בריחה מהחורף הישראלי: טיול לנאפולי, איטליה

האם אתם מחפשים יעד המציע שילוב של היסטוריה מעניינת, תרבות, אוכל הכי טעים בעולם, מאוד זול, וכדורגל? היעד הבא שלכם אמור להיות נאפולי, איטליה ובגדול! חזרנו לא מזמן מטיול משפחתי בעיר בהרכז של זוג עם ילד בן 6 (באוגוסט היינו בנאפולי לבד בלי הילד והפעם טסנו בהרכב מלא). הגענו לעיר לסופ״ש ובאחד הימים נסענו לטיול עצמאית לפומפיי לחצי יום, באוגוסט נסענו ליום אחד לאי פרוצ'ידה. אני מאוד ממליץ לכם לבקר גם באי וגם בפומפיי ומצד שני להיות לפחות יומיים בעיר. אפשר גם לנסוע לסורנטו וכו.. אבל אז צריך הרבה יותר ימים.

נתחיל את הסיכום שלי על הטיול בנאפולי.

טיסות מישראל לנאפולי

הטיסה לנאפולי מישראל הייתה קלה ובמחיר מאוד נמוך כי טסנו לואו קוסט אבל יש גם חברות אחרות שטסות לעיר. מבחינתנו אין סיבה לשלם הרבה יותר אם אפשר לטוס לואו קוסט במחירים מאוד נמוכים.

מזג אוויר בנאפולי

הפעם הראשונה שביקרנו בעיר הייתה בחודש אוגוסט ומזג אוויר היה חם ונעים מאוד, הלכנו כל הזמן עם בגדים קצרים. החודש (ינואר) היה לנו גשום וקריר, היה צריך בגדים חמים ומטריה. בגדול אם זה לא גשם זלעפות עדיין ניתן בקלות לטייל רק אל תשכחו לקנות אונליין או בחנות כיסוי לנעליים שלא יתרטבו ומטרייה טובה שלא תשבר כל שנייה. אפשר גם לקנות פונצ'ו מהרוכלים ברחוב נגד גשם או בחנותה(עלה יורו וחצי).

היתרון לנסוע בחורף שלא חם מאוד כמו בקיץ, הרבה פחות אנשים בכל מקום, מחירי המלונות נמוכים יותר ובאטרקציות המרכזיות הרבה פחות אנשים. לדוגמא בפומפיי כמעט ולא היה תיירים בכלל!

נאפולי עם ילדים

מבחינתי נאפולי ואיטליה בכלל היא יעד מצוין למשפחות עם ילדים שאוהבים לטייל, לאכול ולחקור דברים. יש המון פעילויות מהנות וחינוכיות כדי שהילדים יהנו כמו ביקור במוזיאון הארכיאולוגי, טיול יום להר וזוב, שהיה הזדמנות מצוינת לסמואל ללמוד על התפרצות הר הגעש וזוב וההשפעה שהייתה לו על העיר פומפיי, וגם ביקור בעיר פומפיי עצמה. נכון שהחוף של נאפולי לא מיוחד כמו החופים באיים מסביב אבל עדיין בקיץ אפשר לשחות שם. האוכל בנאפולי הוא בדיוק מה שהילדים אוהבים כי תכלס מה יותר טוב מפיצה, פסטה וקינוחים מתוקים?

אטרקציות מרכזיות בנאפולי

יש הרבה מאוד מה לעשות בעיר כמו שכבר כתבתי למעלה ואפשר סתם ימים שלמים להסתובב ברחובות וליהנות מאווירה מעולה ואוכל טעים אבל הנה כמה אטרקציות שעשינו.

תצפית סנט אלמו: נוף פנורמי של נאפולי

אחד המראות עוצרי הנשימה בנאפולי הוא הנוף הנשקף ממצפור סנט אלמו. עלינו על הרכבת הפוניקולרית עד למבצר בראש הגבעה, ממנו נשקף נוף פנורמי של העיר והים התיכון. התצפית מעוררת יראת כבוד במיוחד בשקיעה, כשהשמים הפכו לכתום עמוק ואורות העיר החלו לנצנץ למטה.

חוף נאפולי: טעם של הים התיכון

בקיץ ניתן לשחות בחוף של נאפולי ובחורף לטייל בטיילת הצמודה לחוף, הנוף של הר וזוב המושלג בחורף פשוט מרהיב! אני גם ממליץ לכם לשבת באחת המסעדות הצמודות לחוף.

מרכז נאפולי ורחוב ויה טולדו

הלב של נאפולי הוא המרכז ההומה והתוסס, רובע הקניות והבילוי העיקרי הוא רחוב ויה טולדו. בילינו זמן רב באזור הזה במהלך הטיולים בעיר, מצאנו מגוון רחב של חנויות עם מחירים אטרקטיביים מאוד, בתי קפה ומסעדות. הבן שלנו אהב מאוד את אומני הרחוב ואת האווירה התוססת וכמובן את האוכל הטעים. ברחוב תוכלו למצוא את הגלריה אומברטו והארמון המלכותי של נאפולי. אל תוותרו על ביקור בתחנת המטרו של הרחוב – הוא נחשב הכי יפה בנאפולי.

העיר העתיקה של נאפולי

טיול עם ילדים בנאפולי

הרחובות המפותלים של העיר העתיקה של נאפולי הם מבוך של היסטוריה וקסום. כשטיילנו בשכונות כמו Spaccanapoli ו-San Carlo all'Arena, הרגשנו שחזרנו אחורה בזמן לעולם של כנסיות בארוק וארמונות מימי הביניים. הבן שלנו בן ה-6 התלהב במיוחד מהקתדרלה של נאפולי שהזכירה לו את הבית של סופר מריו, פיאצה דל פלבישיטו הייתה גולת כותרת נוספת, עם הארכיטקטורה המפוארת והאווירה התוססת שלה. אבל הקסם האמיתי של העיר העתיקה טמון בסמטאותיה הצרות ובחצרות הנסתרות, שבהן נתקלנו באמנות רחוב תוססת, מסעדות איטלקיות אותנטיות והמון מטוגנים בסטנדים. בנוסף המלון שלנו היה בעיר העתיקה של נאפולי וגם המלון שלנו היה בשכונה הזאת.

בנוסף ישנם מוזיאונים רבים בעיר, אנחנו ביקרנו במוזיאון הארכיאולוגי הגדול שיש בנאפולי, במוזיאון האומנות ובעוד כמה גלריות של אומנות. שופינג לא עשינו כי לא באמת היה לנו זמן לזה.

אנחנו הרגשנו מאוד בטוחים בכל מקום ולדקה לא היה חשש אפילו לא בשעות המאוד מאוחרות של הערב. כל מי ששאל מאיפה אנחנו תמיד אמרנו מישראל וכולם היו מאוד נחמדים.

אוכל בנאפולי

נכון שיש הרבה מאוד מסעדות מפורסמות ומומלצות שבהם גם ביקרנו ותכף אפרט אבל אני חייב לציין שבכל מקום שאכלנו במהלך 2 הביקורים שלנו היה מאוד מאוד טעים ואני בטוח שחזרתי כל פעם 2-3 קילו יותר בקלות. מה כדאי לטעום במהלך הביקור בעיר? ישנן מסעדות אשר דורשות ״קפרטה״ זהו סוג של טיפ שאתם משלמים, לא כולן מבקשות אבל הרוב כן.

• פיצה – פה נמצאות הפיצות הטובות ביותר העולם! אני ממליץ לנסות את הפיצה פריטה המטוגנת וגם את הרגילות.
  • פסטה – אם אתם אוהבים פירות ים זה המקום לאכול פסטה עם פירות ים (פסטה אל וונגולה פסטה עם צדפות), אין יום שלא אכלנו פסטה לפחות פעם אחת והכל היה טעים מאוד, בדיוק כמו עם הפיצה.
  • מלנזנה אלה פרמיגיאנה (פרמזן חצילים) – מאוד מומלץ לנסות.
  • קינוחים – וואו כמה שהכל טעים! כמובן שיש את הספוגליאטלה המפורסמת, הבאבה, טרמיסו ועוד אינספור קינוחים מופלאים.
  • פירות ים ודגים – בגלל שנאפולי נמצאת על הים לחובבי פירות ים ודגים העיר היא חלום. תוכלו גם לקנות טרי בשוק ויכינו לכם את זה המסעדה ליד.
  • מטוגנים – בסטנדים ברחובות תוכלו לראות דגים מטוגנים, ארנצ'יני ממולאים, תפוחי אדמה, ספגטני מטוגנים ככדור ובעצם כל דבר שאפשר לטגן בשמן עמוק.

מסעדות מומלצות בנאפולי

• La Cantinella ממוקמתעל רצועת החוף של העיר.
  • Trattoria a Pignata – נמצאת ממש על רחוב טולדו יותר נכון במרחוב המקביל.
  • Antica Pizzeria Zii Michele – פיצריה מאוד מפורסמת.
  • צמוד אליה יש פיצריה שעושה פיצה מטוגנת מעולה! La vera pizza fritta.
  • Salvo – פיצריה הטובה ביותר.
  • Gino Sorbillo – פיצריה מצויינת.
  • È pronto o mangià – מסעדה איטלקית פשוטה עם אוכל טעים להפליא (אין פיצה).
  • Cuori di Sfogliatella – קינוחים מעולים.

טיול לפומפיי ופרוצ'ידה

ביקרנו בעיר הרומית העתיקה פומפיי, אשר נקברה תחת האפר והלבה במהלך התפרצות הר הוזוב בשנת 79 לספירה. נדהמנו מרמת השימור של העיר, וסמואל פשוט הוקסם מהמקום. בעקרון מאוד קל להגיע לפומפיי מהעיר נאפולי, כל שצריך הוא לקנות כרטיס ב-3 יורו לאדם ותוך חצי שעה בערך תגיעו.  עשינו טיול יום לאי פרוצ'ידה בטיול בחודש אוגוסט, וזה אחד המקומות היפים ביותר שראינו! אני לא אהרוס לכם את ההפתעה עם התאורים, אבל אל תשכחו לקחת בגד ים מפני שבמקום כזה לא בטוח שעוד שחיתם. בגדול לוקחים מעבורת מהנמל של נאפולי, יש כמה סוגים של מעבורות אנחנו בחרנו את האיטית כי היא התאימה לנו בזמנים.

מלון מומלץ בנאפולי

אנחנו בחרנו במלון הבוטיק Domus Deorum Deluxe אשר נמצא בעיר העתיקה של העיר. השירות היה פשוט מדהים, המיקום מעולה ובצמוד למסעדות, תחנת הרכבת המרכזית ומטרו. המלון עצמו והחדרים מאוד מעוצבים ונקיים , ארוחת הבוקר הייתה מצויינת ובכלל אם אתם מחפשים מלון בעיר אני לגמרי ממליץ לבחור בו. בנוסף מחודש מרץ הם אמרו שתהיה אפשרות לבחור ארוחת בוקר כשרה אם זה חשוב לכם.

למידע נוסף תוכלו ללחוץ פה לחצו כאן. אם תרצו לכתוב ישירות לווטאספ של מנואלה בעלת המלון לחצו כאן (Whatsapp 00393387150768)

סיכום

אני חייב לציין שנאפולי היא יעד מרתק אשר מתאים לטעמי לכולם ולא משנה מה ההרכב איתו אתם נוסעים, בנוסף ניתן כמו שציינתי למעלה לשלב בקלות עם יעדים נוספים באיטליה. אם אתם מתכננים גם טיול לנאפולי אל תשכחו להזמין כרטיסים מראש ככה תוכלו לחסוך הרבה כסף אותו הדבר עם מלונות.

עדי 31 ינואר 2023 12:46 at

תודה רבה על המידע . עזר לי מאוד. האם מצאתם / חיפשתם פארקים /גני שעשועים?

אלכס לגקוב צבל 31 ינואר 2023 16:57 at

הי עדי, אנו שמחים שעזרנו. לא חיפשנו פארקי שעשועים או גני שעשועים את האמת.