לפלנד עם ילדים: טיול חווייתי בטבע הקסום של הקוטב הצפוני

אחרי שנים של מחשבות הגיע הרגע שבו סוף סוף טסנו לחופשה בצפון פינלנד (לפלנד)! את היום הראשון שלנו החלטנו להקדיש לטיול בגן החיות בלפלנד וטיול רכיבה על איילים לזוהר הצפוני ברובניימי, טיזר… היה מדהים!

פה חשוב לציין אנחנו בעקרון לא מבקרים בגני חיות עקב אהבת בעלי החיים, אך אחרי שלמדנו על המקום הבנו שזה לא גן חיות סטנדרטי אלא מרכז שימור של בעלי חיים החיים בצפון פינלנד והאזור ואף נחשב למרכז הצלה בינלאומי.

לאחר הביקור הבנו כמה המקום חשוב לבעלי החיים בלפלנד ובאזור רובניימי.

טיול לגן חיות בלפלנד ומזחלות עם איילי הצפון לזוהר הצפוני ברובניימי

חברה מומלצת לטיול בגן חיות בלפלנד (רובניימי)

אחרי חיפוש מאוד נרחב ברשת החלטנו לבחור את הטיול "Trip to Ranua Wildlife Park" של חברת "Wild About Lapland". למה בחרנו דווקא בהם? קודם כל השירות אותו קיבלנו במייל היה אדיב מאוד וענה על כל השאלות במקצועיות, המחיר התאים לנו והתוכנית עצמה נראתה מאוד מתאימה לטיול עם ילד.

גם שהיו לנו שאלות נוספות ענו לנו בסובלנות רבה בטלפון.

ודבר אחד נוסף היה חשוב שזה לא יהיה טיול המוני אלא עם קבוצה קטנה וזה מה שהם מבטיחים. אנחנו היינו סה״כ 2 משפחות בסיור.

פרטי יצירת קשר עם Wild About Lapland

מהלך הטיול לגן חיות בלפלנד

אנחנו קבענו את נקודת האיסוף במשרד המרכזי אשר נמצאת במרכז העיר לשעה 9:50 בבוקר. ברגע שהגענו פגשנו צוות מחייך אשר דאג להסביר לנו את הכל וגם הציעו בגדים, כפפות ונעליים, אך בגלל שהגענו מצויידים החלטנו להישאר עם שלנו. בדיעבד אני בכל זאת מציע להשתמש גם בציוד שלהם שכן קר בחוץ וצריך כמה שיותר שכבות.

לאחר התארגנות והסבר עלינו על המיניבוס החדש ויצאנו לדרך, הנופים בדרך מרהיבים והמדריך גאבור היה לא פחות ממעולה! לאחר נסיעה של שעה הגענו לגן החיות של לפלנד.

נכנסנו למתחם, לקחנו מזחלת שלג לילד ויצאנו לטיול הרגלי. לאורך כל הפארק ניתן לראות אינספור בעלי חיים מקומיים מינשופים מרהיבים, איילים, שועלים ארקטיים, זאבים, דובי קוטב, חיות טורפות נוספות, זוחלים ובעצם מה לא?! אני לא אהרוס לכם את כל החוויה ואשאיר את הפירוט המדוייק של כל החיות שתראו בעיניים שלכם.

*מזל אוויר בלפלנד בחודש דצמבר נע בין מינוס 6 ועד מינוס 25.

במהלך המסלול ניתן לגלוש עם המזחלת שלג, לבקש מהמדריך שיצלם אותכם בשלג או לעשות גשם של שלג (תשאלו את גאבור). כמובן שבכל מקום גאבור הסביר על בעלי החיים ועל ההסטוריה של המקום.

לאחר שסיימנו את הסיור חיכתה לנו ארוחת צהריים בסגנון בופה מפנקת. אני צמחוני ולכן הכינו לי גם מנה נפרדת חוץ מכל מה שהיה בבופה. האוכל היה מצויין גם המשקאות כלולים.

לאחר הטיול החזירו אותנו למלון עם הרכב כמו שסוכם מראש.

לסיכום, אנחנו מאוד נהננו ואני ממליץ לכם לא לוותר על טיול לרנואה פארק!

טיול לזוהר הצפוני עם איילי הצפון

לאחר שכל כך נהננו בטיול הבוקר החלטנו להצטרף באותו היום בערב לטיול מרתק בצורה יוצאת דופן והוא כלל הסבר על אייל הצפון מאת המשפחה אשר עוסקת בתחום כבר 200 שנה! רכיבה על מזחלות גדולות אשר מחוברות לאיילי הצפון, צפייה בזוהר הצפוני בדרך ובסוף תה עם עוגיות וחטיפים לצד סיפורים נוספים מאת בת המשפחה.

כרגיל הטיול היה עם קבוצה קטנה וחות מאיתנו היו עוד 2 זוגות.

הטיול נקרא "Chasing Auroras by Reindeer Safari"

מהלך הטיול לזוהר הצפוני עם איילי הצפון

נקודת המפגש הייתה במשרד (Kansankatu 14, Rovaniemi) בשעה 18:45. תאו המדריך המקסים פגש אותנו התארגנו, התלבשנו חם ועלינו על המיניבוס ולדרך. לאחר נסיעה קצרה יחסית הגענו לבקתה המחוממת ולצידה היה אגם קפוא ואיילים אשר חיכו לנו.

לאחר שמיעת ההסבר ותדריך יצאנו לפגוש את איילי הצפון הקסומים. המפגש הראשוני בחושך הוא חוויה בלתי נשכחת! לאחר אינספור תמונות וסרטונים התיישבנו במזחלות התכסנו שלא יהיה קר ויצאנו לדרך.

במהלך הרכיבה רואים את הזוהר הצפוני מעל הראש וזה משהו שהיה רק בשביל זה לנסוע ליד כל כך רחוק וקר.

אחרי שסיימנו את הרכיבה התחממנו, שתינו תה, אכלנו ונסענו חזרה לעיר.

לסיכום

טיול ללפלנד עם ילדים יכולה להיות חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת. הילדים יהנו ממפגש עם בעלי חיים מיוחדים, מפעילות חורפיות מרתקות ומנופים עוצרי נשימה.

אם אתם מתכננים טיול משפחתי ללפלנד, אני ממליץ לכם בחום לקרוא את הכתבה שלי על מלון ארקטיק לייט הוטל. במלון זה תמצאו את כל מה שאתם צריכים לחופשה משפחתית מושלמת, כולל חדרים מרווחים ומפנקים, מתקנים לילדים ושירות מעולה.