טיול בדרום קוריאה – כל מה שחשוב לדעת לפני הטיול של שבועיים במדינה מיוחדת זאת

טיול בדרום קוריאה של שבועיים בו ביקרתי בצ׳ונצ׳ון (춘천), גיונג-ג׳ו (경주), בוסאן (부산) וסיאול (서울) – (3 ימים בכל עיר).

חשוב לציין שטסתי לבד (והטיול התאים לנערה בת 19 בכושר עם ידע בקוריאנית וקוריאה) ואת רוב הימים העברתי לבד.
אשמח לעזור אם מישהו מתכנן טיול לדרום קוריאה ומתלבט לאן ללכת או מעוניין בהמלצות/הערות/עזרה בתכנון הטיול – תכתבו בתגובות.
הטיול שלי היה בעיקר מסולולי הליכה ומקומות יפים, ופחות שופינג וקניות (למרות שגם זה היה), והייתי מאוד פתוחה לשינויים גם בשטח.
תהנו בדרום קוריאה. בהחלט מדינה בלתי נשכחת.

טיול בדרום קוריאה – מסלול:

לילה ראשון ישנתי בשדה תעופה- מלון: Best western prenier Incheon airport hotel

11-12: צ'ונצ'ון (Chuncheon춘천) (בית של חברה)
13-15: גיונג-ג'ו (Gyeong-ju경주) (Hwangnam gotaek keumseulchae guesthouse)
16-18: בוסאן (Busan/부산) (Hotel 109 – haeundae)
19-23: סיאול (Seoul서울) (The grand- myeong-dong)

בצ'ונצ'ון הייתי אצל חברה שלי והיא תכננה את המסלול אז אין לי שמות של כל המקומות שהייתי בהם.

סדר יום בצ'ונצ'ון:

• מסלול אופניים בפארק UIAM. (דרך הפארקים: 조각공원, 공지천공원, 수변공원) – משך השהייה: בין שעה וחצי לשעתיים. מחיר: המסלול חינם. השכרת אופניים לשלוש שעות תעלה 17,000 וואן.
  • שוק (Pungmul market) שקרוב לתחנת הרכבת (Namchuncheon station), משם הלכנו לספרייה שנמצאת באיזור, ובערב הלכנו לעיר לארוחת ערב וחדר קריוקי עם חברים.
    (שימו לב שרוב חדרי הקריוקי נסגרים בין 22:00-23:00. וכל השאר מבקשים תעודה מזהה אחרי השעה 22:00. אם אתם קטינים יבקשו מכם לעזוב את המקום).

גיונג-ג'ו:

הלכנו לבנק ואז לתחנת האוטובוס לנסוע לגיונג-ג'ו. נסיעה שארכה 5 שעות. (נוף מהמם. לא הרגשתי משועממת לרגע).
טיפ: ממליצה להזמין את הכרטיסים מראש. זה לא מאוד משנה, בדרך כלל האוטובוסים כמעט ריקים. אבל בשביל השקט הנפשי הייתי ממליצה להזמין מראש ולקבוע מקום. אם אתם לא יודעים  קוריאנית ברמה בסיסית הייתי ממליצה להיעזר במישהו מקומי בעניין הזה, כי כשאתם מגיעים לתחנה תצטרכו למשוך את הכרטיס מהמכונה ואין אנגלית.

מידע חשוב: בדרך כלל בנסיעות בין ערים, של יותר משעתיים, האוטובוס עוצר בתחנת מעבר למשך 10-15 דקות. התחנות מעבר נוחות ומלאות בדברים מגניבים. כדאי לרדת להציץ. אל תמשכו יותר מידי זמן, האוטובוס אומנם לא יעזוב בלעדיכם אבל הנהגים מתעצבנים אם לא חוזרים לאוטובוס 5 דקות לפני היציאה.
לגיונג-ג'ו הגענו בערב ולקחנו מונית מתחנת האוטובוס לגסט האוס שלנו. (רק בגלל שהיינו עם מזוודה. לתרמילאים ההליכה היא חצי שעה).

הגענו לגסט האוס "Hwangnam gotaek keumseulcha" מקום מהמם. מיקום מצויין ומחיר מעולה. ממליצה בחום! הרח' מכיל מסעדות (מסורתיות ובינלאומיות ושילוב), חנויות בגדים ומזכרות, ברים, גלידריות וחנויות נוחיות והמחירים שפויים לגמרי. מומלץ בהחלט!

• ביום למחרת, הלכנו לGyeong-ju world) 경주월드 어뮤즈먼트) והיה מושלם! חם מאוד בקיץ אז ראו הוזהרתם. קרם הגנה, מים וכובע נחוץ בהחלט בתקופת הקיץ.
    משם הלכנו לגן חיות מקסים ומאוד מתוק (בשם 주렁주렁). אחר כך חזרנו לגסט האוס והלכנו קצת לקניות ולארוחת ערב.
  • ביום למחרת: – הפארק הלאומי (כ-10 דקות הליכה מהגסט האוס). יש שם מוזיאון על ההיסטוריה המלכותית שהייתה בגיונג-ג'ו לפני שהיא עברה לסיאול. פארק מהמם.
    טיפ: לקרוא קצת על ההיסטוריה של הערים שאתם נוסעים אליהן. זה מאוד מעניין ועוזר לדעת לאן אתם הולכים ומה יש שם.
  • משם נסענו באוטובוס למקדש בודהיסטי (Bulguksa temple). משך שהייה באתר: 3 שעות. המחיר: לא יותר מ-15,000 וואן.
    יש שני מקדשים ואפשר להגיע אל שניהם באוטובוס. במקדשים נדרשת טיפה הליכה, יש המון מדרגות והנסיעה אליהם עלולה לעשות טיפה בחילה (נסיעה מאוד מטולטלת). שווה מאוד!! הפארק נראה כמו אגדה מצויירת.
    טיפ: קחו מטרייה מתקפלת או מעיל גשם טוב. המקום על הר ולכן הסיכוי שירד גשם (גם בקיץ) הוא מאוד גבוהה. לאורך המקדש יש בארות מים שאפשר לשתות מהם. ואין בעיה של שירותים. משם חזרנו לגסט האוס והלכנו לארוחת ערב במסעדה מסורתית.

בוסאן:

בבוסאן היה לי מסלול מתוכנן יותר כי הייתי לבד.

יום ראשון:

• Taejongdae태종대유원지 פארק אמנם Amnam park
  • חוף סונג דו+סקיי וואק
  • כפר גמצ'ון (Gamcheon village) (Yongdusan park+Busan tower)
  • שוק גוגצ'ה (Gukje market)

יום 2:

• 4:00 Haedong yonggungsa temple
  • איגידה (Igidae costal walk)
  • Dongbaek island/park
  • Seomyeon – market+street+station
  • Bujeon – market+street+train station

יום 3:

• Sealife aquarium
  • Haeundae beach
  • Songnim park

מידע על אתרים ופארקים בדרום קוריאה:

פארק Taejongdae

מחיר: חינם
משך שהייה באתר: בין שעתיים לשלוש. (תלוי ביום חם או קר ובכושר).
על האתר: מסלול מאורגן שסובב את הפארק. הרבה עליות וירידות ויש רכבת שעוצרת בכל התחנות לאלו שקשה להם עם ההליכות או רוצים למהר. ממש אחרי הכיכר מצד ימין יש את המרכז מידע. אפשר למצוא שם את המפה של הפארק. שווה מאוד להגיע.

פארק אמנם

מחיר: הפארק עצמו בחינם. הרכבל עולה כסף.
מסלול מהמם לא מעט מדרגות ועליות. את הפארק הזה הייתי ממליצה רק למי שאין לו בעיה עם חוש התמצאות וכיוון.
טיפ: קחו אתכם מים ושקית לזבל.

כפר גמצ'ון

משך שהייה באתר: לשיקולכם
על האתר: מהמם. אפשר ללמוד המון על התרבות הקוריאנית, והמקום עצמו מאוד יפה ופוטוגני. בכניסה הראשית לכפר (מצד ימין) יש מרכז מידע לתיירים, שם תוכלו למצוא מפה של הכפר עם מסלול מעניין (למעוניינים) ועצירה בכל מיני מקומות בכפר (גם בכמה חנויות מקסימות לפרנסת המקומיים) ותוכלו לסמן בחותמת בכל מקום שאתם עוברים בו (מאוד חמוד עם ילדים).

מקדש הדונג

משך שהייה באתר: לא יותר משעה וחצי
על האתר: אל תפחדו מהכניסה למקדש. בהתחלה זה טיפה מזכיר את האתרים המפחידים באנימה אבל מהר מאוד תגיעו למקדש ותתפעלו. אני הגעתי לשם בבוקר וראיתי את הזריחה. היה מהמם! מומלץ לקום בבוקר מוקדם בשביל זה. אין כמעט אף אחד ואפשר לשותת באתר בחופשיות.
טיפ: אם אתם מגיעים בבוקר מוקדם (כמוני) קחו איתכם מטרייהמעיל גשם, בדרך כלל בבקרים יורד גשם (גם בקיץ).

פארק איגידה

משך שהייה באתר: בין 3-4 שעות
על האתר: שלושה מסלולים (3 קילומטר, 4 קילומטר ו5 קילומטר) לאורך הגדה. מצד ימין יער ומצד שמאל ים. לא מעט מדרגות ועליותירידות. יש ספסלים לאורך המסלול לאלו שצריכים מנוחה מידי פעם. אפשר להתחיל מה-Costal walk ואפשר להתחיל מהסוף ולסיים בקוסטל.
טיפים: לקחת מים ושקית לזבל כדי לשמור על ניקיון האתר.
לא לפחד להסתובב ולטייל וללכת בכל מיני מסלולים.
שימו לב למזג אוויר לפני שאתם מגיעים לשם.
אם אתם מגיעים במונית, עדיף להגיד לנהג להגיע ל- Costal walk ולא לפארק עצמו כי אז תתחילו מאמצע המסלול לא מההתחלה.

אקווריום Sealife

מחיר: מבוגר- 29,000. ילד- 23,000. נכה- 17,000.
משך שהייה באתר: בין שעה וחצי לשעתיים
טיפ: חפשו הנחות ב- Trazy. מידע על האתר אפשר למצוא באתר של האקוורים.

שתפו את העמוד

גדי 10 מרץ 2024 20:06 at

שלום
    נשמח לאינפורמציה לגבי היכן כדאי לטייל. מדובר בזוג בשנות ה60 בכושר טוב שמטיילים כמטייל עצמאי. נהיה בקוראה מ 13 עד 28 ליוני השנה מתוכם בשבוע האחרון (מה23 ליוני) בסיאול.