טיול בדולומיטים איטליה ובסלובניה עם ילדים קטנים – מסלול מותאם לעגלות תינוק

סיכום טיול מסלול מותאם לעגלות בדולומיטים איטליה ובסלובניה. הרכב: זוג + 2 (1, 3.5). משך הטיול: שבועיים, שבוע בכל מקום, טיולי כוכב.

טיסות ישירות ללובליאנה (בירת סלובניה) של עם חברת תעופה סאן דור (Sundor).

סאן דור הינו מותג של חברת תעופה אל-על אשר מבצע טיסות שכר וטיסות ובהתאם לעונה.

השכרת רכב בלובליאנה (סלובניה)

השכרנו ב-Sixt מיני ואן מצוין ומרווח. הבאנו כסאות בטיחות מהבית.

האם כדאי לקחת עגלה לתינוק לחו"ל?

התלבטתי רבות בנושא. בסופו של דבר קניתי ביד 2 עגלת אחים, כלומר עגלה ברוחב של עגלת יחיד אך עם שתי כיסאות אחת אחרי השנייה. אני מאוד מרוצה מההחלטה, העגלה שימשה אותנו רבות כשגם הגדולה רצתה לנוח ואנחנו רצינו להמשיך. בנוסף הבאנו מנשא טיולים לתינוק ועוד מנשא ארגו בייבי לטיסות. השתמשנו בכולם.

מקומות לינה שלנו בדולמיטים וסלובניה

מלון דירות מומלץ בבלד (סלובניה) למשפחות עם ילדים

מיקום: כפר זאסיפ (Zasip) ליד בלד (Bled)

בסלובניה Pri bicsu מעין חווה מחוץ לבלד. גם פה לקחנו דירה עם שני חדרי שינה. הכל חדיש, מרווח ומאובזר. גם פה היה חדר משחקים. ארוחת בוקר בתשלום נוסף, מחיר מאוד זול וארוחת בוקר שיש בה את כל מה שצריך, אפילו ירקות. לקחנו פעמיים או שלוש והשאר בדירה.

למידע נוסף על החווה הסופר מומלצת לחצו כאן

מלון דירות מומלץ בדולמיטים למשפחות עם ילדים

מיקום: סלבה די ואל גרדנה (שבואל גארדנה)

אנטארס רזידנס (Residence Antares) – מלון דירות חדיש, לקחנו דירה עם שני חדרי שינה. הדירה הייתה מרווחת מאוד ומאובזרת לחלוטין. במלון יש גם בריכה מקורה וחדר משחקים מאובזר היטב ששימש אותנו רבות. ארוחת בוקר בתשלום נוסף, קצת יקר לטעמי אבל ממש טעים, לקחנו פעם אחת והשאר אכלנו בדירה.

למידע על המלון המצויין לחצו כאן

*כדאי לשים לב: בשני מקומות הלינה יש מכונת כביסה ומייבש בתשלום. אני ממליצה בחום על שניהם, היינו ממש מרוצים מהלינה עצמה וגם מהמיקום.

תכנית טיול בבדולומיטים ובבלד לפי ימים:

אזור דולומיטים (איטליה) 6 לילות

יום 1 – טיסה ללובליאנה ונסיעה מאוד ארוכה דרך אוסטריה עד למלון לדולומיטים. עשינו עצירה בסופר גדול והצטיידנו. הגענו בשש בערב, ארוחת ערב ולישון.

יום 2 – במהלך האריזה גילינו שחסר לנו כמה דברים, אז בבוקר נסענו לקניון Twenty והשלמנו ציוד בדקטלון. נשאנו שם כבר לאכול צהריים. נדמה לי שראיתי שם ג'ימבורי גדול. חזרנו לעיירה שלנו, סלבה גרדנה (Selva), עשינו "טיול בעגלה" , גן שעשועים, קצת סופר וחזרה למלון. ניצלנו את חדר המשחקים והבריכה.

יום 3 – לקחנו בבוקר רכבל לגן שעשועים אלפיני, בעיני הכי מושקע שראיתי. במפה באתר זה נראה כאילו יש 3 גני שעשועים במרחק הליכה, בפועל מרחק ההליכה בין כל אחד הוא מעל שעה ולכן נשארנו בגן השעשועים שעלינו בו. אפשר בקלות להעביר שם חצי יום, גם אכלנו צהריים שם עם הנוף המשגע. יש שם עמדת השכרה של אופניים ועגלות הרים, אחרי ארוחת צהריים שכרנו עגלת הרים ועשינו טיול רגלי אל בקתה ששם היו כמה חיות, ומעט משחקים ועוד נוף. בלינק ניתן לראות את המפה ושמות הרכבלים. מומלץ!

אלטה בדיה (AltaBadia):

כתובת: Strada Colz, 75, 39030 La Villa BZ, איטליה

אתר: www.altabadia.org

יום 4 – טיול רגלי של מעבר סלה אל בקתת ב-Comici. זה ממש קרוב למלון, מסלול יפיפה. אפשר להגיע לבקתה במסלול הליכה רגיל ומסלול מותאם לעגלות. הלכנו הלוך וחזור בשני המסלולים, המסלול הרגלי יפה יותר בעינינו. בבקתה יש מגלשה מהממת לילדים וגם מזרונים בחינם שניתן לפרוס ולעשות פיקניק. בבקתה התפנקנו בגלידה וקפה. נוף משגע כמובן. רשום שזה 40 דקות לכיוון, לנו כל הסיפור לקח מעל חצי יום. זה היה יום שישי והיה רשום באינטרנט שיש שוק אוכל באורטיזי, הלכנו לשם ולא היה שוק. עשינו טיול בעגלה בעיירה היפה ואכלנו במסעדה המומלצת בקבוצה MAURIZ KELLER שהייתה אכן מאוד מוצלחת.

יום 5 – עלינו ברכבל אחר לגן שעשועים אחר של אותו מתחם movement שהוזכר קודם. גם פה, גן השעשועים מושקע מאוד וניכר שאפשר להעביר בו כמה שעות. לצערנו התחיל להיות קר וגשום אז ירדנו למטה לקראת ארוחת צהריים ואכלנו במסעדה מקומית. ניצלנו את ההזדמנות למנוחה וחזרנו לישון שנצ בדירה 😊. כיוון שהמשיך הגשם ניצלנו את חדר המשחקים והבריכה של המלון.

יום 6 – עלינו ברכבל סגור למקופטש (Compatsch) ולאחר מכן רכבל פתוח בשם Paragraph לאלפ די סוסי. מיד שיורדים מהרכבל הפתוח רואים את הרמה הגדולה, מאוד יפה. וגם יש שם מסעדה ענקית עם גן שעשועים חמוד. שיחקנו קצת בגן שעשועים ולאחר מכן התחלנו ללכת בשביל הליכה לכיוון בקתת Edelweiss (כתובת: Str. Altonn, 18, 39033 Colfosco, Corvara in Badia BZ, איטליה).
הגענו בהליכה נעימה (שכן זה מישורי) לבקתה הקסומה הזו. נהינו מהנוף, אכלנו צהריים.

לאחר מכן חזרנו באותה הדרך. מכיוון שזה מישורי רואים את כל רשת השבילים, יש המון מסלולים ובקתות שאפשר להגיע אליהן, ועם עגלת הרים אפשר בהחלט ללכת שם. שיחקנו שוב בגן שעשועים שליד הרכבל וקינחנו בגלידה במסעדה הצמודה. לאחר מכן ירדנו חזרה ברכבלים אל האוטו וניסינו לעשות את מסלול הפטריות שנראה מהמם לילדים. אבל כשהגענו היה קר וגשום אז התקפלנו למלון.

סלובניה 9 לילות

יום 7 – עוזבים את איטליה וחוזרים בדרך הארוכה לסלובניה דרך אוסטריה. עשינו עצירה במפעל של לואקר. יש שם מרכז מבקרים ממש חמוד וסדנאות ליצירת וופלים לילדים שצריך להירשם מראש (www.loacker.com). כמובן אפשר לקנות לואקר, יש שם טעמים מיוחדים שלא ראיתי בארץ ומחירים נוחים. יש בחוץ גם גן שעשועים מושקע אבל במקרה שלנו היה גשום. הגענו בערב לדירה בבלד.

יום 8אגם בלד המדהים. אין ספק שאשפר לבהות באגם הזה כל היום. התחלנו את הבוקר בטיול רגלי + עגלה סביב האגם, הקפנו חצי אגם ואז עצרנו לאכילת העוגה המפורסמת. לנו היא לא הייתה טעימה. לאחר מכן לקחנו את רכבת התיירים הלבנה שהייתה קצת מאכזבת.

כלומר, הילדים התלהבו מזה אבל הרכבת לא נוסעת צמוד לאגם כמו הליכה הרגלית ולכן בחלק מהנסיעה לא רואים כלום. אחכ ארוחת צהרים במסעדה על האגם, ואז רביצה בחוף של קמפינג בלד עד הערב. אפילו נכנסו לרחוץ קצת באגם והיה נעים ומרגיע. כיף חיים

יום 9 – כיוון שהדירה שלנו הייתה מאוד קרובה לקניון וינטגר (Vintgar Gorge), נסענו אליו על הבוקר. ההליכה מאוד יפה! בקצה המסלול שתינו שוקו חם ואז הלכנו בחזרה. בדרך חזרה התחיל להתמלא ואכן כבר היה לא נעים. אז פשוט כדאי להגיע ממש ראשונים. כתובת: Turistično društvo Gorje, Podhom 80, 4247 Zgornje Gorje, סלובניה.

אחכ נסענו לאגם בוהין לחוף ב-Unack , שרצנו על החוף וקצת רחצנו באגם. כשמיצינו אז חזרנו לרכב וליד הרכב היה גן שעשועים מושקע אז בילינו שם קצת ואז לדירה. באופן כללי התרשמנו שמאוד קל למצוא גני שעשועים בסלובניה וזה ממש נחמד.

יום 10 – החלטנו לא לעשות את "יום המעגל" כפי שמומלץ בקבוצות כיוון שאנחנו עם ילדים קטנים אז לא רצינו המון שעות באוטו ולהיות בלחץ מרכבת המכוניות. התחלנו את הבוקר במגלשות הרים בקרנסקה גורה (Kranjska Gora) – תענוג, כיף ויפה. באותו רכבל למעלה יש בית קפה וגן שעשועים אז כמובן שגם אותו ניצלנו. אח"כ המשכנו לאגם יאסנה היפה ורצינו לאכול צהריים. לצערנו אין על שפת האגם מסעדות אלא רק בית קפה ודוכן של המבורגרים.

אז אכלנו המבורגר וסבלנו מדבורים. אז האגם אומנם מאוד יפה, אבל לא כדאי לעצירת אוכל. קינחנו בגלידה טעימה מהבית קפה. שמנו את הילדים לישון באוטו והמשכנו לפאס. חנינו בפאס, ויצאנו מהאוטו להסתכל ולהנות מהנוף בזמן שילדים ישנים. רגע של שקט. אח"כ חזרנו חזרה באותו כיוון, וחנינו שוב בקרסנקה גורה, הפעם במרכז העיירה. עשינו טיול בעגלה בין בתי הקפה ואח"כ מצאנו גן שעשועים לאחה"צ.

יום 11 –  שישי – ביום זה תכננתי לשלב את מערת פוסטיונה והשוק בלובליאנה. את הכרטיסים למערה הזמנתי יומיים מראש ל-10:30 בבוקר. ביום חמישי בערב הודיעו שהשוק מבוטל כי אמור להיות גשם. הגענו למערה בבוקר, כדאי להגיע 40 דק' לפני הסיור יש הרבה הליכה והתארגנות והם מתחילים ממש בזמן. אפשר להיכנס עם עגלה. לא צריך יותר מפליז. הסיור משגע, הרכבת ממש כיפית והמערה באמת מיוחדת מאוד. שווה כל רגע. כשסיימנו את הסיור היה כבר זמן לארוחת צהריים, יצאנו מהמתחם עם האוטו ואכלנו במסעדה מקומית בעירה.

אגב, יש המון מסעדות במתחם אז אפשר לאכול גם שם. אחרי זה נסענו למצודה ולקחנו אוזניות בעברית. נתנו גם לבת הבכורה אוזניות שתרגיש חלק מהעניינים . הקטן במנשא ארגו. המצודה מדהימה וההסברים מאוד מעניינים. מאוד מאוד מומלץ. בשלב הזה כבר היה מבול אז נסענו ל-BTC. הסתבוננו קצת בקנון הסגור. קצת שופינג וארוחת ערב במסעדה בקניון, שמנו את הילדים לישון באוטו וחזרה לדירה.כתובת מערת פוסטיונה Jamska cesta 30, 6230 Postojna, סלובניה

יום 12 – יום גשם (לובליאנה). נסענו בבוקר לפארק המים אטלנטיס (Vodno mesto Atlantis) שהינו בו עד הצהריים. אחלה פארק מים, חמוד מאוד.
כתובת פארק המים אטלנטיס: Šmartinska cesta 152, 1533 Ljubljana

לארוחת צהריים עברנו לקניון בי טי סי סיטי (BTC) אכלנו צהריים ונשארנו שם שוב עד הערב. הגשם היה חלש אז גם הסתובבנו מחוץ לקניון בחנויות הפתוחות והמשכנו בשופינג.

כתובת: Šmartinska cesta 152, 1000 Ljubljana, סלובניה

יום 13 – עוד יום גשם. הפעם נסענו ל-Mini city שגם ב-BTC – וואו. אחלה פעילות ליום גשום. זה מעין מתחם עם כ-40 חדרים שכל חדר הוא משהו מהעולם של הגדולים, כמו סופר, מרפאה, חדר עבודה , מוסך וכו'. יש גם פינה חמודה של ג'ימבורי. הגדולה הייתה מבסוטית והקטן גם. לצהריים אכלנו במסעדה במתחם ש ה-BTC, אח"כ חזרנו לשם עוד קצת עד שמיצינו ושוב קניון עד הערב.

יום 14 – יום אחרון של שמש! כיף שקיבלנו עוד יום שמש ליום אחרון, והחלטתי לא לנסוע למקום חדש אלא שוב לבלות ליד אגם בלד שהרגשתי שלא מיציתי אותו. הקפנו את חציו השני של האגם, היה מהמם. עצירת קפה וגלידה. השכרנו סירה לאי, פשוט מקסים. גם הסירה וגם ההליכה הקטנה באי. לאחר מכן ארוחת צהריים במסעדה על האגם ואז עברנו לגבעת סטרזה (Straza) עם המגלשות. גלשנו מספר פעמים במגלשות הרים וכך סיימנו את הטיול עם הנוף המשגע.

יום 15 – טיסת בוקר הביתה. בעצם לא הספקנו הרבה בסלובניה בגלל ימי הגשם, לגמרי אפשר לחזור לשם.

מוזמנים בשמחה לשאול כל שאלה בתגובות למטה!