צפון יוון – טיול זוגי של 3 שבועות בתקופת הקורונה עם רכב שכור

טיול מטורף של 3 שבועות בצפון יוון אני חייבת לפרסם את הסיכום! זה קצת ארוך אבל שווה את זה ❤️

טסתי עם הבן זוג שלי דור לוי לכבוד היום הולדת (עם הקורונה והסגר הארכנו והארכנו…).

נחתנו ב- סלוניקי אחרי שביצענו בדיקת קורונה בבלינסון ללא תור וללא הפניה, קיבלנו את התשובות תוך 12 שעות בערך.
המלצה לרכב מסלוניקי – לדבר אך ורק עם תומר! +30 698 781 2466 קיבלנו שירות מעולה והוא היה זמין לשאלות גם תוך כדי הטיול ותמיד ענה בסבלנות ובכיף.

ועכשיו לטיול עצמו מצפון יוון:

סלוניקי:

ישנו במלון שנקרא Diamond Suites, מלון מהמם עם ארוחת בוקר מעולה – יש אפשרות גם לארוחת בוקר לחדר בתוספת קטנה.
העיר תוססת ומלאת חיים! ממש כאילו לעולם לא הייתה קורונה, מלאה בצעירים, חיי לילה ומסעדות מעולות.

נקודות מומלצות:

• כיכר אריסטוטלוס
  • המגדל הלבן
  • טיילת ניקיס
  • שוק מדיאנו
  • בנוסף מאיזור המגדל הלבן יש ספינת פיראטים שיוצאת להפלגה של חצי שעה בחינם, רק צריך לקנות משהו לשתות (עופו על הקפה קר ובירה).

הנקודות הקלאסיות שלא ניתן לפספס.

• המסעדה המומלצות שהיינו בהן Ensayar.
  • ארוחת בוקר הכי מוצלחת הייתה ב-Donkey.
  • יש לונה פארק שלא היינו בו אך נראה מאוד תוסס בלילה ומוקד בילוי של הרבה אנשים.

קניות בסלוניקי:

1. לא יודעת למה מתלהבים מה- Outlet mall הוא לא אאוטלט בכלל חוץ מנייק ואדידס, קניון חמוד.
  2. המון קניות ברחוב הראשי בסלוניקי, הרבה חנויות בינלאומיות.
  3. אבל הקניון האהוב עלינו Mediterranean cosmos, הכל פשוט הכל, קניון ענקי עשרים דק צסלוניקי (ויקטוריה סיקרט הכי חשוב ו-kfc לחבר).

חצי האי פיליון:

מסלוניקי בדרך לחצי האי פיליון עברנו בעיר וולוס, הגענו לקראת סוף הסיאסטה. עיר חמודה ממש עם מדרחוב כיפי, ממליצה ככה על הדרך.
ישנו במלון שנקרא Agapitos Villas, מלון מהמם עם בריכה ויחס מדהים מצד העובדים.
ממליצה *לא* לנהוג בלילה, הדרך לא נעימה בכלל.

1. יום אחד נסענו לחוף המפורסם מילופוטאמוס, החוף הכי יפה שהייתי בו! (והייתי בדרום ומרכז אמריקה, סיני) מקום מקסים וממכר, לא רוצים לעזוב.
  2. ביום השני נסענו לחוף דאמוחארי, איפה שצולם מאמא מיה, חוף מאבנים אבל מדהים וצלול!
  3. דק' מהחוף יש מסעדה מדהימה של מישהי שמכינה אוכל מסורתי, לקחה אותנו למטבח והראתה לנו מה יש לאכול וככה בחרנו. מומלץ.
  4. מטאורה – ואו ואו ואו!! פשוט נוף מדהים, הכל מוקף הרים וירוק, המנזרים התלויים פשוט כאלה אותנטיים. פלא תבל.

לא רשום בשום מקום אבל במנזרים גברים נכנסים עם מכנס ארוך וחולצה (לא גופיה), נשים צריכות חצאית וחולצה! מקסימום אם שוכחים תקנו ביורו מפת שולחן כמוני בכניסה.
קצת התבאסנו שלא נשארנו ללילה, ממליצה עיירה מקסימה ממש!

צומרקה:

ישנו במלון Anavasi לדעתי הכי טוב באיזור ובצדק! מלון נקי, מעוצב ואנשי צוות מקסימים.
שוב גם כאן ממליצה לא לעשות נסיעה בלילה.
בצומרקה יש מערת הנטיפים, סיור ממש קצרצר אבל מערה מהממת.
יום אחד נסענו למעיינות קויאסה, טיול קצרצר של שעה הלוך חזור בסה"כ, יפה בטירוף. תפס אותנו גשם אבל בכל זאת נהנינו מכל הירוק והנהר.
ובסה"כ עצרנו בהמון תצפיות בדרכים.

יואנינה:

הפתעת הטיול שלא הרבה מכירים. עיר ליד אגם מוקפת הרים, תוססת בסטודנטים ומפוצצת במסעדות.
ישנו במלון שנקרא The Lake Hotel מלון חמישה כוכבים, מעוצב וממש על רמה, אבל קצת רחוק מהמרכז, נסענו 5 דק' באוטו וחנינו פשוט בעיר.
תכלס יש חניה, בדיעבד היה אפשר להזמין מלון מרכזי יותר.
מאוד נהנינו מהעיר, ממליצה לעשות לילה.
אם התגעגעתם לאכול אסיאתי ממליצה על Bonzai.

כפרי זגוריה:

לא מעוניינת להמליץ על המלון שישנו בו, אבל כן ממליצה לישון באריסטי, כפר חמוד קטן ונוח לטיול.

1. בזגוריה יצאנו לטיול רפטינג, ממש רגוע, נוף עוצר נשימה לאורך כל הדרך, מדריכים שיודעים קצת עברית, חוץ משני מפלים קטנטנים, רגוע לגמרי גם לילדים. +306974659999
    לדעתי יש להם גם סיור רכיבה על סוסים.
  2. יום נוסף נסענו לטייל ב- Papigo rock pools מסלול קצרצר ממש, אתם בוחרים כמה ללכת. מקום מהממם של בריכות מאבנים, הכל מוקף הרים. מתאים גם לילדים.
  3. המלצה נוספת זה על מלון ספציפי Bobble tent אוהל ענקי בצורת בועה שקופה, חוויה ממש, מתאים ללילה אחד, אין מה לעשות באיזור. מצרפת תמונה להמחשה.

חלקידיקי:

היינו באצבע הראשונה (יש 3 אצבעות) וישנו במלון שנקרא Anna hotel – נראה כמו קלאב, חדרים גדולים ונקיים.
אבל הכי חשוב הצוות הכי מקסים ומשפחתי שראינו! עשו לנו חשק להישאר ולהאריך.
הדבר היחיד שקצת מאכזב זה האוכל אבל שטויות.

אדסה:

נסענו מסלוניקי כשעה וחצי לאדסה עיר מקסימה עם נהר ומפלים. כיף לטייל באיזור, היינו משהו כמו 3 וחצי שעות שם, יש גם מוזיאונים קטנים.
משם נסענו למעיינות החמים בפוזאר, היו לי קצת ציפיות גבוהות מדי אבל עדיין נהנינו בטירוף!
2 בריכות חיצוניות חמות ויש עוד כמה מקורות. הבעיה במקום שהוא מתפזר על שטח מאוד גדול וצריך לשלם בכניסה לכל בריכה בנפרד, ככה שנוצר מצב שרצים בקור עם מגבת מבריכה לבריכה ונדרשים לעמוד בכניסה לשלם. אך עדיין יום טיול מדהים!