סיכום טיול משפחתי עם רכב שכור באוגוסט – 12 ימים בצ'כיה, סלובקיה ואוסטריה

12 ימים בצ'כיה וסלובקיה (ולילה אחד בוינה) עם 3 ילדים.

טסנו עם טיסות של UP לפראג. מפראג נסענו ברכב לסלובקיה ובחזרה לפראג, בסה"כ כ- 1800 ק"מ.

יום 1 – פראג

נחתנו בפראג בלילה, לקחנו את הרכב השכור ונסענו למלון Hotel Beránek, מומלץ. ממוקם כ- 5 דקות הליכה מכיכר ואצלב, מלון נקי ומסודר, חניה בתשלום אבל ממש מול פתח המלון. בבוקר טיילנו קצת בפראג. חנות המליס – גן עדן לילדים!

יום 2 – צ'סקי קרומלוב

המשכנו לכיוון צ'סקי קרומלוב – עייריה מקסימה, מדרחוב ומצודה יפים, היה ממש כיף לשוטט ברגל. ישנו ב – R-Penzion וכאן אני חייבת לתת דיס המלצה. הזמנו חדר עם מקלחת ושירותים וקיבלנו חדר ללא מקלחת ושירותים, הם היו בקצה המסדרון וזה היה ממש לא נוח. החדר שלנו היה ממוקם בעליית גג עם זוית לא הגיונית, ובאיזשהו שלב הפסקנו לספור את מספר הפעמים שקיבלנו מכה בראש…

יום  – וינה

סענו לכיוון וינה – הגענו אחה"צ, עשינו צ'ק אין ב-Ibis Budget Wien Messe. מלון בסיסי מאוד, אבל נמצא מרחק הליכה מהפראטר. את אחה"צ עד הלילה בילינו בפראטר, והיה ממש כיף!

יום 4-5 – ברטיסלאבה

המשכנו לכיוון ברטיסלאבה סלובקיה, בדרך עצרנו בפארק הלאומי דונאו אוון. ממליצה על המקום בחום! לצערי לא הצלחתי למצוא כמעט המלצות על המקום אבל שמחה מאוד שעצרנו שם. שמורת טבע נגישה עם המון הסברים ומתחמים חוויתיים. בברטיסלבה התארחנו ב-Vienna House Easy Bratislava. מלון מקסים, נגיש ומאוד מותאם גם לילדים ותינוקות. נמצא מול קניון ענק, מה שנתן לנו את האופציה גם לעשות קצת קניות פארק היער בברטיסלאבה – בהחלט שווה ביקור. פארק גדול מאוד עם מתקנים מעץ, אומגה ועוד.

יום 6-7-8  – באנסקה ביסטריצה וסטרבה

מברטיסלבה המשכנו לכיוון באנסקה ביסטריצה, עיר נחמדה מאוד. ישנו 2 לילות ב- Penzion Hastrman, ממליצה בחום. אכלנו במסעדה מדהימה Koliba krostofa. אוכל מקומי טעים וטרי. המדרחוב מאוד נחמד, טיפסנו למגדל השעון, וראינו 3 חתונות שהתקיימו במקום. משם המשכנו ל- Strba. ישנו ב- Penzion Veronika. וואו, איזה מארחים! הרגשנו כאילו הגענו לקרובי משפחה שלא הכרנו מעולם. אנשים חמים, מיד רצו והביאו לילדים משחקים וקטפו תותים ופטל מהגינה. את ארוחת הבוקר למחרת הכינו מכל הלב ובסופה נתנו לנו שקיות כדי שתהיה לנו צידה לדרך. בהמלצתם נסענו ל- Strbské Pleso, עלינו ברכבל פתוח להר ממנו משתקף נוף מהמם של אגמים והמון ירוק. במקום יש הרבה מסעדות ובתי קפה, ממש מקום כיפי לטיול של יום.

יום 9 – Zoo kontakt

למחרת נסענו לגן חיות Zoo kontakt – חייבת לציין שבניגוד להמלצות הרבות שקיבלנו, אנחנו די התאכזבנו. יש הרגשה שהחיות שם ממש מסכנות, והפכו לחיות מחמד בלי כל קשר למה שהן באמת. משם נסענו ל-Fun park ziarce , מקום כיפי מאוד לילדים. מגלשות הרים והמון טרמפולינות ומתנפחים. בילינו שם כמה שעות טובות. המשכנו לכיוון רוזמברוק, והתארחנו ב- Villa de Likua. במילה אחת- מושלם! ג'ורג' הבעלים סימפטי, מיד נתן לנו טיפים והמלצות. המקום מדהים ביופיו. בערב ישבנו בחוץ והיה קריר, קיבלנו שמיכות וכוס תה חמה.

יום 10 – מלינו – Malino

הר עליו עלינו ברכבל, ואגם שבו ניתן להשכיר סירות וגם ללכת על המים בכדור (לא התנסנו). משם המשכנו לטרנצ'ין, בכיוון חזרה לפראג. עיירה נחמדה, אם כי מעט מנומנמת. עלינו על המצודה והנוף היה מקסים, יש שם גם כמה חדרי תצוגה על טירות, אבירים ודרקונים, הייתה חוויה לילדים. אכלנו בערב במסעדה במלון Elizabeth והיתה חוויה מדהימה.

יום 11 – ליטומיסל – Litomysl

לילה לפני אחרון, מגיעים חזרה לצ'כיה. לנו בעיירה מהממת Litomysl. בפנסיון מומלץ Penzion V Podzámčí Litomyšl. לעיירה מדרחוב מדהים שטיילנו בו יותר מחצי יום. הרגשה כאילו חזרנו אחורה בזמן, חנויות מהממות, בתי קפה ומסעדות, בתים צבעוניים. אווירה מדהימה.

יום 12 – פראג

בלילה האחרון חזרנו לפראג וישנו במלון Residence Vysta עליו אני לא ממליצה.

אשמח לענות לשאלות אם יש. סלובקיה וצ'כיה מדהימות! יש הכל מהכל. ממליצה בחום!