סיפור דרך: טיול זוגי 4 ימים במוסקבה בחודש יולי

הגענו ברכבת ממוסקבה למסנט פטרבורג. רכבת מהירה של כ- 4 שעות, שרות מעולה עם ארוחה קלה ותנאים יותר טובים מטיסה. כרטיסים הוזמנו מראש והיתרון לעומת טיסה – חוסך זמן בפרוצדורות של שדה תעופה. הרכבת נוסעת ממרכז עיר למרכז עיר ולכן חוסכת כספים וזמן למוניות לתוך העיר.

מלון בסנט פטרסבורג:

מגאפוליס טברסקיה (Megapolis Tverskaya) – מלון 3* במיקום מעולה – 5 דקות ממול לכיכר האדומה. לא מלון מפואר ונמצא בקומה שביעית בבניין דירות. אותנו בהחלט מספק (קיבלנו חדר מזעזע אבל למחרת החליפו לנו לחדר סבבה)
שימו לב ברוסיה לא חוצים כבישים שלא במעבר חצייה. לא עוברים ברמזור אדום ( מה שאנחנו הישראלים ממש רגילים לעשות כמעט בכל פינה יש מעבר תחתי שמאפשר לחצות את הכביש. תיקלטו אותם מהר אל דאגה. הגוגל מפס לפעמים לא יקלוט אותם לכן לפעמים עושה סיבוב גדול, שווה לבדוק במקביל במפת העיר. אם אתם רואים שאתם נמצאים מול משהו והגוגל עושה לכם סיבוב – תבדקו קודם אם יש מעבר תת קרקעי.

מטבע מקומי ברוסיה:

כדאי לחשב בקלות את הרובל הרוסי לעומת השקל יש לחלק כל מחיר בערך ב -17 כדי להגיע למחיר בשקלים. תלוי בשער שבו עשיתם החלפה.

סים רוסי:

נקנה בסנט פטרסבורג בביליין. מתאים גם למוסקבה. עלה 500 רובל לחודש ללא הגבלת אינטרנט.

מטרו במוסקבה:

כל תחנות המטרו מעוצבות כמו ארמונותעם שנדלירים ופסלים, הרכבות מגיעות כל דקה שתיים.
אל תקנו ישר כרטיס מטרו יומי או תלת יומי, ביום בו מסתובבים באזור הכיכר האדומה הכל נמצא קרוב ואין צורך במטרו בכלל.
יש רשימת תחנות מטרו מדהימות, מירקרתי אותן על המפה שלנו ואם היינו במקרה על הקו ירדנו לראות, מומלץ ביותר.
אם אתם צריכים מונית, תזמינו רק Yandex.ru המחיר זול משמעותית.
חובה חובה חובה תמיד מטריה בתיק, אתם תודו לי. אנחנו אוהבים להתחיל ב- Free tour הפעם לצערינו לא יצא.

פירוט הטיול במוסקבה:

יום 1 – נכנסים לאווירה

הגעה בצהריים, ישר קפצו עלינו נהגי מוניות שביקשו סכומים הזויים. מסתבר שעולה להם כסף להכנס לתחנה.
אזי לפני שאתם מזמינים Yandex (מומלץ) צאו שמאלה לרחוב הראשי, אחרת לנהג אין איך להגיע אליכם. הנהג שלנו המתין לנו בחוץ ולא הצלחנו משום מה להתקשר אליו אז הוא נסע, אבל גם בחוץ יש חאפרים. סגרנו עם נהג ב- 500 רובל, יקר אבל כבר רצינו להגיע למלון ועדיין זול בהרבה מה- 1500 שביקשו בתוך התחנה.
התמקמנו במלון ויצאנו לסיבוב כללי להכרת האזור.
פסל המרשל על הסוס ונקודת האפס לפני הכניסה לכיכר האדומה. שוטטנו בכיכר וברחובות סביבה שמוארים ומקושטים מדהים. כולל גינות הפרחים ואלפי הנורות התלויות מלמעלה.
בערב לקחנו שייט של רדיסון שיוצא ממלון אוקראינה, מטרו כחול תחנת פארק פובדה. משם הליכה של כ-15 דקות לנהר (השייט הוזמן מראש) שייט מפואר ויש להזמין אוכל תוך כדי (לא נעים שלא, זו מסעדה לכל דבר ולא זולה)
אני רוב השייט גם ככה ביליתי בחוץ בצילומים, לא לשכח מעיל.
אם תשאלו אותי לא לוותר על השייט, אבל לגמרי היינו יכולים להסתפק בספינות הקטנטנות הצבעוניות של רדיסון. ללא הארוחה. עולות רק 600 רובל.
אל תתפתו לקנות שייט מהמוכרים ברחבי העיר, פשוט תגיעו לנהר. סיימנו בכיכר האדומה בלילה, מהממת ביום. מהממת לא פחות בלילה.
כל ערב סיימנו בכיכר האדומה כי היא ליד המלון. רק בדקתי ששום דבר לא השתנה בה ולא פיספסתי שום זווית צילום

יום 2: אזור קרמלין

פתחנו את הבוקר בקרמלין בגן אלכסנדר, טקס החלפת משמרות בקבר החייל האלמוני. ( אחת לשעה מ- 10 בבוקר עד 20:00 בערב).

מוזיאון הנשקיה (Kremlin Armoury)  – כרטיסים למוזיאון הוזמנו מראש לשעה 12. יתרון: נכנסים בלי תור לקופות 6-8 ומשם פשוט עוברים לקופות הרגילות לקנות כרטיסים לקרמלין, בלי להמתין את כל התור בחוץ.

הצטלמנו עם תותח הצאר והפעמון, נכנסנו לקטדרלות. באחת עשרה וחצי הגענו לנשקיה. נכנסנו למרות שהקדמנו בחצי שעה ( לא שאלנו שאלות מיותרות).

עברנו ליד קבר לנין (יסלח לנו לנין, לא נכנסנו פנימה לראות את גופתו החנותה) ונכנסנו לקניון גום המהמם, סיבוב תמונות קצר וזהו.

משם לפארק זרדייה והגשר התלוי, לא לפספס לרדת למטה ולצלם אותו מרחוק
* אפשרי גם במהלך השייט עם לקחתם.

אחרי מנוחה, נסיעה במטרו הכחול לקניון אירופה תחנת קייבסקיה (שממנה כבר הלכנו לשייט) מאחורי הקניון מהכביש.
* תוכלו לראות את המבנים החדשים של מוסקבה סיטי. שילוב בתי הרכבת הישנים והמגדלים החדשים ברקע, מקסים.

קניות: ליד קניון אירופה, המאוד יקר מישהו ציין שיש קניון עודפים (זה לא עודפים כמו שאנחנו מכירים. המחירים מטורפים).

את הערב סיימנו במדרחוב אראבט המפורסם, וממנו צעדנו עד המלון (טעות כי התחיל גשם מעצבן).

יום 3 – שוק איזמאילוב

את הבוקר פתחנו בשוק איזמאילוב, תחנת רבולוציה במטרו הכחול.

צאו מהתחנה שמאלה תראו מרחוק צריחים צבעוניים של קרמלין (מבצר) איזמאילוב.

גם אם אין לכם צורך במזכרות וגם אם אתם לא מגיעים בשבת או ראשון, שווה להגיע. זה ממש לא רק שוק. תתחילו מהמבנה המיוחד של קרמלין איזמאילוב בצד שמאל, ואחר כך תעברו לשוק המזכרות.
כמובן שרצוי להגיע בשבת ראשון, אני חגגתי שם כחובבת מטרוישקות מושבעת וקניתי חצי שוק בחזור לכיוון המטרו יש בצד שמאל קניון (עלוב מאוד ביחס לקניונים היוקרתיים) אבל למטה יש סופר ענק אם בא לכם להצטייד בשוקולדים או דובדבנים (צ'רשיני).

ואם אתם רעבים יש בקומה העליונה את רשתות המזון הרוסיות הרגילות. אנחנו "מנויים" על הבליני בטרמוק. טעמנו כבר את כל התפריט.

לקחנו את המטרו למנזר המפורסם (מנסטיר נבדבוצ'י – מטרו אדום תחנת ספורטיבניה)
רק כדי לגלות שהוא בשיפוצים ורוב המבנים והצריחים מכוסים. לדעתי לגמרי אפשר לוותר עליו.
משם במטרו לפארק גורקי, ירדנו בתחנת פארק קולטורה במטרו האדום. הפארק ענק.
נחנו ליד המזרקה (עם הצ'רשניי שקנינו קודם) טיילנו ליד האגם וחזרנו מתחנת אוקטוברסקיה למלון ליד הכיכר האדומה.
כי גם צריך קצת לנוח.
ב-21:00 בערב יצאנו למרות הגשם לשני מקומות שהם שם דבר בעיר. 10 דקות מהמלון שלנו על רחוב טברסקייה תמצאו את מעדניית ייליסייבסקי פת. מעדניית ייליסייבסקי פתוחה 24/7 וחייבים ביקור בה. נראיית כמו ארמון, והמחירים באופן מפתיע אפילו סבירים.
צמוד אליה מסעדת Varenichnaya – מעוצבת מדליק והאוכל נדיר.

אל תשכחו לקינוח לקחת קנקן תה בטעם ורניצ'ניה מספר 1 ועוגה מדהימה בשם בבושקין סמיטניק (עוגת קרם גבינה של סבתא – עם שוקולד ופירות יער) תודו לי אחר כך.

יום 4 – יום קניות

קמנו בבוקר לחשק עז לקניות, מאחר שכבר כמה ימים מגיעים לכיכר האדומה והיא עדיין שם ועדיין מהממת, אבל כבר יש לי מלא צילומים מכל הכיוונים, והמחירים בקניונים פה בשמיים, החלטנו לנסוע לקניות של פשוטי העם בשוק סדובוד שהומלץ בקבוצה הפייסבוק. על הקו הירוק בהיר, עד תחנת לובלינו. ביציאה מהתחנה מרשרוטקה (מיני אוטובוס המשמש כמונית שירות) עליה כתוב בגדול Садовод.

מבחינתינו היה מעולה, חזרנו עם מלא דברים (תיקים, צעצועים, ציוד קמפינג, כיסויי דרכון למשל ב- 3 שקלים והמון שטויות.
השוק ענקקקקק, יש בו הכל מהכל. באמצע יש מתחם אוכל בלי מקומות ישיבה. אם תכנסו פנימה למתחם הנוסף (הענק גם הוא אבל פחות אטרקטיבי) יש למעלה מתחם אוכל לא גדול, אפשר לפחות לנוח בישיבה עם שולחן וכסאות.

צמוד אליו שוק ענקקק לחיות וציוד לחיות, לא היינו אבל למי שיש חיות או מי שבא עם ילדים, אולי יהיה לו מעניין.
בחזרה שוב עם המרשרוטקה לתחנת לובלינו (שימו לב בכניסה מאיפה נכנסתם, יש מספרים למעלה. כדי שתדעו מאיפה אתם צריכים הסעה בחזרה לתחנת המטרו)
בעלי שיחייה התעייף וחזר למלון, אני המשכתי במטרו לכמה תחנות מרשימות שלא הספקתי לראות ולצלם.
אחר כך ירדתי בתחנת לוביאנקה בקו האדום כדי לראות את קניון הילדים הענק, צנטרלניי דצקיי מגזין.
גם אם אין לכם ילדים או הגעתם בלעדיהם שווה לבוא לראות.
כדאי לעלות לתצפית למעלה (נחמדה לא יותר היא פשוט לא גבוהה מספיק) ולעשות סיבוב בקניון הענק והמרשים.
זהו.

בבוקר הזמנו מונית ב- Yandex לשדה. 1050 רובל. ההפרש מאוד משמעותי ממוניות רגילות ואין מצב להתנייד עם מזוודות במטרו העמוס.

לסיכום:

מוסקבה עיר מדהימה, אין ספק ואנחנו נתגעגע למראות.
לאוכל – הבליניי, הוורניקי והפלימניי לסוגיו, לפירג'קי הנפלאים, לבורשט עם השמנת, לקבאס, לסלטים הטעימים ולעשרות כוסות התה ששתינו (תרבות התה פה היא לגמרי נושא לפוסט נפרד)