8 ימים בלתי נשכחים ביעדים חלומיים: בעיקר קרואטיה וסלובניה עם נגיעות בוינה ואיטליה

טיילנו זוג, בקרואטיה וסלובניה, בסוף מאי, עם הגעה וחזרה מוינה, במשך 8 ימים וחצי ברוטו.

חלוקת הימים בקצרה

יום 1 – נחיתה בלילה בוינה, שינה בוינה.
יום 2 – רכבת מוינה ללובליאנה, שכירת רכב בלובליאנה ונסיעה לסלוני, שינה בסלוני.
יום 3 – פליטוויצה, רסטוקה ונסיעה לרייקה, שינה ברייקה.
יום 4 – רייקה, נסיעה לבלד, ערוץ וינטגר, שינה בבלד.
יום 5 – (שבת) טיולים רגליים בבלד, לינה בבלד.
יום 6 – אגם בוהין, תצפית על בלד, לינה בבלד.
יום 7 – קרנסקה גורה, לפנה ונהר הסוצ'ה, מעבר הרים, ואגמי פוזין באיטליה, לינה בבלד.
יום 8 – קניות במרכז BTC בלובליאנה, החזרת הרכב ורכבת חזרה לוינה, לינה בוינה.
יום 9 – סיבוב רגלי בוינה, וטיסה לארץ.

לכתבה על מלונות בוינה לחצו כאן

נקודות ותובנות בקרואטיה וסלובניה

טסנו עם Ryanair, בלי מזוודות, ולכן יכולנו לעשות צ'ק-אין מלא באינטרנט ולהמשיך ישר לבידוק (איזור W) במקום לעמוד בתור לשליחת מזוודה.
שימו לב שאת הכרטיסים אפשר לראות רק באתר של ריינאייר ולא באפליקציה, שם משום מה לא יוצא Boarding pass. ההמראה התעכבה, כמו שקורה עם ריינאייר לא מעט, והיה עומס בביקורת הגבולות בוינה, כך שיצאנו מהשדה ב-23:40 במקום ב-22:00, בשעה כזו תדירות התחבורה הציבורית יורדת ממש ולקח לנו המון זמן להגיע למלון.

בדיעבד כדאי במקרה כזה לבחור מלון שהוא במרחק רכבת אחת מהשדה, או פשוט לנסוע במונית, את הכרטיסים לרכבת רכשנו ברגע שירדנו מהמטוס במכונה של OBB שנמצאת ליד הדוכן שלהם הצמוד לירידה לרכבת. היינו צריכים להכניס את שמות תחנות המוצא והיעד (שבדקנו מראש) וקיבלנו מסלול וכרטיס.

סים באירופה

קנינו בחנות נוחות בתחנת דלק בלובליאנה סים חד פעמי של 4 ימים ביורו אחד של חברת Telemach. הסים עבד מעולה בסלובניה וקרואטיה, באיטליה ואוסטריה עבד רק לאחד מאיתנו.

כשרות בקרואטיה

בקרואטיה מצאנו רשימת כשרות גדולה ומעודכנת של בית ישראל לחצו כאן לרשימה, בסלובניה היה קצת יותר קשה וקנינו בעיקר חומרי גלם (קמח, קטניות, ירקות ופירות).

רכבת ללובליאנה

את נסיעות הרכבת הזמנו מראש באמצעות האפליקציה של OBB, ככל שזמן הנסיעה מתקרב, המחירים עולים משמעותית, אז כדאי להזמין את הכרטיסים כמה שיותר מוקדם (יותר מחודש לפני אם אפשר). בנוסף – הזמנה של הכרטיסים היא נפרדת משמירה של מושב ברכבת! את זה צריך לעשות בנפרד באפליקציה. ברכבת עצמה המושבים השמורים מסומנים על ידי פיסת נייר בתוך תגית פלסטיק מעל המושב. אנחנו לא שמרנו מושב, אז כדי שלא יקימו אותנו חיפשנו מושבים עם תגית ריקה.

השכרת רכב בלובליאנה

שכרנו רכב דרך סוכנות Discover cars, בחברת Autounion. ההתנהלות מולם הייתה מעולה, הם היו זמינים לכל השאלות שלנו לפני ההשכרה, ופירטו את כל המחירון ולא היו הפתעות (שימו לב תמיד להודיע על חציית גבולות, לציין לאיזה מדינות ולבדוק מה תוספת התשלום על כך ולבדוק האם ההשכרה כוללת מנוי לכבישים המהירים בסלובניה). בנוסף, תמורת תשלום, החברה הסכימה להביא את הרכב ולאסוף אותו מתחנת הרכבת בלובליאנה במקום משדה התעופה וזה חסך לנו המון זמן.

בקבלת הרכב הנציג עבר איתנו על כל השריטות הקיימות באוטו, וכדאי לצלם אותן ליתר בטחון. עשינו ביטוח מלא דרך הסוכנות וזה הסתבר כרעיון מעולה, כי כשהחזרנו את האוטו הנציג מצא שריטה חדשה ברכב, שלא הייתה שם קודם (כנראה מישהו שפשף אותנו בחנייה). הנציג היה ממש נחמד והסביר לנו את כל התהליך, תוך יומיים החברה שלחה לנו את כל המסמכים, העברנו אותם לסוכנות Discover cars והם מיד אישרו את ההחזר. שריטה כזו הייתה עולה לנו 320€ אם לא היה לנו ביטוח (יותר מההשכרה של האוטו!) ככה שזה ממש משתלם וחשוב.

לגבי הביטוח המלא – יש אפשרות לעשות ביטוח דרך הסוכנות או דרך החברה. דרך הסוכנות הביטוח זול יותר, ואז משלמים פיקדון לחברת הרכב, ובמידה וקורה משהו, החברה מחייבת מהפיקדון, וכשפונים לסוכנות היא מחזירה את הכסף. ביטוח בחברה הוא יקר יותר, אבל אין פיקדון. זה הנסיון השני המוצלח שלנו עם Discover cars שבו היינו צריכים את הסוכנות והם עמדו בהתחייבויות שלהם. מאוד מומלץ.

עוד נקודה חשובה – במהלך הנסיעה שלנו עצרה אותנו משטרה בסלובניה לבדיקת רשיונות, הם בדקו את המסמכים של הרכב, את הרישיון שלנו ואת הדרכונים, אז חשוב שבכל נסיעה כל הדברים האלה יהיו עליכם.

פליטוויצה

בחרנו במסלול C (כניסה 1) – נגד כיוון הזרימה, הזמנו כרטיסים מראש דרך האתר של השמורה והצגנו אותם מודפסים בכניסה, כדאי להגיע כמה שיותר מוקדם כדי להמנע מעומס וגם כדי לא ללכת בשעות החמות. לקח לנו 4 שעות מהרגע שחנינו בשמורה ועד שחזרנו לחנייה. לממהרים כדאי לשים לב שקצב המסלול לא לחלוטין תלוי בכם – באמצע המסלול יש סירה שלוקחת את המבקרים לצד השני ומחכים בה בתור, וגם ההסעה לחנייה יוצאת אחת לכמה זמן. המסלול ממש נוח מבחינת הליכה, ונראה מוצלח יותר מהאלטרנטיבה ההפוכה (H).

ריאקה

עיר מאוד צעירה ותוססת, ממש כייפית ליציאה בסוף שבוע ויש שוק איכרים נהדר בשישי בבוקר.

אגם בוהין

יש מסלול קטן שנקרא שביל הפיות בצד המערבי של אגם בוהין, באיזור הנחל שנשפך לאגם, יפה שם מאוד, הוא מוצל ברובו ויש מקומות להכנס למים.

בלד

עלינו לנקודת תצפית ממש יפה על האגם -Ojstrica, עלייה תלולה אבל קצרה (20 דקות). בבחירת מקום לינה כדאי לבדוק שהוא כולל חנייה, ושההליכה ממנו לאגם קצרה. בבלד עצמה יש מס עירוני של 3 יורו ללילה לאדם, אז כדאי לקחת את זה בחשבון כשמחפשים מקום. יום הטיול מבלד לאיטליה הוא יום אינטנסיבי מאוד, הנופים מדהימים והמון פעמים עצרנו בדרך ליד הנהר ליד נקודות יפות, כדאי לקחת בחשבון שזה יום מלא עם לא מעט נסיעות.