טיול סופיה בקרונה – 5 ימים הכוללים גם ביקור בפלודליב

טיול בסופיה מספר 2 (פעם ראשונה היינו שם לפני חצי שנה).

בנתב"ג מחנים את הרכבים בחניון 15 לטווח ארוך. בידוק מהיר, מראים תעודת מתחסן ועוברים.
הטיסה עם חברת wizz, הטיסה מהירה ונחמדה, היו קצת מערבולות אוויר, אבל סך הכל בסדר. הטיסה יצאה באיחור של כ- 10 דקות.
חברת wizz נוחתת בטרמינל 1, ומי שצריך תחבורה ציבורית או המרת כסף צריך לנסוע לטרמינל 2, בחינם נסיעה של כמה דקות.
לקחנו מונית עם אפליקציית Taxi me למלון שלנו Best Western Bristol במרכז העיר. הנסיעה עלתה 12 לבה.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

דבר ראשון יצאנו לאכול את ההמבורגר הכי טעים ב-Scapto! מומלץ, מומלץ, מומלץ. המשכנו לטייל בעיר, קנינו סים באיזו חנות ליד גשר האריות. הלכנו ברגל טיול קצר לתחנת רכבת ורכשנו כרטיסי רכבת ליום למחרת לפלובדיב.

אגב, תופעה מעניינת, כאשר ניסינו להזמין כרטיסים לרכבת אונליין משהו לא עבד באתר שלהם, בן זוגי מצא אתר אחר שמציע לרכוש כרטיסים לרכבת, מין אתר מתווך. הסתבר שהמחיר שהם דורשים הוא 45$ לאדם לכל כיוון, ובפועל זה עלה 40 לבה לשנינו לשני הכיוונים. אז ראו הוזהרתם.
עשינו קניות בסופר בתחנת רכבת המרכזית וחזרנו למלון לנוח.

בערב יצאנו לשדרת ויטושה וישבנו ב- Sofia bar&dinner. אכלנו, שתינו ועישנו אחלה נרגילה.

ביום השני עלינו על רכבת בדרך לפלובדיב. קנינו כרטיסים למחלקה הראשונה, הקרון היה כמעט ריק ומרווח, בדרך התענגנו על נופים יפים של בולגריה.
מתחנת רכבת הלכנו ברגל לעיר העתיקה, מקום ממש מקסים לטייל עם בתים ציוריים, אווירה נחמדה ונוף מרהיב מפסגת ההר. אכלנו צהריים במסעדת Rahat tepe עם נוף מהמם ואוכל טוב.

ביקרנו במוזיאון האתנוגראפי שהיה נחמד ומעניין. היינו גם בתיאטרון רומי ובמדרחוב . בסוף היום ישבנו לשתות קפה ועוגה בקניון של פלובדיב בבית קפה Cake Collection, וכפי שהבנתם מהשם של בית הקפה, מומלץ לטעום מקולקציות העוגות הטעימות שלהם.
פלובדיב הייתה יפה ונעימה, בהחלט שווה ביקור. חזרנו לסופיה עייפים אך מרוצים.

ביום השלישי לטיול, על הבוקר הגיעה נציגת מעבדה לעשות לנו בדיקת PCR בחדר, הזמנו את השירות דרך המלון ביום שהגענו. את תוצאות הבדיקות קיבלנו בערב של אותו היום מדפסות בדלפק המלון.

הקדשנו את היום השלישי לשופינג, התחלנו בסופיה Mall והמשכנו Paradise center העצום. אכלנו במסעדת Sasa הססגונית בקניון Paradise עם נוף מרהיב ומבחר גדול ומעניין של אוכל וקוקטיילים. טעים טעים טעים מומלץ מאוד. לארוחת ערב יצאנו למסעדת Happy, וכל מילה מיותרת, אוכל סופר טעים, שירות טוב ואווירה נהדרת !

את היום הרביעי שהוא יום שבת פתחנו על הבוקר, ואם נדייק, בשש בבוקר, בשוק הפשפשים Bitaka. מי שאוהב ענתיקה ווינטאג' זה ממש גן עדן בשבילו, מבחר מוצרים במחירים סופר זולים. בשוק גם אכלנו כמה מטעמים מקומיים באיזו מסעדה סופר אוטנטית ולאחר מכן המשכנו אל תוך הכפר הסמוך, שם לאורך הכביש ממשיכים לשבת סוחרים צוענים ולמכור מלא שטויות. אווירה נהדרת, אוטנטית וכייפית. חוויה מאוד מיוחדת לאוהבי שווקי פשפשים.

בחצי השני של היום המשכנו להסתובב, צהריים אכלנו שוב פעם ב- Happy, הם אף פעם לא מאכזבים.

הלכנו למלא מהמים המינרליים במרכז העיר שיוצאים מבטן האדמה, עשינו קצת קניות בסופר Lidl, נחנו ובערב יצאנו לארוחת ערב במסעדת סושי Moshi Moshi, מסעדה ברמה גבוהה מאוד ששם יושבים אנשים עם כסף, מעוצבת ברמה גבוהה ועם סושי טעים. המחירים במסעדה היו קצת יותר גבוהים מהמסעדות העממיות בסופי, אבל עדיין הרבה יותר זולים מישראל. קינחנו בנרגילה בויטושה.

אל היום האחרון לטיול – יום ראשון, התחלנו שוב פעם בשוק הפשפשים Bitaka הססגוני, שוב עשינו שם קניות. טוב אנחנו סוחרים, אז בשבילנו זה גן עדן. המזג אוויר היה יותר שמשי מיום שבת, וזכינו גם בשפע גדול יותר של סוחרים בצידי הכביש עוד לפני שהגענו לשוק עצמו. בצהריים נסענו במונית לרכבל Simeonovo, איתו עלינו עד הפסגה של הר ויטושה. העליה ברכבל הייתה כחצי שעה וכללה בתוכה נופים יפים של טבע ירוק ונוף על סופיה. חוויה ממש מעניינת.

עשינו טיול רגלי קצר על ההר, שתינו קפה וירדנו בחזרה. המשכנו לאכול צהריים במסעדת המבורגרים הכי טעימה שיש – כמובן Scapto וחזרנו למלון לארוז תיקים ולנוח.

מילאנו הצהרת בריאות כניסה לישראל. בערב הלכנו לשדרות ויטושה, שתינו משהו ועישנו נרגילה. בלילה הגיעה המונית לאסוף אותנו לשדה, לטרמינל 1, משם ממריאה חברת Wizz והנה אנחנו חזרנו לארץ.

לסיכום:

בולגריה, כהרגלה הייתה כייפית, מזמינת פנים, זולה, ומשאירה טעם של עוד!