סיכום טיול משפחתי ביוון [פולופונס לפקדה ואתונה]

המסלול ביום הראשון של הטיול המשפחתי ביוון

• תעלת קורינתיה עוצרת הנשימה.
  • סופלקי וגירוס לצהריים, שנרגיש יוון.
  • שכשוך רגליים באגם ווליגמני המדהים ולידו גם בעתיקות הריון שם יש לגונה משוגעת עוצרת נשימה.
  • המשכנו לתצפית באקרוקורינתיוס, קורינתיה העתיקה. המבצר היה סגור בגלל השעה ועדיין זה נק' תצפית יפה על כל האיזור.
  • משם נסענו לקאטו קורניתיה למקום הלינה שלנו בבקתות בהרים.
  • סיימנו בעוד ארוחת ערב יוונית מעולה באחת משתי המסעדות היחידות שפתוחות פה באמצע השבוע. הזוי שרק שתיים אבל היא הייתה מעולה.

היה כיף, אבל חם אש, מחר נשלב רחצה זה בטוח.

יום שני – אזור טריקלה קורינתיה

אנחנו ישנים באזור ההררי שנקרא טריקלה קורינתיה בישוב בגובה 900 מטר, קטו טריקלה בבקתות הסקי בריזורט מהמם עם בעלים מסבירי פנים שעוזרים בכל בעיה. מקדישים סה״כ 3 ימים לאזור. הטבע פה פראי והכבישים צרים ומפותלים. צריך לקחת בחשבון שכל נסיעה קשה ומתארכת. את יומנו השני פה הקדשנו בעיקר לאגם דוקסה המהמם וביקרנו גם במנזר שמשקיף עליו שם עשו לנו סיור והיו סופר נחמדים. טעמנו ריבת ורדים שהם מכינים בעצמם. טבלנו רגליים קצת באגם ולא רחצנו בתוכו כי הוא היה קר מאד.

בסה״כ ביחד עם הנסיעה זה לקח חצי יום בדרך חזרה עברנו ליד אגם סטימפיליה אבל ויתרנו על הכניסה והביקור במוזיאון. חזרנו לריזורט לנוח ויותר מאוחר ביקרנו בעיירות הסמוכות כולל ארוחה במסעדה מתחת לעץ מייפל ענקי שהראה בן מאות שנים. מחר יום טיול ג׳יפים עם מדריך מקומי וביקור בקניון שאמור להיות עוצר נשימה.

יום שלישי – טיול ג׳יפים

היום האחרון שלנו בטריקלה קורינתיה וכאמור היום עשינו יום טיול ג׳יפים עם מדריך מקומי מחברת Explore Ziria. בדרך כלל יוצאים עם טרקטורונים זוגיים אבל בגלל מחסור בנהגים ביקשנו מהבעלים זאק לעשות את זה איתו בג׳יפ. בבוקר גילינו שמדובר בג׳יפ קבינה חייתי וממוזג. האבק נשאר בחוץ וביחד עם המיזוג לא נשמעו תלונות מכיווננו.

הטיול עבר בין ההרים בנקודות התצפית היפות ביותר. באמצע יש מסלול הליכה של שעה לקניון עם בריכות מים ומפלים, מקום מדהים להעביר בו את הזמן עם מים קפואים בטמפרטורה של בערך 4 מעלות, אז רק טבלנו רגליים. המסלול לקניון למטה ובחזרה בעליה לא היה קל אבל כולם עמדו בו בגבורה. אחרי העליה נסענו לבקתה מדהימה מוקפת נחלים ועצי אשוח שם ארגנו לנו פיקניק בראנץ׳ שווה. בקיצור ממליצים בחום לדבר עם זאק אם אתם מגיעים לאזור ולשריין טיול טרקטורונים או ג׳יפים. הוא בנאדם מקסים, הסביר לנו המון על המקום ועל יוון בכלל והיום איתו עבר בכיף גדול. בסופי השבוע יש להם גם השכרה של אופני הידרו באגם דוקסה בו ביקרנו אתמול.

בערב רצינו להרגיש קצת ציוויליזציה כי טריקלה באמת מבודדת אז נסענו לעיירת החוף קסילקסטרו, מרחק של כחצי שעה נסיעה, לסיבוב על הטיילת, כמה שיפודים (סופלקי) בעגלת האוכל של זאק המדריך (עבודתו השניה) וארוחה במסעדה מקומית מול השקיעה ההורסת. לגמרי התאים לנו. עכשיו הגיע הזמן לפרוש כי מחר השכמה מוקדמת. גם עוברים אזור לנפפליו לשלושה לילות ובעיקר כי עושים רפטינג בדרך לשם על הבוקר. התרגשות.

יום רביעי נפפליו ורפטינג

הפלופונס הוא חצי אי ענק שמורכב ממספר מחוזות וגם ארבע אצבעות יבשה מפורסמות שנכנסות לתוך הים. אחרי שלושה ימים במחוז קורינתיה היעד הבא שלנו הוא מחוז ארגוליס ומקום הלינה שלנו הוא העיר נפפליו שנחשבת לאחת היפות בערי יוון אם לא היפה ביותר. רבים מטיילים אליה בטיול יום מאתונה משום שהיא במרחק של שעה וחצי נסיעה בלבד בכבישים המהירים. אבל בדרך לנפפיליו עשינו מעקף למחוז הררי נוסף, מחוז ארקדיה כדי לעשות רפטינג על נהר הלוסיוס. בחרנו בחברת פריפטיה, קבענו עם אלכס עוד מישראל והיום על הבוקר נסענו מההרים בטריקלה לעיירה קריתנה בהרי מחוז ארקדיה משם יוצאים לרפטינג.

הרפטינג היה מושלם, שילוב של זרם לא חזק מדי ומסלול מאד טכני עם המון סלעים, מדרגות, קפיצות ומעברים צרים וכמובן שגם אפשרות לקפוץ למים הקרים. המדריכים היו מאד מקצועיים ונהנינו בטירוף. בסיום המסלול לקחו אותנו להליכה קצרה למפל מרהיב וקר שגם בו נכנסנו למים. עשינו בעבר רפטינג גם בזגוריה בנהר הווידומטיס וזה בלוסיוס שעשינו היום היה מוצלח בהרבה. מסלול מושלם למשפחות עם ילדים ופשוט מסלול כייפי. בקיצור, עבורנו זה היה אמנם עיקוף ארוך אבל לא הצטערנו, פשוט פעילות חובה.

עייפים אך מרוצים הגענו אחה״צ לעיר נפפליו מקום הלינה שלנו, עיר מאד מתויירת עם חוף קרוב, אזור היסטורי, מבצרים ענקיים והמון חנויות מכל הסוגים ומסעדות מודרניות וגם המון מאכלי ים. הנוף המטורררררף ממרפסת החדר שלנו הבהיר לנו מיד שכל הסיפורים נכונים. עיר יפה ומיוחדת מאד. סיבוב ערב קצר ופרשנו לישון אחרי יום מאד מעייף.

מטבע הדברים ברפטינג המדריך מצלם, לא אנחנו. זה לא היה לי קל אבל בכל זאת נסגור את היום עם התמונה החשובה ביותר והיחידה שצילמנו: המהממות שלנו מתרגשות שיא לפני היציאה לרפטינג. מחר יום רגוע באזור. חייבים את זה.

יום חמישי עיר נפפליו

היום יום שבת, והיה ברור שנחוצה לנו מנוחה מהפעילות הגופנית והנסיעות ולכן נשארנו באזור העיר נפפליו בה אנו ישנים ונהנינו מכל מה שיש לה להציע כמעט:

• ארוחת בוקר עשירה במלון.
  • חצי יום בים, בחוף קרת׳ונס החולי הקרוב לעיר.
  • חזרה למלון.
  • גירוס וסופלקי לצהריים.
  • מנוחת צהריים.
  • אחה״צ ביקרנו במבצר פלצידי המהממם שמספק תצפית יפהיפיה על העיר וגם המון תמונות.
  • שופינג ברחובות העיר הראשיים.
  • ארוחת ערב טעימה במיוחד במסעדה The Nest מול הים בשקיעה וגלידה מעולה לקינוח.

חזרנו עייפים אך מרוצים. נפפליו היא עיר תיירותית על כל המשתמע מכך וזה כיף ואי אפשר לפספס גם את יופיה. בקיצור, גם יפה וגם אופה. מחר עוד לא הוחלט לאן מועדות פנינו, נשאיר את זה הפתעה.

יום שישי – נפרדנו כך הייתה דממה…

יום אחרון בנפפליו היפה. נהנינו פה אבל הגיע הזמן להמשיך ליעד הבא, בדקנו אפשרות לשיט לאי הידרה אבל ויתרנו בגלל השעות שזה מבזבז בהמתנה בין הגעה לישוב ועד שעת השיט. פתחנו בקפה ומאפים של בוקר במאפייה מקומית, המשכנו בחצי יום בחוף הים המסודר של העיירה הקרובה טולו.

חזרנו לנפפליו אכלנו גירוס וסופלקי לצהריים ופרשנו לנוח במלון הממוזג (חובה) בשעות החמות. בערב יצאנו לסיבוב אחרון בעיר. הצטלמנו בשקיעה המהממת בטיילת וקינחנו בארוחה איטלקית שווה ובגלידה מגולגלת, אחד הלהיטים עכשיו. עוד מיתרונות העיר הגדולה, יש בה כל סוג אוכל שתרצו, לא רק המקומי.

מחר לשם שינוי, אחרי יומיים מהנים בחופים, מתחיל חלק החופים של הטיול שלנו כשאנחנו עוזבים לכיוון האי לפקדה ל-5 ימים.

יום שביעי – האי לפקדה

המרחק: 4.5 שעות נסיעה, יצאנו מנפפליו בבוקר, נסענו בכבישים המהירים ויצאנו מהפולופונס דרך גשר ריו המטורררף. הוספנו עצירה קצרה במיסולונגי כדי לחלק את הנסיעה לשתיים. הנוחות באי לפקדה שחיברו אותו ליבשה בכביש ואפשר להכנס בקלות בעוד בחלק מהאיים האחרים היינו שורפים שעות בהמתנה למעבורות. זה היה אחד השיקולים שלנו בבחירת היעד, אחרי כמובן החופים המדהימים של האי.

הגענו למלון המקסים שלנו, מקום הלינה שלנו לחמשת הלילות הקרובים, שנמצא בעיירה נידרי שהיא העיירה הכי תיירותית באי אחרי הבירה לפקדה טאון. יש פה המון מסעדות, נמל וחוף קרוב וטיילת כייפית שנסגרת לתנועת מכוניות ב-19:00 בערב. אנחנו אוהבים מקומות שגם בערב יש בהם המון מה לעשות ולכן בחרנו בנידרי.

כפי שאפשר לראות גם בתמונות, הנופים הקלאסיים של נפפליו התחלפו באחת למראות האופיינים לאיים ובהמון כחול. מחר נתחיל בסיבוב שלנו באי ובחופיו הלבנים כחולים שיש שאומרים שהם מהחופים היפים ביוון. נבדוק ונעדכן.

יום שמיני – חמישים גוונים של כחול

היום התחלנו את סיור החופים בלפקדה וביקרנו בשני חופים:

חוף פורטו קציקי שהבטחנו לכם לבדוק אם הוא אכן בין החופים היפים בעולם. אז עדיין לא ראינו כל חוף בעולם, אבל אחרי הביקור והתמונות, אפשר לומר שיופיו עולה על כל דמיון. הרגשנו בעננים תרתי משמע. חוף לבן מוקף מוקף צוקים, עם מים צלולים וקרים, אפקט עננים ויופי עוצר נשימה. יש במקום גם קיוסקים ומסעדה שמגישה עד לחוף למי שמעוניין. צל יש בבוקר מהצוקים אבל רצוי לבוא עם שמשיה כי אין להשכרה. בקיצור, ביקור חובה.

חוף וסיליקי, חוף עירוני יפה ומסודר בעיירה וסיליקי בדרום לפקדה, עוד עיירה גדולה, עם מפרץ יפהיפה שנחשב מעולה ללימוד שיט מפרשיות וחוף חולי רדוד, מעולה למשפחות. הגענו לשם בצהריים, המראה מלמעלה של המפרץ כולו, כחול נקי ומלא במפרשיות, היה עוצר נשימה. החוף עצמו לא כחול משוגע כמו פורטו קציקי, אבל הוא מאד נוח. מים רדודים, חול וים שטוח עם מעט מאד גלים ורוח. פחות יפה אבל ממש כייפי. כצפוי היינו מוקפים בתלמידי שיט במפרשיות. עשה חשק האמת.

קינחנו במסעדת דגים מול החוף שלצערנו הייתה קצת איטית, אבל חזרנו עייפים אך מרוצים למנוחת צהריים במלון. את הערב כבר נעביר ברגוע בטיילת של נידרי. מחר נמשיך לתור את האי, עוד אין תכנית סופית לאן. כמובן שנעדכן…

יום תשיעי – הכחול הגדול

היום המשכנו בסיור החופים בלפקדה וביקרנו בחוף קת׳יסמה שהוא החוף המתויר ביותר באי. מאות שמשיות עם מיטות שיזוף, מספר מסעדות וברים שכל אחת משרתת חלק בחוף ומספר רב של חברות מצנחי רחיפה שמציעות צניחת טנדם ב-85 לאדם. המצנחים הם חלק מהנוף בחוף משום שהם קופצים מהצוק מעל, דואים מעל הראשים של מבקרי החוף ונוחתים מאחור על החוף ממש.

גם החוף הזה חולי ובעל צבע כחול מדהים. חוף אינסופי נקי ומסודר כפי שאפשר לראות בתמונות וזה גם מה שכייף בו. יש בו הכל ופשוט לא תרצו לעזוב. בילינו בו שעות ואם זה לא מספיק, בהפתעה  גילינו שבאחד הברים בחוף יש גם בריכה שהכניסה אליה חופשית. בילינו גם בה שעה מהנה

בקיצור הוא אולי לא החוף הכי יפה באי אבל הוא פשוט חוף כייפי ולא סתם הוא עמוס (הוא ענק, העומס לא מורגש). גם אנחנו נהנינו מאד, הבנות הכי אהבו אותו מכל החופים עד כה ומצנחי הרחיפה מספקים גם תפאורה יפה.

לאחר מכן חזרנו למלון בנידרי לאכול צהריים בסת׳ניס המומלצים ביותר לגירוס וסופלקי ולמנוחת הצהריים הנחוצה ביותר. גם מחר נמשיך לתור את האי, עוד נחליט בהמשך לאן.

יום עשירי – שייט בין האיים

הפעם החלטנו לגוון עם שייט על ספינת Nidri Star 1, שיוצאת מהישוב שבו אנחנו לנים לטיולים יומיים בין האיים. זה מאד תירותי וממוסחר והספינה מכילה עד 550 איש בשלוש קומות אבל זה גיוון למה שעשינו עד כה והבנות התלהבו מהרעיון אז הזמנו מקום להיום. הסיור עובר סביב לפקדה מהמזרח למערב ומשם לקפלוניה ואית׳קה האיים הסמוכים ועוד כמה עצירות קטנות. כולל שתי עצירות לרחצה בחופים: בחוף אגרמני בלפקדה וחוף הזהב באית׳קה וגם ארוחת צהריים שכלולה במחיר הכרטיס.

בסה״כ נהנינו אבל גם היו הרבה שעות לשרוף בין העצירות. החופים היו מדהימים עם מים צלולים וקרים והיו גם קפיצות מהסיפון למים. החופים היו ללא ספק העצירות הכי כייפיות. בנוסף, יצא לנו לאכול את הקינוח הכי טעים עד כה בטיול, בנופי במסעדת מלינה בקפלוניה. היה וואו. בקיצור לא יודע אם אנחנו מאד ממליצים על החוויה. עדיף להיות אדון לעצמך עם אוטו ממוזג בלי ההמון מסביב והלו״ז שנקבע לך. אבל במסגרת הטיול שלנו זה היה גיוון נחמד והפוגה מהנהיגה. בקיצור לא חובה, רק אם זורם לכם.

גם מחר נמשיך לתור את האי, בטוח נשלב ים ומחר גם נחזור לרכב שלנו.

יום אחת עשרה – Save The Best For Last

היום הוא יומנו האחרון בלפקדה, וניצלנו אותו ללכת לחוף מומלץ אחד אחרון, חוף אגיופילי שבדרום האי ליד וסיליקי. חוף מבודד יחסית, שיש אליו גם הסעות פעם בשעה בספינה מוסיליקי וכמובן שגם בחזרה. אפשר גם להגיע ברכב כמו שאנחנו עשינו. יש תשלום של 10 אירו לחניה ו-20 אירו לשמשיה ושתי מיטות שיזוף. קצת יקר.

אבל החוף הזה גם יפה מאד עם הצבעים הכחולים לבנים היפים כל כך של לפקדה וגם יש בו שילוב של המים הכי צלולים מכל החופים וגם להבדיל מחופי המערב יש כמה מטרים עד שנהיה עמוק (בחופי המערב הייתה מדרגה ממש קרובה לחוף ונורא עמוק נורא מהר). בקיצור החוף הזה הוכתר על ידי הבנות שלנו כהכי נוח וכייפי. בילינו שם חצי יום מהנה, אחלה בחירה ליום הפרידה מהאי. לאוהבי האקסטרים יש גם אפשרות לקפוץ למים מהצוק בקצה החוף.

חזרנו לעיירת הבסיס שלנו נידרי לארוחת צהריים קלילה למנוחה ובערב נחזור גם למסעדה שהכי אהבנו פה Pomodoro האיטלקית-יוונית. ממליצים גם עליה בחום.

5 ימים מאד כייפיים עברו עלינו בלפקדה. כמו כל חופשת איים לגמרי היינו רוצים פה עוד כמה ימים כאלו של שמש וחופים נדירים. מחר יום המעבר לאתונה, נסיעה ארוכה, מחזירים את הרכב, ומקנחים ביומיים מלאים שם עד הטיסה חזרה. הכל עובר מהר מדי.

יום שתיים עשרה – אתונה

הגענו לאתונה אחרי נסיעה ארוכה מלפקדה שעברה בקלות בכבישים המהירים. הסתובבנו בעיר בלי יעד מוגדר. אכלנו. רחוב ארמו. כיכר מונסטיראקי ועוד. לפנינו עוד יום וחצי עד הטיסה,היום כבר קמנו באתונה ליום מלא. נוכל להספיק יותר.

יום שלוש עשרה – אתונה

יום ראשון בשבוע ויום ארוך באתונה עם מלא תחנות: התחלנו בכיכר סינטגמה, חילופי המשמר בפרלמנט, סיבוב בגנים הלאומיים, זפיון הול, שער אדריאנוס, רחוב אדריאניו, הפסקה בקפה מלינה בפלאקה לארוחת בוקר. משם עלינו לגבעת אראפגוס לתצפית מדהימה על כל העיר ועל האקרופוליס וירדנו דרך האגורה, הפורום הרומאי לשוק הפשפשים של מוניסטראקי. המצה על מסעדת עליסה בארץ הפלאות המשוגעת, עוד סיבוב בארמון וחזרנו למלון למנוחה. צהריים אכלנו המבורגר מדהים ב-Juicy Grill שאסור לכם לפספס. ובערב גלידה מדהימה ב-Davinci. מעבר לזה ניתן לתמונות לדבר.

מחר בערב הטיסה, אז נשאר לנו חצי יום להשלמות.

יום ארבע עשרה ואחרון – טיסה הביתה

חצי יום אחרון. הסתובבנו באתונה בשכונת פסירי המקסימה, המשכנו לביקור במוזיאון האשליות וקינחנו בעוד ארוחה וקינוח. טעם טוב לסיום וטיסה הביתה עם הרבה עיכובים ובורדינג הזיה. אבל חזרנו בשלום וזה הכי חשוב, עייפים אך מרוצים אחרי זמן איכות משפחתי והמון חוויות.

זהו. תם הטיול. נהנינו. רצינו עוד כמה ימים של חופים, אבל גם כיף לחזור לארץ.