טיול משפחתי של שבוע עם ילדים קטנים וסבתא בפרובנס צרפת

הטיול הוזמן כחצי שנה מראש. טסנו זוג הורים, ילדה בת 4, ילד בן שנה וחמותי. הטיסות הוזמנו כאמור חצי שנה מראש למרסיי (אל על). היו הרבה סיפורי אל על שגרמו לטיול להתחיל ברגל שמאל, אבל אפילו הם לא הצליחו להרוס. הטיול התחלק ל- 2:

• איזור אביניון והסביבה עם לינה בצימר מאוד נחמד עם בעלת המקום מדהימה, הצימר כלל גם א.בוקר טובה ומאובזר בקומקום, מקרר, מיקרו וכלי אוכל.
  • חלק השני, בית מלון משפחתי בורדון  (2 לילות) Quinson , Relais Notre Dame

להזמנת טיול מודרך בפרובנס בעברית לחצו —> כאן

המסלול בפרובנס:

יום ראשון – הגעה לצימר

לאחר תלאות רבות הודות לאל על הגענו לצימר (נהיגה של כשעה משדה התעופה במרסיי).

יום שני – אביניון

לאחר חיפושי חניה רבים חנינו רחוק יחסית, בחניון תת קרקעי. לאחר הליכה של כ-10 דקות עד רבע שעה הגענו לארמון האפיפיורים, שזה בעצם 2 ארמונות מחוברים ביניהם. הארמון לא נגיש לעגלות, אבל ניתן להפקיד את העגלה בכניסה והם נותנים מנשא (לא לקחנו כי היה לנו את שלנו). כרטיס למבוגר עולה 11.5 יורו, אבל אם קונים משולב עם גשר אזי זה יוצא 13.5 יורו, ילדים מתחת לגיל 5 לא משלמים. ארמון מעניין, אבל לא שיא היופי האירופאי. עם היסטוריה מעניינת.

לאחר הפסקת צהריים הלכנו לגשר בנזה ההרוס או החצי בנוי (תלוי מי מסתכל) הדרך לגשר עוברת ברחובות הצרים והיפים של אביניון. לאחר מכן נסענו ל Pont di gard –  חלק מאמת המים (אקוודוקט) רומית הנמצא בפרובנס, ונראה כגשר העובר מעל ערוץ נהר הגארדון. אורכו 275 מטר וגובהו 49 מטר. זוהי אמת המים הרומית הגבוהה ביותר המוכרת כיום. ולפני מספר שנים הוכרז כאתר מורשת עולמית, אך הוא היה כבר סגור (יש לקחת בחשבון שאין כניסה לאתר אחרי השעה 18:00).

יום שלישי – Fontaine de Vaucluse

המעיין הקארסטי הגדול ביותר בצרפת והחמישי בגודלו בעולם. פונטיין דה ווקלוז הוא כפר קטן ובו חיים 600 איש המשתרע משני צידיו של נהר הסורגה המנקז את מי המעיין – המקום שווה ביקור.
Gordes – עיירה מקסימה עם בניית אבן יפה ונוף מהמם, אבל בגלל הגובה שהיא נמצאת בו, מאוד קרה ויש שם רוחות עזים, לפי המקומיים בכל עונות השנה.
Roussillon – את הכפר עוטים גוון אדמדם המשתרע על קשת רחבה בשעות היממה השונות. התסובבנו בעיירה, נהננו מהנוף והיה כיף.

יום רביעי – לסנט מארי דה לה מר

התכנון המקורי היה לנסוע לאייג מורט (Aigues Mortes), אבל לאחר התייעצות עם בעלת הצימר נסענו לסאנט מארי דה לה מר. בהמלצתה עברנו גם בארל, כיוון שביום רביעי יש שם שם שוק, אך לאחר הצצה קטנה המשכנו הלאה, כי זה היה יותר דומה לשוק רמלה – לוד ואת זה יש לי בארץ.

ממליצה להגיע לסנט מארי דה לה מר – עיירה מקסימה הנמצאת על שפת הים ומציעה מסעדות מצוינות (יותר קרובה לסגנון ספרדי מאשר צרפתי), ים, טיולים ברכבת קטנה בקאמארג (50 דקות) או טיול בסירה (שעה וחצי) בשמורה. הגענו יחסית מאוחר ולא היה מקום לרכבת, אלא רק לשעה 15:30 (הגענו סביבות 11). הטיול ברכבת נחמד, אך צפוף מאוד ואנחנו לא ראינו כמעט כלום חוץ מסוסים, הרבה סוסים, את שאר החיות, אם בכלל, ראינו ממרחק עצום.

לאחר מכן נסענו לפונט דה גו (Pont de Gau) – פארק טבעי שבו שביל שוטטות מהם ניתן לראות שלל ציפורים, שיירות של פלמינגו ובעלי חיים שזה מקום מחייתם. טיפ חשוב- לקחת דוחה יתושים ולמרוח על כל מקום.. חזרנו כמו מסננות אבל המקום מהמם. פתוח בחודשי אפריל ספטמבר עד 19:00 בערב.

יום חמישי – Les Baux-de-Provence

עיירה מהממת הבנויה על צוק, עם נופים מהממים. כשהגענו למצודה גם הייתה " הופעה" על איך השתמשו בקטופולטות, מאוד נחמד (יחד עם זה שהפעילות היא בצרפתית). בסוף המסלול ניתן להגיע למוזיאון מהמם (לא היה לנו זמן וחשק ללכת למוזיאון עם ילדים). לאחר מכן עברנו בסן רמי דה פרובנס, השעה הייתה שעת הצהריים והעיירה הייתה מנומנמת ואיטית.

לאחר ביקור קצר עברנו לפונט די גארד. האקוודוקט שהזכרתי קודם. היה יפה, מעניין ורגוע. היה ניתן לטבול במים וזה, כשלעצמו עשה לבת ה- 4 שלנו את היום.

יום שישי – מעבר לעמק ורדון

בדרך עברנו בקסיס – עיירה יפה, עם צוקים יפים ונופים מהממים. לאחר חיפושי חניה ארוכים בקסיס עצמו עלינו למעלה ל- Calanque de port fin החניה שם עולה יורו, יש כמה מסעדות ונופים מהממים. בילינו שם חצי יום, נסענו ברכבת תיירים גם לקסיס עצמה . הרכבת עם הסברים באנגלית ובצרפתית. לאחר מכן נסענו למקום הלינה.

הבית מלון נחמד, קטן, ללא מזגן פעיל (לא היה צורך) נמצא בצמוד למוזיאון שנראה מגניב (לא ביקרנו).

יום שביעי – שייט בנהר ורדון

בהמלצת בעלי המלון, ירדנו למטה לנהר ולקחנו שייט עצמי של שעתיים בנהר ורדון . היה מאוד יפה עם נופים יפים. לאחר מכן עלינו לכמה נקודות תצפית . כיוון ששייט לא היה מתוכנן, לא הספקנו את כל התצפיות- אבל אלו היו בתוכנית: Moustiers-Sainte-Marie, La palud sur verdon, Rougon, pont de soleils, Castellane ו- Balcon de la mezcla לפי בעל המלון קסטלן לא שווה נסיעה, אנחנו בכל מקרה לא הספקנו אותו ואת המרפסת… ומה שכן הספקנו היה מהמם ביופיו..