוס האטלנטי ואז התגלה המחזה המרהיב של הגאות תוך מספר דקות החוף כולו הוצף במי הים, תיקים נרטבו, נעליים נסחפו. אנשים ישבו עם כוסות בירה על החומה וצפו כולם במופע של אלוהים. כך זכינו לראות גם את השפל וגם את הגאות במקומות שונים.
  • סיינט סוליאק Saint Suliac – נחשב לכפר היפה ביותר בצרפת (בעיניי הוא בין היפים לפחות כמו הכפרים בפרובנס ובאלזס). ההליכה בסמטאות הססגוניות, בין הבתים הציוריים אל עבר המפרצון שם עוגנות סירות פשוט עושה נעים בלב.
  • (אופציונאלי: Cote D’emeraud, Dinard, Pointe De La Vicomte)

יום 6 : חבל בריטאני

• דינאן Dinan – עיר יפהפיה. בעיר העתיקה מומלץ לטפס על מגדל השעון לתצפית מרהיבה. לרדת את הירידה התלולה ברחוב הראשי אל עבר ה Port , לשתות בירה ולצפות בגשרים ובנהר הטורקיז וסתם לשוטט בסמטאות ולשמוע נגנים מנגנים מוזיקה מתקופת ימי הביניים בכלים עתיקים. יש שעולים על הגשר הישן ועורכים תצפית משלהם.
  • מנהיר Menhir De La Champ Dolent – מנהיר קדום מרשים במראהו. שווה עצירה באמצע שומקום.
  • נסיעה לעיר רן Rennes – עיר הבירה של ברטאן – להשביע את רעבונן של המתבגרות בקניון נוסף בעיר גדולה.
  • אופציונלי: Cap Frehel – תצפית ממגדלור וטיול על הצוק. Fort la latte – מבצר איתן הממוקם בין שני מפרצונים קטנים.

יום 7:

סופסוף עזבנו את בית הרפאים בדרכנו לדרום נורמנדי ולצימר שיקצר את הדרך לפריז.

• קליגליס Cleygliss – מגלשות הרים מדליקות. היינו שם כמעט לבד כי היה גשום. זה לא פגם בהנאה. הילדים רצו שוב ושוב.
  • בקרבת מקום עצרנו בחוות קלבדוס וגם בחוות גבינות (שם יש הפעלות לילדים קטנים עם חיות). הגבינות מצוינות!
  • טירת פליז Falaise – טירתו של ויליאם הכובש בה נולד מי שהפך בהמשך למלך אנגליה. הסיור בטירה היה מרשים ביותר ולא רק בזכות המבנה היפהפה אלא בזכות הטכנולוגיה בת ימינו. לכל אחד מאיתנו חולק אייפד איתו הוא סרקנו בכל אגף סימבול מהתקופה, ומיד עלתה בתלת מימד המחשה של החללים כיצד נראו בעבר. המטבח, האח המבוערת, חדר השינה ועוד. הנגשה מושלמת להמחיש לכולם את העבר.
  • הגעה לצימר מתוק בכפר Bazoches sur Hoene. טיול בכפר, הליכה לצד הנהר, הברווזים והפרות בגשם.

יום 8:

הגעה לפריז. מלבד אטרקציות ה"חובה" שכל תייר עושה בפריז המלאה בתיירים ומהגרים, ויתרנו על עלייה למגדל אייפל בשל התורים הארוכים. בכל זאת ממליצה על 3 דברים נחמדים בפריז:

• שייט על הסיין בלילה. עיר האורות במיטבה.
  • לומייר Atelier Des Lumieres – תערוכה דיגיטלית של עבודות וון גוך. פשוט מושלם. כולנו נהנינו והתרגשנו. רכשתי כרטיסים מראש לשעות הצהריים הפחות עמוסות.
  • בלילה האחרון אכלנו במסעדת סטייקים מיתולוגית . Le Relais de l’Entrecôte לא ניתן להזמין אליה מקום, התור ארוך מאוד, המסעדה הומה ושוקקת. מדובר במנה אחת בלבד, סטייק עסיסי עם רוטב סודי וצ'יפס הבית. די טעים, נחמד. חוויה.

נהנינו מאוד. היה מגוון, מעניין ומרגש. מדינה מקסימה, מרתקת ומגוונת.