סיכום טיול משפחתי של 11 ימים באלפים הצרפתיים ופריז בחודש אוגוסט

סיכום טיול אוגוסט 2019 – האלפים הצרפיים.

אז מה היה לנו? 11 ימים, 2 הורים+ סבא סבתא+ 3 קטנים בגילאים 6, 3, 1.

נחתנו בפריז CDG

הנחיתה היתה בטרמינל 1 וחייבת לציין שהייתה לנו חוויה ממש לא טובה. זה טרמינל קטן וצדדי, במטוס היו מאות אנשים שהיו צריכים להמתין לביקורת דרכונים של 2 שוטרים! חיכינו בתור יותר משעתיים, מיותר לציין שאין שום עדיפות לאנשים עם תינוקות מה שקיים במקומות אחרים. ניסינו לבקש שיגדילו את הצוות אבל שום דבר לא עזר. השכרנו רכב דרך אוויס, והשכרת הרכב היא בטרמינל 3, מה שלוקח נסיעה של רבע שעה. מאוד לא נוח. המלצה שלי – שימו לב באיזה טרמינל אתם נוחתים.

משם המשכנו למלון Novotel saclay hotel paris – מלון מומלץ, בערך חצי שעה נסיעה משדה התעופה, ממוקם 5 ק"מ מפריז. למלון חנייה חופשית. על ארוחות הבוקר משלמים רק המבוגרים. בכלל, רשת נובוטל מאוד נוחה לאירוח עם ילדים.

אבלון (Avallon)

למחרת בבוקר המשכנו לכיוון Avallon – עצירת ביניים בדרך לאלפים. לנו במלון Le brit hotel dak שגם עליו אני ממליצה. Avallon עיירה מקסימה, קרובה ל-Vezely, שם יש תצפית מהממת על כל האיזור מתוך כמו מרפסת.

בדרך לאלפים הצרפתיים

למחרת המשכנו לאלפים, לינה במלון מקסים La pointe percée בעירייה מהממת Grand bornand. מהחדרים יש נוף מהמם. שם לנו 6 לילות.
יום אחד היינו באנסי, יום אחד בפארק Merlet ושאמוני. יום אחד עלינו ברכבל בעיירה שבה לנו, ונסענו לכפר העיזים Lindarets ובמורזין. יום אחד היה גשום ונסענו לקניון ליד אנסי. ביקרנו במגלשות הרים ב- Semnoz ובפארק טיפוס חבלים (Aravis adventure park). וביקרנו גם ב- Gorges du fier.

בדרך חזרה לפריז, עצרנו ללילה בליון וביקרנו בפארק Parc de la Tête d'Or – פארק מקסים עם גן חיות חינמי, אגם עם סירות וברווזים ומתקנים לילדים. בפריז הלכנו לראות את האייפל כמובן. אחרי ביקורות נוראיות על התורים ביורודיסני החלטנו לוותר ובמקום ביקרנו ב- Jardin d'acclimatation. הפארק מהמם וגדול עם המון מתקנים שמתאימים לכל הגילאים וכמעט אין תורים.

בלילה האחרון ישנו בנובוטל אורלי, שצמוד לשדה התעופה, ובבוקר פשוט צעדנו ברגל לשדה וזה היה מאוד נוח. לסיכום – צרפת מהממת, נופים מדהימים והמון חוויות. עם זאת חייבת להדגיש שהיעד ממש יקר, החל מהאטרקציות וכלה באוכל ואפילו ארטיקים, הכל ממש יקר ביחס למדינות אחרות באירופה.