כל מה שצריך לדעת לפני שאתם טסים לטיול זוגי בוינה בדצמבר

טסנו ביום שבת עד חמישי לוינה 4 ימים מלאים (ראשון עד רביעי). כל הטיול היה ספונטני והחלטנו ערב לפני מה עושים למחרת או בבוקר כשקמנו. ידענו בערך מה אתרי החובה. הזמנו מקום לשתי מסעדות מראש וזהו.

טיסות לוינה בכריסמס:

הלוך עם וויז. בדקו משקל של המזוודה (10 ק״ג עליה למטוס) אבל לא גודל. טסנו עם מזוודה אחת, תיק גב ותיק צד שלי. נחתנו בצהרים בוינה בשבת כך שהיה את אחה"צ + ערב לטייל. חזור עם לאודה – לא בדקו כלום – לא משקל ולא גודל מזוודה. כל הטיסות יצאו בזמן (חזור עשר דקות איחור- לא נחשב מצדי). טיסות סבבה יחסית ללואו קוסט.

מהשדה הגענו ברכבת המהירה Cat וחשמלית ובחזור לקחנו Uber. לזוג יוצא אותו מחיר.

מזג אוויר בוינה בדצמבר:

קר. לא מקפיא אבל צריך להתלבש נכון. נעליים גבוהות אטומות לגשם. מכנסיים עבים או לקחת גרביון דק ללמטה. גופיה+סריג+מעיל סקי מספיקים. צעיף+ כפפות חובה. אני השתמשתי בקפוצ׳ון של המעיל ולבעלי היה גם כובע. הטמפ' היו 14-10 ביום.

שכרנו דירה ב-airbnb כ-15 דקות הליכה מה- Rathaus (עירייה). על הרחוב יש מטרו קו 2 והמרכז נמצא 5 תחנות מהדירה. בשכונה של הדירה יש מלא מסעדות וברים/פאבים לא.בוקר או ליציאה בערב.

6 מסעדות מומלצות בוינה:

• מסעדת סושי מעולה Koinonia Plus לא רחוק מהדירה. הסושי פשוט נמס בפה.

• מסעדת בשרים מעולה Door no.8 מוזמן להזמין מקום מראש. לא זולה. בשר מעולה.
  • מסעדה איטלקית מעולה Huth da Moritz הגענו במקרה בצהרים המאוחרות והיה דיי ריק. מאוד טעים. נמצאת במרכז
  • מסעדה הודית קטנה וטעימה – Natraj
  • מקום חמוד לא.בוקר- Ulrich
  • במקרה הגענו בלי הזמנה לשתי המסעדות המומלצות Palchuta ופיגלמולר. אחלה חוויה בשביל אוכל מקומי. קפצנו לקינוחים לקפה לנדמן. נחמד אבל לא נפלנו (רק כמויות הסוכר היו קצת גבוהות).

אטרקציות לטיול זוגי בוינה בדצמבר

• ארמון שונבורן – לקחנו את הסיור הארוך עם כל החדרים עם ההסברים המוקלטים. היה מהמם לראות את כל החדרים ולשמוע את ההיסטוריה. לדעתי לא מתאים לילדים כי ישעמם אותם.
  • מוזאון אלברטינה – נחמד אבל לא חובה. כל מיני סוגי אומנות ושוב חדרי מלוכה.
  • מוזאון מוזיקה – נחמד מאוד. אחרי 8 בערב עולה חצי מחיר. לקח לנו כשעה להסתובב בו.
  • ספריה – בתור תולעת ספרים וחובבת ספריות היה מהמם אבל לא חובה למי שלא בקטע.
  • שווקי כריסטמס (והסיבה שבחרנו לטוס לוינה) ביקרנו בכל מה שהיה פתוח (שזה רב השווקים. הגענו 16.11). כמובן שהשוק בעיריה הכי גדול ושווה.
  • סיור מודרך – הינו בסיור חינמי (לא באמת חינם. בסוף נותנים טיפ למדריכה). הסיורים באנגלית או ספרדתית. לספרדתית חובה להרשם, לאנגלית מומלץ אבל לא בדקו שמות. יש כל יום ב-10 וב-14. סיור של שעתיים וחצי על ההיסטוריה של וינה. היה מעולה.

לסיכום:

היה טיול מהמם, וינה יפיפיה ונוחה לטיול. ראינו מלא זוגות עם ילדים. היא לא עיר זולה – מסעדות ותחב"צ עולה כמו בארץ ויותר. הסתדרנו מעולה עם אנגלית בכל מקום. לא הרגשנו אנטישמיות (אני תמיד עונה בגאווה כששואלים מאיפה אנחנו).