טיול זוגי 5 ימים באתונה

אז חזרנו הביתה לאחר ביקור של חמישה ימים באתונה. אתונה הייתה נהדרת, כיפית, נעימה ובעיקר צמאה לתיירים.

מידע חשוב לטסים לאתונה

הזמנו כרטיסים דרך חברת Aegean היוונית. החברה ממש אחלה. עומדת בזמנים, טיסה קצרה, מקבלים כריך ומים בטיסה.

לפני הטיסה:

• הנפקנו תעודת מתחסן.
  • מילאנו את טופס ה- PLF ואת הצהרת יצאיה מהארץ.
  • לא עשינו בדיקה כי יש לנו תעודת מתחסן.

לשדה הגענו 3 שעות לפני, עברנו מהר את הבדיקות והיה לנו המון זמן לשבת בדיוטי פרי השומם, לצערנו.

המסלול שלנו שכלל 5 ימים

נחתנו באתונה ב- 7 בבוקר. בן זוגי נבחר לאחד מאלה שלהם עושים בדיקת קורונה מדגמית מהירה בכניסה, דבר שלקח בדיוק כמה שניות.

לקחנו מטרו/רכבת מהשדה למרכז העיר. עלות המטרו הייתה כ- 15 אירו לאדם. המטרו היה ריק בהתחלה והתמלא באנשים ככל שהתקרבנו לעיר. כולם חובשים מסיכות ושומרים על מרחק. הגענו לעיר בסביבות 9 בבוקר.

מלון באתונה

הגענו למלון Athens 21 אשר נמצא במרכז העיר.

בגלל הקוביד וכמות תיירים קטנה קיבלנו את החדר ממש על הבוקר. המלון נקי, הישורת מעולה, חדרים מרווחים מאוד, מקלחת מרווחת ומשופצת. חלון גדול עם נוף לרחוב, כי זה מה שהזמנו מראש וקצת נוף לאקרופוליס. המלון נמצא 15 דקות הליכה מהאקרופוליס.

למידע נוסף על המלון והזמנת חדרים לחצו כאן

יום הראשון לטיול

לאחר מנוחה קצרה, יצאנו לעשות סיבוב בעיר. גילינו עיר שוקקת חיים, מלאה באנשים נחמדים, חמה מאוד, תרתי משמע. ביקרנו בשוק הדגים העצום ובשוק הבשר, בכמה חנויות פשפשים, והלכנו לאכול צהריים במסעדה יוונית Karamanlidika, נהנינו מישיבה בחצר יפיפייה המעוצבת בסגנון יווני ומאוכל יווני טעים.

לאחר מנוחה קצרה במלון, המשכנו לטייל בשוק הפשפשים התיירותי ליד כיכר Monastiraki, שם מצאנו כמה מציאות לבית. בערב, הלכנו למסעדה Six d.o.g.s =, שם בילינו בילוי זוגי כייפי עם אוכל בסגנון תאילנדי/אסייתי, קוקטיילים טובים, אווירה נעימה בחצר קסומה ומוארת בשלל צבעים יפים. מומלץ מאוד. וקינחנו בגלידה בכיכר Monastiraki.

יום שני – אקרופוליס

הלכנו לכבוש את האקרופוליס, שנמצא כאמור 15 דקות הליכה מהמלון. קנינו כרטיס משולב, המשלב בתוכו עוד מקומות היסטוריים/ארכיאולוגיים, אך לא מימשנו את כולו. באקרופוליס עשינו סיור באתר, הצטלמנו, נהנינו מהנוף ומהאווירה.

המשכנו למוזיאון אקרופוליס המרהיב, שנמצא כמה דקות הליכה מאקרופוליס עצמו. המוזיאון ממש מושקע, יפה, שווה ביקור. שתינו קפה בבית קפה במרפסת של המוזיאון עם נוף משגע ובריזה נעימה.

משם המשכנו ברגל למוזיאון המטבעות, שהיה ממש מעניין, ומשם הלכנו לאכול צהריים ב- Estrella בשכונת Nea Smyrni, אליה הגענו עם אובר ממש במקרה. רצינו ללכת למסעדה אחרת בשכונה, שהייתה סגורה, אז פשוט חיפשנו משהו נחמד באזור וכך גילינו את המסעדה. אכלנו המבורגרים מושחתים ונהנינו מישיבה במקום שכונתי ללא תיירים.

משם הלכנו ברגל שעה חזרה למלון, ובדרך התענגו מהעיר היפה, השכונות השונות והאווירה הנחמדה. את סוף המסלול עברנו באזור Plaka הססגוני. בערב נסענו לנמל קטן 20 דקות ממרכז העיר – Mikrolimano, שם נהנינו מנוף יפה, מנמל חמוד, מאוכל ונרגילה במרפסת במסעדה Cartel. מומלץ לבקר בנמל.

היום השלישי – שבת

התחלנו בשוק פשפשים עממי ביותר, הנמצא כ- 10 דקות נסיעה ממרכז העיר, Παζάρι Σωματείου Ρακοσυλλεκτών שמו. מכיוון שאנחנו סוחרים בכל מיני מוצרי אספנות, השוק הזה הוא גן עדן בשבילנו. הוא גדול מאוד, אוטנטי מאוד, יש בו המון רחבות המלאות בסחורות יד שנייה.

השוק הוא סופר עממי, מלא בסוחרים צוענים, פליטים מכל העולם ואווירה מאוד מיוחדת. זאת חוויה לאנשים שמחפשים מציאות בשווקי פשפשים ולא מתאימה לתייר המצוי, מכיוון שהוא עלול לקבל הלם תרבות בשוק המאוד עממי הזה. בשבילנו, הוא היה למקום סופר טוב ומרהיב.

בדיקת קורונה באתונה

אחרי השוק נסענו לעשות בדיקות קורונה בבית חולים Bioclinic, אותן הזמנו מראש דרך האתר של חברת התעופה. את התוצאות קיבלנו באותו היום בערב במייל.

לאחר חזרה למרכז העיר, הלכנו לאכול במסעדה ארמנית –יוונית במרכז העיר, Misafir. אכלנו אוכל טעים מאוד, שתינו יין תוצרת הבית וקיבלנו שירות ממש טוב ממלצר אלבני חמוד. מומלץ.

משם המשכנו למוזיאון רכבי האספנות, ובו אוסף פרטי של מעל ל- 100 רכבי אספנות מכל הזמנים. המוזיאון ממש יפה ושווה ביקור. בערב אכלנו בטברנה יוונית Voliotiko ששוכנת בתוך גן יפיפה של עצים, אורות ומזרקות. האווירה הייתה סופר נעימה, האול פחות.

היום הרביעי

פתחנו עם שוק פשפשים העממי, סוחרים כבר אמרנו? מצאנו עוד שפע מציאות. את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדה יוונית The Traditional עם אוכל יווני סופר טעים. משם המשכנו לתצפית על הר ליקבטוס. נסענו עם אובר וחזרנו ברגל. התצפית סופר מרהיבה ובה נוף היקפי של 360 מעלות על כל אתונה והסביבה. תפסנו לנו מקום עם נוף משגע על אתונה ואקרופוליס בבית קפה Sky Bar, שתינו יין, קפה ואכלנו גלידה. הייתה אווירה מאוד נעימה ונוף מרהיב, ממש מומלץ.

חזרנו כאמור למלון ברגל שזאת חוויה בפני עצמה, מכיוון שעוברים בשכונה יקרה, בה גר גם ראש ממשלת יוון עם בתים מאוד יפים ושוכנה מאוד מטופחת ונעימה.

בערב, ישבנו לעשן נרגילה ב- Sparrow Bar ונהנינו מססגוניות של הרחוב והאזור, מכיוון שהישיבה ממש בתוך הרחוב הקטן.

היום האחרון (חמישי)

ביקרנו במוזיאון Benaki המרהיב ובו אוסף של אומנות הקשורה ביוון של כל הזמנים. המוזיאון מאוד יפה ושווה ביקור. שתינו קפה בבית קפה של המוזיאון הממוקם במרפסת יפה ונעימה. לאחר מכן המשכנו למוזיאון המלחמה שנמצא כחצי קילומטר ממוזיאון Benaki. גם במוזיאון המלחמה מאוד נהנינו.

את הצהריים של היום האחרון אכלנו במסעדה סינית East Pearl. היה מאוד טעים. התפנקנו במסאג' רפלקסולוגי איפשהו במרכז היער והלכנו לבית מלון לנוח ולהתארגן. מילאנו הצהרות בריאות חזרה לישראל.

בערב הזמנו אובר, ונסענו לשדה.

סיכום

העיר אתונה היא פנינה אמתית, מלאה במסעדות, בתי קפה, שירות טוב, יחס אדיב. העיר מאוד נעימה, כיפית, שוקקת חיים .נהנינו מאוד וכבר רוצים עוד.

את כל הניווטים הרגליים עשינו בעזרת גוגל מאפס, את כל הנסיעות בעזרת אובר המקושר למוניות של אתונה. השירות באמת סופר טוב בכל מקום.