טיול עצמאי באבל טסמן ובחוף הצפון מערבי ניו זילנד

הצפון של הדרום בימים האחרונים טיילתי באזור אבל טסמן ובחוף הצפון מערבי והנה כמה טיפים מהנסיון של. אבל טסמן היא שמורה גדולה ויפה לאורך החוף המאפשרת גרייט וולקס (מסלולים של כמה ימים עם לינה בשטח) אך גם מסלולים יומיים. ההעדפה שלי היא מסלולים יומיים ועל זה אפרט.

אציין כי במקומות שבהם בקרתי: Bark bay ו- Anchorage bay יש קמפים מסודרים שמאפשרים למי שרוצה לישון באוהלים או בבקתות. להתרשמותי אנקוראג' הרבה יותר מפותח ומסודר: יש בו הרבה יותר מקום לאוהלים,המון פינות צל (מה שבקושי יש בברק ביי) והחוף יותר יפה.

אחרי חיפוש מעמיק ברשת בחרתי בשני מסלולים:

Marahu to anchorage

מסלול של 12.3 ק״מ שאפשר לעשות ב-4 או 4.5 שעות. המסלול לא קשה ומשלב הליכה בתוך חורש ניוזילנדי טיפוסי, לאורך החוף כשבין לבין עוברים ליד מפלים קטנים ובסוף מגיעים לחוף מדהים. אני חניתי ב- Marahu abel tasman carpark ומאנקוראג' לקחתי מונית מיים (עלות של בין 44-48 דולר נ"ז) כדי לחסוך מסלול כפול וגם לחוות הפלגה (פרטים על מונית המיים בהמשך..).

Bark bay to anchorage

בשביל המסלול הזה יש לחנות בחוף של Kaiteriteri או בחניון הפארק שצוין קודם ב- marahu (תלוי באיזה מונית תשתמשו). יש להזמין מראש מונית מיים לברק ביי. ואח״כ עוד מונית מאנקוראג' חזרה לנקודת החניה שלכם. בדיעבד אחרי שעשיתי את 2 המסלולים חושב שיכולתי לוותר על המסלול הזה (ברק ביי). המסלול מאוד דומה בנופים שלו לראשון, ההבדל היחיד הוא שעוברים בגשר מיתרים אינסטגרמי. יש עוד בונוס במסלול הזה והוא בריכות קליאופטרה שלצערי לא יכולתי לעשות בגלל שהנציג של חברת המוניות הודיע בעת ביצוע הצ'קאין בחוף שאוכל לעשות רק את המסלול הפוך

כלומר מאנקוראג' לברק ביי – במסלול הזה יש 2 אופציות:

לעשות אותו 8 ק״מ באמצעות חצית קו החוף בזמני גאות נמוכה או לעשות 11 ק״מ בהליכה דרך היבשה, אפשרות זו לא אפשרית נכון להיום כי החלק הזה נסגר זמנית. אז עשיתי את המסלול הפוך, צעדתי במסלול הגאות הנמוכה (מה שאומר שצריך לחצות פעמיים זרם מיים) ולא עפתי.

הסבר חשוב לגבי מוניות המיים באבל טסמן:

יש 2 חברות מרכזיות: 

אקווה טקסי, שהמחירים שלהם יקרים טיפה יותר והם מפעילים סירות קטנות יותר. חייב לציין שהנסיעה במונית זו הרגישה לי חובבנית. כל הדרך מקבלים ספלשים של מיים ומי שיושב במושב האחורי יסיים את הנסיעה רטוב לגמרי (אם זה מנחם הנהג מחלק מגבות). בסוף ההפלגה ב-Marahu מגיע טרקטור שסוחב את הסירה עד למשרד שלהם, שלא נמצא ליד חניית התחלת מסלול אבל טסמן, מה שאומר שתצטרכו לצעוד עוד 10 דקות עד לחניון (לפחות תוכלו להתייבש…).

מהצד השני יש את וילסונס, שלהם יש סירות גדולות עם שתי קומות, גשר מאובזר שנמתח עד לחוף כך שתוכלו להכנס בלי להירטב כלל. בנוסף על הסיפון יש בר משקאות וחטיפים והדרכה לגבי תחנות ואתרים בדרך. החסרון שלהם הוא שהם פועלים מKaiteriteri ולא Marahu וגם שלא טרחו לעדכן אותי מראש שהמסלול שהזמנתי ברשת לא רלבנטי.

עוד אטרקציה (לא חובה) באזור היא Labyrinth rocks מדובר בפארק סלעים טבעי מיוחד וקטן שמאפשר ללכת ביניהם כמבוך. בעיניי זה משהו שבעיקר רלבנטי למי שמגיע עם ילדים אבל להגיע לשם דורש נסיעה בדרך מפותלת מאוד בהרים. לא שווה בעיניי את ההשקעה.

החוף הצפון מערבי

3 פעילויות מדהימות שאפשר לשלב ביום אחד:

Truman track

מסלול קצר וקל (שעה) שמתחיל בחורש ומסתיים בחוף מיוחד בו המיים חרטו בסלעים צורות מיוחדות ומפלונים קטנים של מיים יורדים מהסלעים אל מול הגלים המתנפצים. חונים בצידי הכביש ב-Truman track car park.

Pancake rocks and blowholes track

נמצא במרחק 5 דקות נסיעה מהמסלול הקודם וגם אותו אפשר לעשות במשך 30 דקות עד שעה. צורות יחודיות של סלעים בשכבות המזכירות ערימות פנקייק בעקבות שחיקת הים. מקום מאוד מאורגן, עם חניה מסודרת ולידו בית קפה ואפשר להזמין גם.. פנקייק.

Hokitika gorge

קצת נסיעה משני המסלולים האחרים אבל שווה את זה. מסלול הליכה של שעה,הולכים על גשרים וצופים בבריכות ונהר טורקיז מיוחדים. היזהרו מסנד פלייס, שימו תרסיס, ביחוד בשעות אחה"צ.

כתבה שלי על מסלול טונגרירו תוכלו למצוא כאן

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן