קרוז סימפוני אוף דה סיז רויאל קריביאן (ספרד, איטליה וצרפת) – נגיש לנכים

חוזרים מחר מטיול מדהים, סופש בברצלונה + קרוז באונייה הגדולה והחדשה בעולם – הסימפוני אוף דה סיז – Symphony of the Seas של חברת רויאל קריביאן.

רויאל קריביאן בשנים האחרונות החלה לככב בזכות יצירת אוניות פאר מדהימות וענקיות! ״סימפוני״ הושקה בסוף מרס 2018, הסימפוני מצטרפת לצד אחותה ההרמוני שהושקה במאי 2016 שקטנה מהסימפוני סה״כ בכמה טון. בנוסף, הסימפוני הינה האוניה הרביעית מסדרת ׳אואזיס׳ שידועה באוניות מפוארות וגדולות, בין היתר, אלור אוף דה סיז, אואזיס אוף דה סיז, ההרמוני אוף דה סיז ועכשיו גם הסימפוני אוף דה סיז. הסימפוני הוכתרה בתור הספינה הגדולה בעולם. התלבטנו בין כמה חברות ספנות שונות, בין היתר, נורוויג׳אן, msc וכדומה, לבסוף אחרי אינספור המלצות בחרנו בחברת רויאל קריביאן, יש לציין שזה הקרוז הראשון שלנו, ובנוסף, נסענו עם אמא שלי, אישה על כיסא גלגלים. אחרי התלבטות קשה בבחירת האונייה בגלל הצי המפואר של רויאל קריביאן בחרנו בסימפוני. האונייה הייתה לא פחות ממושלמת, ממליץ בחום רב!

פרטים על האונייה – סימפוני אוף דה סיז

הסימפוני היא אוניית הנוסעים הגדולה בעולם, ממש עיר על המים – 230,000 טון, יותר מ-360 מטרים, 18 קומות, יותר מ-5,500 נוסעים מרחבי העולם, 2,500 אנשי צוות מיותר מ-80 מדינות (בין היתר גם מישראל, לדוגמא, דייב רופא באונייה, יהודי חי בדרום אפריקה, יודע עברית שוטפת), יותר מ-4,500 חדרים מסוגים שונים, יותר מ-30 מסעדות, בתי קפה וברים שונים ברחבי האונייה, קזינו מפואר בסגנון לאס וגאס בקומה הרביעית, “אזור הנוער״ ו״אזור הילדים״, חדר כושר ענק, מסלול ריצה מסביב לאונייה, טיילת בקומה החמישית, פארק עם צמחייה אמיתית (סנטל פארק) בקומה השמינית, ספא מפואר, מדרחוב בקומה השישית, מועדון לילדים, מועדון למבוגרים, בר בשם Playmakers בו משודרים משחקי ספורט מכל העולם, חדר בריחה בו המשתתפים צריכים להימלט מתוך צוללת, מתקן אומגה מקצה לקצה של האונייה, קיר טיפוס, מספר רב של בריכות, ג’קוזי ברחבי האונייה, בריכה מחוממת, 2 בריכות גלישה, 10 מגלשות מים (חלקם מתאימים גם לילדים קטנים), משחק Laser Tag – משחק יריות עם רובי לייזר, אולם מופעים ענק, משטח החלקה על הקרח, מגלשה בגובה 10 סיפונים (Ultimate Abbys), בר ביוני, תאטרון מים בו מתקיימים מופעי אקרובטיקה, מופעי ברודווי (היירספריי), מגרשי כדורגל, מגרשי כדורסל, מגרש טניס, מגרש גולף, מספר חדרי אוכל מפוארים וגדולים, שלל חנויות בגדים ועוד…. האונייה מחולקת ל-7 ׳שכונות׳ שונות. עלות בנייתה עומדת על 5 מיליארד ש״ח! בנובמבר הקרוב האוניה תעבור לנמל הבית שלה במיאמי.

יש מספר רב של סוגי חדרים שונים, החל מחדרים פנימיים ללא חלון ועד חדרים עם מרפסות וירטואלית וסוויטות. בהזמנה כבר מקבלים את מספר החדר, מראש הזמנו חדר מותאם לכסא גלגלים עם מרפסת ונוף לים בקומה ה-12 (חדר 12166), החדר היה מאוד מרווח, מרחק הליכה קצר מהמעליות, פעמיים ביום נכנסה אלינו העובדת הקבועה שלנו וסידרה לנו את החדר, הניחה לנו מגבות בשירותים, ובדקה אם אנחנו צריכים איזשהי עזרה. בנוסף, כל יום היא השאירה לנו הפתעה – מגבת בצורה מיוחדת שהונחה על המיטה (פעם בצורת פיל, פעם בצורת ציפור, פעם בצורת קוף וכו’), הביאה לנו חוברת אטרקציות ליום המחרת ובקיצור דאגה שהקרוז יעבור בצורה הכי נוחה שיש.

האונייה נחשבת ׳הכל כלול׳ – אוכל חופשי, שימוש בכל האטרקציות והמתקנים של האונייה וכו’ אבל גם בהכל כלול יש דברים שלא כלולים (שתייה מוגזת/אלכוהול/חמה, אינטרנט, כמה מסעדות בתשלום, טיפים, מסז’ים וכו’) מי שלא מעוניין לעשות חבילת שתייה אז ברחבי האונייה נמצאים קולרים, בארוחות בוקר וערב מוגשים שתייה קלה (תפוזים, לימונדה, מיץ תפוחים, קפה וכו׳). בנוסף עשינו חבילת אינטרנט בעלות של 355$ לשלושה אנשים, האינטרנט עבד מהר ברוב המקומות באונייה. ממליץ לסגור את כל הדברים הטכניים מראש או ביום הראשון באונייה (ישיבה בחדר אוכל, מקומות במסעדות, כרטיסים להופעות, טיולים וכו׳).

השירות באונייה הוא חלומי! תמיד בודקים אם אתה צריך משהו, נחמדים, מחייכים, מציעים תמיד עזרה! שאלנו באחד מן הימים את המלצרית בבופה האם יש סיגרים מטוגנים, היא אמרה שלא ומאוד התנצלה. היא קראה לשף שהתנצל בפנינו ואפילו שאל אם נרצה שהוא יכין לנו, מדהים.

אוכל באונייה:

בקצרה, טעים בטירוף. ארוחות הערב כמו במסעדת גורמה 5 כוכבי מישלן! מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח. הכל אבל הכל טעים בטירוף!!! ישנם כמה מסעדות בופה Windjammer Marketplace הגדול והמפורסם מגוון גדול של אוכל, מי שרוצה טיפה יותר שקט מוזמן לאכול בסולריום ביסטרו, מי שמחפש בריאות יכול לאכול בבופה בסנטרל פארק Park café, מי שחפצה נפשו באוכל מקסיקני יאכל ב- El Loco Fresh עם בופה מקסיקני עשיר, את הפיצות והמאפים הכי טעימים אכלנו בשדרה הראשית במסעדת Sorrento's Pizza. ישנם עוד הרבה מאוד מסעדות ודוכנים ברחבי האונייה.

טיסות:

טסנו עם חברת אל על סה"כ היה מעולה, הוספנו כסף וטסנו במושבי הפרמיום הנוחים. אוכל סביר מאוד, צוות נחמד ואדיב שדאג לנו, בנתב״ג ובשדה תעופה בברצלונה (אל פראט) הצוות של אל על עזר לנו מאוד עם הכסא גלגלים והמזוודות וכו׳ (בדלפק נעזרים). בטיסה הדיילות והדיילים ניגשו אל אימי כל כמה עשרות דקות כדי לבדוק אם הכל בסדר ובדקו שנוח לה, בסופו של דבר היינו מאוד מאוד (!) מרוצים.

מלון:

השתכנו במלון NH Collection Barcelona Pódium, מלון בדרגת 4 כוכבים (מרגיש כמו 5 כוכבים), המלון משלב חזית מהמאה ה-19 עם עיצוב פנים מודרני ויוקרתי, צוות אדיב ומנומס, פעמיים ביום דאגו להכנס לנו לחדר ולנקות אותו. המלון ממוקם כ-10 דקות הליכה מפלאסה קטלוניה ומשדרות ראמבלס. החדרים ממוזגים, מרווחים, בכל החדרים יש מיני בר, מכונת אספרסו וטלוויזיה. ארוחת הבוקר עשירה, מצוינת ומפנקת! המלון זכה אפילו בקיץ 2017 בתואר ״מלון השנה״ של העיר ברצלונה, בקיצור ממליץ בחום!

למידע נוסף והזמנת חדר במלון המפואר NH Collection לחצו כאן

מסלול הטיול/ההפלגה שלנו:

17‪.‬5‪.‬2018 ברצלונה 20.5‪.‬2018 יציאה מהנמל בברצלונה —> פלמה דה מיורקה —> מרסיי —> לה ספיצה (צ׳ינקווה-טרה/פירנצה/פיזה) —> צ׳יויטיקה (רומא) —> נאפולי —> יום בים —> חזרה לנמל של ברצלונה 27.5‪.‬2018

ערים ותובנות:

ברצלונה:

ברצלונה עיר תוססת ומדהימה, ביקור שני שלי בעיר היפה הזאת, משדרת הרמבלה המפורסמת ועד אצטדיון הכדורגל ׳קאמפ נואו׳ של הקבוצה המפורסמת בעולם בארסה. עשינו סיור פרטי בעיר, הופתענו מכך שהעיר נגישה מאוד (יותר מישראל!). נהננו מאוד, ממליץ לפחות 3 ימים מלאים.

פלמה דה מיורקה:

לאחר שיצאנו מהאונייה חיפשנו מונית נגישה לכיסא גלגלים, מכיוון שלא הייתה שום מונית שמתאימה לכיסא גלגלים הסדרנים האדירים הזמינו לנו מונית מיוחדת (עם רמפה), הנהג המדהים עשה לנו סיור באי פלמה, הסיור עלה 200€ ל-5 שעות לארבעתנו, בסיור היינו בין היתר בקטדרלת מיורקה, פלאייה דה פלמה, האקווריום הנחמד, בשוק המקומי וכו׳.

מרסיי:

במרסיי אמא שלי לא ירדה, היה יום גשום, נסענו במונית במחיר של 17€ לכיוון למרכז העיר, לקחנו סיור בקרונית שהעלתה אותנו לקטדרלת נוטרדאם (תצפית מדהימה על העיר!) אחכ הסתובבנו קצת במרכז העיר וחזרנו לאונייה, בעיקרון למרסיי פחות התחברנו.

לה ספיצה:

בזמן שרוב נופשי האונייה היו בדרכם לצ׳ינקווה-טרה, פיזה ופירנצה אנחנו החלטנו להסתובב בעיר עצמה שהתגלתה כיפיפיה! אכלנו פסטה טרייה במסעדת Locanda del Mercato, קצת עוגיות טריות מהמאפייה, קצת קניות וחזרנו לאונייה, מאוד נהננו!

רומא:

שוב אמא שלי לא ירדה איתנו, רומא מרוחקת בכשעה וחצי נסיעה מהנמל, לקחנו סיור דרך האונייה ונפרדנו מ-129$ לכרטיס, לטעמנו, היה שווה! לסיור קוראים Taste of rome. ראינו הרבה מרומא במעט זמן, היינו בקולסיאום, בותיקן, במזרקת טרווי וכו׳, היה בין היתר זמן חופשי.

נאפולי:

״ההפתעה״, לפני שטסנו שמענו המון דברים כמו ״אל תרדו מהאונייה״ , ״סעו לסורנטו, פומפיי, קאפרי רק אל תשארו בנאפולי״ ט ע ו ת (!) נאפולי מדהימה. בניינים צבעונים ויפים, אנשים חמים ונחמדים, פיצה נפוליטנית מעולה, שפע של חנויות שלא מביישות את השדרה החמישית או את אוקספורד, בקיצור מדהים! אפילו הופתענו מהנגישות בעיר, לא אשקר שקצת מלוכלך, וקצת יש הומלסים אבל אותו הדבר בכל שאר הערים (בפרט מלה ספיצה היפה) בקיצור ממליץ לחוות את העיר המדהימה הזאת! כייף.

ביטוח טיול:

כמו בפעמים הקודמות בחרנו שוב בביטוח של פספורטכארד, אין לי מה להוסיף יותר מדי, חוץ מלהמליץ.

ואם עדיין לא הבנתם, אז הטיול היה מדהים! שונה ומיוחד משאר הטיולים שעשיתי, ממליץ מאוד!