טיול משפחתי בספרד ופורטוגל 3 שבועות בחגי תשרי

הטיול היה 3 שבועות בין התאריכים – 27.9-18.10, טיסות למדריד.

ההרכב:

זוג +5 ילדים (גילאים- 11,9,8,6,4) אוהבים מורגלים בטיולי טבע, פחות מתחברים לערים, ומסתדרים עם נסיעות ומעברים.

מהלך הטיול:

ספרד

27.9- נחיתה בלילה, לינה במדריד קרוב לשדה, בדירה בשם Valdefuentez appartment – אחלה מיקום, דירה מאובזרת.

28.9- פארק Warner's, הילדים מאוד נהנו, לילה נוסף באותה דירה, שימו לב שאסור להכניס אוכל ושבתקופה זו הפארק פתוח רק בסופי שבוע.

29.9- נסיעה צפונה, עצירה ב-Ávila‎. מצודה נחמדה, טיול על החומות וארוחת צהריים, מעבר לפורטוגל, לינה בשמורת ב-Mirada de Douro בבקתת עץ מקסימה.

פורטוגל

30.9- מסלולי הליכה בשמורה היפהפיה Miradouro S. Joao das Arribas, כ-2 ק"מ לכל כיוון, תצפית מקסימה, אחה"צ לחוף נהר הדורו, לינה באותו מקום- יש שיט אקולוגי שיוצא ליד העיירה ונשמע מעניין, אבל מכיוון שההסברים רק בספרדית ויתרנו. לינה כנ״ל.

1.10- נסיעה לשמורה Parque natural do alvao – יפהפיה, יש מס' מסלולים יפים, מפלים ונופים, בדיעבד הייתי מקדישה לה יום שלם מוסיפה לילה באזור, לינה ב-Geres, דירה מאובזרת במיקום מעולה.

2.10- מסלול למפל Portela de homem, חונים ליד הגבול הספרדי וחוזרים ברגל, מים קפואים אבל מקום יפהפה, ביקור בכפרים Sistelo ו-Lindoso, לינה כנ"ל.

3.10- תצפית מהממת Miradouro da pedra Bela (כמה דק' מהרכב), מסלול למפל Arado, (חצי שעה לכל כיוון, אפשר לשכשך במים מתחת לגשר) ואחריו מסלול ל-Fecha de berchas (אחד היפים!!!, אפשר להחליט כמה ללכת, הכל יפה וזה הלוך חזור, המסלול המלא לקח לנו כשעה הלוך בירידה, וכשעה וחצי חזור בעליה, היינו כשעתיים במים), לינה כנ"ל.

4.10- נסיעה למסלול בשם Paiva river- מסלול ב-Arouca geopark- מסלול הליכה על גשרי עץ, נסיעה לפארק Estrella, לינה ב-Pinhancos, דירה יפהפייה בכפר יפהפה.

5.10- מסלול מ- Lagoa comprida  ל- Covaos dos conchos כ-3.5 ק"מ לכל כיוון, נוף מדהים, היעד- אגם עם 'חור' מלאכותי באמצע, מיוחד ומומלץ. אחה"צ ב-River beach loriga מקום מקסים עם בריכות בעומקים שונים, דקה מהרכב, מים קפואים ומדהימים, לינה כנ"ל.

6.10- Piodao trail, מסלול מעגלי מהכפר piodaoלFuz de egua כ-7 ק״מ סה"כ, אפשר גם להקפיץ רכב לאחד הכפרים או לחזור במונית. מסלול מקסים בין טרסות וכפרים ישנים, מקסים ומיוחד, לינה כנ"ל.

7.10- נסיעה ל-Ovidosh, טיול וארוחת צהריים בעיר העתיקה, נחמד מאוד. נסיעה לסינטרה, אחה"צ בחוף מקסים בשם Praia da agrada, לינה בסינטרה.

8.10- ביקור ב-Quinta de Aguilera, גנים מקסימים!!! טיילנו שם שעות, אינסוף פינות חמד לגלות, אחהצ באותו חוף, לינה כנ"ל.

9.10- ארמון וגני מונסראט – שוב, גנים מקסימים! בילינו שם כמה שעות, אכלנו פיקניק צהריים בפארק ממול, ויצאנו לדרך, נסיעה ל-Albufeira ולינה שם.

10.10- פארק מים Slide and splush, מושלם!!! מתקנים רבים ומגוונים לכל הגילאים, מופעים שונים (תוכים, זוחלים וציפורי טרף), הכל מסודר, מלא צוות, מומלץ בחום!, לינה כנ"ל.

11.10- מסלול מAlvor- קרוב לחוף, אזור ביצות, עשינו את המעגלים, כ- 8 ק"מ, אחה"צ ב-Ponte de piudad תצפית מיוחדת על מערות סלע ומבנים מיוחדים שנוצרו מהאבן, יש מסלול עץ מסודר לאורך החוף, אפשר לעשות כמה ממנו שמתאים, לינה כנ"ל.

12.10- שיט למערות Benagil, יפה ומיוחד, עשינו שיט של חצי שעה, לנו הספיק, המשך היום בחוף מקסים ומיוחד Praia da arrifa, לינה כנ"ל.

ספרד חלק ב'

13.10- מעבר לספרד, עצירה בסביליה, לינה ברונדה- עיירה מקסימה, מיוחדת, יפהפייה, אהבנו ממש. בערב טיילנו בעיר לגשר החדש.

14.10- מסלול מעגלי מהעיר לעבר תצפית מלמטה על הגשר והמפלים, מומלץ ויפהפה, ערב בעיר, לינה כנ"ל.

15.10- נסיעה לפארק El torcal ב-Antequera, מקום מיוחד עם סלעים בצורות שונות, עשינו מסלול מעגלי של כ-3 שעות, (את הצהוב), יפהפה!, לינה ב-Guadix, עיירה של בתים במערות, מיוחד ושונה, אבל בדיעבד יש כאלה בעוד מקומות שעברנו בדרך, והיה די מיותר לנסוע לשם במיוחד.

16.10- מסלול Los cahorros מעגלי שיוצא מ-Monachil, מיוחד ויפה, מתחיל לאורך נהר, עובר מתחת סלעי ענק בתוך ערוץ וממשיך לתצפית מעל הערוץ. כ-9 ק"מ, הסוף כולל עליה רצינית, אבל שווה את המאמץ. לינה בגרנדה

17.10- נסיעה למדריד. עצרנו ב-Consuerga ביקרנו בטחנות רוח, ואכלנו צהריים (במסעדה לא מומלצת…), לינה בהולידי אין ליד השדה, ערב השלמות במרכז קניות מעבר לכביש.

18.10- טיסה לארץ.

כמה הערות:

1. הסיבה לטיסות ממדריד היתה בקשת הילדים לבקר בפארק WB, אחרת בהחלט אפשר היה לעשות טיול של 3 שבועות בפורטוגל ולטוס ישירות לשם.
2. כמעט בכל מקום שהיינו הרגשנו שיכולנו להישאר עוד, בעיקר בפנדה גרש, פארק אשטרלה, אלבופירה ורונדה.
3. בכל מקום שהיינו היו גם אטרקציות לילדים – פארקי שעשועים, מים, מוזיאונים לילדים וכו', אנחנו פחות מתחברים.
4. שנינו 'בוגרי דרום אמריקה' ומדברים ספרדית סבירה, בספרד זה עבד, בפורטוגל לא הבנו מילה, והשתמשנו בעיקר בתרגום בנייד.
5. שימו לב לכבישי אגרה בפורטוגל, צריך לעשות מנוי (2 יורו ליום).
6. מזג אוויר היה מדהים, בדרום אפילו היינו בים, אבל זה עניין של מזל וכדאי להיערך לכל האפשרויות.
7. כל המלונות הוזמנו דרך בוקינג, דירות עם מטבח, כדי שיהיה לנו נוח.
8. חשוב ממש- משלוש עד תשע בערך אפשרויות האכילה מאוד מוגבלות, היו מס' ימים בהם סיימנו מסלול בשלוש ולא מצאנו שום מקום פתוח, קחו את זה בחשבון בתכנון היום.

נראה לי שזהו, אם יש שאלות ספציפיות, מוזמנים לכתוב בתגובות.