נאפולי בינואר – סיכום מפורט של סופ״ש ביעד קסום!

טסנו לנאפולי בינואר מרביעי עד שבת עם wizz, שעות נוחות מאוד, צוות אדיב ומחיר הזוי 404 ש"ח לזוג הלוך ושוב – עוד מעט יחלקו בחינם 🙂 לא הזמנו מקומות שמורים ולאחר ההמראה התקיים הטקס הישראלי להחלפת כסאות וחצי מטוס ישב היכן שרצה… מזג האוויר היה מצוין, אומנם גוגל כתבו יום לפני 90% משקעים אבל נפלנו על ה- 10% ולא התלוננו, בגדול מזג האוויר מזכיר את ישראל מינוס 3 מעלות.

מוניות בנאפולי

הנהגים תחמנים, עלות נסיעה אמורה לעלות 22 אירו ביום ו- 25 בלילה, תמיד הם מנסים להוציא עוד 10 אירו תוספת על שטויות כמו כביש מהיר (יש רק כביש אחד…) הפעם ביקש הנהג 25 והסכמנו אבל כאשר הגענו ליעד ביקש 35 בטענה שלא הבנו את האנגלית שלו שהיתה מצויינת כל הנסיעה כאשר הציע טיולים, אז תדגישו מראש את המחיר.

מלון בנאפולי

בעבר שהינו במלון il convento המצוין, משפחתי, נקי, ארוחת בוקר טובה, סגנון עתיק ומיקום של דקה ממרכז המדרחוב בויה טולדו, אך הפעם ניסינו מלון אחר בשם Napolit'amo גם 3 כוכבים בעיצוב מודרני, חדרים ענקיים (מעל 35 מ"ר) חימום גם במסדרון, ארוחת בוקר טובה, מיטה ענקית, דלפק מאוייש 24/7 וכל זאת בעלות של 200 אירו ל 3 לילות ומיקום של 4 דקות הליכה ממרכז ויה טולדו.

העיר נאפולי

את נאפולי או שאוהבים או שלא, היא די רועשת מלוכלכת, התושבים קולניים, הרכבים חותכים אחד את השני כולל נסיעה על השוליים וזכות קדימה ניתנת למי שתופס קודם, רכב או הולך רגל, שלא לדבר על אופנוענים ללא קסדות (מדריכה אמרה לנו פעם שכך הגומורה מזהים אחד את השני) וסביר שתראו על טוסטוס קטן 3 רוכבים.

נאפולי תחתית

העיר מחולקת ל- 2, תחתית ועילית, בתחתית יש הרבה מאוד מה לראות, רחוב ויה טולדו העמוס בחנויות אופנה מקומיות וזרות ומסעדות רבות והרובע העיר העתיקה (Centro storico) העמוס בסמטאות מלאות בחנויות מזכרות, מסעדות בתי קפה, ברים, כיף לשוטט שם בכל שעות היממה. מומלץ לקחת סיור מודרך של מקומיים או ישראלים שללא ספק יעשיר את הידע ויש הרבה לדעת. כדאי ללכת למוזיאון הארכיאולוגי בו אגפים שונים כולל אגף פומפיי העיר שנחרבה לפני 2000 שנים בהתפרצות הר הגעש ווזוב, וישנו גם אגף קטן הממחיש את המיניות בעת העתיקה, תצאו מחוייכים, המוזיאון גדול ואפשר לטייל בו לפחות חצי יום.
אם תרצו אומנות בקטנה אז בעיר העתיקה יש את קפלת San savero ה מ ד ה י מ ה אומני הגילוף בשיש מהמאה ה- 16 וה- 17, ישנה שם רשת דייגים משיש וגולת הכותרת היא גופתו של ישו מכוסה בסדין דק והכל משיש, לא ניתן להסביר כמה זה אמיתי עד שלא רואים, לדעתי זה פשוט חובה, 20 דקות ואתם בחוץ.

נאפולי עלית

נאפולי עילית, ישנם 2 רכבלים הנקראים פוניקולר כמו בשיר פוני פוני פוני קולר … למעשה זו היתה פרסומת והשיר תפס. עולים לנאפולי עילית ומלבד הנוף של מפרץ נאפולי העיר התחתית והר ווזוב ישנו גם מדרחוב נחמד עם חנויות אופנה מסעדות וכו', ממליץ על בית כלבו COIN ורשת OVS בה מצאתי ג'קט נדיר. החלטנו הפעם לעלות רגלית במדרגות אף על פי שידענו שזה ארוך ומייגע ואכן במחצית הדרך קילפנו שכבות ונשארנו מתנשמים בטי שירט, מתברר שזה מקביל ל-38 קומות או יותר, חוויה חד פעמית שתישאר חד פעמית. החנויות נפתחות לאחר 9-10 בבוקר כך שאין מה למהר בבקרים.

אכלנו במסעדה נפלאה של מקומיים בשם arotaecaretta# סלט מדהים עם נתחי מוצרלה חלומיים, פיצה טעימה וכוס יין לבן יבש (לא דופק את הראש). שימו לב שהירקות טעימים יותר הודות לאדמה הפורייה שהר הגעש מייצר. הירידה ברכבל ישר לרחוב השוק בו חנויות שונות וגם חנויות דגים, מתי ראיתם דג טונה טרי נפרס ללקוחות או כל מיני יצורים ימיים שזרים לנו.

אוכל בנאפולי

במרכז רחוב השוק 2 פיצריות של המקומיים Antica pizzeria & trattoria al 22 ועוד אחת 10 מטרים ממנה בשם Pizzeria da attillio, שתיהן נפתחות מ- 19:00 בערב ושתיהן טעימות, אישית ניסינו בעבר פעמיים את סורבילו המפורסמת ברובע הלטיני ולא עפנו על הפיצות אחרי התור הארוך אבל אם כבר טרחתם אז אל תוותרו על קינוחי הכוסות המעולים. עוד פיצרייה של מקומיים בעיצוב יוקרתי היא Pizzeria madre. אהבנו לקנח חצי שעה אחרי הארוחה בספוליאטלה פרולה (מאפה פריך במילוי גבינת ריקוטה ונגיעות תפוז) מאשר בגרסה האינסטגרמית הקראנצ'ית. אם נכנסתם למסעדה איטלקית כדאי לנסות כמנה ראשונה את התרד המבושל, פשוט וטעים.

לאחר ששבענו קצת מפיצות פסטות ולא מצאנו מסעדת בשרים ניסינו מסעדה הודית הסמוכה למלון, אומנם נראית פשוטה ומגישה גם המבורגר אבל הבעלים והצוות הודים והגישו יופי של צ'יקן טיקה, אורז עם זעפרן, לחם נאן, ורוטב קארי, היה טעים (ביקשנו לא חריף) וישב טוב בבטן. האיטלקים נאמנים, אוהבים רכב איטלקי, מוזיקה איטלקית, ושפה איטלקית ולכן קשיי השפה מצד אחד ומצד שני זאת הסיבה שמקדונלד'ס לא נמצאים בכל פינה כמו בשאר מדינות אירופה ורק על זה מגיע להם שאפו ענק.

פומפיי

נסענו ברכבת לפומפיי, כרטיס משולב אוטובוס לאתר 4.40 אירו מגריבלדי, העיר ע נ ק י ת ולכן כדאי להיעזר במדריך או לעשות שיעורי בית על מנת לא לפספס, הגענו מצויידים בחומר כתוב ודי התרשמנו. חשבנו להמשיך לכיוון אמאלפי אך שמענו שהרבה מקומות סגורים בעונה הזאת והחלטנו לוותר ולחזור לנאפולי. בעבר היינו בסורנטו, יפה נקיה סמטאות עמוסות בחנויות מזכרות אך אם לא יורדים לים אז העיר נגמרת לאחר שעתיים גג, רכבת מנאפולי וחשוב מאוד לשים לב לשעת הרכבת האחרונה חזרה לנאפולי אחרת עלולים להיתקע שם.

קצת טיפים לטיול בנאפולי בינואר

• חשוב מאוד להגיע עם נעלי הליכה נוחות מאוד כי בקל הולכים 10-15 ק"מ ביום והרחובות בנאפולי בנויות בעיקר מאבנים קטנות.
  • מומלץ להימנע מכל מסעדה שמשדלת אתכם להיכנס ובכלל אל תלכו אחר העדר אחרת תמצאו את עצמכם יושבים במסעדה שחצי ממנה ישראלים שקראו המלצות, חפשו לאן המקומיים הולכים, הם יודעים הכי טוב. שימו לב שלמחיר הארוחה מתווספים אוטומטית 1.5 אירו לסועד כך שאין חובה להשאיר טיפ, הם גם לא מצפים. לימונצ'לו טעים, מלונצ'לו יותר, נסו ולא תתאכזבו.
  • גלריית אומברטו בויה טולדו מקום יפה מאוד, שימו לב שבתחתית הכיפה המרכזית 4 מגני דוד (מדריך מקומי סיפר שהוסיפו אותם לאחר שיהודים תרמו לשיפוץ). בכניסה לגלרייה מויה טולדו ישנו דוכן מאפים קטנטן בשם מארי שנחשב לטוב ביותר לספוליאטלה, טעים מאוד ללא ספק.
  • קפה, האיטלקים לא שותים קפה רותח ולכן תקבלו אותו חמים המתאים לשתייה מהירה, רוצים חם? תבקשו קאלדו וגם אז הוא לא ממש רותח…
  • כדורגל, נאפולי הפכה למעצמת כדורגל מאז שמראדונה שיחק בה ונחשב לאלוהים שלהם לא פחות מארגנטינה, רואים את דיוקנו בכל פינה ומוכרים מזכרות בדמותו, יש בעיר העתיקה בית קפה בשם מורנו שמיסגר שערה מראשו והיא תלויה לראווה, ויתרנו על התענוג לצפות במשחק לאחר שקראתי פוסט של ישראלי שהותקף באלימות בעת בואו למשחק ורק הודות למלווה שלו שדבר איטלקית יצא בזול, אגב אף פעם לא נתקלנו בשום אלימות כלשהיא בנאפולי ואף לא בכייסים.
  • אינטרנט, רעייתי רכשה 5 גיג'ה דרך esim שעבד מצוין.
  • ועוד המלצה אחרונה, תעשו שיעורי בית… מה שאני אוהב לאו דווקא מתאים לכם, לכן תקראו סיכומי מסע של מטיילים אחרים דלו מידע ובנו את המסלול שהכי יתאים לכם.