טיול זוגי בנורווגיה עם רכב שכור מאוסלו עד ברגן דרך הפיורדים הקסומים

מכיוון שאני מקבלת הרבה בקשות לקבל את המסלול שלנו, שעשינו בחודש יוני החלטתי שאכתוב כתבה על המסלו שעשינו. אני אומרת מראש, שאולי זה לא מסלול הכי טוב שיש, אבל זה מה שיש… והיה לנו טיול נהדר..

זה לא המסלול הכי חסכוני שיש, הוא משלב טיסות פנים, והחזרת רכב ביעד שונה מזה שלקחנו, מה שבהחלט עלה לא מעט. אבל זו היתה ההחלטה שלנו. היינו מוגבלים ב-11 ימי טיול וככה חסכנו הרבה זמן על הכביש, מה שאיפשר לנו לראות יותר בפחות זמן, ואיפשר לנו גם לנשום קצת בין לבין.

טיסה לאוסלו מתל אביב

טסנו לאוסלו בטיסה של טורקיש איירליינס, היה מצויין.

אוסלו

נסענו למרכז אוסלו ברכבת המהירה, ותוך 20 דקות יצאנו מפתח תחנת הרכבת המרכזית, כשמעבר לכביש עמד בית המלון שהזמנו, Clarion the hub, מומלץ בהחלט. באוסלו בילינו יומיים, ונהנינו מכל רגע. חזרנו לשדה התעופה ברכבת המהירה, ועלינו על טיסה לאלסונד, טיסה קצרה וחוויתית, יום בהיר וכל הפיורדים המרהיבים שם למטה, מתגלים מחלון המטוס.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

אלסונד

באלסונד לקחנו את הרכב שהוזמן מראש, טיילנו למצפה האייקוני, ראינו את הבתים היפים בסגנון אר נובו, ואכלנו ארוחת ערב בבית המלון. בבוקר יצאנו לדרכנו לכיוון אנדלסנס, שם טיילנו קצת, והמשכנו לטרולסטיגן, דרך הטרולים.

גיירינגר

המשכנו לכיוון גיירינגר, כשאנחנו עוברים עיירות חמודות, ומעבר במעבורת קצרה, קצת לפני גיירינגר, נהנינו מדרך הנשרים ומהמיצפור היפה.

בגיירינגר היינו 2 לילות במלון Grande fjord hotel – מומלץ ביותר, במיוחד המיקום המקסים שלו ממש מול הפיורד. אגב, יש להם חדר כביסה לנוחות האורחים, עם מכונת כביסה ומייבש, ללא תשלום, במכונה יש כבר חומר כביסה. היה נעים לרענן את הבגדים שלנו באמצע הטיול.

טיילנו בסביבה, עלינו למיצפור Flydalsjuvt, טיילנו למפל שנמצא בסביבה, קצת בשבילים יפים, לקחנו שייט תיירותי של שעה וחצי, טיילנו הלוך ושוב בעיירה, יש אפילו בוטיק עם גברת יפה ואלגנטית ובגדים של הביוקר, יש שם שוקו חם טעים במפעל קטן לשוקולד, והתפנקנו במלון המפנק עם הג'קוזי על הדק מול הפיורד.

למידע על המלון לחצו כאן

אזור נורדפיורד

טיול בנורווגיה

יצאנו מגיירינגר לכיוון Daldniba, היה יום בהיר ומקסים והמראות היו מדהימים, גם הדרך למעלה יפה מאד, זה נראה לי המקום היחיד שגובים כסף, אני חושבת שלקחו 270 קרונות לרכב.

ירדנו משם, ונסענו ללואן, טיילנו לאורכו של אגם לובטנט, עלינו ברכבל, אחר כך טיילנו בסטרין, נסענו ליד נהר סטרין, טיילנו שם קצת ברגל, וטיילנו גם באולדן, ומשם נסיעה קצרה ל- Sandane, שם הזמנתי 2 לילות במלון מסורתי היסטורי. כל האיזור של הנורדפיורד מקסים, נפלנו שם על החג שלהם עם המדורות, שזה יום תחילת הקיץ, נראה לי שזה ב- 24 ביוני, והיה מגניב ביותר. מסנדנה נסענו ל- Nordfjordied יש שם מוזיאון ויקינגי קטן ומקסים, עם ספינה משוחזרת וחדר עם מציאות רבודה.

העיירה חמודה עם מדרחוב קטן, וכנסיה יפה, בה במקרה היה קונצרט אז האזנו קצת והמשכנו ל- Maloy עיר נמל, לא משהו מיוחד, ולא חובה, אבל הזוגי שלי איש ים ורצה לנסוע, הדרך יפה מאד, בכל זאת נורבגיה, ונהנינו מארוחה מצויינת של פירות ים, ממש על קו המים.

סנדנה

בדרך חזרה ממש לפני הכניסה ל- סנדנה, עלינו לסוג של הייקינג קצר, שהוביל למיצפור מהיפים שראיתי, סוג של פנינה תיירותית שנחבאית לה מהמוני התיירים, שם נהנינו גם משתייה של המים הצלולים של הנחל, יש שלט שמפציר במטיילים לשתות מהמים הנקיים…. Fosseteateret Holvikfossen.
המשכנו את טיולינו לכיוון שני קרחונים לא גדולים, אבל נוחים מאד להגעה, לא הולכים עליהם, פשוט חונים, רואים, מצלמים ונוסעים, Boyabreen ו- Supphllebreen.

מעבורת לגודוונגן

משם טיילנו עד קאופנגר, שווה להיכנס לכנסית הלוחות היפה שעומדת שם, במזח של קאופנגר לקחנו את מעבורת הרכב ששטה לגודוונגן, שייט יפה של כמעט שלוש שעות שעובר בשני פיורדים מרהיבים, הסוגנהפיורד המרהיב, וה נירופיורד, שהוא הפיורד הצר ביותר בנורבגיה, עם המוני מפלים, השייט הרבה יותר מרשים מזה של גיירינג, במיוחד שזכינו ליום בהיר וחם שהגיע ל- 26 מעלות.

בגודוונגן העברנו את הלילה, ולמחרת נסענו לפלאם, העיירה מאד תיירותית, אבל מסביב כל האיזור מאד יפה, אני לא מפרטת, כי האמת שאני לא זוכרת את כל הנקודות שעצרנו בהם.

בכלל, כל מה שאני כותבת פה זה רק על קצה המזלג, כי בכל מקום כל כך יפה, עוצרים המון, כאן יש מפל, פה יש שביל יפה עם תורמוסים סגולים, כאן יש מצפור על פיורד, או נהר, או קרחון, כל הדרכים קסומות, רק כשתסעו תבינו את היופי הזה.

ברגן

מאיזור פלאם המשכנו לברגן, דרך ווס, עיירת סקי יפה. ו..הגענו לברגן, שני לילות בברגן, טיילנו בעיר, בסימטאות, עלינו להר פלויאן, שוק הדגים שהוא אובר רייטד, אבל ברגן מקסימה על בתיה הצבעוניים, עיר תוססת, עם מסעדות נהדרות, והמוני תיירים. בשדה התעופה של ברגן, החזרנו את הרכב, עלינו על טיסה לאוסלו, ומשם ישר הביתה.