טיול זוגי בבלגרד – סיכום מפורט של 4 וחצי ימים כולל טיול בנובי סאד

טובבב.. אז עכשיו נחתנו בארץ אחרי ארבעה וחצי ימים מקסימים בבלגרד שהתגלתה כעיר אירופאית מהממת ומעבר לכל הציפיות שלנו!

שקל אחד שווה 30 דינר. משמע כל סכום שתראו בדינר חלקו ב-30 וקבלו את המחיר בשקל.

טיסות ישירות דרך ישראייר (זה לא שיש יותר מידי אופציות גם ככה). אנחנו מאלה שהספיקו והיו אמיצים לקנות כרטיסים במהלך הסגר במחיר נורמלי וקיוו שיהיה טוב.

דרך לחסוך כמה שקלות (אני יודעת שאומרים שקלים) כבר בהתחלה, זה להוסיף רק מזוודה אחת לזוג, ואז אחד טס עם מזוודה גדולה והשני עם 2 טרולי. בישראייר הוספת מזוודה ראשונה עולה 35 דולר לאדם לכיוון.

ביום הראשון נחתנו יחסית מוקדם, בשעה 11 בבוקר שעון מקומי, הזמנו מראש הסעה משדה התעופה למלון בעלות של 5 יורו לבן אדם.
עלות נסיעה משדה התעופה למרכז העיר הינה כרבע שעה עד חצי שעה (תלוי בפקקים), והמחירים הם עד 2000 דינר, או 20 יורו. אם ביקשו מכם יותר, תדעו שזה מחיר גבוה ואל  תעלו.

הגענו למלון מריוט שנמצא על הכיכר המכרזית (כיכר הרפובליקה), אמאלה איזה מלון! איזה ארוחות בוקר!!!! שירות מדהים!!! מומלץ מומלץ מומלץ!!!!

תמיד תבדקו את מחיר המלון גם דרך האתר הרשמי של המלון, לנו למשל דרך בוקינג יצא 2000₪ בלי ארוחת בוקר ובלי אופציה לביטול חינם!!! ודרך האתר של המלון, יצא לנו 1450₪ כולל ארוחת בוקר, כולל ביטול חינם!
קיבלנו חדרים ישר שהגענו, שמנו את הדברים וירדנו לכיכר המרכזית (תראו בתמונות אחרכך כמה שזה ממש מתחת למלון).

מהלך הטיול בבלגרד:

יום ראשון:

התחלנו לצעוד בכל השדרה המרכזית שנקראית קנז מיכאלובה. קנינו סים לפלאפון בחנות vip שנמצאת ממש על השדרה. עלה לנו 500 דינר ל-23 ג׳יגה (לא היה להם פחות מזה).
בסוף השדרה נמצא קניון ראיציבה (שאגב מעליו נמצא מלון מאמא שלטר), ועלינו לקומה הכי גבוהה שלו לאכול בראנץ׳/לאנץ׳ (איך שתבחרו לקרוא לזה). המסעדה נקראת City Garden, ומהמרפסת של המסעדה יש תצפית על כל השדרה. אמאלה איזה מנות טעימות!! אכלנו פסטות, ריזוטו, סלטים, דגים, מה לא…. עפנו על המקום בטירוף!

אחרי המסעדה המשכנו למצודה ולפארק שמקיף אותה-קלמגדן, טיילנו בפארק והיינו בתצפית בשקיעה. אל תפספסו את זה! אבל שימו לב מראש שאתם מגיעים ביום יחסית שמשי כי ערפל מטשטש את כל הנוף ולא רואים כלום. טיילנו בכל המצודה עד שהיה כבר יחסית חשוך.

משם השמכנו לגלידריה מיוחדת (כשאני אומרת מיוחדת אני מתכוונת אחלה תמונה פוטנציאלית לאינסטגרם). הקונספט שזה מגיע ופל בלגי בצורת דג שנפתח באמצע, ואז ממלאים בו גלידה ומקשטים אותה (הסתבכתם? סתכלו פשוט בתמונות אחרכך ותבינו). האמת הגלידה עצמה היא גלידה אמריקאית רגילה, לא איזה משהו מיוחד, אבל סבבה.

משם התחלנו להתקדם חזרה לכיוון המלון והכיכר.
בדרך ליד המלון פתאום גילינו את הדבר המושלם הזה שאתם בטח שמעתם עליו (ואם לא אז אוי ואבוי לכם ותרשמו את זה בראש הרשימה!!!) Princess Puff. אמאלה זה כמו פחזניות רק לא בדיוק, קשה להסביר, ממולאות בקרם בטעמים שונים, אבל קרם מיוחד ואוורירי לא כבד. אנחנו עפנו על השוקולד מריר, על הפיסטוק ועל השוקולד חלב ושקדים. לכו לשם ותודו לי אחר כך.
לסיום היום התיישבנו בבית קפה/בר בכיכר המרכזית, שתינו בירה, יין. אחלה אווירה ומוזיקה נחמדה. ב-23:00 בדיוקקק כבר גירשו אותנו.

יום שני:

קמנו ליום טיול מאורגן בנובי סאד. סגרנו עם המדריך המקסים שדובר גם עברית – סרג׳נט, או בשם הישראלי – שרוליק הגבר! נסיעה של כשעה וחצי מבלגרד.
דיברנו איתו מראש ואמרנו שאנחנו פחות מחפשים היסטוריה, אלא לראות ולחוות את המקומות המרכזיים. לקח אותנו מהמלון והחזיר. יום כיפי, חווייתי, ונובי סאד מהממת- בעיניי אל תוותרו. וסגרו איתו. הוא אמין, נחמד ממש, ומחירים נוחים מאוד! אפילו עצרנו בדרך בעיירה קטנה וחמודה שיש בה מלא יקבים, ושתינו יין.

בערב הלכנו לאיזור ״בטון חלה״. זה סטייל נמל תל אביב כזה, ממש נחמד, הולכים על הטיילת והכלל הכל מסעדות. אנחנו אכלנו במסעדת ״טורו״ שהומלצה ע״י הרבה אנשים. האמת בגלל שאנחנו צמחוניים היה לנו קצת פחות מה לאכול שם אבל בכל זאת מה שכן אכלנו היה ממש טעים. סלט סלקים חובה!!!

יש להם שם אופציה לשלם 3,000 דינר כל אחד, ואז מקבלים את כל המנות בתפריט (כמובן לפי מה שאתם אוהבים ולא אוהבים). אגב- חובה שכל השולחן ייקח את זה אחרת הם לא מסכימים. אם מזמינים מקום דרך קארין ואמנון, מקבלים קינוח חינם. האמת התבאסנו על הקינוח הוא לא היה טעים אבל אולי יש כאלה שיאהבו.

יום שלישי:

החלטנו לנסוע לעיירה זמון. נסיעה של 15 דקות מהמלון במונית. עלינו למגדל גורדוס, וראינו את התצפית על כלללל העיר והדנובה. ליד המגדל יש בית קפה מקסים, שווה לשבת לשתות שם משהו.
כמובן ששם עשינו מלא מלא תמונות, ואז התחלנו לרדת לכיוון השוק. שימו לב שלקראת הצהריים הדברים כבר נגמרים ואז הם מתחילים לסגור. אנחנו הגענו בדיוק בתפר והספקנו עוד להנות ולקנות קצת פירות וכמה דברים נוספים. המשכנו לאגם בזמון, ששם יש מלאאא ברבורים. מהמם!

חזרנו לבלגרד למרכז, והסתובבנו קצת בקנז מיכאלובה קנינו קצת דברים. משם הלכנו למסעדה הכי טובה שהיינו בה בטיול, בפער!!!! Smokvice. יש שם הכל מהכל. השף של המסעדה ישראלי ומרגישים לגמרי שהאוכל מותאם לחך הישראלי. נהנינו מכל ביס! באמת! כל המנות פתיחה מומלצות חד משמעית! מבחינת עיקריות- כל אחד והטעם שלו (כמו שאמרתי, אני צמחונית). רצוי להזמין מקום מראש, המסעדה מלאה בדרך כלל.

משם נסענו לבר על הגג של מלון הילטון, Skyloung. איזה נוף אמאלהההה. הגענו יחסית מאוחר, בשעה 22:15, בהתחשב בעובדה שב-23:00 הכל נסגר, אז הושיבו אותנו יחסית מהר ונהנינו מהזמן שיש לנו. ממליצה לסגור מקום מראש, בדרך כלל אין להם מקומות סתם ככה למי שלא הזמין.

יום רביעי:

נסענו לאגם אדה, כרבע שעה נסיעה במונית. בגלל שזה לא העונה אז הוא לא ״תיירותי״ כמו שהוא אמור להיות, אבל בסך הכל היה נחמד הסתובבנו בפארק קצת ישבנו ליד האדם וזהו בגדול. מי שרוצה אפשר להשכיר שם אופניים/קורקינטים/גלגיליות..
משם נסענו לאכול ב-Vapiano, שנמצא גם בקניון ראיציבה, בכל יעד באירופה אנחנו הולכים לופיאנו והארד רוק, רק שבבלגרד אין הארד רוק (באסה שמישהו יטפל בזה). טעים כרגיל אין מה להרחיב.
המשכנו לטייל עוד קצת בשדרה המרכזית, נכנסנו לעוד כמה חנויות ובזבזנו כמה שקלות שוב.
אפילו שהיינו מפוצצים, ראינו מסעדת בורגרים אורגנית ושיש בה בורגרים צמחוניים! היינו חייבים לטעום! תקשיבו, וואו! גם לצמחונים וגם ללא, איזה טעים. אל תפספסו, הכל בעבודת יד ומוכן במקום!!! Submarine, סמל של המבורגר צהוב כחול. נמצא ברחוב צידי על השדרה המרכזית. המלצה אישית- קחו את השלישיית בורגרים הקטנים. ככה טועמים את שלושה סוגי הבורגרים.
בערב תכננו ללכת לבודהה בר, אבל בגלל שהיה קצת טפטוף ויחסית כבר דיי מאוחר, החלטנו לוותר ופיצינו את עצמינו בקינוחים מושחתים.

• הראשון- דונאטסים עם עיצובים וטעמים שונים וטעימים ממש!!! המקום נקרא Slatkoteka.
  • השני- אמאלה, לא רק שהפנקייקים שהזמנו הכי טעימים שיש, גם המסעדה עצמה מעוצבת מושלם! תראו בתמונות בקיצור. הזמנו מנה שכוללת 7 פנקייקים ואנחנו בחרנו את הטעמים מלמעלה, יאמי המקום נקרא Krem De La Krem.

חזרנו למלון עייפים אך מרוצים. הלכנו לישון ובלילה התחלף לשעון חורף, אז עקצנו עוד שעת שינה במלון לפני הטיסה. טיסת חזור עם ישראייר גם.

לסיכום:

אם הגעתם עד לפה- תאמינו לי אתם אחים על מלא.

1. נכון להיום אין צורך בבדיקת קורונה/בידוד, אבל ישנה עליה בתחלואה בסרביה ולכן יש לעקוב מידי יום לראות אם משהו משתנה. בכל אופן, קחו בחשבון שגם אם ישנו את ההנחיות תמיד יש מס׳ ימים כדי להתכונן. כך שגם אם יכריזו ב-1.11 על סרביה כמדינה אדומה, יתנו בערך שבוע לחזור ללא בידוד.
  2. הסרבים הם אנשים סופר נחמדים (רובם לפחות, היו כמה נהגי מוניות קצת עצבניים, אה וגם קופאית חסרת סבלנות אבל בגדול רובם אחלה). הם מאוד אוהבים ישראלים, תהיו שגרירים טובים של המדינה שלנו- תתנהגו בצורה נאותה, תכבדו, ותיצרו איתם שיח. הם באמת מקסימים ומאוד מאוד שמחים לראות ישראלים אצלם במדינה.
  3. מוניות- מבחינת ״אמינות״, הכי טוב לבקש תמיד שיזמינו לכם מונית (מהמלון, מהמסעדה או איפה שאתם נמצאים). הם רגילים לזה והם עושים את זה באהבה. אם אין לכם איפה להזמין מונית, אז תשתדלו לעלות על מוניות שעל הכובע שלהן כתוב Pink, שהם החברה האמינה בבלגרד ולא מוניות פרטיות. אם גם מוניות כאלה לא מצאתם, אפשר לעלות על מוניות אחרות- רק שימו לב! במוניות כאלה תסכמו מחיר מראש!! אם הנהג לא הסכים למחיר מראש אל תעלו, יש כאלה שהמונה שלהם קופץ פי 4 במחיר ובזמן, ואז המחיר גם עולה בהתאם, ולכו תתווכחו איתם. בנוסף, שימו לב שכשאתם נותנים את הכסף לנהג, תספרו בידיים שלכם מול העיניים שלו ותראו לו שיש את הסכום שצריך. חלקם לצערי עלו על שיטה, הם סופרים כביכול מולכם את הכסף, ובזריזות ידיים מעלימים שטר גבוה ואומרים לכם שלא שילמתם מספיק, ואתם ללא ברירה לא תוכלו להתווכח כי לכו תוכיחו שכן הבאתם לו.
  4. מי שמגיע רק לבלגרד, יכול לתכנן 4-5 ימים בכיף זה מספיק זמן. מי שרוצה נסיעות חיצוניות לדרום סרביה למשל, מומלץ לתכנן מראש מה אתם רוצים לעשות שם וכמה זמן ולפי זה לתכנן כמה זמן להוסיף. להבנתי הזמן שצריך זה כ6-7 ימים.

ועוד..

• הסעה משדה התעופה למרכז וחזור – +381 64 4341023. אפשר לדבר איתם בווצאפ, באנגלית.
  • סרג׳נט/שרוליק, מדריך נובי סאד- +972 54-567-3707.
  • להזמנת מקום במסעדת טורו, קארין- +972 52-875-7215.

בלגרד היית מפתיעה לגמרי, ויש סיכוי טוב מאוד שעוד נחזור! תהנו חברים!♥️

מוזמנים לראות את כל הסטורי וההיילייט מהטיול אצלי באינסטגרם.