סיכום טיול זוגי בלונדון של 9 ימים שאתם לא יכולים לפספס!

כריסמס בלונדון

סיכום חופשה של 9 ימים בלונדון: זוג, בני 25 + 22. פעם חמישית שלי בלונדון, פעם ראשונה של בן הזוג שלי. מקווה שהכתבה תעזור, כתבתי לפי ימים כדי לא לשכוח כלום.

מידע כללי

טיסות ללונדון מישראל

טסנו עם בריטיש, 2000 ש״ח לאדם כולל מזוודה+ טרולי, טיסות סדירות להיתרו שיצאו בדיוק בזמן. טיסה הלוך ב-6:25 בבוקר, טיסה חזור 21:15 בערב, מה שאומר שהרווחנו יומיים כמעט מלאים. מושלם. תוך חצי שעה מרגע הנחיתה כבר היינו במונית, לא היו תורים בכלל בהיתרו בשום שלב.

העברות

התניידנו מהשדה למלון ומהמלון לשדה במוניות דרך אפליקציית בולט. בערך 60 פאונד לכיוון. הנהגים אדיבים מאוד, נחמדים ואנשי שיחה. רובם מהגרים מארצות אחרות ונהננו מאוד לשוחח איתם על המחייה בלונדון.

התניידות בלונדון

שילמנו באפל פיי בלבד. תקרת החיוב היומית היא 7.7 פאונד ליום ומעבר לזה- חופשי. נסענו בעיקר באוטובוסים והרבה מהם. פחות מתחברת לטיוב אבל גם היא נוחה ופשוטה מאוד. הכל ברור בגוגל מאפס, הקווים של האוטובוסים בתדירות מאוד גבוהה, הרבה פחות צפוף מהטיוב. נכון, זה מאריך מעט את הדרך אבל מאפשר לראות את העיר, במיוחד בכריסמס כיף לשבת בקומה העליונה ולצפות בקישוטים. מי שיש לו שאלות וצריך הסברים לגבי האוטובוסים מוזמן לשאול בכיף.

מלון מומלץ בלונדון

H10 LONDON WATERLOO – מיקום מעולה כ-9 דקות הליכה מתחנת המטרו ווטרלו (השתמנו בה פעם אחת האמת) ועם תחנת אוטובוס ממש בכניסה למלון. בחרתי בו כי אני אוהבת את האיזוק השקט וכי המחיר היה מצוין- 5600 ל-9 לילות. סגרתי דרך בוקינג חדר של 19 מר' שהיה קטן עבורנו כשהגענו (רצינו לפתוח את שתי המזוודות בנוחות) ולכן שדרגנו במקום לחדר קצת יותר מרווח בתוספת תשלום, שווה את הכסף לגמרי. צוות אדיב ורום סרוויס 24/7. יש גם רופטופ מהמם עם נוף ללונדון איי. תוך 15 דק' מקסימון הגענו לכל מקום באוטובוס.

לקבלת הנחה במלון עד 15% לחצו כאן

מהלך הטיול בלונדון

אטרקציות בלונדון

יום 1 – לסטר סקוור, CIRCOLO POPOLARE, קובנט גארדן.

פרקנו את המזוודות במלון, התארגנו ויצאנו באוטובוס ללסטר סקוור, יש שם שוק כריסמס קטן וכייפי, אפשר לצלות מרשמלו, יש דוכנים של מתוקים, אוכל ומזכרות. עברנו בחנות של M&M לסיבוב קצר. משם המשכנו ברגל לאוקספורד, אכלנו בנס קוקיז, והמשכנו להסתובב. עצרנו בסוהו פארק, פארק קטן וחמוד לעצירה ומנוחה קלה. משם המשכנו לרחוב קרנבי- מושלם!! חנויות שוות (לא זול), מקושט מהמם! לאן שלא תסתכלו הכל יפה.

מקרנבי המשכנו למסעדה שסגרתי מראש – CIRCOLO POPOLARE. וואו. מיוחדת!! מעוצבת מדהים עם למעלה מ-20.000 בקבוקי משקה לתצוגה. פתחנו ביין וויסקי, והזמנו – בוראטה, ארנצ'יני, פסטה כמהין ופיצה מרגריטה. בוראטה מעולה, ארנציני מעולהההה ממש, פיצה מרגריטה עם בצק מושלם אבל השיא היה הפסטה המדהימה!!!! בחיים לא אכלתי פטריות ופשוט גיליתי עולם בפסטה הזו. אל תוותרו על הטירמיסווו הוא מעולה!
המשכנו משם לקובנט גארדן שמקושט מדהים! עשינו סיבוב בחנות של המומינים, קנינו מקרונים בלדורה ומשם נסענו באוטובוס למלון כי כבר היינו עייפים מאוד. ישבנו לשתות משהו ברופטופ.

יום 2 – נוטינג היל, שוק פורטבלו, הולנד פארק, ווינטר וונדרלנד.

זה היה יום שבת ובחרנו לנסוע לנוטינג היל. תכננתי לאכול ארוחת בוקר ב-FARM GIRL אבל היה תור מטור, אז וויתרנו. המשכנו לשוק פורטבלו. וואו! איזה שוק מדהים. מלא בוינטג', פירות, מזכרות, תכשיטים וכו'. אכלנו במאפיית GAILS. היה מצוין. נכנסנו ממש עד הסוף של פורטבלו מרקט. משם נסענו באוטובוס להולנד פארק (6 דקות) – וואוווווו!!! פארק שקט וכמעט לא מתויר, סנאים בכל מקום, טווסים, ברבורים. באמצע הפארק יש בריכת דגים עם מפלים מיוחדים. ממש שווה לבקר. העברנו שם שעה וחצי- שעתיים בכיף וברוגע.

משם נסענו לאוקספורד לקראת החושך לראות קישוטים אכלנו לבסטר סקוור במסעדת ANGUS STEAKHOUSE – יש מלא סניפים והיה מצוין.
באותו היום קרה לי משהו שלא קרה לי בחיים. הגעתי לווינטר וונדרלנד. עוד מהרגע שירדתי מהאוטובוס דפק לי הלב, התרגשתי בטירוף! זה היה חלום מבחינתי להגיע ללונדון בכריסמס באווירה הכי ממכרת שיש. הגענו בשבע וחצי. בשמונה וחצי נכנסנו לבר הקרח, חוויה מטורפת!!! הקוקטייל היה מצויין, שתינו גם צ'ייסרים בפנים והאווירה מעולה. שווה ממש להיכנס.

הזמן טס לי בממלכה הזו. שיחקנו במלא משחקים, היינו בגלגל ענק (חובה), עלינו על מתקנים… ב-21:59 ירדנו ממתקן ובאתי לשחק במשחק נוסף והמפעיל אמר לי זהו.. סוגרים. מה? מה סוגרים? הייתי בטוחה שב23! לא הפסקתי עוד חצי פארקקקק! מה סוגרים?? נאלצתי לעכל את הבשורה ועם דמעות בעיינים אבל שמחה ענקית בנפש צעדנו החוצה כדי לחפש משהו לאכול (בפארק אכלנו רק צ'יפס). נסענו לפיקדלי ואכלנו במסעדת HAPPY. מסעדה שמתאימה למאנץ', לא יותר מזה בעייני.

יום 3 – אצטדיון ארסנל, קמדן מרקט, שוק סאות'בנק, קיו גרדנס.

קמנו בבוקר ונסענו לקובנט גארדן במטרה לאכול ב-APPLE BUTTER CAFE. היה תור מטורף אז ויתרנו וחטפנו משהו בפרט אה מנגר. לא היה טעים. גם לא הקפה. משם לקחנו רכבת לאצטדיון של קבוצת הכדורגל ארסנל. בן הזוג של אוהד של הקבוצה וממש התבאס שאין משחקים. הוא ידע שהחלום שלי זה כריסמס ובגלל זה לא חיכינו עוד חודש עד שיחזרו המשחקים. ליום ההולדת שלו הפתעתי אותו וקניתי לנו כרטיסים לסיור באצטדיון. אז נסענו לאצטדיון והסיור היה ממש חוויתי! הוא ממש נהנה לראות את חדרי ההלבשה והמגרש מקרוב. אפילו אני שלא מבינה כלום בכדורגל התעניינתי לראות כמה הכל מתוקתק, מסודר, נקי ומושקע.

משם נסענו לקמדן, אכלנו באבל וופל מושלם, אכלנו פלאפל בבעלות של בחור ישראלי מקסים בשם שי שהיה ממש נחמד, נתן לנו בהתחלה לטעום והחלטנו שבא לנו ללכת על מנה כי באמת שהיה ממש טעים. אם אתם שם, לכו לפרגן לו, יש גם שניצלים, חומוס מעולה, שווארמה ועוד. שתינו שוקו ב-CHINCHIN, הסתובבנו בדוכנים המיוחדים ואז עלינו לקומה שלמעלה. גיליתי שם מקום שנקרא CAMDEN TEA BAR. יש שם תה מכל הסוגים והטעמים. הזמנו 2 כוסות תה שהיה טעים (אני בחרתי קמומיל ונענע וחבר שלי לימונית ונענע).

הסתובבנו עוד קצת ומשם נסענו לשוק כריסמס בסאות'בנק – מבחינת אוכל הכל שם היה נקניקיות ואנחנו לא אוכלים ואין לשום עצמו יותר מידיי מה להציע. במשכנו ברגל לכיוון מסעדה לא מתויירת בכלל אבל מצאתי אותה במקרה באחד הביקורים שלי בעיר (לפני 6 שנים) וכל פעם חזרתי אליה. מסעדה איטלקית חמה ואותנטית, ממוקמת ממש מאחורי הגלגל הענק, מול מלון פארק פלזה ווסטמיניסטר. היא נקראת LOCALE. פיצה מעולה וניוקי מושלם ונמס בפה ברוטב עגבניות. הפוקצ'ת שום מושלמת.

חזרנו למלון להתארגן ונסענו לקיו גארנדס במונית דרך בולט. מסלול ארוך עם מיצגי אורות מיוחדים. לדעתנו זה ארוך מידיי, המסלול היה ארוך ומעייף, הנסיעה לשם ארוכה ולא זולה, המסלול ארוך מידיי, השירים הם שירי כנסיות ולא שירי כריסמס שמחים. לא מקום שהייתי חוזרת אליו.

יום 4 – ABBA VOYAGE.

פתחנו את הבוקר בקפה קונסטרו (יש כמה סניפים), היה טעים מאוד. טיילנו באוקספורד וניסנו לעשות קצת קניות אבל האמת שלא התלהבנו מהמחירים, מהחום בחנויות ומהתורים, אז הסתובבנו ברחובות המקושטים. בצהריים אכלנו ב-PIZZA PILGRIMS – פיצה עם סטראצ'טלה (המילוי של הבוראטה) וכדורי מק רנד צ'יז מעולים. משם הלכנו לקנות שוקולדים מ-LADERACH – איןןןן שוקולדים מדהימים כאלה! יש שם גם קרמבואים קטנים בטעמים.

וואווווווווווו! השיא של היום- ABBA VOYAGE.
מגיל קטן אבא שלי השמיע לי את השירים של להקת אבבא, אני מכירה בעל פה את המחזמר של מאמה מיה והגיע הזמן להגשים חלום ולהיות גם בהופעה. מדובר בחוויה בלתי נשכחת. מה זה בעצם? במשך חמישה שבועות ביצעו חברי להקת אבבא את המופע במלואו מול 160 מצלמות כשהם לבושים בחליפות מיוחדות שמסייעות ללכוד כל תנועה שלהם. המטרה: ליצור מודל שלהם בתלת מימד. לאחר שיצרנו את המודל, ביצעו הצערה. הפיכה לגרסה צעירה יותר.

במשך כל המופע היינו בהלפ שלא מדובר בבני אדם. רמת הדיוק הייתה מטורפת. אווירה משוגעת ברחבת הריקודים!! שווה כל כךךךךךך. אחר כך משם נסענו בטיוב ל-5GUYS שלגמרי סוגר פינה והצ'יפס שלהם אלוהי.

יום 5 – שורדיץ, איטלי, ג'ולייט.

זו הפעם הרביעית שלי בשורדיץ ולכן הפעם בחרתי לקחת סיור. השכונה כל כך יפה ומיוחדת עם גרפיטי מדהים! הסיור שבחרתי הוא סיור מתוקים של "לונדון עם בר" . לפתיחת הסיור, עוד בתחנת הרכבת קיבלנו מפיני המדריך דונאטס מעולים של קריספי קרים והסבר קצר על התחנה ויצאנו לדרך בדיוק בזמן. הסיור היה מעניין, קליל וסוחף. יצא לנו לשמוע הסברים מעניינים על השכונה ופיני המדריך היה באמת מעולה, לא הכביד במידע מיותר והיה ממש כיף להקשיב לו. יצא לנו לפגוש ולשמוע את אדריאן בוסוול, אמן מקומי שקורא לעצמו "The Brocoli Man. בגזרת המתוקים היו לנו- קנולי, האמבל קראמבל (וואאאאאאאו), דארק שוגר ולסיום צ'ורוס. בסיום הלכנו לשוק ספילטפילדס לסיבוב, שוק מהמם (מקורה).

לאן המשכנו משם? ובכן, תכירו את איטלי. מתחם איטלקי ממש ליד שורדיץ. המתחם מציע 2 קומות של גן עדן איטלקי. פסטות, פיצות, סלטים, מוצרים לרכישה – יינות משובחים, גבינות, פסטות טריות ויבשות כמו בוסיאטה וכו', מוצרים לבישול כמו שמן כמהין, עוגיות וכו'. קניתי משהו כמו 8 קילו של פסטות, שמן כמהין, ריזוטו ועוד. ישבנו שם במסעדה בקומה השנייה והיה פשוט טעיםםםםםם! פסטות טריות!!!! משם נסענו ללייסטר סקוור ועשינו סיבוב נוסף בשוק, אכלנו ק אנד צ'יז טעים. משם הלכנו למחזמר ג'ולייט שהיה וואו!! משמח, צבעוני, כייפי, מתאים בעיקר לצעירים אבל לא רק. אחר כך הלכנו למסעדה של גורדון רמזי – בן הזוג שלי הזמין סטייק ואני המבורגר, לי לא היה טעים בכלל ובן הזוג שלי דווקא אהב. כשהם ראו שלא נגעתי במנה שלי הם ישר ביטלו אותה ולא חייבו אותנו, בלי שבכלל אמרתי כלום.

יום 6 – שוטטות, מאמה מיה.

קמנו מוקדם והגענו שוב ל-APPLE BUTTER CAFE, הפעם התור היה נסבל וחיכינו קצת עד שנכנסנו.הזמנו טוסט עם ביצה קושקשת וקרואסון ביצה עלומה עם אבוקדו. היה מעולה. הקדשנו את היום הזה לשיטוט ברחובות, טיול, לראות קישוטים ולהגיע למקומות שעדיין לא הגענו. ב-16:30 היה אמור להיות לנו סיור שבוטל, אז בזמן שישבנו בארוחת הצהריים ב-TFI FRIDAY (אחת המסעדות האהובות עלינו), החלטנו ללכת ספונטנית למאמא מיה- המחזמר האהוב עליי שצפיתי בו בפעם השלישית.

אין לתאר אותו… השירים, האווירה, הסיפור… פשוט מדהים. ממליצה לשמוע לפני את השירים ולהכיר כי זה הכי כיף שיש. גם בן הזוג שלי שלא ממש נהנה מהסרט, אהב. אחרי הסרט אכלנו גלידה ב-AMORINO, הפיסטוק מעולה.

יום 7 – Ave mario, מונופולי.

פתחנו את הבוקר עם עוגיות ב-CREME – מעולות. הקפה לא טעים. נסענו לסיבוב בקובנט גארדן ומשם הלכנו לאכול צהריים מוקדמת ב-AVE MARIO, מסעדה עם תפריט זהה ל-CIRCOLO POPOLARE. המנה הראשונה הייתה טובה, הפסטות (רוטב עגבניות ורוטב פטריות) פחות היו לטעמינו, הרטבים לא היו משהו. הפסטות עצמן אין ספק שטריות. קינחנו עם קרפ בקובנט גארדן. לקחנו את היום הזה קצת יותר באיטיות, לא רצינו להתיש את עצמנו. נסענו לסלפרידג'ס לקנות כמה דברים והמשכנו לטייל בכל איזורי האורות המיוחדים. (אפשר לטייל שעותתתת!). את הערב סיימנו במסעדת THE TOP HAT – מסעדה בעיצוב מטורף של מונופול!! העלתי עליה פוסט בנפרד ורילס באינסטגרם.

טיפים כללים מהימים הראשונים

• יוניקלו – הצלה! גופיה טרמית איכותית, טייץ טרמי דק אבל פשוט מטורף! לא הרגשתי קור! קנינו שם גם כובעים סופר נעימים ומחממים.
  • אוטובוסים –  תסעו בהם. אל תפחדו! מי שצריך הסברים מפורטים לגביהם שיפנה אליי בכיף בהודעות למטה.
  • מזומן – היה לנו כסף מזומן בפאונדים ולא מעט ממנו. סיימנו את כולו. היו מקומות בודדים לחלוטין שביקשו רק כרטיס. זה לא נכון להגיד שבכל מקום זה רק אשראי. מוניות (בולט) זה אכן רק אשראי דרך האפליקציה.
  • סיורים – ממליצה לגמרי על לונדון עם בר (סיור המתוקים בשורדיץ') נכון, אפשר להגיע למקומות האלה גם לבד אבל לא לשמוע את ההסברים והסיפורים. בכל המתוקים שקיבלנו הכל היה מאורגן ומסודר, קיבלנו טעימות ולא בהכרח את הגודל המלא של הקינוח וזה היה מצוין ככה יכולנו לטעום מהכל בכיף.
  • ספויילר לחלק ב: הלכנו שוב לווינטר וונדרלנד וגיליתי דברים מטורפים שלא ראיתי בפעם הראשונה!!

יום 8 – המפסטד, ווינטר וונדרלנד פעם שנייה.

קמנו בבוקר ונסענו לשכונת המפסטד. שכונה יוקרתית בצפון לונדון. תכננתי לעשות סיבוב בכמה מאפיות קטנות ולעשות פיקניק בפארק המפסטד הית׳ המדהים אבל היה קר ברמה שבקושי הצלחנו ללכת. קניתי חמאה מקומית, בגט במאפית paul (מומלצת ממש! יש גם בקובנט גארדן) מאפה פיסטוק ב-Bread ahead (גם מצוין) וצעדנו לפארק. כשהגענו אליו הבנו שכל כך קר לנו שאנחנו חייבים לשבת במקום מחומם. שמרנו את השלל שקנינו והמשכנו לטייל עד שלקחנו אוטובוס לאיזור אחר בשכונה, לשבת בבית קפה מהמם וטעים ממש שנקרא Camomile. היה מעולה ממש!! אני באמת לא יודעת איך הם עושים ביצה מקושקשת בלונדון אבל נדמה לי שהם עושים עם חלב וחמאה במידת עשייה של דקה וחצי במחבת וזה מושלם בעייני. משם טיילנו עוד קצת ולקחנו אוטובוס למלון.

ונעבור לערב- ווינטר וונדרלנד בפעם השנייה. תשמעו, יש איזה קטע בלונדון שכשתכננתי את המסלול ידעתי שאני מגיעה למקומות שהייתי בהם כבר ומאוד התגעגעתי, אבל בכל אחד מהמקומות מצאתי את הפינות שלא הכרתי, הדוכנים שלא ראיתי, האוכל שלא טעמתי… כשאתה מתכנן טיול אתה משבץ מקומות כמו קמדן ונוטינג היל רק פעם אחת. אנחנו טסנו ל- 9 ימים שאפשרו לי להכניס בלוז מקומות פעמיים. בחרתי לחזור לווינטר וונדרלנד.

אני בת 22 והרגשתי שם כמו ילדה בת 6, מתלהבת מהאורות,מהמוזיקה, נהנת לנצח ולזכות בבובות קטנות וגדולות. עלינו על מתקנים, צעקנו מפחד והסתובבנו עם אדרנלין בשמיים. המקום הזה הוא קסם. יש שם פינות ישיבה מדהימות בברים מקורים עם מדורות קטנות באמצע ומוזיקה מעולה, יש אוכל מעולה (תנסו פרנץ׳ טוסט בcrome ופיצה פרצל וגם פרצל שום שהיה מושלם!!!) יש מלא אלכוהול, קוקטיילים טעימים, שוקו חם עם קצפת. מה צריך יותר מזה? ווינטר וונדרלנד הוא באמת קסם. אי אפשר להסביר את האווירה. מי שלא היה פשוט לא יצליח להבין… חזרתי למלון בהיי מטורף ועם מלא בובות שצריך להכניס למזוודה.

יום 9 – שוק בורו , ביג בן, לונדון איי, טיסה.

את הבוקר פתחנו בלדרץ׳ (חנות שוקולד וואו) ומשם לבנס קוקיז כדי להביא מתוקים הביתה. משם נסענו לשוק בורו- וואו! פעם ראשונה שלי שם וממש אהבתי. היה שם דוכן של פסטות בעבודת יד לרכישה ואמרתי לבן הזוג שקניתי מספיק פסטות בטיול לצערי. כמה דקות אחר כך ראינו דוגן שמוכר אותן לאכילה עם רטבים מיוחדים אז אכלנו טורטליני ממולא דלעת וריקוטה ברוטב חמאת מרווה – וואו! המילוי היה מושלם והרוטב עדין ולא משתלט והפסטה עצמה טרייה וטעימה. דקה אחרי שסיימנו לאכול הלכתי לקנות 2 חבילות כדי שיהיה לי בבית. משם נסענו לראות את הביג בן והלונדון איי ולהצטלם ולטייל על גשר ווסטמיניסטר האהוב עליי במיוחד, היה עמוס מאוד אבל אין על לראות את הביג בן מקרוב.

חזרנו למלון והיינו רעבים שוב (אמאלה כמה אכלנו בטיול) אז הזמנו דרך אפלייקציית Uber eats מטאקו בל שהיה ממש טעים, הגיע מהר וחם. ארזנו את המזוודות בנחת (שילמנו על לילה נוסף במלון בגלל שהטיסה מאוחרת ורצינו להתקלח ולנוח).

הזמנו Bolt לשדה. הגיע נהג איטלקי מקסים שלאורך כל הדרך לשדה סיפר לנו על תהליך ההגירה והמעבר מאיטליה ללונדון והיה מאוד נחמד לשמוע אותו, אל תתביישו לדבר עם הנהגים, הם אנשים שיחה מקסימים וכולם שמחו לשמוע שאנחנו מישראל ושאלו איך אנחנו מתמודדים עם הקור.

כמה טיפים נוספים לטיול זוגי בלונדון

• מזומן – מקבלים כמעט בכל מקום!! היו 2 מקומות בודדים שאפשר לנו רק באשראי (דוכן אחד בווינטר ועוד אחד בבורו) וכל שאר המקומות- חנויות, מסעדות וכו׳ שילמנו במזומן.
  • מסעדות – תשתמשו באפליקציית Open table לראות מה פתוח, מתי ואיפה ואם אפשר להזמין מקום.
  • לטסים עם בריטיש – כל תהליך שקילת המזוודות בשדה הוא עצמאי במכונות. אין פה גמישות בכלל עם אוברוויט. הכל חייב להיות מדוייק לחלוטין. סטייה של גרם אחד והמכונה תדרוש תשלום כדי לשלוח מזוודות.
  • גניבות – הלכתי תמיד עם פאוץ שהסגירה שלו היא מתחת למעיל שלי ובו היה שפתון, כרטיס לחדר במלון, מגבוני ניקוי למצלמה. לא שום דבר יקר ערך. הטלפון שלי היה ביד (אני מצלמת ומתעדת הכל) או בכיס כשהיד שלי עליו כל הזמן. הכסף שלנו (סכום יומי) היה בתוך הכיס הפנימי במעיל של בן הזוג שלי. הדרכונים בכספת ולא יצאו משם אפילו לא לרגע. לא הסתובבנו עם תיק גב והאמת שבכל מקום שהיינו תמיד אמרתי לבן הזוג שלי שאפשר לזהות ישראלים בכל מקום בגלל שהם היחידים שמסתובבים עם תיקי גב מפוצצים, לא ברור לי כל כך במה לונדון מפוצצת אבל זה לגמרי אפשרי להזהר מהגניבות.
  • אינטרנט – עשינו חבילות של SIMTEX ואני ממליצה ממש. עבד מעולה.

זהו זה היה טיול מושלם, טעים, חלומי ביותר. אשמח לענות על כל שאלה ומחכה לכם עם המלצות נוספות אצלי באינסטגרם.