טיול לסלוניקי בנובמבר 2021 [טיסות עם ראיינאייר]

טיול לסלוניקי בחודש נובמבר בהרכב זוגי, סיכום מפורט.

טסנו עם חברת ריינאייר לסלוניקי הקסומה לארבעה ימים אני ובן זוגי, את הכרטיסים רכשנו כבר מלפני חצי שנה, ואכן ההימור על היעד והעונה היה מוצלח.

לפני הטיסה:

• הנפקנו תעודות קורונה
  • מילאנו טופס PLF
  • טופס יציאה מהארץ

מהלך הטיול בסלוניקי

נחתנו בסלוניקי ב- 12 בצהרים, שם חיכה לנו נהג מטעם חברת Suntransfers, דרכם אנחנו מזמינים בדרך כלל הסעות. כ- 20 דקות היינו במרכז העיר, ממש ליד הים במרכז העניינים השוקק של העיר הייתה דירת Airbnb שלנו. דירה ממש יפה, משופצת מודרני, מאובזרת מושלם עם נוף לים האגאי. התמקמנו בדירה והלכנו לקרוע את העיר.

את הארוחת צהריים הנהדרת שלנו אכלהו במסעדה יוונית- כריתית בשם Charoupi, וואו זאת הייתה חגיגת טעמים, מומלץ ביותר ולא לוותר על הרביולי השחור במילוי בשר כבש, המנה הכי טעימה שאכלנו אי פעם, ואנחנו חובבי מסעדות מושבעים.

לאחר המסעדה המשכנו לטייל ברחבי העיר, בין היתר היינו בשוק הפשפשים של סלוניקי ה- Bitbazar, נחמד, אבל זה לא השוק לחובבי מציאות כמונו, בקטנה מה שנקרא. ביקרנו גם במוזיאון הארכיאולוגי המרשים של סלוניקי ובערב טיילנו בטיילת היפה של העיר המלאה במבלים יווניים שפשוט אוהבים את החיים הטובים. הגענו עד למגדל הלבן ואז הלכנו לשבת במקום ממש נחמד Ernest Hebrard, בית קפה עם אווירה של כריסטמס, הכל היה מקושט עם לדים צבעוניים ממש יפים ומוזיקה ממש נעימה. הייתה אווירה של בילוי ערב, הזמנו לנו פלטת גבינות, שתיה ונרגילה. זה היה בילוי טוב ונעים.

היום השני בסלוניקי

את היום השני פתחתנו בארוחת בוקר עשירה עם נוף מושלם לים ב-Tribeca, ולאחר מכן המשכנו לטיול ספונטני בעיר, דרך הכיכר המרכזית Aristotelous Square, שוק Kapani השוקק חיים ומלא בסחורות מכל הבא ליד – דגים, פירות ים, בשר, נקניקים, בגדים, ממתקים, פיצוחים, פשוט חגיגה לעיניים.

המשכנו אל השוק Bitbazar (אנחנו ציידי מציאות, אז לא ננסה שוב פעם בבוקר? אכן היה יותר מוצלח בשעות הבוקר) בדרך עברנו ב:

• בפורום הרומי
  • קשת גלריוס
  • כנסיות יפות מהתקופה הביזנטית
  • רוטונדה המהממת שזהו מקדש רומאי עגול עם פסיפסים יפיפיים
  • שוק אוכל שהתקיים ליד מרכז הירידים של סלוניקי.

לאחר בדיקת הקורונה נסענו עם מונית עד הנקודה הגבוהה של העיר, אותה ראינו עוד מלמטה ובה חומות עתיקות ומבצר עתיק – Trigonion Tower שמו. עלינו על גג המגדל ומשם הייתה תצפית ממש יפה על העיר והנמל. עלינו עוד 500 מטר למעלה וביקרנו גם ב- Heptapyrgion of Thessalonica שזהו מבצר מרשים ויפה ששימש כבית כלא מתחילת המאה הקודמת, סיירנו במבצר ועל החומות שלנו, תצפתנו עוד על היופי של העיר ומשם ירדנו ברגל דרך סמטאות ציוריות של סלוניקי עד לטברנה קסומה וסופר טעימה – Ταβέρνα "Ο Θόδωρος", טברנה עם אוכל יווני סופר טעים ואוטנטי – מומלץ מאוד.

טברנה מומלצת בסלוניקי

בערב יצאנו לבלות בטברנה עם מופע יווני מרהיב בטברנה Palati ובה יש שתי קומות, בקומה הראשונה יש מופע של שני נגנים ומקומות ישיבה בחוץ, ולמעלה בקומה השנייה, אוח, זאת הייתה החוויה האמיתית – שולחנות ארוכים עם מלא יוונים שבאו לבלות, להקה ששרה ומנגנת ואנשים שמחים שרוקדים ריקודים יווניים בשמחה גדולה ואוכל יווני טעים. כששמעו שיש אורחים מישראל בקהל, הקדישו לנו את "שבחי ירושלים ", זאת הייתה חוויה ממש מרגשת ומאוד נהנינו בטברנה זו. אחר כך שמענו שצריך להזמין לשם מקום מראש ושכל ערב מתקיים שם מופע של מוזיקה חיה.

היום השלישי בסלוניקי

את היום השלישי פתחנו בארוחת בוקר ב- The Garden Bar שנמצא ממש מול המוזיאון היהודי, ובו חלקנו פלטת ארוחת בוקר זוגית מטריפה וטעימה וקפה טוב. משם הלכנו דרך הטיילת הערפילית והדייגים העקשניים שנמצאים לאורך כל הטיילת ומנסים לדוג דגים למוזיאון המלחמה, בו מאוד נהנו והוא גם היה בחינם, כנראה בגלל שזה היה יום ראשון. רצינו להיכנס למגדל הלבן, אבל היה תור גדול, אז וויתרנו.

משם המשכנו ל- Skyline café bar, השוכן בקומה האחרונה של מגדל טלוויזיה ישן, המבנה עגול והבית קפה מסתובב 360 מעלות וכך נהנינו מתצפית על העיר מכל כיון, קפה ועוגה משובחים.

בערב ביקרנו בעוד טברנה קסומה וסופר טעימה באחת הסמטאות היפות של סלוניקי – טברנת The Rouga. התענגנו על אוכל יווני ונגנים יוונים שהנעימו את הערב שלנו.

יום רביעי – מוזיאון היהודי בסלוניקי

את היום האחרון פתחנו במוזיאון היהודי – מוזיאון סופר מרשים והמאוד מומלץ לביקור. במוזיאון ניתן להתרשם מהסיטוריית הקהילה היהודית הענפה שפרחה בעיר ולא אגזים אם אומר שגם בזכות הקהילה היהודית העיר שגשגה. לדעתי זה מוזיאון שחובה לבקר בו. את הארוחה האחרונה שלנו בסלוניקי הטעימה אכלנו במסעדה יוונית בשם Full too Meze, נסענו לשדה תעופה ובאנו הביתה.

בדיקות קורונה בסלוניקי

את הבדיקות PCR לפני טיסה חזרה עשינו ב- Kalika Med Care.

לסיכום

סלוניקי עיר יפה, מזג אוויר היה נהדר, האוכל היה טעים ביותר, המחירים נוחים לכיס הישראלי, השירות טוב בכל מקום והכי חשוב קיבלנו תמורה נהדרת עבור הכסף שלנו ונהנו.