4 ימים עם הילדים בטאם קוק והאזור כולל האטרקציה המפורסמת שיט בטארנג-אן

נין בין

אחרי 11 ימים בהוי אן המשכנו הלאה! לקחנו טיסה מדה-ננג (45 דקות נסיעה מהוי-אן) להנואי שם חיכה לנו ואן שלקח אותנו ישירות משדה התעופה לטאם קוק.

טאם קוק

טאם קוק הוא כפר ויאטנמי שקט ורגוע בפאתי שמורת טבע מהיפות שראינו. בילינו כאן 4 לילות וזה היה מדוייק עבורנו שאוהבים לקחת את הזמן בכל מקום ולגלות אותו לאט לאט. הכל הום-סטיי או גסטהאוס יש אופניים להשכרה וזה מאוד עוזר. לנו אין בעיה לסוע שעות באופניים לכל מקום אבל למי שזה לא מתאים לו אפשר לשכור נהג יומי שיקח אתכם לראות את כל האטרקציות המקומיות. למי שממהר ורוצה להספיק את הכל ביומיים זה בכלל מומלץ.

מה לעשות בטאם קוק

האטרקציה המפורסמת ביותר היא השיט היפיפה בטארנג-אן השיט באמת שהותיר אותנו פעורי פה. הגענו לכאן באופניים אחרי רכיבה מאומצת של כ-30/40 דקות מטאם קוק. חנינו את האופניים וקנינו כרטיס. אתם מקבלים סירה עם נהג שחותר בה עבורכם בשעתיים שלש הבאות ומוביל אתכם לפי מסלול לבחירתכם. יש 3 מסלולים לבחור מהם אנחנו בחרנו ברנדומליות אחד מהם. כולם יפים ממש אבל בחלקם יש יותר מערות מהשאר. המערות ארוכות ויפות ואתם בעצם שטים מתחת לאדמה וזו חויה מדהימה.

אגם נין קוק – (Tuyệt Tịnh Cốc động Am Tiên)

אגם יפיפה מוקף בטיילת יפה גם היא. יש תצפית מהממת על כל האגם אבל הכי חשוב – ניתן לשכור פה אופנים! יש גם לילדים ואפילו כאלה עם גלגלי עזר. הילדים שלי שמחו כל כך! מומלץ ביותר.

העיר העתיקה הואה-לו – Hoa Lư Ancient Capital

אתר ארכיאולוגי מעניין. פה תמצאו את שרידיה העתיקים של בירת ויאטנם הקדומה מלפני כאלף שנים ויותר. יש מקדשים עתיקים ומוזיאון קטן בפנים.

באי דין פגודה – Bai Dinh Pagoda

פגודה חדשה ומדהימה. אתר חובה ממש! מתחם מהמם ויפיפה בו תוכלו לשוטט שעות בגנים היפים ובפגודות הפזורות במתחם. יש אפשרויות שונות מבחינת כרטיס, כזה עם שאטל פנימה והחוצה או אפילו עם שאטל שמוביל בתוך האתר בין הפגודות השונות. לדעתי מיותר ומספיק הכרטיס הזול יותר עם השאטל לכניסה הראשית. משם אפשר להמשיך ברגל באמת שהמקום כל כך יפה.

עמק הציפורים – Thung Nham Bird Valley

מקום יפיפה ושמורה מושקע כדאי לברר מראש מה מצב הציפורים הנודדות בעונה בה תהיו.

הפגודה הקטנה – Bich Dong Pagoda

מקום חביב ויפה מאוד אבל לא חובה. חלק מסיבוב האופניים שלנו

התצפית ב- ה' הידיעה האנג מואה – Hang Mua Viewpoint

500 מדרגות יובילו אתכם לנוף עוצר נשימה. כל מילה מיותרת. אתר חובה.

לינה – יש המוני גסט האוסים מלונות והום סטיי בטווח מחירים גדול. אנחנו לנו בהום סטיי שהתאים לנו בול. 2 חדרים גדולים ומרווחים עם מרפסת יפה ב-30 דולר ללילה.

אוטובוס לילה לסאפה, מטאם קוק החלטנו להמשיך לסאפה. עיר קטנה בהרים הגבוהים של צפון תאילנד.

סאפה

העיר סאפה נמצאת על הר תלול סמוך לטראסות האורז הכי יפות שתראו. אולי בלופ של הא-ג'יאנג, אולי. מגיעים לכאן כדי להירגע מהחום של הדרום ומישור החוף או כדי לקפוא מקור ולהרגיש קצת חורף אמיתי בדרום מזרח אסיה. וגם בשביל הנוף ואנשי השבטים המיוחדים. מיד עם הנחיתה בתחנת האוטובוסים המרכזית תפגשו את המאמות. מדובר בנשים חמודות להלפיא המדברות אנגלית טובה מאוד שמציעות לקחת אתכם לטיול רגלי או רכוב אל הכפרים שלהם. כל הכפרים האלה בסבובות סאפה.

יום טיול שכזה כולל הליכה מסאפה דרך טראסות האורז, נוף עוצר נשימה, עצירה לארוחת צהרים בכפר ואז שוב הליכה בכפר. משם יש אפשרות ללון בכפר אצל המאמות או לחזור חזרה לסאפה.

אנחנו עשינו הליכה ביום הראשון וחזרנו לסאפה בסוף היום וביום השני החלטנו גם להישרא ולישון בכפר. היה מדהים וחויה בלתי נשכחת לנו ולילדים.
יש המון מאמות ואני בטוח שכולן מדהימות, אנחנו פגשנו וטיילנו עם 4 מאמות שונות אבל הכי אהבנו את מאמא שואו. תוכלו למצוא את המספר שלה בחיפוש בקבוצות פייסבוק השונות אני איבדתי אותו.

מסאפה לקחנו אוטובוס סליפר VIP להנואי. כל זאת ועוד בפוסט הבא. לתמונות וקטעי וידאו כנסו לאינסטגרם שלנו @family.out.traveling