טיול כוכב משפחתי בגרמניה, אזור סקסוניה השוויצרית ושמורת השפרה

חזרנו מטיול כוכב מהמם בגרמניה, אזור סקסוניה השוויצרית ושמורת השפרה עם ילדים בני 5 ושנתיים. חילקנו את הלינה ל-2 מקומות – מחוץ לדרזדן לטיול נוח בסקסוניה ולאחר מכן לובנאו לטיול בשמורה. 2 מקומות הלינה היו מעולים ונגישים מאוד וקרובים ליציאה לאוטוסטרדה.

טסנו שני הורים ילד בן שנתיים וילדה בת 5.3. שניהם רגילים להליכות מרובות, אך כמובן לקחנו עגלה לקטן שהשתמשנו בה פעמיים…

המסלול בגרמניה:

חמישי – נחיתה בשונפלד גרמניה

לקיחת רכב (שודרגנו לרכב אוטומט BMW), שבהמשך הביא לעצירה שלנו ע"י המשטרה).,שימו לב שלא עם כל רכב ניתן לחצות למדינות שכנות, אם זה חשוב.
נסיעה למלון, כשעה ו- 40 דקות. המלון ליד דרזדן, בעיירה Bannewitz. הזמנו דירה עם 2 חדרים ומטבח מאובזר, עם ארוחת בוקר. המיקום מצוין, כיוון שנמצא ממש בירידה מהאוטוסטראדה. בעלת המקום לא דוברת אנגלית, אך הצלחנו לתקשר. המקום נקי ונעים. ארוחת בוקר נחמדה ומספקת (רחוקה למה שהורגלנו בארץ, אבל בהחלט מספיק).

יום שישי – עיר Pirna ומבצר קוניגשטיין

הכל סגור למעט מסעדות ופארקים, פארקי טבע וכו. סיבוב בעיר Pirna מאוד נחמדה. נסיעה למבצר קוניגשטיין. חונים בחניה בתשלום, ישנה רכבת נחמדה שעלה למבצר(כרטיס משפחתי 10 יורו) בכניסה יש קופה לכניסה למבצר. המקום נגיש לעגלות (יש מעלית נסתרת) אנחנו עשינו את הכל ברגל וזו עליה לא קלה וסיבוב מאוד גדול בפנים. הנוף מהמם ובכלל מקום יפה. בדרך חזרה עצרנו במסעדה שלמרגלות המבצר ונסענו לבסטאי. עלינו עד למעלה, לחניה שלפני המלון שעל צלע ההר. הליכה של כ- 10 דקות המקום לא מתאים לעגלות כי יש המון מדרגות, הנוף עוצר נשימה. עייפים (הלכנו סה״כ כ-7 ק"מ) איך מרוצים, חזרנו למלון.

יום שבת – פארק מים Mariba

התחזית גשום וקר, קפיצה לסופר ונסיעה לפארק מים Mariba. מקום נחמד שאפשר להעביר בו יום שלם עם בריכות שחיה מחוממות, מגלשות לקטנים ולגדולים יותר. כניסה עולה כ- 13 יורו לאדם בוגר, ילדים חינם. יש בפנים מתחם אוכל לא יקר, מעבירים את האסימון שמקבלים בכניסה וביציאה משלמים. היה מאוד מאוד נחמד.

יום ראשון – פארק מים נוסף

מזג האוויר דומה לאתמול, החלטנו לנסוע לפארק מים אחר. נראה כמו פארק מים שכונתי, נקי, עם בריכה, מתחם לקטקטנים, מתחם עם מגלשה קטנה וספירלה עם זרם ומגלשה גבוהה של כ- 170 מטר. בן השנתיים ובת ה- 5 שלי לא יצאו מהמגלשה הגבוהה.. גם שם יש מתחם אוכל נחמד על אותו עיקרון של אסימון ותשלום ביציאה. סה״כ בילוי מעולה לפלוס מעלה בחוץ ורוח קרה.
בדרך חזרה עברנו בעיירת מייסן אבל היה קפוא וכבר מאוחר, אז רק ראינו את הנוף מלמעלה וחזרנו למלון.

יום שני – מבצר Hohenstein ו- Bad Schandau

עדיין הכל סגור, כי זה יום השני של פסחא. נסענו לטיול במבצר Hohnstein מקום נחמד ועיירה נחמדה. לאחר מכן נסענו ל- Bad Schandau חנינו בחניה של טוסקנה טרמה. הלכנו למעלית העתיקה שמעלה למעלה לנוף יפה והליכה יפה בתוך היער. עלינו, התלהבנו משנור (חתול גדול ומהמם) וירדנו למטה דרך היער. לקחנו רכבת חשמלית למעלה לשמורה שמופעלת כבר יותר מ- 200 שנה… עלינו בהתחלה לתחנה הסופית וראינו את המפל שהיה נחמד, אך רק אחת לחצי שעה פותחים את השכר ואז רואים לכמה דקות את הזרימה האמיתית. בחשמלית ירדנו עוד תחנה ועשינו מסלול בתוך היער. במחשבה לאחור היינו צריכים לקחת מסלול לאורך הזרימה וכך לרדת מטה. הקטן התעייף מההליכה אז חיכינו לחשמלית וירדנו ל- Bad Schandau לנסוע חזרה למלון.

יום שלישי – מוריצבורג ובולצאנו לפארק הדינוזוארים

מאוד התלבטנו מה לעשות (היו לי הרבה נקודות שרצינו לבקר שהכנתי לעצמי) בתוכנית המקורית היה דרזדן (אני ובעלי כבר היינו) אז החלטנו לוותר. ומייסן להיכנס פנימה. בסוף הוחלט לנסוע למוריצבורג ולאחר מכן לבולצאנו לפארק הדינוזאורים. מוריצבורג ארמון יפיפיה וגנים מהממים. מניחה, שכמו כל הגנים בקיץ הוא הרבה יותר שווה. הילדים נהנו מהברווזים ומלהאכיל אותם, מהמים ומהארמון. בדרך לפארק דינוזאורים היה לנו את התהנוג המפוקפק להעיצר בדרמטיות ע״י שוטרים סמוים עם אקדחים שלופים, בטענה שהרכב דווח כנגנב. לסיפור הקצר- אחרי רבע שעה של עמידה בצידי הכביש שוחררנו. הגענו לפארק דינוזאורים ובילינו שם כמה שעות, בהחלט אפשר יותר, אבל השעה הייתה מאוחרת ורצינו ללכת למגלשת הרים שקראתי עליה. אך לצערי כנראה זה היה מידע ישן והיא הייתה נטושה ונראתה כלא עובדת כמה שנים. נסענו לטייל ולאכול בעיר בולצאנו עיירה נחמדה עם נוף מהמם של מבצר.

יום רביעי – נסיעה לובנאו

יום עזיבת המלון ונסיעה לכיוון לובנאו. לשמורה. בדרך עצרנו בקניון ענק עשינו קצת קניוות ונסענו למלון. אשר נמצא בטירה/ארמון קטן. Schloss beuchow הזמנו מראש דירת 75 מטר רבוע. הדירה ענקית, עם תקרה גבוהה, משופצת לפי צו האופנה. במילה אחת וואו…
אחרי ההתלהבות נסענו לטיול קצר בשמורה, הגענו מאוחר וכבר לא היה שייט לשמורה אז הסתובבנו במרכז העיר וחזרנו.

יום חמישי – שייט בשמורה וטרופיקל איילנד

חזרנו לשייט של שעתיים בשמורה במילה אחת וואו!! כל מי שהיה בחיטהורן המתויירת היא כלום בהשוואה לזה.
לאחר מכן נסענו לטרופיקל איילנד שהיה גם מעולה וילדים היו גמורים אבל לא הצלחנו להוציא אותם עד עשר בלילה. תוך דקה נרדמו באוטו עד יום למחרת. הסיפור יקר, אסור להכניס פנימה אוכל ויש המון מתחמי אוכל בפנים לא זולים אף הם. חוויה מעולה לילדים ואפילו לי, ששונאת מים היה כיף.

יום אחרון – תפסת מרובה לא תפסת

והכי פחות מוצלח כי תפסת מרובה לא תפסת. איכשהו, מהקריאה היה לי בראש שפוטסדאם זה לכלום זמן שעה שעתיים ואנחנו בחוץ. טעות! עשינו סיבוב בארמון ובתחנת קמח והילדים רצו עגלה עם סוסים, ואני, שלא חשבתי על זה לעומק הסכמתי (לא שוב!! רק אחרי שהתחלנו לנסוע נפל לי האסימון שזה לא שונה מכל התעללות אחרת בחיות. זה כמו פילים וקרקס עם חיות) הילדים, שעוד לא מבינים בהתעללויות נהנו והסיור היה נחמד. ופה הייתה הטעות, במקום להמשיך לעוד מלא דברים שיש לפוטסדאם להציע החלטנו לנסוע לברלין לגן חיות. הגענו רבע שעה לפני סגירת הקופות (5 אחר הצהריים). נכנסנו, החיות כבר היו בדרכן להיכנס פנימה ולא ראינו יותר מדי. ב- 6 וחצי הגן סגור ושומם. אז בהחלט לא יום ל"מופת"
אכלנו ב- Vapiano שעם כל הביקורים שלי בחו"ל וזה שאני רואה אותה בכל פינה, זו פעם הראשונה והאחרונה כנראה. יקר יחסית לאיכות והמנות קטנות יחסית למחיר. הרגיש לי כמו מקדונלדס איטלקי בפי שתיים מחיר, חזרנו למלון.

כמה מסקנות מן הטיול:

  • כיף לטייל באזורים שמוכרים רק לתייר המקומי, יחד עם זה שלא קל להסתדר כי אנגלית מהם והלאה, אבל זה לא הפריע לנו.
  • הכבישים בגרמניה מעולים!! הכל ברור גם בלי לדעת את השפה.
  • הטבע מהמם, אפילו פארקי מים "שכונתיים" הרבה יותר מושקעים מימית 2000 שלנו או דברים בסגנון.
  • אם מישהו ירצה יש לי את בנק האטרקציות והמסלול שהכנתי.
  • אפשר לטייל גם כשלא ממש חם בחוץ… בתחילת הטיול היה לנו קרוב למעלה עד 6..לבושים טוב ובכיף מטיילים. בצורה מפתיעה, ילדים היו ללא בגדים טרמיים ולא היה להם קר. היו גם ימים עם 20 מעלות. האביב שלהם משוגע לא פחות משלנו.
  • אוכל שלהם לא שיא הקולינרי בעיני, אבל לא מתנו מרעב ובסופר ניתן לקנות הכל מהכל.
  • ביום הטיול היחיד שהיה לנו באזור מתוייר, ראיתי את ההבדל, בין מקום תיירותי ו"מנוקר" כמו ברלין ופוטסדאם ובין האיזור הכפרי והחם והפשוט.
  • החיסרון של מקום פחות מתוייר למתוייר זה מחסור במכבסות, לא הצלחנו לכבס בכל ה-9 ימים שלנו שם 🙁

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן