טיול זוגי קצר של 4 ימים עם רכב שכור בחבל אומבריה באיטליה

הכל התחיל מזה שרציתי לעשות מתנת יום הולדת עגול בהפתעה לבעלי בשאמוני ואנסי. אך בתאריך הרצוי, לפני כמה חודשים נקבע כנס ברומא. אז החלטנו שעושים לימונדה מלימונים (היינו כבר 4 פעמים באיטליה) והוחלט על אומבריה (ראיתי המון המלצות על האזור).

היינו, כאמור זוג, סה״כ 4 ימים כמעט מלאים.

מהלך המסלול:

יום חמישי –  נחיתה ברומא בערב של בעלי, לקיחת רכב מיורופקאר, שהיו הפעם ממש בסדר. ונסיעה ללינה בחצי דרך, המקום היה נחמד ומספק ללילה. לינק למקום כאן

יום שישי – אחרי א.בוקר דיי דלה במקום הלינה, נסענו למפלי מרמורה. מפלי מרמורה (שיש) הם מפלים מלאכותיים שנבנו בתקופה רומית, בגובה של כ- 165 מטרים.

ישנם כמה מסלולים, המסלול הראשון הוא עד התצפית למעלה על המפל. השאר יותר קשים המצריכים עליה וירידה דיי מאתגרים. מה שעוד מדהים במפלים אלו שהזרימה היא שוצפת כשהברז פתוח ולאחר שעה, כאשר סוגרים את הברז נהיית זרזיף. המקום מדהים בעיננו. אבל צריך לקחת בחשבון שאם רוצים להמשיך למסלולים מעבר לתצפית המסלול מלא מדרגות לא קלות. ניתן גם לראות את המפלים מלמטה שיש שם מן טיילת.

לאחר מכן נסענו לעיר Spoleto שבו הוזמן מלון מהמם, במרכז העיר, עם נוף עוצר נשימה, שירות מעולה וארוחת בוקר טובה. קיבלנו חדר עם נוף, כיוון שביקשתי חדר עם נוף לרגל חגיגות יום הולדת ויום נישואין. וכך היה. לאחר הצ'ק אין גם נשלחו אלינו לחדר שמפניה עם כוסות. לאחר ההתמקמות הלכנו להכיר את העיר. מה שמדהים בערים בסביבה שהן בעלות דרגנועים/מעליות חינם כתחבורה. העיר מרושתת בהם, הם קרירים ובחינם.. כך הכרנו את ספולטו על כל המקומות השווים.

יום שבת – נסענו לאסיסי ופרוג'יה. עיירות יפיפיות, עם בניה מרשימה. בכלל כל האזור הזה מאוד מפורסם בפטריות כמהין, על כך המאכלים היו עם כמהין, עם רוטב כמהין, עם ריח כמהין ומה לא. פשוט ללקק את האצבעות. גם אסיסי וגם פרוג'יה מרושתים בדרגנועים, על כך חנינו בחניונים מסודרים בתשלום כאשר מהם עולים מעליות/דרגנועים למעלה לעיר. פרוג'יה גם מקום יצור של שוקולד באצ'י, אנחנו לא הספקנו לעשות סיור במפעל שכולל הדרכה על תהליך הייצור וטעימות, אבל בצורה מפתיעה באצ'י שם מאוד יקר.

יום ראשון – נסענו לגוביו המקסימה, הסתובבנו בעיר, עלינו ברכבל סלים פתוח לראש ההר למנזר, משם ישנו נוף מהמם על העיר ועל העמק. לאחר מכן המשכנו למערת הנטיפים המרשימה והמיוחדת שנמצאת בחבל Marche. שמתקרבים לשם הנוף משתנה יחסית לאזור וממש מזכיר את עמק ורדון בצרפת.

ליד המערות אין חניה, ממשיכים לנסוע כקילומטר וחצי, ישנו שילוט לחניה של המערות, שם מחנים בחינם, קונים כרטיסים ועולים לשאטל שמביא למערות. המערות מהממות וענקיות. לנו ההדרכה הייתה באיטלקית ולא הבנו מילה, אבל זה עדיין היה מרהיב. לאחר מכן נסענו לעיירה עם חג האיכרים כאשר המקומיים מתסובבים עם בגדים ממאה הביניים, הם הכינו אוכל בדוכנים הפזורים בעיירה ועשו המון שמיח.

יום שני – עזיבת המלון ונסיעה לכיוון אורבייטו. אורבייטו שונה משאר הערים בחבל אומבריה. היא בנויה על הר טף. עלינו למגדל עם נוף מהמם , דואומו המרשים משיש ועוד… לאחר שמיצינו נסענו לכיוון השדה.

כמה נקודות חשובות:

•  זו פעם הרביעית שאנו שוכרים רכב באיטליה ונוהגים בה. באומבריה ראינו דברים שאפילו בארץ כמעט ולא רואים – עקיפה מהשוליים, עקיפה על קו הפרדה לבן רצוף מול שלט שאין עקיפה. עקיפה של משאית ע"י משאית אחרת על קו הפרדה רצוף עם תמרור לפני העיכול בכביש נחשי שיורד מהר כלשהו. כשעוקפים אותך (כשאתה נוסע לפי תמרורים) זה עוד בסדר, כשמשהו כזה מגיח מולך זה ממש פחד מוות.
  • בחלק הזה של איטליה הם כמעט ולא מדברים או מבינים אנגלית, רוב התיירות שם היא תיירות מקומית.
  • לא שמענו עברית אף לא פעם אחת.
  • למי שנוסע בתקופה הזו חשוב מזגן בחדר. אפילו במקומות גבוהים היה חם מאוד ללא מזגן.
  • יש להם קינוחים מדהימים עם כל מה שקשור לפיסטוק.
  • כמובן הגלידה הזולה והמצויינת. 2.5 יורו ל- 2 כדורים.