לימה כמו שלא הכרתם – סיכום טיול בבירת פרו וסביבתה כולל פירוט אטרציות והמלצות

אז ככה, רוב המטיילים מדלגים על לימה או עוברים בה רק ללילה כדי לפצל נסיעה ארוכה או לחוות שם הסופ"ש, מסיבות וחיי לילה. אחרי שהייה לא קצרה בלימה ובסביבתה, ובזכות התערבבות עם המקומיים, הבנתי שבמחוז של לימה יש הרבה יותר ממה שהרבה נוטים לחשוב! החלטתי לשתף אתכם בכמה מקומות מחוץ למסלול המוכר, ולמי שיש רגע בדרך להוארז ולא מהסס לגלות מקומות חדשים, פחות מתויירים אבל לא פחות מרשימים (ואולי אפילו יותר!)

מרקהואסי Marcahuasi

4 שעות מלימה. סלעים בצורות לא הגיוניות, נראים כאילו מישהו פיסל בהם פנים וחיות. אני לא נוהגת להשתמש במילה "אנרגיה" לתיאור של מקום, אבל קשה למצוא מילה אחרת. יש משהו מיוחד במקום ההוא, ואם תגיעו, כשתגיעו, תרגישו. כדי להגיע צריך לנסוע למקום שנקרא סן פדרו דה קסטה, ומשם כשעתיים – שלוש הליכה על דרך סלולה חלקית. מומלץ לעשות במקום קמפינג לפחות לילה אחד. גם הכוכבים לא רגילים, תחפשו עב"מים. הציון: 7.5

יער האבנים Bosque de piedras

גישה מ-Huallay. אזור עצום שבמבט מטושטש נראה כאילו הוא מכוסה ביער אבל כשמתמקדים רואים שהגבעות מכוסות סלעים עצומים. קשה לתאר במילים כמה זה משוגע, הסלעים הענקיים מונחים שם בצורה טבעית, ובאותו זמן בצורה שנראית פשוט לא הגיונית. כדי להסתובב שם צריך (לפחות) שלוש שעות. המקום נחשב לאחד משבעת הפלאים של פרו. לדעתי אין צורך ללכת גם למרקהואסי וגם לפה. תבחרו אחד בהתאם לזמן שלכם, עם התחשבות שזה יותר עצום ממרקהואסי. הציון שנתנו למקום הוא 8.

חונין Laguna del junin 

גישה מעיירה שכוחת אל בשם חונין. לא בנוייה בכלל לתיירים, אז הנמיכו ציפיות בקשר להוסטל נוח, מקלחות חמות או מסעדה טובה. כדי להגיע ללגונה עצמה מחונין, שהיא הלגונה השניה בגודלה בפרו אחרי אגם טיטיקקה, לוקחים מונית, אבל תכלס אם יש לכם כוח תעשו בירור מעמיק על טרקים באיזור, כי הערך המוסף של להגיע לשם בטרק שווה את הטרחה מה גם שתוכלו לשבת שם על פק״ל קפה בלי שהנהג מונית מחכה לכם על הראש הלגונה יפה, יש בה חלק שמזכיר את האיים הצפים קצת (ככה אמרו לי) ויש גם פאריוואנות (Pariwana), שזה הציפור הלאומית של פרו, הנמצאת גם בדגל שלהם. בכל אופן דעותינו חלוקות ביחס להאם שווה או לא (אבל זה כבר באיזור של בוסקה דל פיאדרס אז למה לא..) והציון שנתנו למקום הוא 6-7.

Reserva paisajistica nor yauyos

מקום יפיפה. מפלים מהסוג שלא רואים בדרך כלל, ולגונות מהצלולות שראיתי ביבשת. מגיעים ל Huancaya, (להבדיל מ- Huancayo שזו עיר מכוערת ואין מה לעשות בה)
יש הוסטלים, יש מסעדות, גבינות ודבש איכותי ובזול. מסלול של שעה הליכה, קחו פק״ל קפה ותתפננו. למחרת תיסעו (אם תהיו שם בשבת ראשון תוכלו לתפוס טרמפ) לוילקה, 20 הלוך חזור על אפשרות להתמקח ולהגיע ל-10.

בוילקה יש את יער האהבה, Bosque del amor, מרשים ביותר, מאוד מאוד מאוד יפה.

בדיעבד אם לא תמצאו טרמפ אני הייתי הולכת ברגל מהואנקאיה לוילקה, 5 שעות הליכה בדרך נוחה, וישנה שם (יש הוספדחה זולים, מסעדות וכו, ככה שלא חובה לסחוב אוהל). ההגעה הראשונית להואנקאיה אפשרית דרך אוטובוס שיוצא מלימה בשש בבוקר ומגיע עד Yauyos (אפשרות עדיפה), או כל אוטובוס שנוסע לאיקה, יורדים בדרך במקום בשם Cañete, ומשם נוסעים ליאויוס ולהואנקאיה (אוטובוסים רק בבוקר). ציון:10.

5. ביקרנו בעוד כמה מקומות כגון: Villa-rica, Oxapamapa שהם האזורים העיקריים של גידולי הקפה בפרו (שנחשב טוב למרות שאנחנו לא נפלנו..). וגם ב- Tarma, פחות התלהבנו מכל אלה, אבל אם בכל זאת תרצו ללכת יש לנו כמה המלצות.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן